Tuesday, March 2, 2010

takut jugak silap-silap termencarut

ini mungkin update harian...nak suruh update aktiviti lagi time cuti summer??nantilah.aku tau kalau aku letak gambar banyak-banyak lepas tuh aku saje je letak extra large,aku yakin mesti ada antara korang yang maki hamun sebab berukband slow nak loading page blog aku kan?haha.gelak sikit.disebabkan masalah dientry INI,wujudlah entry pada hari ini.

dengan bangga nye gua nak bagi tau lu orang sume...yang gua dalam proses mempelajari BAHASA KE-5 dalam hidup gua.hebat tak?ade yang nak amik signature?ade?ade yang nak bagi flying kiss ker?nak tangkap gamba ber-2?erm,macam biasa gua belajar bahasa melayu lah,then bahasa english.lepas tu bahasa arab.lepas tuh bahasa perancis.dan sekarang.................

ye.sekarang gua  aku terpaksa ambil subjek BAHASA GERMAN untuk melengkapkan koata subject diluar course aku.memandangkan kelas lain banyak yang penuh.agak tiada pilihan jugak.kau bayangkan kau ambil sorang-sorang subject ni.dalam kelas kau sorang malaysian...nampak pelik lagi aku sorang bertudung...argh tuh aku tak kesah aku bertudung ke,bertelekung ke pergi kelas,aku tak kesah kau orang semua nak pandang sinis macam aku tak berkebolehan..tapi aku rasa susah bila kau orang nak sebut nama aku...bila tanya full name aku,aku macam malas nak bagi tau diorang.sebab confirm korang tak reti punye nak sebut...mungkin kalau aku introdoce "name aku LUMUT" agak-agak boleh pronounce betul tak?last-last aku pinjam je name jiran aku."hye my name is FIKA".itu pon ade lagi yang tergagap-gagap nak sebut.lidah pendek betul.haha.

ok sekarang aku gelak kan diorang.tapi tadi mesti diorang pon gelak kan aku.

gila ape.susah kot nak pronounce.rasa macam kau tengah belajar cakap bahasa tamil pon ade aku rasa.paling aku tak boleh terima,kalau nak sebut 454 in english : "four hundred fifty four".tapi dalam german gila susah....kau kene sebut "vierhundertvierundfunfzig".wwwoohhh..dah lah tak ada space..boleh juling mata aku.takut jugak aku dengan course ni....sepanjang kelas berdebar je.lagi-lagi bila sorang-sorang kena bangun pronounce...aku tak kesah sangat airliur aku tersembur...tapi apa yang aku kesah...........

"kembali pada tajuk".sekian.

No comments: