Wednesday, February 3, 2010

gambar lepak dengan kambing

**mase lu orang bace ni..gua mungkin dah reply or sedang reply komen entry2 lepas.

new zealand memang famous dengan lembu-lembunya yang gemok-gemok dan comel-comel serta  hasil tenusu yang membanggakan...hehe..kalau tengok iklan susu fernleaf ke..nespray ke..susu diimport dari new zealand..dan susu dekat sini murah dan sedap..nyum-nyum.susu segar die memang segar dan berkrim disukai ramai..woohh..selain dari terkenal dengan burung kiwi..new zealand juga terkenal dengan kambing biri-biri yang bulunya sangatlah mengterujakan anda-anda....ape lagi ek nak cerita?ah cukuplah.korang layan je gambar.seperti biasa gambar di snap menggunakan camera fon sony ericsson k800i milik penulis.

tempat kejadian: Shakespeare regional park,Auckland,NZ.
tarikh kejadian: 31 jan 2010.(lepas kutip kerang,entry kerang DISINI)



AGAK-AGAK KALAU GUA ADE DSLR boleh jadi photograper hebat tak?=p

50 comments:

athirah hanafiah said...

1st

athirah hanafiah said...

haha.. saje nk bg org yg slalu dpat 1st kau blog kau sakit hati.
wahahahahaha


*padahal slame ni elok jer bc diam2.. ahahaha

lumut said...

SHAZRULS,
teruja gile kene puji dengan yg pakar................gembira..taip komen dengan tersenyum2 sebba kene puji...=)

lumut said...

hahaha...kau pon ade y epenyakit nak buat org bengang x dpt 1st..xde adiah tau.hehe

shazruls said...

tak pakai DSLR pun dh hebat apa tah lagi kalu memakainya...

[z@ck] said...

konfirm photographer lain tak dapat cari makan..
=P

joegrimjow said...

sape tangkap?
nanti nak tangkap gmbr ngn lumut
hehek

Sharif John said...

Serius gamba lu ambik sangat lawa la cik lumut... sejak dr kutip kerang lg wa dh admire... adventure sugguh... teruja!!!

shazruls said...

ehh pakar kerr...hehehe takda larr sy pun masih blajar g...sronok tgk pmandangan kt sana

hBz said...

shazrul ni bising2 plak. DSLR pinjam tu,ingt sikit.

erk. kenapa mereka tak berekor? or sememangnya dimana2 pun tak.aku yg tak perasan?

lumut said...

ZACK,
hehe...jgn lah smp macam tuh sekali..=p

JOHN,
thanx bro...best gile dpt pujian mcm ni..ni yg lg nak teruskan smgt tgkap gambar..even gune fon jerk..adooii..hehe..bilelah nak ade camera neh..hmmm...bro nnnt wa nak masuk gua n buat rafting...lu nak ikut x?22-26.=)

JOE,
sume gambar tuh i tangkap except yang ade gambar i ..i suh membe rtangkap.joe bulan 7 ok??=p

SHAZRULS,
tp gamba yg bro tangkap memang cntik2..serius..sini mmg cntik pemandangan nye..keindahan Tuhan bro.

Fhad said...

eh cantiknye ko.. opsss silap.. cantik nye pemandangan... ko DSLR ke? kapel ngn aku pastu aku kasi ko pinjam setahun... hahahah

Lifesaver said...

boleh buat poskad ni

oranglidi said...

kalau lah wa jadi kambing...

mamai said...

ada kambing hitam la pulak tesesat kat situ hehehehe

lumut said...

HBZ,
isk lu yg bising lg lah..haha...erm aku pon x pasan xde ekor ek?

FHAD,
y esyg..pemandangan tuh mmg cntik..ok mulai skrg kite kapel..haha...x nak lah fhad..aku buakan materialistik.woohh

LIFESAVER,
kamu lah print kan mau?hee

ORANGLIDI,
kenapa kalau kau kambing OL?hu

MAMAI,
ceyt!!!!!ade ke...lempang kang!

ahchOng's said...

lumut..aku kdg2 xdapat bezakan yg mana satu kambing.pagar.rumput rumpai dan kau..
erkkk

intanurulfateha said...

.cntik!
.aritu dah usha DSLR
.RM9999 T____________T

.jual diri pun lum tentu mampu beli
T__________T

Haris Dot Com said...

waaaa best nye lepak bersame dgn cik kamben!!!

aku dlu mempunyai sebuah kamben yg comel yg dijadikan sbgai binatang peliharaan....

nama beliau johnny deep.....aku suke menunggang beliau...sbb beliau bole merempit selaju moto rxz...

sekian!!!

oranglidi said...

komen ahchong macam cilakak! hahahaha

oranglidi said...

boleh merantau ke aucklen. hahahahahah

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

fotographer tuk snap gambar kambing je~
ko la tu

cik helena said...

cantiknye lumut..nak pegi lah rasa.naik ape murah ek?hahahaha

lumut said...

