Thursday, June 10, 2010

cerita pasal akak lumut.

 **pasal entry lepas tu,jangan amik serius sangat ok.

kisah ni berlaku lama dah....masa tu aku belum lahir lagi..masa tu akak aku 4 tahun.kira 2 tahun kemudianlah baru aku lahir.kami adik beradik muka sume lain-lain..kalau dalam cerita drama melayu yang selalu gaduh rebut harta pusaka then lepas tuh tak mengaku adik beradik pon aku rasa tak pe sebab muke kitorang dari kecik memang dah tak same..eh jadah ape ni melalut gile....nak dijadikan cerita...masa tuh family besar uwan,maksu,makteh,mak abah aku..dan watak utama sendiri iaitu akak aku (dalam cter ni aku letak name die RUMPAI LAUT) sume pakat pergi berkelah dekat Hutan Lipur Ulu Bendul,Negeri Sembilan.....total kereta yang pergi dalam 4 kot..aku men teka je sebab aku pon tak de dalam babak kejadian kan....hehe

pung pang pung pang (aktiviti biasa time berkelah)...then tibalah waktu nak balik...normal lah kalau dah convoy kereta sampai 4 bijik..nak balik sume men masuk je kereta mane nak masuk....pas tu bergerak lah keempat-empat kereta nak balik umah.....

Puan mak : "eh,rumpai laut (konon nama akak lumut) mane??"
suara ramai : "dekat kereta satu lagi kot..."
Puan mak : okeh rodger.

punyalah yakin puan mak yang akak aku kat kereta lain...1 jam lebih berlalu..sampai lah sume dekat umah uwan aku....mak aku mula dah tercarik-carik anak die....kalut le ape lagi.....kompem kompem lah akak aku tak de....dimanakah minah tuh???

####babak 2#####

"powernye abang ni..............",kata akak aku dalam hati.eceh memandai je aku dapat dialog akak aku cakap dalam hati kan...lahir pon tak lagi....upenye akak aku tengah syok tengok brader buat burger....agaknya tuh first time kot dalam idop die tengok orang balik balik kan burger...ape kau ingat tengah tengok pertunjukan sarkas ker??punyelah leka...sampai die tak sedar family sume dah gerak balik.......agaknya burger pon dah siap bungkus dan selamat dimakan...baru lah akak aku sedar yang die sengsorang kat situ...dan mula lah die gelabah carik mak abah.....ha...ape kau tak mintak tolong kat brader jual burger tu jer??

mangsa : "nampak mak saya tak??",pandai plak die tanya orang sekitar tuh.apa kau ingat mak kau lisa surihani ke sume orang kenal...biasalah budak kecik dah gelabah...men redah je la tanya orang...ok lah pendek kan cerita......tengok gambar bawah ni...

 punye lah ramai orang awam kat situ ngaku anak diorang....akak aku ni plak muka cam amoi sikit..putih gebu...abes lah sume cina cina ngaku anak diorang...tak ketinggalan yang india pon nak ngaku anak diorang..adoila...melayu pon same je...ape jenis orang lah......nasib lah si mangsa ni rajin makan kismis mase kecik kecik...boleh lah die pikir dan jawab kat pakcik polis tu.....makcik,minachi dan amoi tu sume bukan mak diorang.....syukur akak aku selamat dan kembali ke pangkuan keluarga.....kalau tak........raya deepavali lah kau....tak pun tah tah tengah jaga kedai jual sayur ke...hehe.camne akak aku selamat tuh,tak larat nak citer....haha..

[study mesti macam main basketball.shooting mesti sharp!]
.

No comments: