Thursday, February 4, 2010

speechless,hanya doa dari jauh.

makin aku cuba untuk bahagiakan diri sendiri,makin aku cuba untuk bangun dari kesakitan,makin aku cuba untuk cari kebahagiaan..makin aku diuji...sampai tak terdaya aku dek ujian.sampai tak tertahan aku takungan airmata ni.sampai tak tersimpan esakkan tangisan aku.sampai tak tersorok kelemahan aku..sampai dah tak terkeluar semangat aku lagi...sampai lah aku terduduk sekali lagi..terduduk lagi sorang-sorang sendiri.lagi dan lagi....hati seolah-olah ingin berkata dan menjerit sesuatu..tapi tak mampu.sangat tak mampu....lemahnye kudrat....

bukan aku tak cuba..aku dah cuba.dan aku tak pernah kata aku putus asa.tidak.

bangun subuh aku capai fon nak tengok jam pukul berapa....9 messages aku terima pagi ni...terkejut aku tak pernah dapat message sebanyak ni sekali gus sejak berbulan-bulan yang lalu.aku bukak sms satu persatu.aku bukak aku hayati.aku teliti setiap yang ditulis...terus hilang segala kudrat aku untuk membalas sms tersebut.tak terdaya itu saja yang boleh aku kata....aku letak kan fom disisi katil...aku terus pergi tunaikan solat subuh..

Tuhan,kau lebih mengerti apa yang terbuku didalam hati ini....aku pinta tuhan...sungguh aku tidak berdaya tanggung segalanya ini lagi.....

masa solat subuh sikit pon airmata aku tak mengalir."tahan..tahan...kau kuat",pujuk aku pada sang hati...itulah rutin harian aku.pujuk hati berkali-kali.aku tidak jemu untuk itu...namun hari ini...aku terduduk lagi.mungkin ada yang sedang bergembira berparty lihat keadaan aku sebegini...terpulanglah......pagi ini tangisan dan esakkan itu sekali lagi menemani aku..2 berita yang diterima sudah cukup mengundang tangisan ini ldan terus tarik kaki ku agar tersungkur rebah lagi......."aku msti kuat",pujuk suara buat hati.

Tuhan,aku tak terdaya untuk ini..............................................................

.jika senyum itu akan bawa sakit ini pergi.aku akan terus senyum untuk kau hati...agar kau terus hidup seperti hati-hati yang lain......

.

50 comments:

siggplus said...

boring la, asik gua je 1st

siggplus said...

gua 1st?

siggplus said...

apsal lu slalu buat lu mcm vulnerable?

shakinah said...

lumut.
sabar.
:)

kau kan sapokk bikiii!!

oyeah

siggplus said...

gua tau lu kuat mut

shakinah said...

damn la sigg!

siggplus said...

mut, gua bukan nak sgt jd 1st, tp tpaksa

joegrimjow said...

nak tau gak

joegrimjow said...

ada ape ?

Faarihin said...

Hidup ini memang tak lepas dari ujian mut.. semoga kau sentiasa tabah mut..

ujian itu akan memberikan satu pengalaman yang tak ternilai dalam hidup seseorang..

Lelaki Ini said...

BRSBRLAH SYG...

Fhad said...

woiii ghostsone.. langkah aku dulu kalo nak panggil syang kat my wife.. hahahah... sabar la mutt.. dugaan tu hikmah di sebaliknye..

Jard The Great said...

patutnya lepas kahwin lebih bahagia.. huhu

kudeta said...

dan ketika hati kau menangis,
ada hati lain yang sudah kering sedunya (dalam diam)

oh tuhan sememangya begitu, suka menguji, dan kita bukan pengalah

Lifesaver said...

ko kena kuat mut!mut!lumut!

inDah iNdrIana said...

kamu kuat lumut..
AKU tau sbb ak kuAt pn sbb ko

Natasha said...

lumut percaya pada Allah kan???? Lumut pasti percaya pada qadq & qadar...... x ada yang lebih baik saat ini selain dari mengadu pada kekasih hati si Pencipta semesta alam

atreyu strange said...

Bosan lah lumut mcm ni. Mane lumut poyo yang ku baca selama ni?

Kniedaz said...

"semua yg berlaku ada hikmahnya" kata orang...

|arieza| said...

be strong, dont show that u r weak. the more you think about loosing, the more u will lose, dear. so just continue running :)

Haris Dot Com said...

erm seday bangat cik lumut ni...

xpe2 dugaan je tuh.....trima sbyk mane pon...

tuhan uji kite xde limit beb....nk tgk sejauh mane kebran kite ...:P

black_mel said...

apsal citer sedih??

sabar lumut...kesian kau kat perantauan...mesti pkr mcm2....

solat dan doa jer yg mampu dekatkan diri ko dengan Allah...


nangis?x perlu malu untuk menyesali kesilapan dan muhasabah diri di atas sejadah tu..

cik helena said...

saya dpt rasa apa yang lumut rasa.

air mata dah jadi macam kawan baik saat macamnih..

tp kene percaya satu.Allah takkan uji hambanya dengan sengaja.dia tahu kau kuat,.sebab tu dia bg ujian nih.dan sebenarnye kau kuat mut.

!!aяiaиa!! said...

~trust ur self mut..lu kuat..lu mmg kuat..

!!aяiaиa!! said...

~lumut~ b strong babe..tuhan tu maha adil..kalau hari ini lu tsungkur, insya-allah tuhan akan bantu kau dengan sedikit kelapangan..

!!aяiaиa!! said...

~keep moving and walking dear..

Pensel Kontot said...

mut...jgn lah sedey...aku nasehat ko...walhal aku sendiri tgh sedey gak...tp ko sedey ko lepaskan dgn air mata...tp aku xmampu nak nanges...aku ase nanges aku akan lemah...so aku berlagak cool....

mut kadangkala dugaan tuh dtg tanpa kite pinta...br je cahaya kegembiraan nak bersinar...awan gelap plak dtg dgn cepatnya....

tp walau bagaimana pun..kite kena teruskan juga..lalui semua...sebab itu lah namanya perjalanan kehidupan

oranglidi said...

komen2 seperti 'be strong' dan 'lumut kuat' dah banyak kali wa dengar.

so wa nak cakap gak benda lain sekali sekala..

"lumut mampu berdiri di atas buih!"
orait?

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

sabar ye..

i'msosupernotcool said...

lu kene senyum mut..
terus senyum..

sebab gua da tau lu kuat..

Ismi F. Chya said...

nape ni lumut?

teruskan phsyco diri kau. mmg sakit, kdg2 pnt, tp itu je yg boleh kau buat utk lawan syaitan :(

Ismi F. Chya said...

mut, nape ni??
terus pshyco dri kau!
aku je mmpu lwn!

mmg sakit tp tu je yg kite mmpu wat :(

allah ada syg :)

athirah hanafiah said...

xpe mut, macam aku slalu pesan kat member2 aku.. dalam usaha nak jadi kuat mesti akan ada point2 yg kau akn jatuh tergolek. lu hebat mane pun mesti kna ada masa untuk air mata.. =)
nnt sok dah tua baru lu boleh bangga2 ckap 'aku dah minum air mata dulu dr korng..bukan takat air mata, air hingus pun ada kdng2.'

nangis jer biler perlu babe, sbb tu tuhan pinjamkan air mata untk hambanya... ;)

maiyah said...

rilex dik, be kool

me | is | aku said...

be strong lumut boley!

lufias said...

bos wa kirim salam kat lu..smlm kantoi bace emel haha..

dinding kan ade..bila nak pakai?

Adeqq said...

ko kene kuat!!!!
sebab ko ajar aku jadi kuat!
sile kuat!


aku doakan ko. kite jumpe one day nanti, aku hug2 ko. CC jangan jeles plis. =p

Mieza vs Rory said...

wa taw lu kuat...klu lu kuat wa pun leh jd kuat...
minum milo anda jd sihat dan kuat...

keSENGALan teserlah.. said...

pehal weyhh?
hadapi dgn senyuman even perkara tuh amat menyakitkan..
ramai ade dgn kau nieh..

eisenhour said...

wahh..ramainye bg komen..ok la,nk tinglkan jugk jejak kt cni

"jika saya bertembung dgn masalah pd hari ini, sy akan simpan air mata ini untuk dialirkan bersama Kekasih di malam hari"-nik nor madihah

kasih said...

Lumut.
Nape ni..?
Awk selalu bg sy smgt,
sr kisah2 awak..
tp time awk down..
sy xleh nk tolong.
speechless..
awak..
papepon...awk kena kuat..
byk ngadu pd DIA ok?
luahkan pd DIA..

aloy_paradoks said...

jangan senyum sangat,,

ini blog wirdah said...

oh oh.nape niyh.? mahap.sebok je I nak tao kan.huhu.
tabah k.

greenhall said...

try amek steroid. .

Cik Akma said...

be strong then :)

yoro okino said...

msg aper mut??
nak tauu
lalall~~

mUTe said...

Mut, saya mintak ceRai.
U x wish besday I.
So hye hye bye bye.
I nak pg die~

X(oo)X

Kuatkan semangat anda. Lumut species yang brutal bukan fragile.
Sekian. :-)

bulanhijau said...

babe, be strong.

Ms Pame™ said...

Hi.Ni kwn AFiQ kan?

I'm Pame. ;)

P/S:Thanks dtg to our humble blog anyway.

aFiQ said...

Pame!
jgn buat kacau kt blog org lain la...hehe..