Monday, April 12, 2010

kesat mata yang bergenang...

kejap lagi flight saya akan bertolak ke bandar auckland tepat jam 6.45 pagi.....doakan segalanya dipermudahkan dan  selamat sampai....

saya sedaya upaya cuba untuk jaga hati dan perasaan orang lain..hati dan perasaan orang sekeliling saya......bila kadang-kadang kalau saya terasa hati atau pon saya diperli-perlikan....saya diam semahunya..saya buat-buat tak dengar..time tuh mesti saya senyap terus...tak mampu dah nak cakap apa-apa...masa tu jugak mesti saya macam nak kesat je mata sebab mata macam dah bergenang.....tapi tak pe,nanti saya akan kembali senyum..saya ambil pilihan untuk senyap instead of lawan balik or tegak kan ape yang saya nak cakap sebab saya tau kalau kita ketengahkan mahupun perbesarkan bende yang kecil....akan jadi lagi teruk......saya simpan simpan..lepas tuh saya makan hati....saya sedih...tapi saya pujuk balik hati..."aisshhh...nape ni sedih-sedih...janganlah sedih..semua orang tak sempurna...mungkin kau rasa sedih hari ni sebab semalam kau buat orang lain sedih...siapa tau?"

jadi saya senyap..saya simpan.....contoh bila kau cakap sikit mesti je ade salah itu ini..mesti semua ape yang kau cakap tuh orang nak perlekehkan macam kau loser seantero dunia..kau bayangkan bila kau bersuara sikit je...kau akan diperli perlikan..kadang-kadang bukan setakat rasa diri ni loser tapi rasa macam sial pon ade...memang sedih..tapi kau tak boleh nak lawan sebab kau tau ada sesuatu yang lebih beharga dari kalau kau tegakkan seusatu yang orang lain akan nampak kau je salah..memang sedih tapi ape yang aku cakap kat hati aku..."kau hidup dalam dunia ni bukan sorang.....jadi kena jaga hati orang lain...."...tapi hati aku?kadang-kadang aku rasa macam aku ni robot.....
satu lagi situasi....

kau baik dengan milah (bukan nama sebenar).dan kau jugak baik dengan atan (bukan nama sebenar).kau kenal milah dulu dari atan.kau sayang milah.dan milah pon sayangkan kau...kau memang tak de tikam belakang milah ke..gunting lipatan or pape je la..yang pasti kau ni jenis sng trust org..termasuk milah..kau syg gile dekat milah..kau cerita macam-macam kat die....kau ade die..milah selalu bg kau semangat..dan milah pon selalu cerita dan ngadu-ngadu kat kau....dengan atan pon kau baik..kira kau senang sangat nak berkawan ngan orang...dan kau bukan jenis nak menjaja keburukan orang sana sini..itu bukan kau...

tapi entah macam mana..suatu hari milah ngan atan perang besar...gaduh yang memang kaw-kaw yang kau sendiri tak tau siapa salah..sebab ape gaduh..yang kau sendiri terpinga-pinga padahal kau trust kedua-duanya...kau tak pilih kasih...sebab kau pegang pada tujuan persahabatan kau..sebab kau cakap dengan diri kau...dua-dua bukan yang terbaik..dua-dua itu manusia..ade kekurangan..sebab itu mereka gaduh..tapi untuk kau buang mereka tidak sama sekali....

tapi entah kenapa....milah yang kau sayang tuh terus cakap....

"aku takut nak kawan dengan kau..sebab kau baik dengan atan...."

hati kau hancur luluh...sakit rasanya...kenapa kau yang tanggung akibat...kau tau tak lately ni aku selalu seka mata aku..sebab airmata aku bergenang.....aku tahan untuk tidak tumpahkan airmata aku.......

tak payah komen entry ni..sebab antara kau bukan jenis yang menghargai..ape yang kau tau untuk condemn others..semua nak cakap diri masing masing betul..tak pernah nak fikir ape kekurangan diri tuh....kalau dengan bertolak ansur..beralah..dan senyap dapat buat kau semua bahagia hepi dan rasa kau semua tu winner....aku bersedia untuk jadi loser.tapi kau jangan ingat kau semua itu yang terbagus.jangan nak perasan.tak payah jaga hati aku.....tak payah lah.aku dah biasa dibuat orang macam ni.

entry ni ada dua cerita yang berbeza..shit airmata bergenang lagi.damn.

No comments: