Wednesday, April 21, 2010

Aku bersyukur...dan terima kasih sayang...

ini rutin seharian saya..blogwalking dalam lebih kurang 20 blog sehari sudah menjadi kebiasaan.namun tak semua blog akan saya tinggalkan jejak...kalau busy pula..kadang-kadang saya hanya akan baca dalam 10 blog je sehari..tapi membaca kisah para pemegang watak dunia itu..sudah menjadi rutin saya.macam-macam kisah..luahan rasa..lontaran emosi..perkongsian peribadi..maklumat terkini..boleh saya perolehi dari dunia blog..indah..mempelajari sesuatu yang baru sangat indah bagi saya...blog membuka mata saya tentang dunia realiti..ajar saya tentang kehidupan..ajar saya tentang bangkit dari kejatuhan..dan kerana mu "esoksemalam"..kau suntik pecahan terbesar semangat dalam diri aku..agar kudrat ini terdaya untuk menempuhi segala ujian yang datang....kau bisik pada sang hati...."kau tidak keseorangan...apa yang kau lalui adalah sedikit watak dunia yang harus kau pegang..bertabahlah..".

dan pagi ini sempat saya singgah dekat blog milik YUSUF..blog ini diantara blog terawal yang saya baca..dan sehingga hari ini..kami masih lagi diberi peluang untuk terus berkenalan dialam maya..sekadar meninggal kan komen antara satu sama lain..sudah cukup untuk kami berkongsi apa yang boleh dijadikan panduan....

dari entry yusuf pagi ini..beliau memetik satu ayat yang selalu saja orang sekeliling sebut dekat saya saat saya tenggelam dalam lautan kesedihan sepanjang 2009...kata mereka.."bersabarlah..lelaki baik untuk perempuan yang baik..dan begitulah sebaliknya..."...terima kasih untuk semua yang memujuk saya suatu masa dahulu...=).

(An-Nur 24 : 26)
dan bila nampak ayat diatas pada entry terbaru blog yusuf...saya tergerak untuk buka tafsir pagi ini..yang bermaksud : "perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji,dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji (pula),sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik,dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik.Mereka itu bersih dari apa yang dituduhkan orang.Mereka memperolehi ampunan dan rezeki yang mulia (syurga)."

dari Allah kita diciptakan..dan kepada Allah juga kita dikembalikan.....
rasa hina diri ni...sangat.Tuhan,aku bersyukur atas segala ujian yang kau turunkan..atas segala dugaan yang meragut senyuman terdahulu..kerana aku yakin..kau sediakan yang terbaik buat hamba-hambaNya...=)
.

No comments: