Monday, February 22, 2010

bukan senang dari double ke single.

sekarang hampir setengah tahun saya single.argghh bukan ibu tunggal lah.maksud saya single dari mempunyai seseorang yang dianggap istimewa disisi saya...hubungan kami yang lama membuatkan saya sangat tak boleh terima kehidupan saya tiba-tiba berubah.rasa sunyi....alone..lonely..dan seangkatan dengannya.bila saya ada masalah yang kebiasaannya saya share bersama-sama terpaksa saya hadapi sendirian....apa pon tak lagi boleh di share macam dulu.segalanya berubah.emosi,rutin,tabiat...and ape je mesti akan ada rasa lain sikit.itu memang tidak dapat saya nafikan.

pada mulanya saya hanya mampu menangis.kata orang hidup tak mau.mati tak mampu...hari-hari saya macam meaningless.saya keep on asking  myself..."kenapa saya lalui semua ni??".bukan itu je..saya juga simpan rasa dendam terhadap seorang perempuan yang mungkin tidak layak dipanggil perempuan yang telah menggoda lelaki itu lalu menghancurkan cinta kami....saya selalu menangis.terduduknya saya,seolah-olah perjalanan saya sudah sampai dipenghujungnya...itulah saya pada awal jun2009.hubungan yang 7 tahun lamanya........memberi impak yang besar pada perubahan diri saya.

benar.

bukan mudah untuk kita terima perubahan...sakit.perit.pedih.apa pon orang nasihat kan saya..time tuh je saya ok.lepas tuh..saya kembali untuk terus berkata."saya tidak mahu teruskan hidup".terlalu banyak langkah perjalanan hidup saya..saya korbankan demi cinta saya terhadap seorang lelaki....

tapi hari ni tidak lagi.

macam-macam saya belajar bila tiada lelaki istimewa disisi saya.kehidupan saya slow-slow saya ubah.i mean routine saya....memang sakit mula-mula..tapi kalau kita usaha...hidup single itu ada manisnya...dan saya tak tau sampai bila saya akan kekal single begini...kerana....

"banyak kali pon hati saya diketuk oleh cinta lelaki,tapi saya belum ada kekuatan lagi untuk biarkan lelaki curi hati saya lagi.saya dah serik...biarlah saya begini dulu.saya senang begini....kerana saya tak payah risau lelaki akan hancurkan hati saya lagi.untuk hidup seperti hari ini....teramat sukar bagi saya.tapi hari ini saya mampu tersenyum walau kadang-kadang..dalam senyuman itu timbul juga tangisan.itu lumrah.jangan perlekehkan saya"

=) buat masa ni,saya lagi senang hidup single.maaf saya masih menolak lagi untuk menerima huluran cinta lelaki.nanti dulu ek.saya pon bukan hot pon.baik pergi usha yang lagi hot.kan?haha.

Tuhan,terima kasih untuk ujian yang lalu...................

58 comments:

oranglidi said...

huhuu

Lifesaver said...

tiada laki bukan lagi best ke?

ber_u_wang said...

yang pastinya lumut dapat kurangkan satu pekara dalam kotak fikiran.. memikirkan dia selalu...

Rie said...

Apa yg berlaku sudah suratan...
Saya juga melalui perkara yang sama.. ternyata bukan mudah tapi percayalah, single itu ada manisnya kan =)

black_mel said...

lumut...june 2009 dah lama dh tu..ko kena bukakkan hati ko tu mut..x semua cinta tu perit....kot2 jodoh dah smpai..makan nasi minyak kami thn nie..

aku said...

hahaha:D

eh aku gelak plak..sori2..

kalau kes pmpuan yg jahat..yg suke hancurkn hati laki ni plak camne??

dasar pmpuan *tuuuttttt*...
kekeke~

lalala~

Fhad said...

rilex sudah.. single best ape... hahaha.. nak skandal pun xde hal.. awek org aku sapu, bini org aku layan, janda aku balun.. tolak nenek org je... ahahaha

Ledeysecret said...

kita same..berpenghujung di jun 2009..
dan serik untuk dikecewakan lagi..

inDah iNdrIana said...

singel tuh syok la mut..
cube try..
xpe2 kamu kuat

insanbiasa said...

ko kapel bolwh share masalh..ko single ko boleh bebas kawan sape2..
kan3..haha..ko tggu jodoh n cinta pas kawen je..hikhik

starsyeea said...

errr...mmg ramai yg "tammat" penghujung jun 2009 ke? haha...jom buat fan club!

me too...

but hey, look at us. single yet worthy...aite??

hidup bukan utk buang karen
ade..ade lah
tader..who cares??
the sun had set...but it will rise soon...
chill up! (^^,)

check this out...http://thechapterbegin.blogspot.com/2010/02/best-pulak-ingat-diri-aku-dulu-dulu.html

Frodo Baggins said...

xperlah ... saya redha awak reject saya. tapi saya akan tunggu ...


>>___<<


((rilex2 ... nikmati hidoop bujang ini dengan sebaiknya .. keh3x))

HEMY said...

aku dh lalui byk kali...time cmni jgn terima dulu laki yg datang tu..sbb takut ko kompius terima sbb sunyi, hanya nk teman atau mmg jujur..so rilek je

rimieilya said...

kte pun alami benda yg sama..tak smpai setahun pn lagi,perit nak lupakan cinta yg begitu lama terjalin..ada masa cam nak serang je perempuan yg dh amik tmpt kte tu..tp bila fikir balik, ada sebab knp sume ni terjadi dan tak perlu nak kesal benda yg dh berlaku..

single is simple,double is trouble..

jom wt kelab blogger single..yeah!!

Koyuki said...

"kenapa saya kena lalui semua ini?"
selain daripada soalan ni ada lagi satu soalan cliche yang akan kerapkali di tanya diri sendiri..
"Why nothing lasts forever?"

semua ada hikmat..walaupun pahit dan buruk dan busuknya apa yang kita lalui..pegang pada Allah..

Jard The Great said...

pompuan ketuk hati mu bole? ehehehhe

Cik Puan iMan said...

kena kuat.. kena tabah... kena byk serah diri pada Tuhan..

lame-lame nnt awk akan nampak hikmah yg trsembunyi..

trust me..

sbb sy penah melaluinye.. :)

e. indah said...

tak mudah kehilangan yang betahun2 bermakna dlm hidup ...aku d tempat yg sama ...
betul tak mudah bila sendiri, dan rindu itu menyakitkan ...

e. indah said...

tak mudah kehilangan yang betahun2 bermakna dlm hidup ...aku d tempat yg sama ...
betul tak mudah bila sendiri, dan rindu itu menyakitkan ...

Cik Birder said...

oh lumut..be strong..kite berada dalam situasi yang sama..:)dekatkan diri dgn tuhan,family dan kawan2..it's better than keep thinking of him..tak apa,sekarang hati memang tak terbuka lagi..samelah kite..bia dulu..yg penting,kwn2 dan family sayang kite:)

Adeqq said...

relax sayang. ko kan kuat. aku akan tetap sokong ko. life must go on. aku tau ko sekadar nak tenangkan hati. tp dalam still pedih kan? aku dah lalui. aku faham. aku harap ko terus tabah okay. sayang ko!!!

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

arini my last day berentry~
aku akan ilang tuk jangka masa yg lama~
ko jaga diri~
tankiu sgt2~
rindu kat ko nti~

mamai said...

lu jgn bagi gua ketuk pala lu arrrr hehehe single make simple copule make troublekan

KERAK NASI said...

aku bangga baca entry ni..

zul efron said...

gua tunggu org hulur je..
gua malas meminta..

FarhanaDr said...

Cinta aku tak leh terima ke cik lumut??? Huhuhu.. Aku pulak.. Sedang dalam kekeliruan.. Sbb sedang diasak dengan lagu TWO IS BETTER THAN ONE juge BERDUA LEBIH BAIK.. Hmmmmmm..

cj'alhafiz said...

huuu.........sedey dgr crita ko lumut.....sabar ek....
meb tuhan ada simpan yg lg baik tuk ko....

maiyah said...

buat masa skang xpe menolak.. buat mana yg penting dulu kan kan

farR said...

ai bukan lumut ni ganas2 ke orgnye? huhu dulu pnah bace blog ni, dtg balek tgk lumut da lembut..

sy sgt suke post ni..7 taun..gile lah..mmg hebat la da dpt try hidup single skrg.. be strong always. :)

joegrimjow said...

ku sentiasa ada disini

Wanita Mutalib said...

yeay!!!lumut kuat :)

Eyriqazz said...

lumut kan tabah orangnya...good luck...

kentang said...

nice.
hope x simpan pasaan dendam.
jgn ade benci k.
chill mut!!
jom layan lagu plis 3x..
kekeke.

EISENHOUR said...

oh yeah..ni lah yg dinanti2 dri cik lumut..

siggplus said...

sudahlah maria, mari kita tido

(aku tiru ayat dalam spontan)

miNt said...

ak paham.
kalau nk borak2 add ym ak.
orang kata ak ni boleh wat orang berfikiran positive.
orang kata.
bukan ak nk belagak.




hahahahhaha..;DD

miNt said...

7tahun tu lama.
walau apa pon ko kata ak takkan percaya.
sebab ak yg tak sampai stengah tahun ni pun kadang2 masih terasa.

tapi maafkan lah pompuan tu.
sebab memaafkan tu melegakan.
dendam kesumat tu membinasakan diri kita sendiri,bukan mereka.


hehe..;DD

yusuf mujahidin ™ said...

insyaAllah satu hari nt

pmpuan baik utk lelaki baik

=)

lumut said...

TANPANAMA,
naper?hu

LIFESAVER,
ye ker?tak jugak.sumtime lonely.

BER_UWANG,
hmmm..yup.itu betul.tp kalau terkenang pedih jugak.

RIE,
single itu ada manisnye...=).tp kadang2 sakit juge ble kenangan dtg menerjah.

BLACK_MEL,
adeh..mkn nasik myk jadahnye..aku blaja lagi kot..lame lg tuh mel...nntlah aku bukakan hati aku.nnt k.

FHAD,
mmg best.tp xpayah ego disebalik kate2 kau.kadang2 kau juge terasa sunyi kn?itu semua dialami oleh mereka yg hancur hatinya.seboleh2 nye merkea akan tnjuk yg mereka hepi keseorangan..tp kalau tgk org lain berpsgn..sentap jugak kan???

lumut said...

AKU,
pehal kau gelak??nak kene cabut gigi tuh?haha

LEDEYSECRET,
yup..sakit......aku harap kau kuat k.

INDAH,
bukan aku tgh try ke single skang neh?bukan full time syok.jgn menipu diri.

STARSYEEA,
adehhhhhh..byk lah kau nyer fan club.hakhakhak....

INSANBIASA,
maksud kau kawen suh mak abah aku carik kan?haha....

FRODO,
bile mase saye reject awk?tp baguslah awk tggu...=p

HEMY,
yup...kau faham ape yg aku nak smpaikan.sbb tuh aku x trime sesape.bukan budget hot ke ape.tp tkot aku trime kerana aku sunyi.so aku biakan dlu.hehe

lumut said...

RIMIEILYA,
adeh kau pon nak buat club??heheheh

KOYUKI,
yup..aku tau semua berlaku bersebab..sbb tuh aku mampu bgn lagi..tp mule2 tuh sakit wwoohhh..

JARD,
ha???lain bunyi nyer tuh.hee

CIK PUAN IMAN,
kite pernah melaluinye..cume kisah kite je yg berbeza.kan2??hee

E.INDAH,
rindu tuh sgt menyakitkan...aku tau.dan kite dah rse...aku doakan kau trus kuat k..=)

EYEMERIA,
yup..biakan soal hati dlu..yg penting kejar yg pasti didepan..=)

AYUDEADWISH,
smp hati kau nak pergi.dlu kau ckp kat aku jgn pergi.jgn hilang..sekarg sape yg buat mcm tuh??benci.=(

lumut said...

ADEQQ,
hehe...nasib baik kau memahani aku.tp aku ok.jgn isaw k.

MAMAI,
hahahhaa...lu pehal nak ketuk.gua leh elak lah beb.lalalala

KERAKNASI,
nape kau banggga???thanx babe..

DZULHAFIXIED,
lu mane leh tggu org hulur.lu lelaki.bukan perempuan weh.

FARHANA DR,
kau nak bg aku cinta?heheeh...bukan aku trime je ker?kau yg xnak.haha

CJ,
jgn sedih..kau x tau.aku je yg rse.kau chill k.aku tulis bukan nak buat org sedeh.skadar meluahkan.hee

lumut said...

CALL ME FAR,
kamu suke ek lumut jdik lembut??hehe..blushing gler..haha....7 tahun..ckuplah utk saya rsa kash syg dr dia.

MAIYAH,
betul..=)

JOE,
thanx joe sbb sentiasa ada bersama aku..=).take care ok.

WANITA ITU,
eyp..sukenye die..hehe

EYRIQAZZ,
insyaAllah..i will..=)

KENTANG,
siapa kentang neh???hehe..mcm dpt detect je sape...=)jom layan lagu..ewah.haha

lumut said...

EISENHOUR,
=)..terima kasih syg..

SIGGPLUS,
hahaha...spontan lawak gile doh.

MINT,
aku syg kau sbb kau memahami.bkn sng nak buat org fhm.mmg sakit..aku susah nak lpekan.7 tahun ckuplah utk aku rasa ksh syg die.tp itu semua dr Allah kan?jd patotnye aku x perlu bersedih..=)

YUSUF,
terima kasih yusuf..insyaALLah..=)

.rafiq. said...

lumut syg.
jom kapewl?

lumut said...

RAFIQ,
hohoh.....pergi jumpa mak abah i dulu ok.haha.kau sawan kan?=p

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

kita serupa.. huhu~

Anonymous said...

sumtimes lebih senang berkate2 dr menghadapi.
theres no true love anymo in dis real world.

Anonymous said...

sumtimes lebih senang berkate2 dr menghadapi.
theres no true love anymo in dis real world.

lumut said...

AISUMI,
serupa tp x same..hee

ANON,
hmm....cinta pada si Dia.cume kite je slalu deny.

Qyra Humayra said...

terbaca cite ko ni..
tergerak ati lak nk komen..
hmm..bnde ni la yg tgh jadi kat diri aku skang ni..perit..sakit sgt2..
nak2 plak..hari2 terpaksa tgk muke si die..hmm..xtau nk kate ape..
aku faham ape ko rs..
even aku br 3 taun, for sure ko yg dh 7 taun, lg la sakit kn..huhu..

aku harap aku dpt kekuatan bile baca blog ko ni...

p/s: pray for me ya..huhu..tq..

♥CiK YaNNa♥ said...

sy pn prnh rsa cm2.. smpai skrg pn masih rsa lg..

KERAK NASI said...

sebab kau bangun dr kesedihan la..
kira aku bangga ngan kau la..
adeh..hahah

Anonymous said...

yup.
cinta pada si Dia, cinta yg xkan menghampakan.

congrats coz ure a strong person.
hopefully i can b just like u.
=)

lumut said...

QYRA,
utk jdik mcm hari ni..utk berperasaan mcm hari ni..bkn mudah utk ak lalui..2009 taun yg sgt menghmpakan aku..aku sndri kecewa dgn diri aku..kalau kau terjatuh dan menangis..cubelah lagi dan lagi.sbb aku pon sdg mencube.masih trase sakit.tp jgn dilayankan.all the best taw.

YANNA87,
yup..aku pon begitu..sume org yg broken heart mesti akan rse...at least terlintas.cume jgn layan k.

KERAKNASI,
=)...tp aku akui..mmg susah utk kite bgn dr kesedihan.pedih.

ANON,
kau pon boleh.jdik kuat k.bukan mudah tp x mustahil.=)

lumut said...

QYRA,
utk jdik mcm hari ni..utk berperasaan mcm hari ni..bkn mudah utk ak lalui..2009 taun yg sgt menghmpakan aku..aku sndri kecewa dgn diri aku..kalau kau terjatuh dan menangis..cubelah lagi dan lagi.sbb aku pon sdg mencube.masih trase sakit.tp jgn dilayankan.all the best taw.

YANNA87,
yup..aku pon begitu..sume org yg broken heart mesti akan rse...at least terlintas.cume jgn layan k.

KERAKNASI,
=)...tp aku akui..mmg susah utk kite bgn dr kesedihan.pedih.

ANON,
kau pon boleh.jdik kuat k.bukan mudah tp x mustahil.=)

lumut said...

QYRA,
utk jdik mcm hari ni..utk berperasaan mcm hari ni..bkn mudah utk ak lalui..2009 taun yg sgt menghmpakan aku..aku sndri kecewa dgn diri aku..kalau kau terjatuh dan menangis..cubelah lagi dan lagi.sbb aku pon sdg mencube.masih trase sakit.tp jgn dilayankan.all the best taw.

YANNA87,
yup..aku pon begitu..sume org yg broken heart mesti akan rse...at least terlintas.cume jgn layan k.

KERAKNASI,
=)...tp aku akui..mmg susah utk kite bgn dr kesedihan.pedih.

ANON,
kau pon boleh.jdik kuat k.bukan mudah tp x mustahil.=)

seroja jingga said...

this is wat i want to hear

cheer fiq