Tuesday, April 13, 2010

pembuka tirai..ewah.

hari tuh mase dalam kereta mase kereta tengah gerak aku tengok gunung ganang tuh..awan..daun-daun pokok yang dah mule menguning tunggu masa untuk gugur..cantik sangat...sepanjang perjalanan...kalau aku tak tidur...aku tengok luar tingkap....aku amik earphone,aku dengar lagu.....

layan rock kapak memang masyuk...

tapi macam biasa sebelum aku layan lagu rock kapak tukul batu sume tuh..aku akan mainkan lagu "i'm yours"...ntah kenapa aku suka sangat lagu tuh....bila aku dengar lagu tuh,teringat pulak aku pada kisah lama...kenangan beratus hari yang kita dah tinggalkan tu.masa lagu tuh berkumandang...kau tengah drive.aku macam biasa jadi co-pilot je....."kuat kan sikit lagu ni..suke!!!".aku suruh kau kuatkan...kau pandang aku..kau senyum...lepas tuh kau pon same-same ikut aku nyanyi lagu tuh....bila part senikata "i'm yours" tuh...kau akan jerit kuat-kuat....aku senyum je.rasa bahagia.......

sepanjang perjalanan dari chrischurch ke dunedin ke queenstown dan kembali ke christchurch..bila aku dengar lagu tuh..aku akan termenung jauh-jauh....ntah kenapa susah aku nak lupekan kau..aku bukan tak tau kau sudah bahagia dengan wanita pengganti aku...aku tau itu semua..tapi untuk aku buang kau terus..susah...ntah kenapa aku jadi sangat menghargai kenangan kau dan aku....puas dah aku cube lupekan kau.masih sukar.masih tak terdaya kadang-kadang.....tapi aku bukan macam dulu lagi dah...aku bukan someone yang mudah jatuh...hari hari aku akan pujuk hati aku....aku kata aku mampu lalui semua ni..tapi kalau aku tak terdaya untuk pikul sorang-sorang..aku tak ada tempat untuk mengadu mahupun luahkan..aku lagi senang untuk menangis..sebab aku tau...airmata dah jadi sebahagian dari hidup aku.kekuatan aku...

aiiisssshhh..semua tu tinggal kenangan.....

lagu nyanyian syima-setelah aku kau miliki pon antara lagu yang buat airmata aku bergenang...haha...lawak pulak kan layan rock kapak feeling habis...tapi tak pe...aku tetap macam ni...ini takdir aku....bila mak kau message aku katanya akan ke tanah suci mekah tempoh hari...die tanya aku ada ape-ape permintaan tak nak doakan kat sana nanti....aku cuma minta..."berikan aku kekuatan,kejayaan dunia akhirat,ketenagan...aku mintak jugak mak kau doakan aku supaya aku bertemu lelaki yang boleh membimbing aku..boleh beri aku ketenangan....aku mintak lagi dekat mak kau....supaya doakan aku untuk senang lupakan kau....dan jadi lebih kuat...."

ok.aku rasa dah banyak merepek...aku cuma nak bukak tirai "easter trip 2010"...kami seramai 7 orang telah buat 1 trip ke south island...berlepas dari bandar auckland pada 7 april ke christchurch.kemudian perjalanan disambung ke dunedin,invercargill,queenstown,dan tamat kembali di chrischurch....alhamdulillah semua nya selamat....duit pon selamat melayang-layang...fuuhhh..ini hanya pembuka tirai.


No comments: