Sunday, June 6, 2010

beza dating dengan dia dan dia...bukan playgirl ok.

aku ni tak cun macam lisa surihani.tapi no hal.masing-masing ade kelibahan kan..so dalam tak cun tak cun aku ni...nak jadikan citer,aku pon pernah gak lah bercinta...tol lah cakap nenek aku..cinta tu buta..dan cantik tuh susah nak ungkapkan...cantik kat mata aku..blom confirm lagi cantik kat mata orang lain.dan sebaliknya...so sebab tu kot dulu ada mamat yang jatuh cinta kat aku..walaupun aku ni tak de pape....tak de lah cun,lemah lembut pon kurang..sweet ape tah lagi..serba serbi kurang dari pompuan lain...erk..jeles gak kan tengok pompuan perfect?what derrrrr...mane ade orang perfect...ok abaikan.

so dalam lebih kurang 10 tahun lah aku bercinta dulu bagai nak rak tapi tak jadik gak.biasalah kan."1 of shit part of my life".dulu even mak aku tak bagi becinta...bising-bising cakap nanti ganggu pelajaran lah..itulah inilah...aku redah kan jugak...OK.pendek kan citer.aku tak suka intro panjang-panjang ni...bila bercinta mesti lah best nak pergi dating...berindu rinduan...erkkhhhhhh.....ok citer lame ni...just nak story part pergi dating...bila janji nak jumpa...rasa cam tak sabar-sabar sangat....kalau janji nak jumpa 2 hari lagi....rasa cam esok je lah kite jumpe ek...kalau boleh nak secepat yang mungkin....bila nak tidur malam..rasa excited membuak-buak esok nak pergi leraikan rindu....senyum sorang-sorang.masuk part dressing..mesti nak perfect...pakai cantik-cantik..wangi-wangi..mesti ar kalau boleh nak jadi bidadari kayangan depan dia....semuanya nak sempurna....buat persediaan awal-awal lagi nak pakai baju apa....bukan tu je..kalau janji pukul 11..pukul 9 tu ntah ntah dah siap dah...bila ngan dia,rasa bahagia...kalau boleh hari tu nak biarkan masa bergerak selambat mungkin...dan bila sampai masa nak balik...mesti rasa cam tak best..rasa macam....kejapnya masa berlalu...dan siap boleh tanya.."tak ada jalan paling jauh ke nak sampai rumah awak??"

tapi cuba kalau aku sekolah kan diri aku balik...cek balik part kalau aku pergi dating dengan Dia..ade ker rasa excited?rasa macam cepatlah nak jumpa Dia..ade ke bila masuk waktu tu terus pergi solat tak tangguh-tangguh?kalau dating kul11 tapi kul 9 dah siap...tapi ade ke selalu duduk kat sejadah tunggu waktu masuk???semua tuh buat ala kadar kan...pakai pon sekadar cukup syarat...tak pernah nak buat seperfect yang mungkin.......lepas solat tak pulak rasa bila lagi nak jumpa?tak pulak rasa...nak selalu jumpa Dia dengan solat solat sunat...kenapa kalau kita boleh rasa excited untuk jumpa manusia yang "setaraf" kita..tapi tidak bila berjumpa Dia.......sedih kan??
[pehal tibe-tibe serious ni].
.

No comments: