Monday, February 15, 2010

why true love never going smooth??

sila abaikan tajuk.padan muke tertipu.aku bukan nak cerita pasal jiwang-jiwang pon.haha...semakin hari semakin susah nak update bila terpaksa fikir tajuk ape yang nak kene letak.adoi.so,tajuk dekat atas tuh aku amik dari soalan seorang manusia yang ym dengan aku beberapa hari yang lalu.

dengan ini gua nak umumkan yang gua dah tamat summer school 2010!!!!ada lah dalam 3 jam yang lalu selamat gua korbankan para soalan.namun macam biasa.ada jugak beberapa soalan yang berjaya korbankan kepala otak gua.tak apa lah.bukan gua tak usaha..jadi berserah je la....

ok lah mari ulas sikit pasal tajuk sebelum pergi menyarang blog-blog lu orang.jangan terkejut kalau dua tiga empat lima hari nanti gua datang buat onar dan buat kacau kat blog lu orang.hehe.erm,dah lah tak jadi nak ulas pasal tajuk.sebab tiba-tiba rasa terkinja-kinja dah neh nak pergi usha blog orang.....haha

tapi...........
gua ada pesanan sikit dekat para sahabat yang sedang mencari cinta,
usah terburu-buru mencari cinta.kadang-kala hati kita perlukan juga ruang untuk bersendirian.untuk fikir turun naik setiap perasaan.untuk terima setiap perubahan.bagi dulu hati itu ruang.jangan seksa hati kau.kalau kau suka orang tuh,tapi orang tuh tak suka kau..or orang tuh suka kau,tapi kau tak boleh nak suka orang tuh..jangan marahkan hati kau.jangan marahkan perasaan kau.jangan marah hati orang,jangan marah perasaan orang juga.

kerana hati dan perasaan itu tak boleh dipaksa and true love never going smooth....

71 comments:

joegrimjow said...

mana org lidi yg slalu 1st ni?
hehe

joegrimjow said...

org mesia tak bangun lagi kot, kekeke

joegrimjow said...

1sttt

joegrimjow said...

wlpon entry xde kene mengena dengan tajuk, ku nak komen tajuk gak

true love mmg akan sentiasa betol
yg xbetolnye
kite salah memberi love yg songsang kepada true love, sebab tu jadi songsang

Lelaki Ini said...

ISKH...
arap la dpt jmpe true love one day...

oranglidi said...

ian selalu cakap lu kirim salam.

LORD ZARA 札拉 said...

berguling2~

aku datang nak peluk ko~

lalalal~

wong ah ian said...

pehal org lidi sebut name aku kt sini?..smlm lu romen ngn orga dlm kete x?..

true love never run smooth?..ape punye mengarut da statement..sape yg ym ngn lu tu?..cet!

hajah jongang said...

haha , wa matimati ingt citer jiwangss tadk. haha

tiniey said...

aku solo,lu?so?hahah
ada aku ksah?

miNt said...

ak tatau nak komen apa.

jap ak pk.
japgi ak datang balik.

hahahaha..;DD

lumut said...

JOE,
haha..tahnia 1st..org mesia dlm selimut lg lah tuh..hehe..

GHOSTONE,
jgn tggu je kene crik jugk.hee

ORANGLIDI,
mmg wa kirimsalam pon kat lu.boleh kan?

LORD ZARA,
peluk je?ciuman??hehe

lumut said...

MINT,
aku igt bile kau dtg sini otak kau dah sehat centre balik..tp same je cm dlu..kau pe cter?;senyap je..dah kawen?haha

lumut said...

IAN,
memang mengarut pon.sewel sikit .haha

HAJAH,
mesti lu balik dgn keadaan kecewa..=p

TINIEY,
nak ke gua lempang lu?mau?ade gua kesah lu solo lilololipop..hahaha

Fhad said...

orang lidi gay tegar.... ian bukan ko ke yg ym tuh? ko kan jiwang badak? hahahaa

et said...

ayat pujangga di pagi hari.nice.^^ hoho.

caluk@cencaluk said...

cinta kena pergi memburu ke ha ha

.rafiq. said...

maknanya kalau bergaduh-gaduh adalah cinta sebenar ya tak?

miNt said...

hahahaha..;DD

ak kekurangan idea nk komen org skg.
ak ade je.
salu je jenguk2 ko kt sini.

tapi ak memang taktau nk komen apa.
jd silent reader jelah.

hahahaha..;DD

lumut said...

FHAD,
ah kau ngan ian same2 jiwwang.x nak ngaku konon...hekhek.

ET,
hehe..tq2..=)

CALUK,
kalau nak memancing pon boleh caluk oiiii..

RAFIQ,
x semestinyeeee....ikutlah pada jodoh.hee

MINT,
ade org ckp kat aku...silent reader tuh sexy betul ker??haha

IAN,
tolong copykan komen tuh utk gua.....gua merayu neh.haha

wong ah ian said...

owh fhad lu pangkah wa kat sini?..mari wa buktikan yang lu tu jiwang..

to e indah : wahhhhh ko basuh aku blk ke? hahaha.. tapi ape yg ko cakap tu betol gak.. hal ni dah lame dah.. sebab hal ni jugak aku sakit.. cam ade duri cucuk je dalam jantung aku.. hahah.. tq.

reply komen kat atas tu wa copy dr entry lu yg bertajuk "maaf ku tak sengaja" lu reply komen kat blogger tu..

ini betul2 bukan rekaan wa..HAMBIK lu sedas.

JIWANG TAIK!!!! hahahaha

Jalak lenteng said...

lerr...apsal adik gua ade kat ruangan comment ko neh..si "HAJAH" bangang tu adik aku mut..ko sound jer die..suh die pakai deodarant..memanjang bau ketiak....ekeke..belengas aku tgk muke die..


weh..maknenyer ko cuti ker skarang?

inDah iNdrIana said...

cinta tuh tak perlu kejar.. dia mcm rame2.. smkin dkejar smakin ia hilang.. bia cinta tuh datang sendiri

gadis norish said...

betul tu,mut...i sokong..!

=)

Fhad said...

boooootooohhhhh lu ian... hahahaha... sape nye entry tu? aku x kenal sial mamat jiwang tuh.. suh die mati je dol.. hahahah

miNt said...

ko spatutnya puji orang tu.
sebab dia sangat jujur.
ak tak pernah jumpa orang jujur camtu.


hahahahaha..;DD

hans said...

aku rasa aku perlu terburu2 mencari cinta
hahaha

Daffodil D said...

dugaan dari tuhan. kalau semua smooth, manusia takkan belajar dan takkan berubah la..kan? :") selamat bakal bercinta mut! :P

alvin takda umah harga 8juta said...

mint...first time aku rasa kau takda idea nak komen...hahaha..bukan ker kau pakar motivate...kau juga doktor chenta..wakakakaka...
lumut...cinta itu misteri...aku tak pernah jumpa cinta yang hak...
aku sihat je..slalu singgah blog kau nak menyewel...
tcare lor~~

hajah jongang said...

jalak suka kongsi deodron dgn org ~ , lalalala ~

beautiful_rose said...

huhuhu sokong kte2 ko....
cinte bkn paksaan.

lumut said...

IAN,
ewah2..lu nak pangkah owang cpt je kan??hahah...padan muke mat jambu tuh...ckp org je keje..amik die.haha

INDAH,
ini aku sokong.=)

JALAK,
lorrhh..adik lu ker.hahahaha.....aku nga cuti ni beb.yehhhaaaa

GADIS NORISH,
hehe....bagus.1 markah!=p

lumut said...

FHAD,
hahahahahhaha.......kau x nak ngaku an?

MINT,
hehe..jujur nak mati org tuh.=p

HANS,
sbb ko dah tue ker?haha

DAFFODIL,
betul..n xkan belajar utk emmatangkan diri dan fikiran mungkin....=)

HAJAH,
lu kongsi ngan jalak?haha

ALVIN,
eh jgn menyewel alvin..risau i..hehe

BEAUTIFULROSE,
aku sgt stuju dgn diri aku.cinta xleh paksa.hee

maiyah said...

x perlu cari cnta, ia akan dtg sndri

siggplus said...

i do have 1 question though.

define true love

hajah jongang said...

jalak slalu curik n pakai deodron org! puih ,hhahaha , patuh slalu garu garu ketiak depan org! blah!

ini blog wirdah said...

entri ni mmg sesuai ntk org yg frust menonggeng.tak payah pulun nak cri cinta.hahaha.

Jalak lenteng said...

to Hajah Jongang - Bapak ngkau..aku cakap ibu..

cik CumeY said...

eh sayang..kenape merata rata aku g..

isu samer jerk ek???


any issue yang aku tertinggal sayang...

semua isu cintan cintun nie...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...


banyak nyer aku kena catch up!



anyway...

i love you syafiqa ... :)

rizputra7 said...

suka ler tue...

sharamli said...

xkira2...nak paksa 0rang tu sukakan kite jgk...xkira!!

hak3...

hisham said...

u dh nk tamat....hehe..tahniah...ari2la mkn kt kantin,,,huhu

lumut said...

MAIYAH,
benar....tp kene ade usaha jugak kan.?hee

SIGGPLUS,
ini task ape neh?task lepas exam?haha

WIRDAH,
untuk sesape yg nak je..hehe....tp rmai kot org yg nga frust skrg.hee

CIKCUMEY,
cc syg!!!!!!!!1best x mlm td kite begayut fon lame gile..panas telinge aku.haha...suke2!!!!!!!!issshhhh..aku pon x tau lah syg..aku men tulis je ikut flow jari.hakhakhak.luv u too gatimatul zahrah...

RIZPUTRA7,
=)

SHARAMLI,
mane bleh..kang seminit kawen dah cerai mau?haha

HISHAM,
tamat ape neh bro?study abes 2011/2012 kot.adoi.

mamai said...

cinta gua tak layang dah sekarang nie..

hellioz said...

love lagi
sume maseh dlm mood V day ke?
haha~

Haris Dot Com said...

why im always late!!!!!

arghhhhh!!!!!

Fara said...

Tertipu aiii!!!
bru igt nak layan cite cinta versi lumut. heeee~

:P

black_mel said...

wahh...skrng dh free la nie?bagus2.....boleh la pegi mencari cinta..hahaha...

Jard The Great said...

ehehe... ku takut pada cinta bole?

e. indah said...

tgh layan previous komen2 ne ternampak plak komen
ENCIK WONG AH IAN


ttg komen aku (e' indah) kat blog sahabatnya ENCIK FHAD ..


dan aku agak2 tak pahem kenapakah menjadi bahan rujukan tue hahhhaa ..tapi aku buat2 pahem jer lah peperangan manja korg ne ...


sampai aku lupa apa nak komen cik Lumut ne ...: )
"true love never going smooth"
erm ..kadang aku rasa yg true love lah yg going smooth ..yg byk segi2 cmplicated tue yg tak true love ...

bagilah hati ruang utk sendiri >setuju ...

cik botoX said...

wuuu...
lumut..
kalo hg ckp pasai carik2 cinta..
hahaha...
agak jiwang rupanya hg....
xdak la..
aku maen ja..

Adeqq said...

ko da abes stadi ke beb? waaaa... bagus2!

aku mmg taknak mencari cinta. aku tunggu je orang datang bagi cinta kat aku.

bole mcm tu? hahaha

imHepPie said...

adess mcm trasa je terburu2...erkk mana de haha aku malu

-li.zue- said...

wa takda nak bangkang.
ahahaa

senang cita.
wa suka perenggan yang last. =]

░♥si lampu neon♥░ said...

hurm...susah nak cakap, ape yang nak cakap tak tercakap..tak payah cakap la...haha..

yela2.beri ruang beri masa. kadang2 ada umat yang tak reti bahasa yang kita nak ruang sikit untuk sendiri. tu yang susah tu.#$%^&.

lumut said...

MAMAI,
tak layang ke x layak?lu dah jumpe cinta lu diam2.hee

HELLIOZ,
haaha...aku x pk pasak V pon.

HARIS,
dah tuh ko asik sibuk usha awek je.hee


MD INDEPENDENT,
hahaha..versi aku x best.buang mase.lalalla

BLACKMEL,
betuuullllll...em aku xnak carik.bia cinta carik aku.haha

lumut said...

JARD,
samelah kite..hmmm

EINDAH,
diorang memang ngade2....erm.tahlah.ujian dlm bercinta mematangkan dan menguji keutuhan conta.boleh tak mcm tuh?hee

CIKBOTOX,
aku memang jiwang rock kapak..haha..kau x tau ke???=p

ADEQQ,
bukan abes study lah ngeeekkk.haha..baru abes summer sem.hee...

IMHEPPIE,
kau nape neh?mlu ngan aku ker nak pinang kau?haha

LIZUE,
perenggan last mmg utk sume org...hee

SILAMPUNEON,
hahaha..sengal ko neh..geget kang baru taw!!=p

Ismi F. Chya said...

aku suke kalam terakhir itu :)

yoro okino said...

xyah bercitann
jom single
hahahaha

Cik Akma said...

true love? ermm~ entahhh

Wanita Mutalib said...

tepuk2 :)

Dean said...

manede true love zaman skng.....:(

Dak Wan® said...

True love bagi teman, is when you can redha terima seadanya dan sidia pon begitu jua....

Eyriqazz said...

true love?umm..i already found mine..my wife...

FarhanaDr said...

Wuit cik adik.. Aku dtg nak ngorat ko balik.. Wawawawa.. Aku rase true love ko aku kot.. Kah kah kah.. Songsang2.. Tak elok.. ;p

True love.. Smpai skang aku keliru lagi.. Kdang2 aku rase aku dah jumpe, kdang2 tak.. Patut ke aku bagu ruang lagi untuk diri aku sndiri mncari dn mncari? Atau aku patut biarkan segalanya berjalan, dan kalau ade jodoh dgn dia, maka ade laa.. Hmmmm.. Walau kdang2 ade sakitnya gak.. Mencipta hubungan senang, tapi nak maintain tu mmg cabaran..

*Miss Geli^ said...

kenapa entry nangis ni..adik jatuh centa ye?

told la hejauw said...

adeyhhh....org suka kita..kita xsuka org tue..suka org tue..org tue xsuka kiter..haisyh...baik kunci rapat2..jgn bkak....hahha

lumut said...

ABCDEFTYYHAH,
thanx..=)

CIKAKMA,
hmm..aku pon ntah.hee

YORO,
jommmm..best kan?=p

WANITAITU,
=)..tepuk lagi!

DEAN,
ye ke xde?nape lak?

lumut said...

DAKWAN,
betull..sgt stuju.hee

EYRIQAZZ,
sukenye dgr..=)

FARHANADR,
hahahaaha....jadah nak ngan aku oii....aku stuju.nak maintan susah gelr.

MISS GELI,
ha?jtuh cinta?bia betul?haha

TOLDLAHEHAUW,
jgn smp x bukak..hee

zul efron said...

jiwang la lu mut..

Lifesaver said...

pndai ko berjiwang beb