Thursday, July 15, 2010

surat buat ain...

teringat kebodohan zaman tadika...lawak betol masing-masing...otak semua tak pernah nak rancang masa depan punya budak...nak nampak otai ponteng sekolah dalam toilet makan cekodok...lawak gile...termasuklah aku..cuma aku pandai sikit lah sebab recycle seluar dalam sendiri..creative tak creative aku kan?? lately ni aku macam teringat kawan kawan tadika aku..especially sorang ni nama die ain...nama ain tu nama betul bukan samaran ke ape...nama penuh die memang tak ingat ler...erm,tapi dah lebih 10 tahun dah aku tak pernah dah jumpa ain sejak abis tadika...mane ek die sekarang...aku rasa kan...mungkin dalam masa bertahun tahun ni....ada je kot berselisih bahu dengan ain..tapi mungkin die da tak cam aku...aku pon dah tak cam die....ye lah..dah gemok ke die... tinggi mane.. bertudung ke.. pakai purdah ke... rambut kerinting ke... da ada anak ker... erk jauh dah nii.. ok patah balik...ain,i miss u..[eh tibe...sila touching]

jadi masa aku buat entry pasal cendawan kaler merah putih tu...orang yang paling ada dalam kepala aku ialah ain selepas watak cikgu tadika aku...dan hari ni,sekali lagi aku taip entry ni dengan dalam kepala ada nama ain.sampai tajuk pon aku buat letak ada nama ain...kalau ain baca ni,kompem berhingus hidung dia...manalah ain sekarang ek..........so,pendek kan cerita....ada sesuatu yang aku nak kongsi dengan ain yang aku tak sempat nak kongsi masa tadika dulu....kira kalau cekodok dulu kami share same-same dalam toilet..jadi mende ni pon kalau boleh aku nak ain tau..aku nak ain pon teruja dengan semangat aku untuk menentang cikgu tadika kami yang tangkap kami makan cekodok dalam toilet tu...sebab time tu kami malu gila nak masuk kelas sampai tutup-tutup muka sebab malu kantoi...semua sebab cikgu tu tangkap kami..dan sebab tu lah aku asik nak deny je bila dia ajar kami warna-warna...lagi-lagi pasal cendawan tuh dulu...nasib baik ade bukti aku jumpa cikgu tadika kami tu betul...ok tak pe aku terima cikgu tadika kami hebat....TAPI.........aku nak ain tau...cendawan bukan kaler tu je.....so,lepas ni ain...... kalau kau masuk peraduan mewarna ke ape..kau boleh warnakan cendawan kau kaler yang aku nak tunjuk ni..

ni yang cikgu kita aja kan ain??

dan yang ni yang aku nak tunjuk kat kau..teruja tak ain??

lepas ni cikgu tadika boleh ajar anak murid warnakan cendawan kaler oren pulak ye??ain semoga kau berjaya dalam perjalanan hidup kau...aku teringat kat kau...dan adakah kau jugak teringat kat aku masa ni??
.

No comments: