Sunday, April 18, 2010

10 "pertama kali" dalam hidup saya

ini sebenarnya soalan separuh tag yang diberikan oleh sahabat saya si ikan riang...dia kawan dari sekolah saya..dan kami berkawan baik..oh ingat lagi masa tingkatan 2,kami bertiga satu kepala.ada sorang lagi nama die chapek.tapi chapek tak ada blog pula...ikan riang ratu lambat segala jenis lambat masa dekat sekolah dulu....tapi die sangat cool..kalau kene keluar gate untuk pergi prep pukul 9...pukul 845 mungkin die baru hendak pergi mandi..cool gile kan?sampai rasa nak lempang je die sebab die selalu buat muke toya kalau buat salah..rilek gile.hehe...saya sayang die.dan saya tak reti nak ungkapkan betapa saya sayang die...kami gelak bersama,tidur sekatil,belajar bersama..nangis bersama..buat jahat bersama dan kami pernah ditakdirkan untuk punya kerjaya yang sama suatu masa dulu.....namun tidak kesampaian.....eh eh..saya dah jauh menyimpang ni.perlu kembali pada tajuk entry......

10 "pertama kali" dalam hidup saya adalah....
1) mengenal cinta dan menyayangi seorang lelaki selain abah saya pada 2002-2009...dalam kenangan.=)
2) operation lutut kaki kiri saya injured masa main basketball...urat lutut,ligamen,pelincir sume rosak....April 2007.
3) terlibat dalam kemalangan jalan raya 26 november 2008..parut di bibir saya sehingga hari ni masih ade..dan kerana parut itu saya sukar untuk melupakan segalanya.....pernah cerita DISINI.
4)  tengok saudara mara terdekat meninggal dunia.arwah sedara terapat saya..sakit lukimia....sejak dia pergi..saya dah tak ada kawan bila balik kampung..sedara yang lain ramai lelaki.dia sebaya saya....
5) jejak kan kaki di luar negara....saya tak pernah bayangkan yang saya akan berada di New Zealand.
6) mula pakai tudung secara serius masa darjah3 dan pertama kali saya bertudung labuh masa saya diterima masuk ke Sekolah Agama...ok saya ngaku.saya budak sekolah menengah agama persekutuan labu...tolong jangan ukur seseorang berdasarkan sekolah ok?=)
7) pertama kali dan terakhir mencuri di salah sebuah supermarket di kuala pilah sebab senang sangat terpengaruh kan?pernah didedahkan cerita ini DISINI.masa tu drjah3.
8) pertama kali petik sendiri buah epal...............dulu berangan je...sangat teruja.DISINI.
9) pertama kali pegang salji dan bermain salji dan agak jakun pada June 2009.SINI.
10) pertama kali menangis teresak esak depan abah....masa tu pertama kali saya ngadu dekat abah dan tunjuk dekat abah..saya anak yang abah banggakan sudah menjadi loser....dan masa itu abah menangis melihat saya......pertama kali dengar abah cakap "kenapa anak abah jadi macam ni....".dan itu mungkin pertama kali saya buat abah kecewa dengan saya....
11) oh tertinggal..pertama kali pakai seluar dalam dekat kepala masa umur 5 tahun...cool habis kan?haha..pernah dedahkan DISINI.

ikan riang dan kekasih gelap januari 2008.
i love u ikan riang.
 

gile lah hari ni 2 entry sekali gus saya update....menikmati saat-saat akhir cuti.haha

No comments: