Friday, May 21, 2010

kalau awak baca ini....

saya bukan sape-sape bagi dia....dan kerana saya bukan sape-sape pada dialah saya ingin coretkan sesuatu buat dia...saya tak pasti coretan tidak seberapa ini dibaca oleh dia ataupun tidak...namun,jauh disudut hati saya...saya mengharapkan kesejahteraan dia dimana saja dia berada...dan kami tidak pernah bersua..kami tidak pernah bercakap mahupun dengar suara...kami hanya berkongsi..berkongsi sesuatu yang kami rasa mampu membantu....namun entah kenapa..dia menghilang.....dan saya tau saya tidak mampu untuk  cari dimana dia...lalu saya menulis ini agar dia membacanya....

~~MEIN HOON NA~~

sejak kebelakangan ni sebelum dia menghilang...diakhir setiap message di facebook mahupon formspring seringkali diletakkan mein hoon na...saya mula tanya apakah maksud mein hoon na....dia kata...maksudnya "saya kan ada..."....tapi sekarang dia dah hilang.....rasa macam sunyi...tak ada orang lagi nak cakap itu ini......dia selalu mengingatkan saya...tapi sekarang dia dah hilang..tiba-tiba......dan saya tau dia sakit.....tapi saya tak tau dia sakit apa....masa dia kata die kene pergi MRI tuh..saya cakap dengan dia saya pernah buat MRI..dan saya tau...MRI tuh bukan untuk sakit yang biasa-biasa..saya cuba tanya dia...tapi dia tak nak cerita..dia cakap...."beban yang awak tanggung pon dah berat,saya tak nak beratkan lagi"...saya pon rasa tak apalah.saya bukan orang penting untuk tau kisah peribadi dia...tapi dia kata "bukan begitu,sampai masanya nanti saya aka cerita dekat awak...sekarang belum masanya..."....

dia pernah cakap dengan saya "awak slaah seorang kawan penting bagi saya,ingat tu"...dan bila saya kata saya nak tutup blog..bila saya kata saya nak pergi..dia kata dengan saya..jangan menghilang...tapi hari ni dia sendiri dah hilang...saya cuma nak tau..dia sakit apa..kalau dia selalu bagi kata-kata semangat itu ini dekat saya..dan selalu cakap "mein hoon na"..tapi kenapa bila sampai part dia....dia pergi macam tuh je.....kalau dia sedang dirawat...saya doa pada Allah..permudahkan segala urusan dia....kembalikan kesihatan dan keceriaan dia seperti dulu......benar,saya sungguh rasa kehilangan walaupun saya tau saya bukan sape-sape...indahnya ukhuwah....jaga diri..."mein hoon na".












awak kata dengan saya jangan pergi dan hilang..tapi sekarang awak dah hilang..saya tak tau macam mana nak carik awak...tapi awak jaga diri ok........saya tau awak kuat..kerana itu Allah uji awak.......dan saya pon nak cakap balik..."mein hoon na"...
.

No comments: