Thursday, February 18, 2010

"esoksemalam" bukan komik sinchan.

harituh member gua cakap kat gua."pehal blog lu selalu cerita sedih-sedih je...".gua diam.bukan sebab ape,sebab gua dah biasa dah diterjah dengan soalan macam ni..takkan gua nak jawab "no komen" kot.baik gua diam.gua bukan fasha sandha nak jawab no komen.lainlah kalau fasha sandha diterjah soalan "kenapa lu ni asik ganggu hubungan orang jer?".ha baru lah nak jawab "no komen..bla..bla..bla...".sembelih kang.

tapi,lepas tuh gua jawab gak persoalan member gua tuh.mana lah tau kang die balik umah muntah darah plak kang sebab tak puas hati gua diam tak jawab soalan die.gua pon jawab,"cube lu pikir,benda-benda hepi selalu dunia realiti je yang nak dengar,yang nak tatap..yang nak pasang telinga.tapi kalau lu sedih..tak kan lu nak cerita dekat dunia realiti.manusia ni sibuk lah dengan hal masing-masing..tak de mase nak hadap cerita sedih-sedih lu.sebab tuh lah gua gunakan DUNIA MAYA untuk cerita apa yang gua rasa gua tak boleh nak luahkan kat dunia realiti.so dekat situ gua tak kan paksa orang nak hadap cerita gua...itulah bezanya."

jadi...gua rasa kalau lu orang carik komik sinchan untuk buat bahan gelak.bukan sini tempatnya.haha.

gile lah.muke gua dah berparut dah harini..masa main basketball tadi....mamat tuh hentam nye muke gua dengan bola.gua tau die tak sengaja.tapi SAAAKKKKIITTT......berdarah tepi mata gua.batang hidung gua pon dek hentaman spec tuh...tercabut cermin spec gua..siap bengkok lagi...perghh..kesannye....BERPARUTLAH MUKA GUA.ade lah iras-iras LANUN sikit.hahaha.duuhh.

50 comments:

Frodo Baggins said...

>>____<<

Frodo Baggins said...

uikkkk ....

Frodo Baggins said...

tapi wa ske sin chan!

Frodo Baggins said...

kesimpulannya, manusia ada perasaan. jap sedi, jap happy, jap muram, jap sakit, jap mental sikit. normal lah! kalau org xder perasaan , itu abnormal.


tapi sin chan best wooo.

GAJAH GAJAH GAJAH!

hans said...

wah,lumut
muka ko dah berparut
leh la jadi team gangster
ekekeke

-li.zue- said...

hai fasha lumut.
hoho

muka berparut..bley jadi mafia wo!!!
ahahaa

jangan sedey2 lagi ler lumut.
nanti tak macho. xD

LORD ZARA 札拉 said...

kalau cam sin chan ada bogel2 wei~~


slurpp!!

(pervert aku)

Haris Dot Com said...

hahaha aku sinchan minat gile2 beb....ko ni maen laa pemainan yg xtgkan parut...ko ajar laa bdk2 sane maen batu seremban kee...congkak kew???

miNt said...

ak lagi suka dgr orang bercerita kisah sedih dorg.

ak rasa dihargai sebagai kawan.

bila orang happy baru ak tak join.

hehehe..

black_mel said...

lor...kesiannya kena bola...mamat tu mesti macho kan sbb slalu kalau kena mesti ko tumbuk laki yang wat tu..tp ngan mamat ni ko cool jer...hehe

klau buka spek mmg x nmpk terus ker?if still leh nampak,next time x yah la guna spek..safety..

wong ah ian said...

padan muke!..bole geng lanun ngn wa..

malam ni malam jumaat jom pegi surau bace yassin mane tau esok lusa dah x sempat ke..ciowsin

sharamli said...

ni la susah kal0 pakai spek kan...kal0 ku..mesti da nanges..tambah2 kal0 0rg tu d0k tanya sakit ke tak...hak3...

hidup ni ad pahit manis..kal0 manis je cam xbest jgk kan...
tgk!!pandai je ckp kan..bila ad yg pahit sikit tau plk nak nanges..ku mmg mcm tu..adei..ha3

pakcik kordi said...

sian....kah kah kah!!!!


skrg buat cerita yg hepi hepi pula k!!!hehe...

Faarihin said...

lain kali jangan pakai spec la lumut bila nak main sukan tu.. bahaya tu.. dah berparut muka hang.. tapi tak apa.. ada krim leh ilangkan parutkan.. nanti cun la smula.. hehehe.. (^__^)

blog lumut.. suka ati lumut nak uat ape kan.. hohoho..

Ismi F. Chya said...

haha laen org laen pendapatnyee . tp mmg la byk luahan prasaan . name pn blog sdiri ~ ;p

cik CumeY said...

kompom makin kachak ngan parut tuh kan syg? ai like! hahaha

Lt. fDanialz said...

aku pon ske shin chan gak huu

chokio_nia said...

hoho..lame suda aku tak jenguk cni..btol jugak ape ko ckp..org len pon de mslh menda sedeyh nak hadap..takkan nak hadap cte kte kan..huhu..owh tbe2 rase nak wat blog sedeyh..hoho

.rafiq. said...

lu dah boleh join OL jadi lanun.heheh.
jgn lupe sapu ubt ya.

yoro okino said...

aku time sedih jer ingt blog mutt
time gumbira aku xlawat pon..
hohoho..

InsanBiasa said...

haha..dah lame x tinggal jejak..dah berparut kew..ko leh la jd pelakun pirate of the caribbean lak kan..haha..

seroja jingga said...

akak pon biasa dihambat soklan mcm tuh..alah..suka hati lah dorang nak cakap apo.podulik an lah..

mut..ko ghindu samba bolacan tak?
moleleh ayer lio den ni hah.maang ai!

Jalak lenteng said...

sokong kak SJ..name pon blog kite..kite owner..


weh lanun..sedap plak nama Lanun neh..semoga cepat baik..pasni men bola keranjang tak yah pakai spek..

weh..ade je laki ske awek2 berparut nih..harap2 parut tu ade smpai bebila..ekeke

oranglidi said...

macam AH IAN.. BELIAU SANGAT BANYAK PARUT.

sbabtu wa panggil dia Khir rahman.

e. indah said...

kalau org tanya kenapa selalu sedih, senang jer, kata, "sebab aku punya hati" ...
: )

beautiful_rose said...

x sume pekare kte le share dgn org.
kdg2 bersendirian itu perlu....

siv said...

lu makin macho la eh ade parut?
gua jeles.
cis cis cis!
meseti cc tak mau gua lagi.

ganu kiter ;) said...

hoi pasha sandat!!
aku tinggal ko kejap trus ade org kasi ko parut ek..hahaha:D

chotz said...

makin cantik bakal bini aku ni...

wei, baca entry latest aku...de comment from organizer jambu batu tu...hahhah

baincardin said...

pedulik je apa org nak kata tu Lumut. layan sin chan je..hehe...^_^

cik helena said...

macam teruk jek kene tuh..mut ko okey ke?huhu

lumut said...

FRODO,
hahaha..kau neh boleh jdik abg sinchan...=p

HANS,
makin mengganas la gua kan???mesti sume org cuak kan?lalalala

LI.ZUE,
heheh..banyak lah kau gabungkan fasha ngan lumut watper.kang fasha nak tumpang populariti aku je kang.haha

ZARA,
ha kau suke lah kan.....bahaye ko neh dak kecik pon kau layan.katun lak tuh.haha

HARIS,
huuu..aku suke main basketball...alah tuh sume c diduga.adat didalam court tercedera.hehe

MINT,
heee..kau kan mmg rare.mcm aku jugak lah kau ni.tp kau lg rare.haha

BLACK_MEL,
macho apenye..bukan nak tnye gua ok ke x...spec gua cmner.bapak ah bapok ah cmtuh.budget macho blah lah.x minat langsung!

lumut said...

WONG AH IAN,
arhgh tak nak geng ngan lu.nak pancing gua masuk group lanun lu x dapt de jep.haha..ok jom pergi surau..=)

SHARAMLI,
aku tak de lah nk nangis tgk2 court tu..tp weh berpinar otak aku..haha...dah tuh x tnye pon gua ok ke x.haram btol.

BIAWAK,
aku suke nickname ko neh.rare sungguh.hee

FAARIHIN,
hee........aku terlupe nak bukak lah..dah nak jd kn syg.thanks care kat aku.wow!hee

ABCDEFTYYHAHH,
hee..tuh lah xkan nak crita pasal politik plak.bukan keje aku tuh.tu keje PM.haha

CIKCUMEY,
yeayyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!lepas gu akene..gua terus pk lu.gua ckp...cc milik gua..ksh syg lu x perlu gua kongsi lagi.hahhahah

lumut said...

LT.FDANIALZ,
kau abg sinchan kot?hehe

CHOKIO,
mmg lame kau menyepi bersndri..hehe...betul bek blogging xde kite pakse org hadap.hee

RAFIQ,
thanx rafiq..syg gak lu kat gua.pehal lak nak join OL.gua lg ganas kot dr die.haha

YORO,
hehehe...kau lain sikit.aku mmg hobi menulis if aku x busy.otak x pk pape..blog lah jawabnyer.hee

INSAN,
hahhha..versi pompuan eh??=p

SEROJA JINGGA,
kak seroja..sini ade sambal belacan....lalallala..tempoyak je tak do.den nak tompoyak.tolonglah....hehe

lumut said...

JALAK LENTENG,
argggghhh...pehal lak lu doakan parut tuh akan ade smp bile2.!!!!!!!!!!!!nnt kalau gua tak jumpe jodoh sbb parut neh....lu jgn larik gua carik lu pakse kawen ngan gua.hahahahahha...aku lupe nak bukak spec ah time tuh dol.

ORANGLIDI,
.oo sbb tuh ke lu panggil khir rahman..haha

E.INDAH,
aku dah pernah jwb mcm tuh dah..hee=)

BEAUTIFUL_ROSE,
yup....aku pon ade gak lagi crite yg disimpan utk diri sndri.x perlu org utk share.

