Wednesday, February 24, 2010

"tetek belum tumbuh dah pandai mencuri"

aku rasa segan plak taip tajuk tuh.tapi lantaklah.semua readers esoksemalam open minded kan?kalau tak suka jangan buang masa baca lagi.oh ye,masih ada lagi antara kalian yang tanya aku ni lelaki ke perempuan..adoiiiiii..malas nak reveal dah ape jantina aku.haha.jom layan story.aku ngah bosan gila sebab tu rajin je menaip....

kisah ni berlaku masa aku darjah 3.

yakni,zaman dimana otak masih kebudak-budak kan.time ni free hair lagi.badan kurus kering belum tumbuh ape-ape lagi.pandai-pandai ah pikir malas nak explain.semua nak kene suap.parah lah aku macam ni...haha.manusia yang terlibat dalam peristiwa ni adalah aku,akak aku,dan member akak aku.semuanya budak perempuan.ok fahamkan setakat ni?hehe...

akak aku - milah (bukan nama sebenar)
member akak aku - mun (nama singkatan)
tempat kejadian - gedung sizuka (gedung membeli belah adik beradik giant.)

"harituh aku pergi gedung sizuka aku dapat barang free dowh....best gile",kata mun kepada kami adik beradik.
"barang free?cam mane kau leh dapat??",tanya akak aku kelurusan bendulnya.alah...budak-budak lah katakan.so,ape lagi...member akak aku pon ajak lah kami pergi sizuka pada keesokkan harinya....

masa keesokkan harinya,mun suruh kami pergi beli keropok mister potato yang besar tuh.lepas melantak keropok tuh,mun pon cakap,"plastik keropok ni korang jangan buang,masa masuk dalam karang..bawak sekali.nanti barang ape yang korang nak sebat....masukkan dalam plastik ni lepas tuh gumpal-gumpal kan kononnye korang nak buang.faham??"

"hebat gile kau mun...tak kantoi ker?,"tanya akak aku...aku time tuh follow je.dalam hati aku..bagus jugak tactic mun neh.boleh dapat barang free...walawehhhhh.....

bermulalah operasi kami bertiga.

operasi berlaku di bahagian sepit-sepit rambut..getah-getah rambut..ha bahagian-bahagian pompuan la ni kan.mule-mule aku macam cuak jugak...tapi..alah,budak-budak..ape lah fikir sangat...dah tuh ini plak first time otak aku kene pengaruh dengan anasir-anasir jahat macam neh.haha.pilih-pilih...tengok kiri kanan,aku pon sebat lah sepit rambut ngan getah rambut......

pendekkan cerita....

kitorang bertiga pon dah bersedia nak cabut dari supermarket tuh.tiba-tiba...."korang bertiga!!!mari sini!!!",jerit sorang pakcik yang juga pembeli dekat situ...dalam hati time tuh dah cuak nak mati."matilah aku...pehal plak pakcik ni panggil.ni semua salah mun neh",aku dah mula nak salahkan mun bila die yang jadik kepala pengaruh otak suci aku.haha...so,kitorang pon follow pakcik tuh...dia cakap ape tah dengan manager kedai tuh..lepas tuh kami debawa ke sebuah stor kecik.

"bak sini plastik kat tangan korang tuh...!",suara  tegas gila.
"erk........",aku dok genggam-genggam plastik tanda tak nak bagi.time tuh rasa dah nak terkencing.rasa gelap masa depan.aku pon nak tak nak hulur je lah.time tuh depan aku ade 2 orang lelaki.sorang perempuan....

"ohhhhh....ni kerja korang yer!mencuri...sape ajar ni???".time tuh aku diam je lah.tunduk rasa nak sapu muke kat lantai.............pakcik tuh pon cakap lagi."tetek belum tumbuh lagi dah pandai mencuri.ape nak jadi ni??".

memang malu gile time tuh.pakcik tuh siap tanya name ayah sume.aku ingat time tuh nak tipu je.sebab mane ade IC kan.tapi bile dengar pakcik tuh nak bawak pergi balai polis.aku dah cuak nak mati....dalam hati dok sumpah seranah mun kawan akak aku tuh.jadah ape ajar aku mende-mende macam ni....serious weh.cuak nak mati bile kantoi...sumpah lepas tuh aku malu gile nak pergi supermarket tuh dah.berbulan-bulan jugak lah aku tak pergi.sampai sekarang bila aku datang situ.aku mesti teringat peristiwa tu.kecik lagi time tuh .9 tahun kot....kalau lah mak abah aku tau..mesti diorang kecewa dengan aku.isk...apelah kau mun ajar akak aku ngan aku mende bukan-bukan.sebab aku rasa mak abah kau pon tak ajar kau mencuri.aku harap kau tak buat lagi benda-benda tuh......nasib baik pakcik tuh baik.kalau tak diheretnye aku pergi balai polis..silap-silap sekolah juvana ler aku....perggghh..gile.

yang aku pelik,sampai sekrang..kalau aku nak buat jahat..mesti kantoi.masa kat sekolah menengah pon same.asal member-member aku nak buat jahat ajak aku je...mesti kantoi.sampai siap cakap kalau buat jahat tak nak ajak aku.hahaha......indah kan kenagan dulu?=)

55 comments:

cik CumeY said...

aku datang awal sebab tajuk jerk..

hahahaha

cik CumeY said...

waaahhhhhhhhhhhhh

lame aku tak jadik first kat sini!!

cik CumeY said...

haha

cik CumeY said...

err...

ko sihat sayang???

Akif Mazlan said...

hahaha, tajuk pon dah mantap..
apatah lagi entrinya, kua3,,
tgh tergelak nih,
apa2 pon, bagus laa kamu nih, x pnah buat jahat daa ker skang nih?
hik3

cik CumeY said...

aku rindu ko lah...


err...pls pls pls..kamu jangan nakal!

aaauu

cik CumeY said...

ko tau tak??

aku dalam kelas nie...

uuhhh..bosan wei..


tadi aku test...best jerk aku meniru...cit! jahat kan aku? tapi padan muke aku tak bace buku..

nasib baik ipod aku dah tersimpan nota2 ku..hahahaha


penuh kertas aku jawab..now aku rase menyesal...itu lah kejahatan selepas tumbuh.....err...tanduk????hahaha


aku di dalam mood recover..dan makin better :)

cik CumeY said...

ko kan kan...

cepat2 la dapat room..

internet ok..aku tak sabar ber webcam ngan ko nie...rindu ah!!!


jom kiter main ciyum2 kat katil jom jom!!

lumut said...

CIKCUMEY,
anasir apakah yg kau cube buat dekat blog aku neh???hahahahha...sengal....tggu..insyaAllah 27 neh aku pindah okei..lpas tuh leh webcam..=).....tggu taw syg....
suke kau ye buat onar..kau jage diri..jgn meniru selalu...nnt x berkat hidup sume...taw!!

AKIFF,
haha...tajuk tuh nak tarik perhatian jerk..heee....buat jahat??ade je sikit2....tp tuh lah cuak2 sbb selalu kantoi.haha

BISKUTMARIE(",) said...

lancang mulut pakcik tu, mgkn askar pencen kot...
:D

Akif Mazlan said...

tuh laa pasal, nnt x buat jahat, syurga menanti anda tau,,
teruskan!
hahaha

Fhad said...

sape kate x tumbuh lagi? ade je yg da tumbuh.. hahahaha... tu ler xnk belajar mencuri dengan jalak.. jalak lagi terer.. ohh yea.. br aku ingat nape smlm aku ym ngn ko pastu ko blah? aku marah ni...

Nini teDDylicious said...

"buat jahat jgn sekali"

penah dgr..?? gud.

so, sila buat byk2 kali utk hasil yg lebey memberangsangkan.

org kate..

"practice makes perfect"

heh.

BISKUTMARIE(",) said...

jap..
gua heran ni...
lu bayar kat Cik CUmey suh komen blog lu ke...?

lumut said...

FHAD,
yg dah tumbuh tuh makan jamu byk sgt kot.hahahaha..weh aku xdpt ape2 message kat ym from ko pon..sori.salah paham neh.ade org boikot kite x kc kite ym neh.hehe

AKIFF,
insyaALlah..masih berusha..hehe

BISKUTMARIE,
hahaha..CC mmg sawan sikit sbb rindu aku..hehe

NINI,
isk kau neh terpesong dah neh..practices buat mende baik2 xpelah..lempng kang.hee

cik CumeY said...

alah...bukan selalu aku buat onar bai...tuh tanda sayangku padamuu... bak macam lagu ct nurhaliza tuh kan?

hahaha..aku bukan nak meniru...tapi aku tak stadi :( sebab aku nangis..frust menonggeng....so aku tido tak bagun2...


hahaha

starsyeea said...

bagusnye kalo aku cam lumut..buat slh kantoi jek..tanda tuhan sayang tuh...
len kali ada projek aku ajak lumut con skali la...bole?? =p hakhak...

Mieza vs Rory said...

tajuk yg sgt menarikkk....aahahaha...jap nk bce dlu...daaaa

black_mel said...

haha...see...xde gambar pun kan?tapi bila teringat,bila jumpa diorang2 ni balik kalau citer benda ni mesti ketawa guling2..hehe....

tp skrng dh smpai luar negara pun..rezeki masing2...huhuhu..sob3..

et said...

bagos ah.maksudnye x bleh buat jahat lgsg ah tu.ki3.

kecik2 dlu saye lah budak paling skema yang wujud kat muke bumi neh.adei.

zul efron said...

sepit rambut?
x thrill la..
hehe

aemyLina™ said...

mmg knangan gak..,
aku pnh gak wat cmni..
msa aku darjah 6..,
mmg jahanam.. haha
skunnk dh tobat dh..,
hik3...

Pensel Kontot said...

hahaha kenangan tul...
tkpe mut...
itu kenalan yang biasa...hehhe
aku dlu nakal cm ko gak tp curi duit uwan aku nak beli aiskrim...hahaha kena piat telinga dgn mak aku..hehehe

joegrimjow said...

haha
ni benda baru ni yg libatkan tetek
gud2


dulu penah tanggalkan sluar kawan
ehe
sampai skrg ingat lagi

.rafiq. said...

haha suwey.
tak pandai tul cover line.
haha

Kniedaz said...

mmm..time budak2 mentah..byk benda yg jd...kenangan suma tuh...^_^

alvin takda umah harga 8juta said...

hahahahahahahahah...lumut...ni kisah sinchan kan..kan..kan...aku harap kau pandai mencuri hati aku...hahahahahahah...sengal....tetek tu apa ekkk??mak aku tak penah bagitau apa itu tetek...haishhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..

pakcik kordi said...

kehkehkeh.....tetek tu benda?

ween said...

HAHA. lawak gila okkk! tp, memang la. sesetengah org tiap kali buat jahat je, mst kantoi. mcm kakak aku. dr kecik bila dia nak buat apa2, mst end up mak aku dpt tau. mak aku ckp sbb tuhan syg lebih.

aku ni selalu xkantoi bila buat jahat. haish, xtau la kategori lucky ke apa (-_-")

Solehah said...

hehe..apa perumpaan pak cik guna..lu**h..haha

Jalak lenteng said...

hahaha..ko kene bnyk study dan berguru ngan aku mut..mesti berjaya..erm..tapi suda terlewat..aku juga sudah pencen awal..hehehe


baru ler wa dapat nak gelak datang blog neh..nice

sharamli said...

eh..teeettt..
malu lak nak k0men

lumut said...

CIK CUMEY,
hehe....siap lagu tuh..i lap u lebeh lah..=p.jgn nangis2 kalau esok ade class..eh dlu aku pon cm tuh.kesimpulannye..esok x g class lah.woohh.

STARSYEEA,
kau nak ajak aku?x tkot kntoi?terngendala projek hang nnt.hee

MIEZA,
kau suke tajuk je kan?kau suke part tajuk je kan?bek ngaku.haha

BLACK_MEL,
hehe..time neh mane ade gambar lah...kalau crite ngan kakak..gelak lah ape lg.haha

ET,
rugi lah kau kecik2 dah jdik pengawas.haha..aku panggil budak skema neh pengawas.=p

DZULHAFIXED,
ala..ckuplah tuh..name budak2..xkan nak curik coli kot.haha

lumut said...

AEMYLINA,
uishh..darjah 6 dah besar.dah leh pk.aku time drjh3 tuh 1st time terpengaruh dgm rakan bukan sebaya.haha

RUFF,
curik duit penah gak.duit mak aku.haha...nakal2...nsib baik dah besar akulah org yg mak abah aku paling percaya.hee

JOE,
uiissshh..joe lg nakal tarik seluar org!!=p

RAFIQ,
hahhaha..mane aku tau.gune plastik kropook pon aku baru blaja taw.hee

KNIEDAZ,
betul2......=p

ALVIN,
nak makan penampar awek ko ker nk suh aku curik hati kau plak.haha

PAKCIK KORDI,
tetek tuh buah.haha.

lumut said...

WEEN,
heee....mak kau ckp cmtuh ek?agaknye lah..tp ade gak wat jht aku lpas.cume kbykknnye aku kan kntoi.mostly.

SOLEHAH,
lucah pakcik tuh.lalalala

JALAK,
hee.....bagus2.....suke nye aku akhirnye berjaya buat jalak gelak bile dtg blog aku.hehe

SHARAMLI,
adeh..kau segan?=p

Aliff said...

kalau kau curi hati pakcik tu, mungkin tak tumbuh tetek lagi dah kahwen.

ber_u_wang said...

makna nya lumut di lahir kan bukan untuk berbuat jahat

triple x malaya said...

sekarang dah tumbuh belum...?hahaha

yusuf mujahidin ™ said...

salam cik lumut

bc tajuk je dh lawak...hehe

caluk@cencaluk said...

aku ingat kau curi bra he he

Aujinz said...

kalau aku nak buat jahat...
konfem aku takkan ajak Lumut..

hahahahha...


[aalaaa..terkomen plak..pecah rekod aku jadi silent reader..]

InsanBiasa said...

hahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aku nak gelak je..

piNky LuCiA said...

may be ko budak baik.. sebab tu asik kantoi je.. Allah sayang tu.. hehe

kakisudoki said...

lawak siot

fndrocka said...

sekarang dah tumbuh lah?
kau jgn salahkan mun..sakalh kan diri sendiri sudey.mun tu pun dah terpengaruh dgn sapa.

aku dulu nak ponteng kelas..tapi mesti kantoi sebab tiap kali nak ponteng mesti pensyarah batal kelas.ek eleh...tak thrill.

jom iklankan blog kau sini http://fndrocka.wordpress.com/konsert-lain/

baincardin said...

tajuk entri yg sungguh sadis! hehe...^_^

lumut said...

ALIFF,
hahahaha..gile kau.

BERUWANG,
hmmm...x jugak pakcik.....ade je buat jahat..hu

TRIPLE X MALAYA,
hahaha..gilo.

YUSUF,
salam yusuf...hee....baguslah awk bileh ketawa.=)

CALUK,
mane ade lah!!!haha

AUJINZ,
hahaha...ceh kau...woooooo!!!!sorang lg silent reader telah meng reveal kan dirinya.hee.hye!

lumut said...

INSANBIASA,
hahahhaa..aku pon join gelak..=p

PINKY LUCIA,
erk..mane ade org baik lg dlm dunia neh.aku ade je buat jht lah.=p

KAKISUDOKI,
hehe...ok gelak lah.

FNDROCKA,
hahaha..soklan ape tuh?haha...kau nak ponteng class x thrill la..aku byk kali buat gak skang.sbb class org xkesah dtg ke x.hee.iklan ape tuh?

BAINCARDIN,
sadis tuh bukan sedeh ker?hee

piNky LuCiA said...

hahahaha.. orang baik tak semestinya tak buat jahat.. kalau nak cari orang yang tak buat salah ngan jahat.. nabi muhammad laa.. sebab dia ma'tsum..

orang baik tu means.. orang yg Allah pelihara dari buat jahat.. kalau dia wat jahat jugak, Allah tunjuk.. itu perbuatan yang salah.. huhu

waa.. panjang laa plak aku berceramah.. tetibe pagi2 jadi ustzah.. haha

lumut said...

PINKY,
wwwoohhh...cuak aku ngan hujah kau neh..hehe..betul2....Allah syg lebih kot org2 yg Allah bagi ujian dan pelihara dari buat jht...ewah...rajin ye kau dtg sini berkali2...dah bekfes?aku lapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Lifesaver said...

ada hikmah tu..kira ko ni mmg tak leh wat jahat la..kena wat baik je sentiasa..hehehhee ;) tak nak arr ajak ko gi wat jahat!hahaha

atreyu strange said...

Ouhh? Gitew rupanya cara nak mencuri. Kreatif abis lah si Mun tu! Erk.

Wanita Mutalib said...

ihiks ihiks.. sekarang??? pang!! salah soklan daaaa :p

lumut said...

LIFESAVER,
Tuhan syg aku lebeh.kalau x byk dah dose aku.hehe

ATREYU,
hahaha...kau jgn tiru lak.aku x ajar taw.=p

WANITA ITU,
sekrg??haha..jgn tnye ok.hee

akubukansetan said...

hhahaha..kelakar arr...salam ziarah cik lumut..