Sunday, February 21, 2010

saya kecewakan 5 hati sekaligus,



ini kisah hari ini dan 5 hati telah saya kecewakan secara sekaligus.serentak.

kami bergerak diawal pagi.dan perjalanan kami hari ini berakhir tidak pula lewat petang.kenangan yang dicipta,nak sangat aku kongsi dengan korang.tapi nak buat macam mana.....................balik dari perjalanan yang panjang,letih tapi sangat menggembirakan berakhir dengan "delete all the pictures in this folder".

lepas tuh aku mampu jerit je sekuat hati.nak cakap ni>>>>DAMN.

lalu seorang dari mereka berkata,tapi aku rasa nak berlawak je.saje nak cakap something even tak boleh dah nak cakap pape time tuh.hu................kecewa gila.masa taip ni pon rasa macam separuh hati dah pengsan.erk.pengsan je belum mati.ha sambung,mereka cakap "tak apalah..nanti kita pergi lagi...pakai baju sama,stop tempat yang sama,buat benda yang sama...bla,bla,bla....."

aku mampu cakap,
"kenangan hari ni..........................tak kan sama dengan hari mendatang walau macam mana kita tiru sekalipun......"

lepas tuh sorang lagi cakap,
"walaupun gambar-gambar tu dah terdelete...tapi kita semua happy hari ni..dan kenangan hari ni takkan terdelete dari otak kita."

aku cakap sambil rasa dah tak terpujuk dah hati,
"aku cuma nak kongsi kenangan dan kegembiraan hari ni dengan orang lain".

NOKTAH.entry yang pada awalnya dijangka penuh dengan gambar berakhir dengan tanpa gambar.kan best,kalau memori yang sedih-sedih dan menyakitkan boleh delete sekelip mata macam apa yang aku buat tadi........................

46 comments:

sharamli said...

tak perlu nak delete sem0 tu mut...
sekurang2nya kita pernah rasa sedih dan sakit..

:)

LORD ZARA 札拉 said...

aku tak delete gambar yg aku tak suka.


aku simpan dalam satu tempat rahsia.



sayang.




tabah.
sebab kamu budak seorang.

insanbiasa said...

ko delete dari lptop ke cmera????..lau xsialp aku dapat restore balik..

IntanBerlian said...

ye ke mut,lorrr..sabarlah ye. aku pernah cmtu.aku ngt dah wat cack up kat dvd.aku pon delete.skali tak de.abes sume aku dah delete... sedih2.xpe mut.pegi lagi nanti.kenangan tak sama.tapi leh bina yang lagi best!

black_mel said...

xpe la lumut..benda dh jadi..bukan sengaja kan...kdg2 gambar memang memainkan peranan..tp kenangan yg korang simpan dlm memory sendiri lg penting...


memory sedih xleh delete..mcm mana nak tau benda tu happy kalau xtau mcm mana rasa sedih or menyakitkan..

joegrimjow said...

ku sungguh kecewa lumut..
sungguh kecewa....

sebab



























xde gambar!

yusuf mujahidin ™ said...

salam

hepi2 ye cik lumut...

Allah bersamamu

Pensel Kontot said...

Mut aku penah lalui...
huhuu sedey tak terkata wo...
sbb gambar2 tu sgt sweet...

simpan kat otak pun belum mampu menbias stiap picture yang dah di snap...huhuhu

lumut said...

SHARAMLI,
tp nak delete gak kalau rse sedih tuh asik bunuh senyuman aku..hmmm

ZARA,
aku bukan tak suka gamabr tuh.aku suke nak mati tp terdelete.aku nak tunjuk kat blog kot.hmm

INSANBIASA,
dr camera..leh ke restore.aku x rse bleh.hmm

BELLAROSSA,
betul jugak.yg lg best ek..hmmm

BLACK_MEL,
aku suke komen kau weh.=)

lumut said...

YUSUF,
salam yusuf..lame x jenguk kamu.rindu blog kamu.terima kasih selalu ingatkan saya..=)

JOE,
aku pon kecewa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!benci.

RUFF,
nasib baik kau memahami aku ruff.sedih kan?hukhuk

Jalak lenteng said...

aku gak pernah hampakan serluruh ahli keluarga besar ku mase raya..aku terdelete sume gambar raya kat camera pakcik aku..dah arr mase tu camera ade 1 jer..

Jalak lenteng said...

takpe mut..sabar2..kite kan mansia mut..

black_mel said...

ye ker?thnx(pipi merah)hehe..aku pun suka entry2 ko..so aku mintak tlg sgt2...jgn cari penulis2 undangan...kalau tak,aku akan sedih..='(

Bulan Di Langit Osaka Biru said...

alahaiiiiiii
mut.. jgn la down macam ni..
tak pe.. aku akan cuba bayangkan kenangan itu tanpa gambar

chill babe!!

Dean said...

hadushhhh...klu sy di tempat awk...sy pun frust tahap nonggeng ala2 dogie..tp tu la..yg penting kenangan tu tak ilang dr ingatan...chill!!

zul efron said...

lu jgn delete gmbar gua dah la..

hehehe..

told la hejauw said...

xpe dlm kepaler ko xdelete kn3?? :)

PenuliS said...

delete gambar,sng!sekali tekan..delete dari otak atau hati..mak aihh..seksa seksi!!

BuDakHutaN said...

ayaks... pernah terjadi gak dengan aku ni.. huhuhu.. ter delete semua skali dalam kamera...
dapat recover fail2, tapi tak bleh buka... darn...

takpe2.. bleh re shoot balik... tapi memori dah berubah..

ber_u_wang said...

tahniah dapat belajar sesuatu

Wawan Saini said...

jangan dihapus sesuatu kenangan itu..
biarpun kenangan itu indah mahupun ianya gundah..
sbb kenangan sukar tercipta...

gamabar atau potret tu..
boleh diibaratkan seperti sebuah sajak yang tanpa bait2 kata.
dlm gambar tu..
kita boleh mentafsirkan pelbagai cerita dan maksud..:)

seroja jingga said...

ade gambar..tak bermakna kita akan ingat kenanagn tuh

dan tak ade gmbar tak bermaksud kita akan lupa kenangan tuh..

tengok cam akak..
dah humban sume gambar kawin..bakar bagai..tetap tak leh lupa..

rilek je..
apelak aku merepek nih

cheers mut

starsyeea said...

s'okay bro...tedelet pic jek...x delete manusia dan kenangannya...nanti gath ramai2 cube story balik...mesti lg best dr tgok pic...but nex time, jgn buat lg yek! (^^,)

starsyeea said...

s'okay bro...tedelet pic jek...x delete manusia dan kenangannya...nanti gath ramai2 cube story balik...mesti lg best dr tgok pic...but nex time, jgn buat lg yek! (^^,)

InsanBiasa said...

xtau la..aku xpenah lak try..p kawan aku de buat..dia delete dr pendrve n boleh restre balik..p insyaALLAH corrupt ((tol ke eja nie..mampus ko la..haha))..jarang file tu elok g la..nie kawan aku gtau la..hihii..dia guna.. softwre tuneUP

p/s:kwn aku yang bgtau nie pun baru terdelete folder muvie dari xtenel dia..arghhhh..baru nk tgk muvie..haha

e. indah said...

sampai hari ne aku pun masih coba bunag gambar2 tertentu yg mahu aku buang..tapi tak pernah dpt ...masih sayang ...
walau sakit, memori itu yang bawa kita ke sini,hari ini.

Cik Akma said...

T_T





ngeee~

crazy_labelle said...

siyesly, sape yg kate terdelete pic tu xde pape mmg bodo... memori tu sgt precious okeh..

oh by de way jgn sedey sgt...
bole je dpat balik... try pkai recuva... yup org IT mmg great...

http://www.piriform.com/recuva/download

beautiful_rose said...

mybe bkn rezeki ko tok bersame gmbr kenangan tu dlm jangke mse y panjg....

caluk@cencaluk said...

boleh recover lagi, cari guna google "file recover" cth mcm recuva tu as long kau x amik gambar lepas delete tu masih boleh recover 90% insyaallah

deus X machina said...

huk huk huk

.rafiq. said...

boleh buat lagi.
jangan risau.

cik helena said...

saya delete semua yang mengigat kan sayakat dia.

tp saya tetap tak lupa.

sebab memori tuh..

Lifesaver said...

kalo ulang...dah tak sama

Adeqq said...

sabar mut.
tak semua yang kita nak buang tu sebenarnya tak penting bagi kita. kalau kita fikir balik, kenangan pahit tu yang mematangkan kita kan.

so, ciptalah kenangan indah selagi ada masa. =)

att ashburn said...

hmm...ari tu pun hard disk ade sume pics wat kenangan pun hilang..lagi aku geram..semua pulak tu..so ko sabar je ye..memory yg penting hehe

rizputra7 said...

napa delete?...aku tak tengok lagi ler...

lumut said...

JALAK,
hehe...rupenye rmai jugak pernah hampakan org len dgn mendelete gmbar..ekekekeke..

BLACK_MEL,
adeh..entry x seberapa aku.??hehe..ye encik...

MOON,
hee..kau xkan dpt bygkan..betuuull..=(

DEAN,
haha..sengal mung.....kngn mmg ade..tp sbb nak tnjuk kat org tuh yg frust,,=(

DZULHAFIXIED,
ade ker gmba lu?hee

TOLD,
dlm pale ade..tp aku nak tnjuk kt org..hmmmmmmmmmmmmmmmmmm...

lumut said...

PENULIS,
betul ckp kamu...susah nak dlete dr otak kan..

BUDAKHUTAN,
xleh reshoot...xbest..=(

BERUWANG,
hee..tp geram juge uncle.

WAWAN,
komen yg bagus...=).

SEROJA,
kalau bende sedeh msti xdpt lupe kan sis..hmmm

lumut said...

STARSYEEA,
bro??????erk............hehe.

INSANBIASA,
boleh ke...mcm x je...huhu..kalau muvie xpe.kalau gmba yg sakit..adoi.hee

E.INDAH,
kau xkn dpt buang memori tuh mcm kau buang gmbar2 tuh,,kan?

CIKAMA,
sedih..............

CRAZY_LABELLE,
bleh ker??i mean kalau terdelte dr memory camera?syessssssssss??????

BEAUTIFULROSE,
betul...setuju....hmmmm

CALUK,
yeker?tp dah gune dah...

lumut said...

DEUS,
sedih lah.

RAFIQ,
xsame dahhhhhh..hurm

HELENA,
saye pon..xkan leh lpe lh.hmm

LIFESAVER,
betul stujuuu

ADEQQ,
tp aku nk share ngn org len...hmm

ATT,
isk..lg bengang cmtuh..hehe

RIZPUTRA7,
bkn aku nak delete lah..ter.

alvin takda umah harga 8juta said...

aku suka delete gambar yg org yang penah sayang aku..huahuahuahauhauahuaa...

Kapten said...

eh. ko download software recover data yg dah delete...

ko tgk download.com

caluk@cencaluk said...

so dpt tak recover, dulu aku pernah citer pasal nie http://calukiscencaluk.blogspot.com/2009/02/arrrgghhhhhhhh.html

starsyeea said...

salah2...solieeee...terbiase type camtu...huhu...

chill up gal!! ahakss...=)

AJ Nismihan said...

betul lumut. Guna recuva boleh recover balik gambar yang terdelete. JANGAN tangkap lain2 gambar buat masa ini.
Recover nanti guna deep scan.
Aku boleh dapat balik apa yang aku terdelete beberapa bulan lepas.
yang terFORMAT balik pun insya'Allah boleh dapat.
Cuba tau!!