Monday, May 17, 2010

bangunlah syg...jgn tinggalkan aku...

saya jarang amik tau keadaan dia...

walaupun kami selalu berjumpa,saya jarang sangat tanya khabar dia...dan dia pula seorang pemendam yang hebat....dia susah sangat nak bagitau keadaan dia..dia selalu berlagak yang dia ok..dia mengaburi mata saya....ada juga saya nampak tanda-tanda yang dia kurang sihat lately ni..tapi saya anggap itu sakit biasa....saya sedapkan hati saya..sebab saya sayang dia...hanya dia yang saya ada....kalau orang lain sibuk dengan kehidupan mereka...tapi dia ada untuk temankan saya..dengar apa yang saya luahkan...kalau saya marah pon..dia macam biasa..bersabar semahunya......saya sayang dia.memang lah saya tak pernah bagitau dia ataupun tunjuk dekat orang yang saya sayang die...tapi jauh dilubuk hati saya..dia amat penting dalam hidup saya....

kami jarang tidur bersama...jarang...tapi malam tadi sebelum saya tidur...saya ajak die lepak dengan saya atas katil...dan kami habiskan masa bersama...saya tak sedar saya terlelap..mungkin terlalu letih..dan macam biasa saya abaikan dia..saya tau saya teruk..saya tau saya kejam..saya tau saya tak layak bersama dengan dia....tapi..............kenapa ini semua terjadi.....

saya terjaga pukul 4 pagi tu..saya dengar dia macam meronta-ronta.....saya terjaga sebab bising.....bila saya bangun...saya picit-picit dia..saya panik..saya tanya kenapa??dia senyap....saya picit-picit lagi..akhirnya dia senyap...terlena mungkin...saya kembali sambung tidur...........dan pagi tu saya bangun dulu dari dia...pelik,dia tak bangun lagi.....saya pandang dia...saya biarkan dia tidur......menjelang tengah hari...saya cuba kejutkan dia...saya kejut kan dia macam biasa.....dia terjaga...tapi lepas tuh dia senyap...tak tunjuk kan reaksi apa-apa.....saya biarkan dia...dia tidur balik....saya kejut lagi...dan kali ini...................tiada respon...saya mula panik........dan die tetap begitu..tidak seperti hari-hari lalu...dan tiada harapan dia akan menemani saya lagi......

saya duduk ditepi katil....saya pandang je dia....sedar-sedar airmata saya menitis......saya tak boleh nak tahan lagi....lately banyak sangat benda yang saya lalui........dan sekarang saya sudah menerima takdir..yang dia sudah pergi meninggalkan saya.........tapi saya masih berharap dia bangun kembali dan dapar diselamatkan..saya ingin terus melakar kenangan bersama dia..sesungguhnya aku mengharapkan kepulangan kau ceria seperti dulu.....


watak:
saya = penulis entry
dia = laptop saya
.

No comments: