Thursday, July 15, 2010

hari pertama bekerja

5 hari lepas adalah hari pertama aku bekerja dinegara orang.even aku cam tak puas hati sangat dengan kerja ni dan masih lagi mencari kerja lain...rasa cam nak buat 2 keje....tapi aku tetap rasa bersyukur.at least aku dapat pengalaman dan sedikit duit belanja tanpa manyusahkan orang tua...

masuk je gym swipe card dah mula buat hal.tak leh nak bukak pintu tu.receptionist dah pandang pelik je kat aku.terus aku pegi kat die cakap "pehal pandang-pandang??ingat nak rompak ker?"...haha..tak tak..gile meroyan apa cakap camtuh...aku cakap aku ni cleaner baru yang akan bersihkan gym ni..so die pon ok and siap suh aku buat macam gym aku sendiri..ok tipu lagi... teruskan dengan penipuan seterusnya...gym ni besar lah jugak....dari menyusahkan korang untuk bayangkan kebesaran gym tersebut meh le aku tunjuk SUKU dari gym ni.


so mula dari lap alat-alat,lantai,vacum carpet,lap cermin,susun-susun sume aku nye keje..penat tak payah cakap lah...memang penat.nama pon kerja.so,tengah aku kemas-kemas..datang 2 orang pompuan kiwi...pangil-panggil aku dari lua ape ingat aku mak guard?aku cleaner je lah...aku pon ckp.."receptionist baru je tutup..kalau nak register esok-esok je lah ek..lagipon kalau register arini pon belum tentu bleh tros kurus kan??"..haha..tak tak...aku tipu je mane ade ckp camtu..lepas aku dah terangkan kat dia..die pon blah...

 15 minit kemudian...

masuk sorang pompuan ni.nak kata tua tak tua.muda pon aku agak tak...lantak kau lah tak penting pon...aku pon terus pandang pelik kat dia.."eh pehal lak masuk gym time ni plak ni..gym kan dah tutup??"..kata aku dalam hati.eceh...aku tros pegi kat minah tuh ala-ala kuasa aku adalah kuasa paling besar dalam gym tu time tuh.....

"excuse me minah...erm,gym ni dah tutup dah ni...",confident gile aku tegur.
die yang on the way nak mula bakar lemak yang tak seberapa kat badan tuh terus terngendala dek gangguan aku...die macam blur pandang aku...macam malas nak layan aku...mentang-mentang aku cleaner.ceh kau.

aku cam biasa confident je.."gym ni dah tutup la..sampai kul 1 je bukak,dah-dah pegi balik..pegi lari setempat je dalam bilik...",erk..ok dialog tipu lagi ni...

pastu die cam..."eh ape pulak..gym ni bukak  24 hours la...".

"eh kau nak lawan aku plak..aku ni cleaner taw!!cubit nak?",haha....tak tak..aku cakap lah kat pintu tu tulis sampai kul 1 je...pastu die lak cakap yang sampai kul 1 tuh receptionist je...gym ni tak tutup...."ada paham!!!",die jerit kat aku sampai bergegar gym...eceh menipu.berani la kau jerit kat aku..nanti aku vacuum mulut tuh baru tau...

aku pon dah malu..cam..ohhh ye ke...ohh ok2...ha sila la buat macam gym sendiri..dan terus blah nak pergi tengok kat pintu tuh btol ke tak..sekali betul..cessss....lepas dari tuh sambil kemas-kemas sambil aku usha minah tuh atas bawah...pelik gile die ni....die bersenam sambil baca buku...ish susah aku nak describe mende yang die naik tuh tapi memang tak sesuai lah kan...aku pon cam..."pelik gile kau ni..kot iye pon ulat buku..jangan lah pelik cenggini skali..."...memang aku nak buat kerja asik terganggu jugak lah ngan die...dan satu lagi aku suspect minah ni aneroksia...sebab die kurus gile dan aku rasa die ingat die tuh gemok sampai kene bersenam dengan gigihnya...aku tengok pon penat...tapi apa yang penat bila die pakai bra je and aku tengok tulang kat perut die tuh macam dah nak terkeluar je....isk kurus sangat weh.
.

No comments: