Wednesday, July 14, 2010

terlalu banyak....

lama dah tak menulis...tapi selalu je monolog dalam hati...bercakap dengan diri...pesan dan pujuk hati..kawal perasaan..letak emosi pada tempat yang betul....hari-hari tak pernah nak rasa bosan pujuk hati.....walaupun kadang-kadang rasa macam dah tak selalu  menulis...tapi rasa nak bercerita,rasa nak berkongsi dan meluahkan pada seseorang tu rasa macam nakkk sangat...terlalu banyak perkara yang berlaku lately..terlalu banyak yang aku belajar...yang aku lalui......sampai tak tercerita....haritu rasa homesick sangat...homesick gila yang menggila sampai "termenangis"...alah bukan sengaja..termenangis aje la....tak pe..im ok je..ape pon mesti senyum.sebab bila kita senyum...kita akan nampak bahagia...tak ada masalah....at least...bila kita senyum,kita tak buat orang sekeliling kita juga rasa seperti apa yang terbuku dalam hati kita...kan kan??


kadang-kadang aku rasa aku tak dapat apa yang aku nak..apa yang aku idamkan rasa macam semua tak jadi kenyataan....rasa macam kenapa orang lain dapat aku tak dapat..rasa kenapa aku tak bertuah macam dia ataupon dia..pernah ke rasa macam tu?pernah?erm...tapi tanpa aku sedar,sebenarnya rezeki Allah tu meluas...apa yang kita dapat dah sangat baik jika bandingkan dengan nasib orang yang lebih teruk.pandanglah orang dibawah kita saat kita rasa down dan putus asa,supaya kita belajar bersyukur.....tidak semestinya pada saat kita kalah tu,terhapus segala kemenagan di saat seterusnya....Allah hilangkan sesutau yang kita rasa berharga dan buat kita menangis terduduk....tapi Dia bagi kita sesutau yang lain.....yang seolah-olah nampak macam tak ada apa...tapi itulah sebenarnya permulaan perjalanan kita untuk mengejar "apa makna sebenar kehidupan kita..."...


teruskan berjuang lagi nursyafiqah....
.

No comments: