Friday, June 11, 2010

sejarah maksiat lalu..

Teringin sekali aku berbaring dibawah taburan bintang...disinari cahaya sebenar alam..ditemani kesejukkan malam...menghitung betapa hina jasad yang satu ini...aku dijadikan mulanya dari airmani...kotor,hina tidak mulia pada awalnya...namun kenapa disetiap langkahku seringkali terselit kehinaan diri..perbuatan yang langsung tiada nilai malah mendapat penghinaan dari Maha Pencipta...

pernah dihadirkannya aku seorang jejaka penguji hati...juga buat penguji tahap iman yang dimiliki...juga dihadirkannya hanya untuk ku sedar lambakkan cacat cela diri ini..lalu dipisahkan dua hati..kerana Dia tahu aku bukan hamba terhebat untuk melawan hasutan laknat musuh umat Nabi....dijauhkan kami...dipisahkan dengan segala bukti agar aku memahami..agar aku terima ketentuan Illahi....

Lalu malam ini aku pesan pada hati...acap kali pesanan ini aku bisikkan...usah kau terima cinta jika cinta itu akan menggelapkan segenap ruang hati..usah kau kenal cinta lagi sekiranya cinta itu membunuh iman yang mengalir disegenap jasad ini...aku mohon Ya Allah...jauhkan aku dengan cinta manusia yang menyesatkan..bawalah hati dan jasad ini bersama bintang milikMu jauh diatas sana...agar aku terusan dijauhkan dari sejarah maksiat lalu...biarkanlah aku sendiri berdiri bersandarkan pertolongan dan nikmatMu sekiranya itu yang akan menguatkan cinta aku padaMu.....

Selamat malam jasad dan hati..apa khabar pula iman di esok hari?
.

No comments: