Tuesday, May 25, 2010

sempadan antara kita

sekarang waktu auckland tepat pukul 3.36 am...terjaga saya dari tidur dan rasa macam dah tak boleh nak lelapkan mata.........makin lama saya mula realize....kenalan dunia maya dan dunia realiti itu ada bezanya..ada sempadannya..ada tahapnya........dan sekali lagi saya mula realize....saya perlu hentikan perkenalan alam maya ini....ini sekadar luahan dan bukan untuk bercakap pada sesiapa....

benar ini mungkin silap saya.

saya mula menulis blog pada saat dan ketika keadaan saya dilanda kesedihan yang amat.kesedihan yang saya sendiri sukar untuk ungkapkan.dan medium blog saya jadikan sebagai tempat untuk saya luahkan sesuatu yang di dunia realiti sendiri saya tak mampu untuk tunjukkan.....namun didunia maya saya bercerita bagi meluahkan.......saya akui silap saya disitu...dimana dunia maya saya jadikan sebagai dunia untuk berpaut kekuatan......untuk berkongsi sesuatu yang sebenarnya saya akan hilang dalam sekelip mata......dan hari demi hari sejak ogos 2009 itu...sejak tahun 2009 itu...dimana tahun keramat dan kejatuhan saya ketangga terbawah.....saya punya teman teman yang pada mulanya dimula perkenalan dengan ungkapan "hye".."salam kenal" dan sebagainya...namun hari ini saya realize yang bila saya mulakan sesuatu perkenalan baru.....esok lusa bila saya sudah mula menghargai mereka....saya akan kehilangan mereka......dan bila semua itu terjadi....saya tidak akan mampu berbuat apa-apa....kerana adanya sempadan antara kita............

dan sehingga ke hari ini..sudah ramai diantara mereka yang dulu memulakan sebuah "perkenalan" dan berkongsi itu ini..dan menjadi rapat di alam maya sudah pergi..satu persatu antara mereka sudah pergi meninggalkan saya seorang disini......dan sekali lagi saya mula realize.....dunia maya dan dunia realiti itu ada sempadannya....entah kenapa saya sangat menghargai sebuah perkenalan baru....namun bagi saya...tidak semua antara mereka itu akan kekal menjadi sahabat sahabat kita......lalu rasa kehilangan itu bagai sesuatu perasaan yang kita sendiri tak sanggup untuk hadapinya....bila terlalu kerap rasa kehilangan.....saya mula sedar....saya tidak patot memulakan sebuah perkenalan lagi....cukuplah setakat sampai disini....berkongsi kisah suka duka sekaligus akan membuat "kita semua" menajadi semakin rapat....menjadikan kita semua sudah tidak mampu untuk rasa kehilangan....

namun bila suatu hari satu persatu antara kita sudah pergi.....

kita akan mula percaya antara kita ada sempadan mahupun dunia maya itu sendiri tiada sempadan...........account formspring dan facebook milik esoksemalam sudah saya lenyapkan..mungkin buat seketika..mungkin selamanya...dan sekarang esoksemalam sendiri sedang menghitung harinya.............MUNGKIN.dan saya akan kembali menulis hanya untuk kepuasan saya.....lalu akan saya lenyapkan ruangan komen.MUNGKIN.saya sangat menghargai mereka yang menghulurkan sedikit kekuatan buat saya..dan kepada mereka yang sudah tiada disini lagi........semoga perjalanan anda dirahmati Allah.......dan hari ini saya mula terima "antara kita punya sempadan"........

saya juga sedang menghitung untuk "membunuh" lumut itu....saya mula membenci lumut secara diamnya........................
.

No comments: