Friday, February 12, 2010

saya benci emosi itu.

auckland tepat menunjukkan jam 2.18 am sekarang.

saya sangat benci keadaan dimana saya terpaksa berlagak kuat.terpaksa berlagak tiada apa yang sedang menduga saya.terpaksa bergelak ketawa berdekah-dekah padahal jiwa saya merintih minta perhatian.saya benci.saya benci keadaan dimana saya terpaksa gerak sendirian mencari sesuatu yang menghiburkan.saya benci apabila saya terpaksa juga tersedu-sedan walaupun saya menafikan yang saya tidak menangis.saya benci.itu semua perkara yang sangat meyeksa saya.tapi saya tiada pilihan.saya terpaksa.................lalu saya benci.

bila saya gelak ketawa,saya suka bila semua orang lihat saya.semua orang turut tersenyum hadirnya saya disitu.tapi saya benci...bila airmata saya terpaksa ditahan-tahan tapi akhirnya tumpah dihadapan sesiapa saja yang melihat.apabila mereka bertanya "kenapa menangis?".saya jadi kelu.saya seolah-olah tiada alasan untuk itu sedangkan hati saya teringin sekali untuk meluahkan.........

maafkan saya teman.pagi ini airmata saya tumpah lagi.dan saya benci emosi itu.benci sangat.emosi dimana mengheret saya ke pentas kelemahan......adakah ini saja kudrat saya?saya yakin...saya mampu lagi untuk terus melawan emosi itu.

saya ini "berlagak" orangnya.sangat berlagak...berlagak kuat,berlagak kasar,walaupun jiwa saya tersentuh..saya cepat-cepat ingatkan diri saya yang "usah hiraukan perasaan kau".dari hati saya dicarik-carik..terus saya jahit secepat mungkin..dari airmata nak tertumpah,terus saya ukirkan senyuman.....saya cuba tidak melayan emosi saya.tapi bila saya terlepas kata,saya dalam keadaan sudah tidak terbendung apa yang terbuku di hati..emosi saya meronta-ronta minta dilepaskan....

dan saya kesal.malam ini emosi saya sekali lagi "terlepas" lalu mengganggu emosi "para hati" yang lain, maafkan saya.......kerana saya sendiri benci emosi sebegini.kalau saya jadi pendiam,orang akan terus bertanya,KENAPA??

25 comments:

Wanita Mutalib said...

adik..tabah ye sayang....

tiniey said...

lumuttttt...aku 2nd???

tiniey said...

yezza!2nd..tabah ok lumutku sayemm ;)

Pensel Kontot said...

Lumut..kuat ....dah2..lap air mata tuh...

hisham said...

salam...u jgn lyn sgt emosi tu..tp tula...emosi tu ttp dtg...u cubela kawal..mmg xleh buang tp skurangnye u leh kawal....

black_mel said...

kenapa menangis lumut????
gua tau lumut..walaupun lu rock..
tp dalam hati ada taman...nangis la...

keSENGALan teserlah.. said...

sila lah menangis..
tp make sure pastuh kau tade menangis lagi sbb perkara ini..

NuR said...

everything will be fine after the tears drop..

emm.. akak pun mcm lumut juga.. kadang2 lemas diserbu dan disergah dgn emosi.tewas juga kekadang tu...

joegrimjow said...

lumt, ape pendapat lumut tentang naga?

maira said...

lumut syg..
selagi kau boleh nangis,nangislah sampai kau puas..
selama itu boleh buat kau lega,
selama itu kau boleh senyum
walaupun kau rasa palsu hakikatnya
at least it will make u better


tp syg,
airmata juga boleh buat kau lemah
sudahlah tu..
bangun2lah..




aku maybe tak tau apa2,
tapi aku boleh kata rasa kita sama..
pray 4 u..
mmuah..=)

told la hejauw said...

lumut....ko lari masok toliet bukak air laju2...pastuh ko nagis puas2..luahkn semua...lawan bunyi air tuh...sure ilg cket sedeyh ko tuh...pegi skrg kalo x ak jentik hahha....

p/s: ak da buat..berkesan..hehhe

statcounter said...

knowing this, that "para hati" seems to be affected as well..what should "para hati" do to ease u? spit it out..one among the "para" is sure thinking bout u everyday now..dont be sad because of the distance..when u're ready to fill that "particular one" from those "para" u know where to find it...and it is waiting with bunch of warm welcome..

wont ask u to stop crying..but praying for ur happiness..

Ya Allah, kurniakan kebahagiaan dan kesejahteraan ke atas dia..sesungguhnya hanya kepada Engkau tempat aku memohon wahai Tuhan yang Maha Penyayang...

.rafiq. said...

nape ni mut. meh sini meh.

cik botoX said...

xpa....kadang2..air mata perlu ditumpahkan...

smoga kamOo tabah disana

e. indah said...

dont worry coz u not da one hide those tears bhide those smile ...

takper..mmg penat wearing that cover along da way...tapi bila being genuine all da tym n put worried sad look in our faces > people will label us cengeng , lemah, emotional ...bla bla...so its ok to wearing that strong look sumtyms ..n its ok to be label sombong n trip2 kuat whut so ever...coz actualy people did not care ..they just love to label others .....

so do not care so much for other ppl perception 2wards us, just be us ..we can be strong ..n its ok to cry ...

other people just not care..they juz labeling...

et said...

ouh.kenape lumut? tabah2.

-li.zue- said...

lumut!!

itu bukan berlagaklah dear.
for me, itukan cara untuk kita motivate kan diri kita.
set mind..supaya control diri kita.
being stronger!! =]

juz let ur tears fall down.
biarkan ia jatuh.
jangan biar ia lawan graviti bumi.
nangis.. dan anda pasti akan rasa lebih lega!

jgn rasa bersalah untk nangis!! hoho

-li.zue- said...

jgn rasa bersalah untuk nangis!! hoho
sebab, lu punya hak untuk itu! =]

Faarihin said...

saya juga benci emosi itu..
tapi emosi itu kadangkala baik untuk kita luahkan..
jangan terlalu pendam..
nanti kita juga yang sakit..
Layanlah qasidah, zikir, selawat
dan kalam-kalam suciNya..
Insya-Allah emosi itu akan stabil
dan jiwa juga akan tenang..(^__^)

saypOOL rafhtello said...

xpe..air mata banyak..xpayah simpan2..huhu

hans said...

xkisah la lumut
baik luahkan daripada simpan
kami semua sedia mendengar

selamat makan limau banyak2...hehehe

kasih said...

bestnyer dpt menangis, kn?
dpt kurangkan kesedihan yg mencucuk2 tuh,.,.
sbb ade certain org..
sedih yang amat tp sgt kesian sbb dia x leh menangis...

beautiful_rose said...

lumut.......
menangis itu perlu kdg2
luahkn ape y terbuku
jgn smpn sampai bengkak
sampai jd nanah
nnt lg sakit kau nak tahan.

Amaya said...

mereka/orang lain takkan faham tentang diri kita...melainkan mereka yang benar2 mengambil berat....jadi jika kita rasa dada terlalu sesak... carilah mereka yang mengambil berat itu-sekian:))

Lifesaver said...

aku kadang2 selalu berlagak kuat..padahal aku lemah