Thursday, February 25, 2010

lately ramai orang muncul...






mungkin itu suatu kebetulan kan?
lagi 3 hari cuti summer bakal melabuhkan tirai....cukuplah bersuka-ria.enough please.(take a deep breath)

result summer school dah keluar.alhamdulillah....gua rasa budak perempuan yang gua kenal tuh dah makin mula mengorak langkah.dah makin pandang kedepan.dah makin kenal apa itu harapan yang pasti.tahniah buat syafiqah.kalau tak ada orang nak cakap tahniah dekat dia pon..tak apa.gua ada nak hulurkan semangat untuk dia...gua hari-hari layan dia.dengar luahan perasaan dia.tapi gua tau..dia macam pelik lately.

semalam dia mengeluh.letih katanya bila lately ramai sangat orang yang serupa muncul.

junior-junior dah mula datang.sorang muka ada iras-iras jen dan perangai cara cakap sebijik gila.buat gua rindu nak mati dekat budak-budak BTF (blogger tegar family).terus buat gua teringat kenangan kat genting,karoke,bowling,pasar seni...dan banyak lagi.semuanya kenangan di penghujung 2009.gua tahan rindu gua senyap-senyap.gua tak cerita kat sape-sape yang gua sedang merindui...

gua baik jugak ngan budak perangai macam jen tuh....die dah ade awek....gua mintak nak tengok gamba awek die...gua pon ade bace message die ngan awek die dengan izin die......tiba-tiba hati gua sentap....hati gua cakap..."perangai kau..cara kau..ada iras dia".gua tahan lagi rindu dan sebak.gua tahu yang "dia" dah lama mati....dah tak ada dah dalam dunia ni.dah tak ada..lumut,please except accept die dah mati.........gua tahan sebak.

sorang lagi junior muka seiras macam abang gua.cara cakap...kalau pandang dari tepi.sebijik macam abang gua.gua tenung lama-lama...hati gua cakap..."abang,aku harap kau tabah dengan ujian yang melanda hidup kau".walaupun gua pernah cakap yang gua benci kat abang gua..tapi gua nak die tau..yang gua tak pernah berhenti doakan dia hari-hari dalam solat gua...gua mintak sangat abang gua punya kehidupan bahagia macam orang lain.gua tau abang gua tak kuat macam gua.abang gua bukan macam gua boleh pretend to be ok.abang gua bukan macam gua..boleh settlekan problem sendiri.gua doa kat Allah..jangan uji abang gua lagi.ampunkan dosa-dosa dia.gua tak kesah abang gua tak sayang gua macam mana gua sayang dia...cuma gua tak sanggup tengok dia diuji.gua kesian.menitis airmata gua dengar cerita dari malaysia.......

gua duduk lepak-lepak borak-borak dengan diorang.

dah jadi baik pulak dengan junior.padahal junior perempuan gua kenal pon 2 orang je.itupon awek pada budak junior lelaki yang gua kenal....tengah borak-borak..gua tengok diorang message awek masing-masing.facebook...webcam....ada yang letak gamba awek banyak-banyak dekat frame.sweet gile.gua dah lalui dah semua tuh..gua tahan je.part yang gua rasa tersentuh hati gua neh..bila ade sorang junior neh cakap,"dah ah tak payah message dah ar.nanti die mesti ingat aku dah tidur".padahal die tengah lepak kot ngan gua and member-member lain...jadah menipu....sejak gua kawan ngan budak-budak neh.gua belajar macam-macam cara menipu awek.kuang asam.

lama gua senyap.tiba-tiba menitik gak airmata gua.cilakak.lembik betul lah lu LUMUT.

9 comments:

siv said...

ahah ye ah tu.
eh lu pehal tibe2 stop hari tu?
btw.
kuat harimau okay!
:D

siv said...

gua fes?

shakinah said...

ade membe aku masuk U kau mut. :D

Aujinz said...

yer yer..

banyak banyak bersabar...

Frodo Baggins said...

>>___<<


((sambil hulur aiskimm))

Frodo Baggins said...

tetiba hati jadi sayu ...

ber_u_wang said...

tahniah fiqa. uncle bangga dengan fiqa..

menangis la demi kelegaan

Jalak lenteng said...

erm..mase air mate ko jatuh tu..ko hala kan dryer rambut level 3 kat mata ngko..sure kering..tak sempat mengalir..hehehe..

gurau jer..


harap2 ko tabah..good luck weh..teruskan blajar..tak yah dikenang2 kan yg lame..wat semak jer..akaka..

k mut..

akubukansetan said...

huuuu..sayu nyer..

teruskan blajar cik lumut..tabah ok..