AHCHONG,
wahwahwahwah ahchong....geget telinga kau kan...dah leh buat header tuh lom?

INTANNURFAREHA,
DSLR ape yg ko usha mahal gle tuh????amik yg murah sudah 4k dah dpt kot..

ORANGLIDI,
marilah sini..aku bwak kau jalan2 nnt..hee

HARIS,
gile laju kambing kau????biar betul beb....kambing ape neh..

lumut said...

HELENA,
mmg cntik..em naik airasia transit skt aussi..tp kalau rjin cek time promotion MAS dpt murah gak...dlm rm450 dpt dah 1 way..tp itu promotion tuh setaun sekali je ade..kene cepat n rajin cek...kalau tak leh lalu singapore,brunei or aussi..kenen pandai cek lah n grab tix.

AYUDEADWISH,
hahaha..komen sampah..lalalalala..kau jeles kan?porah!

ini blog wirdah said...

mmg ada bakat la kamoo. hee, nice pic walaupon hnye gune camera fon sony ericsson k800i

told la hejauw said...

cntik gmbr ko amek weyh...huhuh

Pensel Kontot said...

mut gambar yg ko snap sagt cun....
walaupn guna hset nye camera..tp cun wo...ajar aku cane nak ambek gambar cun2 neh

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

ah best nih klu dapat tunggang. gebuss jer kambeng2 nya.

Daffodil D said...

30th! ha ha



comey nye anak2 aku berlari2.. keh~

Kniedaz said...

macam kambing shawn the sheep jek...hehehe
cantik gambar!

black_mel said...

banyaknya kambing...nak sekor buat nasi briyani,,,,,


kalau ada dslr..conform gmbar cantik..hehe..

saypOOL rafhtello said...

mne gambor ko bersama kambing.. =)

-li.zue- said...

maaaangai.

sehat walafiat punya kambing biri2.
dorg minum nespray gak ke hape?

wa suka pic last tu. nice!! =]

rizputra7 said...

cun ler gambar yang ada budak2 orang tue....dah macam lukisan jer...ko edit ker??

maira said...

entahla npe aku xcaya gambr ni amik dr fon...
kok yer pn gmbr ke-4 mayb..heh

cz aku pn guna sony..
lu kencing wa kn?hehe


tp cantik pemandangan..=)

dengar kata lu da kawin...?
iyan wa pinjm bini lu kejap..

mishh u..mmuahh2

piNky LuCiA said...

semua cantik2.. aku suka kan permandangan di NZ.. huhu.. tapi syang tak dapat nak pegi.. huhu =(

kasih said...

alahai sweetnyerr kambing..
bila lumut nak tulis entri pasal lembu pulak..?lembu sane kan polka dot dot.. ;p

Mieza vs Rory said...

waaaaa, santekk gilersss...kmbing tu pun cun melecun..wahahaha

lumut said...

WIRDAH,
thanks.........suke2..=p

TOLD,
tenkiuuuuuu...hehe...memang cun kan?haha

RUFF,
adeeehh..x reti lah nak ajar..aku amik tuh bermodal kan camera fon aku ni je..hukhuk..

NOTSO,
hahahha..kau nak tunggang kambing?ganaz neh..=p

DAFFODIL,
kau rare!!lahirkan anak kambing!!!keskeskes

lumut said...

KNIEDAZ,
maseh...mmg cntik!!!!sukenye gambar kene puji!hehe

BLACKMEL,
aku nak dslr.....=(

SAYPOOL,
hahaha..kambing tuh dlm pagar lah ..susah..hee

LI,ZUE,
memang sehat n puas hati lah kambing2 tuh..last pic member gua tangkap setelah wa demand macam2..kehkehkeh...

lumut said...

RIZPUTRA7,
yang tuh edit..lg pon zoom....tuh yg jd cmtuh..huh

MAIRA,
camera fon lah syggggggggggggg....mane plak wa nak kencing lu..adeh x caye kan gmbar tuh dr fon cikai wa?heee....mmuuaahh2!!kan dah kene cium..sape suh x caye kat wa.haha


PINKY,
ala..suatu hari nnt pasti tiba mase kau..cayelah..=)

IMALOSER,
haha..lembu selalu tengok dr jauh je...tp memang polka dot pon..=)

MIEZA,
hehehe..kambing mmg cunnn....wahhh

oranglidi said...

xde pitis nak g jauh2 la.

zul efron said...

gua x suke lepak2..
buang masa..
haha..

crazy_labelle said...

ak pnah dgr
a good photographer bkan bererti pkai camera pling canggih...
tp sape yg tangkap tu yg pntg...

Lelaki Ini said...

nice pics...

me | is | aku said...

nice pic lol~
kalo gne dslr x tau jd cmne pulak~

triple x malaya said...

bile la gua dapat ke sane?dulu mak suruh belajar x nak,pg melalak kat pasar malam bersame gitar..last2 cam ni la..lepak kat malaya je..hehe

rda said...

Boleh tahan gambar2 kau. :)

greenhall said...

kambing jual bontot?