SIV,
macho gilerrrrr dah beb!!!!!!!!!!!!!!!gua tau lu jeles.tp hakikatnye..wa mmg macho pon dr lu kan???hehe....hye sukenye kasih syg CC kat gua nnt..lalalala..

GANU KITER,
arrgghhhh...gua sakit otak dpt komen ni dr lu.sbb gua tau komen ni bau malaysia...hahahah.....gua nak keropk makan selalu.......sdpnnyyerrrrrrr.

lumut said...

CHOTZ,
cantil mendenye abg chotz ku.....jatuh saham aku weh.haha..
aku dah baca dah entry tuh.amik kau aku komen panjang gile.lalalala

BAINCARDIN,
yup..ini blog aku...suke ati aku.hehe...

HELENA,
aku ok jer.mase kene tuh berpinar gak lah.aku igt tak berdarah.upenye berdarah berparut dah neh muke i.hehe.

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

shin chan besh~!!!

blog ko~
sukati ko nak tulis ape~
takkan asik nak tulis pasal pakai spender kat kepala je kan?

oranglidi said...

wa syak ganu kite tu member lu yang balik cuti. ape ntah nama dia.

Nini teDDylicious said...

kau tak mintak mamat tuh ganti spek kau..??

lumut said...

AYUDEADWISH,
gua tau lu plak yg praktik spenda ats kepale tuh kan??bek ngaku doh.hee

ORANGLIDI,
wah rajin lu masuk blog gua kan..hehe.em mmg die pon.die org ganu.ngade.haha

NINI,
em x pon..aku try masukkan balik cermin die dlm frame.tp bengkok sikit lah.heh.

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

kau tulis je ape yang kau nak tulis.. jgn peduli kata2 negatif itu
aku tetap akan jadi pembaca setia blog ini

Anonymous said...

salam cik lumut

ape kabo?
sgt suke entry ni...hehehe

yusuf

AJ Nismihan said...

Hidup ni macam eyes on Malaysia. Sat dok atas, sat dok bawah. Gondola-gondola kehidupan ada pasang surutnya. Sat kita dok bawah kesedihan, sebelum ada peluang naik kepuncak, dan turun lagi. Lagi malang bila gondola-gondola kehidupan itu tergendala. Tersadai di Melaka kerana hutang2berjuta.

Malang kan?

Jadi, mana mampu hidup ini cuma ada warna2 pelangi sedangkan hujan itu bawakan lecah2 dan lopak2 air bertakung sama. Lebih malang kalau denggi datang jelma juga.

Untuk itu, jadilah diri sendiri dalam laman mu. Biar lah kambing-kambing yang mengembek itu belajar mengaum dalam kandang mu. Hidup ini lebih kepada memahami dan menghargai; kerana itu nilai tertinggi dalam kehidupan.

Apapun, manusia itu sendiri sempurna dengan ketidak sempurnaannya kan.
Jadi sesekali menangislah dalam kesakitan itu.
Andai ada burung2kicau di taman, senyum la untuk mereka juga.

Footnote:
hidup ini lebih hijau dengan metafora. Jadi yakinlah kamu bukan harimau, dan penjengah laman mu bukan kambing, tapi kita semua insan; yang masih belajar.

chotz said...

lumut wei...bukan mabuk la...ni maknaya aku ponteng kerja...hahaha...

dah pongeh dok umah xtau buat pe...so pe lagi, mengkhadakkan entry la...

hahhahaha...

about entry every jumaat tu...aku dapat hidayah (cewah, xlayak plak dipanggil camtu) aku dapat idea dari blog arwah tu...tengok x blog dia...walaupon dia dah xde...tapi kandungan blog dia penuh 'isi' wei...selagi ada yang membaca...selagi tu dia dapat pahala...insyaallah.

masa kita xtau lah bila plak kan...erkKKKk...

rapatkan safffffffff

hahah

lumut said...

MOON,
hee...thanx moon.nak plak kau buang mase kat blog aku ni kan.hee

YUSUF,
mane link?lepas saye tuka layout baru harituh..byk link blog dah hilang..letak link ek .rindu nak terjah blog kamu.saye sihat.kamu?

AJ,
tahnx so much utk kata2 yg penuh makna tuh..=).hidup ini penuh cabaran.asalkan kite trus berusah utk tdk jd losert itulah yg terbaik kan.hee

CHOTZ,
haha...lawak lah komen kau neh.tp betul lah tuh.pahala boleh dijaan pelbagai cara.atr nak ngan tak nak je kan.=)

Fara said...

Naseb baek tak tercucuk mata!

caluk@cencaluk said...

lepas nie kena tukar nama lah, lumut lanun ha ha

alvin takda umah harga 8juta said...

apasal lak kat blog ni tada kisah sinchan??depa lupa ke kisah lu speda kat kepala...kisah tu meninggalkan kesab barah pada buah pinggang gua..

lumut said...

MS.INDEPENDENT,
syukur alhamdulillah..hehe

CALUK,
sdap jugak tuk..lumut lanun!haha

ALVIN,
haha...lu igt lg kan..ah segan gua tau!

Lifesaver said...

pergh!main besball!