Saturday, June 19, 2010

kenapa tak sama??

mase kecik kecik dulu aku rasa macam nak marah je cikgu tadika...sebab aku rasa banyak banyak yang cikgu suruh aku lukis dan warna...semuanya tak relevant....jadi aku cam tak suke lah...aku jadik macam nak kan bukti yang real....nak ada depan mata...nak cikgu tadika tunjuk....contoh kalau macam air dalam cawan aku biarkan tak bewarna....then lepas tuh cikgu marah...

cikgu : nape tak warna kan gamba ni....

aku : kenapa nak warna??gelas umah saya kaler putih..air pon kaler putih kan?
cikgu : tapi cikgu kan dah ajar..nak warnakan air kene kale biru..tengok kawan awak buat tu..cantik tak??













Aku : biasa je..tak de lah cantik mana....

aku selalu rasa cikgu tadika aku ni macam nak permain mainkan perasaan aku..bukan sekali ni je..dah banyak kali....aku cam ragu ragu..betul ke ape yang cikgu tadika ajar?sebab aku selalu nak deny....macam cerita kancil dan buaya....aku tak suka cerita tuh..sebab aku rasa kenapa buaya tuh bodoh sangat....pergi beratur ikut cakap kancil..dan aku tak caye kancil tak kene makan dengan buaya mase die nak lintas sungai tuh..argghh tak caye aku..dan sampai hari ni aku tak pernah jumpa kancil..dah tuh macam mana nak percaya kancil tuh cerdik??kalau cerdik kenapa semua kancil tak amik SPM jer??seyes aku rasa nak tanye je cikgu tadika aku masa tuh...tapi sebab aku ni budak kecik...aku tau beliau tak kan dengar persoalan yang terbuku ini....haha.

dijadikan cerita......suatu hari.....mak aku masak cendawan goreng celup tepung...aku pon nak makan lah.....tapi lepas tuh aku macam siat siat tepung dari cendawan tuh...mak aku pon tanyelah...kenapa buang tepung tuh???aku cakap..aku bukan buang....aku nak tengok...betul ke cikgu tadika ajar warnakan cendawan semalam...jadi aku nak kan bukti......













see????sekali lagi perasaan aku dipermainkan....cendawan yang mak aku goreng tuh tak ade pon kaler merah tompok tompok putih...........dan aku terus terusan meragui cikgu tadika......lama jugak aku pendamkan perasaan tak puas hati ni...aku ikut je la apa cikgu suruh even dalam diri memberontak.haha....TAPI,hari ni tak lagi....SEBAB............akan ku sambung.........=)
.

No comments: