Tuesday, April 27, 2010

tidur sekatil dengan lisa surihani...

tahniah buat kau lisa....akhirnya kau dah dapat apa yang kau idamkan sejak dari sekolah dulu...walaupun dulu kau selalu merungut kat aku yang kau tak mungkin dapat jadi pelakon sebab kau pelat "R"..tapi hari ni...kau dah buktikan..kecacatan sikit kau tuh langsung tak lumpuhkan semangat kau..sebab aku tau...kecantikan kau mampu tutup pelat "R" kau tuh..orang tak perasan pon....dan kau dah ukir nama yang besar dalam industri perfileman...bangga aku pernah jadi kawan karib kau masa dekat sekolah dulu..makan sama-sama,belajar sama-sama...gurau senda..share problem...nangis-nangis...tidur sekatil...sume tuh jadik kenangan aku dengan kau......aku rindu kau lah lisa....

kau ingat tak hari bersejarah tuh..hari dimana merubah perjalanan hidup kau..dan kerana itu juga..kau dan aku sudah semakin jauh...hari tuh ingat tak kita balik sekolah naik basikal...lepas tuh kau terlanggar sorang mamat ni punye kereta,sampai bercalar...rezeki kau...die macam fall in love ngan kau..dan rezeki kau..kau dapat no telefon die..dan kebetulan die pengurus sebuah syarikat filem terkenal.ape tah name company mamat tuh aku dah lupe....aku tau lisa,kite dulu suke berangan..due-due nak jadi perlakon..nak jadi terkenal..nak ketengah kan bakat kita...kita selalu belakon same-same dalam bilik...sampai semua orang puji kita..yang kita punya bakat besar....tapi,diskriminasi berlaku bila...aku tak secantik kau.itu yang aku kurang walaupun bakat lakonan kita setanding dan kadang-kadang aku lagi hebat dari kau...tapi sebab aku tak secantik kau...aku diketepikan..tak ada sapa nak tengok aku..nak offer aku itu ini.nak asah bakat aku..tak ada sape...............

sejak kau dah terkenal dan sibuk dengan dunia kau...aku kau dah ketepikan..contact pon tidak..apa salahnya paling kurang tegur aku dekat facebook...sedih aku.tapi tak apa..aku cube faham kau..sebab kau KESAYANGAN RAMAI orang sekarang...bukan macam aku......erm,walau ape pon..aku tengok kau dari jauh..aku sokong semangat kau..walau pun kita bukan sama-sama jadi pelakon macam apa yang kita idamkan...aku tetap sokong kau...bukan rezeki aku...sebab aku tak secantik kau.....lisa,gambar-gambar kenangan kita aku simpan lagi.........

gambar kat umah aku sebelum kita pergi sekolah petang... 2002

 ni masa kau ngan eja kene denda cuci bilik basuh..haha..2005

gambar yang kau tampal dekat report card...aku curik! 2003

 ni masa doa selamat dekat rumah nenek aku....2005

lawak time ni..kite tunjuk rajin sebab ada lelaki baju melayu hitam tuh..=p
kau dengan mak kau,aunty amira masa kenduri umah nenek aku..

ni masa ayah kau sakit...arwah uncle mahbob... nov 2008
aku ingat lagi kau nangis sambil cakap "lumut,ayah aku dah tak ada.."

lisa,ibunya serta adik beradik...

haha...sekian cerita merapu ikan kerapu dari aku..semua kisah diatas rekaan semata-mata..tapi part arwah ayah lisa dan nama ibu die saya tak reka ye...lisa..semoga maju jaya...and...janganlah sweet sangat dengan adam boleh tak???sebab ramai gadis menjerit-jerit histeria katanya didepan tv...dan ubat batuk cap kelapa laut afrika pon sangat laris dipasaran kerana cerita ini....hehe..=p..jangan marah ye lisa.....oh ADAM.......
.

No comments: