Wednesday, June 9, 2010

demi cintaku............

Tak mampu aku lari dari dosa,
Malu padaMu,
bila diberi segala nikmat sedangkan aku tidak berwatak seperti seorang hamba..

Penilaianku terhadap diri sendiri terbukti benar
Jiwa lemah tika jasad lemah..
Hati lalai tika gembira..

Demi cintaku padaMu ya Allah..
Jika kesedihan mengingatkan aku padaMU,
biarkan hati ini sedih dengan dunia..
Jika sunyi mendekatkan aku padaMu,
biarkan aku hidup bersendiri..
Jika kesusahan menyebabkan aku mencariMu,
timpakan aku ujian..
[credit to wanpai] 
HUKA FALLS,NEW ZEALAND
july,2009

seseorang pernah nasihatkan saya...

"dalam apa saja aturan-Nya, jalan kita tetap ke syurga. melainkan kita gagal mencari kunci syukur dan tabah dalam setiap langkah kita."-AJ

yup,benar...setiap ujian adalah kunci kesyurga...manusia diuji untuk diukur tahap keimanannya..kalau kita tak mampu hadapi ujian tu...jadi manakah tahap iman kite??
.

No comments: