Sunday, July 18, 2010

cerita sausage...


haritu pergi shopping barang untuk BBQ beberapa hari lepas.aku tak de lah cerewet sangat cuma kat sini aku cam tak makan sausage die..pelik sebab die dalam tiub plastik tu dan besar buat aku tak lalu nak makan..sangat lain dari sausage dekat malaysia...so dijadikan citer akhirnya aku jumpa lah 1 jenama sausage yang aku bleh telan.at least.so yang tu je aku makan....

Ok pendek kan cter jadi lagi pendek..aku pon pergi la shopping carik sausage tu..da lame pusing-pusing cari barulah aku jumpa.belek-belek plastik die tak de tanda halal...aku just baca..precooked sausage with garlic bla bla...and tulis corn-fed chicken..:

Tet tet tet..(bunyi aku call orang)

"hello nak tanya ni yang sausage ni memang sah halal kan sebab saya tengok tak de tanda halal ni??"
"yup memang halal and bleh makan jenama tu..."
"owh...ok2...owh betul la halal..sebab dekat plastic die ni tulis corn-fed chicken,kira dia makan corn je kan???ok2....",aku membebel macam orang bagus sambil belek-belek plastic sausage tuh..orang yang aku call tu macam blurr macam paham tak paham apa yang aku cakap...

telefon dimatikan..

terus aku senyum sengsorang...yela...ape kejadahnya bila ayam tu makan jagung terus jadi halal?ntah nape time tuh aku pikir kira die makan jagung,die vegetarian la kot??tak makan daging or mende pelik-pelik so ayam tu kire halal....haha...tak masuk akal btol...aku langsung tak terpikir ayam kene sembelih dulu baru jadik halal...kire kalau ayam kau tuh kau bagi makan taik manusia pon..kalau sembelih....sedap je weh dimakan tanpa was-was ye tak??

lapar tak?

No comments: