Sunday, February 28, 2010

trip ke GOAT ISLAND !!!

sebelum goat island,ade 2 event yang nak dikongsikan bersama.selepas goat island pon ada lagi pengalaman yang nak dishare,tak tau nak start dari mana......jadi aku start dari sini,sekadar ingin berkongsi keindahan ciptaan Tuhan..........

lokasi kejadian : GOAT ISLAND,new zealand.
tarikh kejadian : 27 feb 2010
gambar : sony DSC-w210 cybershot carl zeiss. (upgraded!!hahahahaha)

seramai 13 orang dengan menaiki 1 van dan sebuah kereta telah mengikuti trip ni...aku cerita ringkas je ek..kenapa dan mengapa pulau ini dinamakan "pulau kambing" secara formalnya aku tak pasti.tapi secara pemerhatian aku sepanjang perjalanan.....memang korang akan tengok banyak gile kambing biri-biri sepanjang jalan..untuk sampai ke pulau perlu melalui liku-liku perjalanan...masuk ke dalam jugak lah sampai line telefon fon tak dapat dikesan...bagi mereka yang sukakan aktiviti dilaut...dan pencinta alam sekitar...aku suggest pergi lah sini.CANTIKKKKKK..hehe.jeles???rileks-rileks..malaysia pon apa kurangnya.kat mana pon kita..kita masih berkongsi nikmat Tuhan kan?paling simple..kite share langit yang satu.=)

pulau ini dipelihara agar spesies kehidupan laut tidak pupus.......bagus kan??

semua aktiviti aku buat.except for scuba diving...

gambar mereka yang buat scuba diving dan snorkelling.kalau scuba diving korang masuk sampai dasar laut gune tong gas tuh.kalau snorkeling gune goggle dengan corong pernafasan tu je.just di permukaan laut.
belakang tuh adalah GLASS BOTTOM BOAT.

cost nak naik "glass bottom boat" : $30

mula-mula naik boat ni ecxited lah jugak.tapi biasa je..kalau korang dah masuk aquaria dekat KL tuh..ha lebih kurang lah view die.cume ni ketengah laut...aku rasa aku bayar naik boat ni untuk 15 minit yang pertama je.selebihnya aku tidur.MABUK CINTA LAUT wehhhhhh...rasa nak muntah dan terus matikan mood aku.

ini keadaan dimana aku dah pening gile.mabuk laut.haha.
inilah rumpai laut yang ditanam untuk memastikan kehidupan sejagat ikan-ikan terpelihara.
view separa keseluruhan pulau ini...
cun tak gambar aku snap?????=p
subhanallah.....

erk??ini special aku tangkap untuk fhad,ian,razman,siggplus.haha..
ada lagi hot.tapi bahaya tak boleh letak dekat blog tontonan umum.haha.
akhir kata.....
peliharalah alam sekitar...nikmati keindahan dan hargai sedangkan itu semua kita perolehi free.

bak kata maori ni : "i homai te moana nga mea e roa ki a matou na reira he pai kia whakahokia te koha mai te tiaki me te manaaki atu ki te moana"
untuk fahaman korang : "it seems the ocean did give birth to all the living things on earth.it makes good sense for all of us to care for it and recognise its worth."

No comments: