Monday, September 7, 2009

the best letter...

nothing much to say..
i got the best letter ever..
if those words came out from your heart..
it's actually mine too..

thanks so much seroja jingga for the best letter..
i do appreciate u..

::credit for seroja jingga::

read more: click here

""This is for the broken hearted. I know how you feel. Empty, betrayed, and no happiness whatsoever. You don't want to laugh, because you know it's not going to help, but you don't want to cry, because it will just make you feel worse. You feel like your heart is falling apart, but not only that, but you know soon your life is going to feel like it's falling apart too.""

42 comments:

imanshah said...

Salam ziarah...

Lang Legar said...

aku dah baca dan dapati ianya jelas menggambarkan bagaimana rasa kehilangan itu..

aku rasa semua orang yang kehilangan akan melalui fasa begitu..

tapi untuk bangkit, masing2 kena mencari kekuatan masing2...

░♥si lampu neon♥░ said...

wahh2...ade love letter lagi..aku belum sempat bace, cos its too long =)

huhu

hope ko recover from your suffer ok.,lumot.muahx!

PurPlez said...

kebahagiaan kamu bukan d tentukan oleh org len
tp d tentukan oleh kamu sendri!!
carilah kebahagiaan itu~
okey lumut!!

IkanMasin90(IM90) said...

alamak terlepas bace doe. haaha

seroja jingga said...

hey lumut..
u dun have to credit kak jingga..ive been "watching" you quite long..and try my level best to vocalize wat is inside you..its just a piece of mine..cheers k!

Aku Beskot™ said...

mut oO.. mut.
ade pembetulan la..
seroja jingga.bkn serongga jingga mut.

wake up..
yOu'll NEVER walk alOne(tagline Liverpool.tp beskot fan Man United.haha..)

kebahagian tu akn jumpe lumut suatu hari nnti.tempuhilah idop ni dgn sabar sehingga ketemu kebahagiaan yg dicari..

seroja jingga said...

one more thing lumut..
Missing someone isn't about how long its been since youve seen them last, or the amount of time since you last talkes. It's about that moment when youre doing something and you wish they were right there next to you.

Sometimes you just have to smile, pretend like everything's ok, hold back the tears and just walk away.

** SiZuKa ChAn ** said...

sgt sedey...
da bc da entry tu...

lumut...
smlm pon sizuka ngs..
sizuka da jnji xnk ngs da...
tp sizuka ternangis gak...
:(

chayo2 lumut!!

~~~xtau nk g kls cmne kol 8pg ni..mata da bengkak...hate dis situation... :(

farah said...

cheer up, lumut!

:)

sharamli said...

perjalanan kita ja0h lagik..kal0 diizinkan Allah..
xmustahil 1 ari nnt kita jmp gk kebahagiaan tu...

mamai said...

dah dapat surat cinta tu...jgn sedih-sedih lagi.

one thing masa pakcik dulu selalu fikir why should I frust why should i cry.

dan dia bukan seorang dalam dunia ini

dan kita juga tidak keseorangan dalam dunia ini

lumut said...

to IMANSHAH,
salam ziarah iman..

to LANG LEGAR,
yup..cara kehilangan jge sgt berbeza...aku jufe sdg mencari kekuatan itu...rase sux gle.

to SI LAMPU NEON,
ko bace la..
ape yg die tulis tuh..
tu la yg aku nak luahkan slame neh...die seolah2 rse ape yg aku rse

to PURPLEZ,
betul ckp kamu purplez.kdg2 ak rse cm nape la ak neh bodoh sgt..tah la.

to AZZALIENA,
ko g bace

to SEROJA,
hmmmmm....sebak gle.xleh nak kate ape.rse cm thanx lots.ape yg kamu tulis tuh.mmg benar ape yg saye rse...

to EN.BESKOT,
adeh.sori2.tersilap.tp dah betulkan dah.mybe smalam tuh taip dgn emosi.smp x perasn lak.hu.
thanx beskot.akan ku cube cri lg kebahagiaan tuh.

to SIZUKA CHAN,
kamu pon jgn nangis lg.maaf xdpt nak pnjam kan kekuatan buat kamu.aku dah letih nak berlagak.
ah bodoh!

to FARAH,
thanx gurl.ak msh mencube.

to SHARAMLI,
jauhnye perjalanan..dah x larat dah ni..hmm

to MAMAI,
em..betul...tp smp suatu mase ble kesedihan tu dikumpul...die akan terlepas jugak..
kesannye nangis mcm nak mati esok.
stupid tol saye kan pakcik.

LORD ZARA 札拉 said...

Empty, betrayed, and no happiness whatsoever.....

aku quote dari apa yg kamu tulis situ~ aku pernah melalui semua tu~ dua tahun aku sengsara..bukan salah orang lain, salah aku yang tidak mahu melepaskan kennagan sakit itu. depan orang aku ketawa, gembira, tapi bila sendirian, rasa sakit menghukum diri yang alpa~

sakit, tapi aku berjaya bangkit.
aku harap kamu juga sayang~

LORD ZARA 札拉 said...

Oh ya, aku hanya mahu berkongsi sedikit syg~

jika ini berkaitan cinta, aku mahu cakap apa yg abah pernah cakap dengan aku dua tahun yg lalu~

"jika cinta itu datang kerana Allah, jauh mana pun ia pergi, ia pasti akan kembali. Jika cinta itu sebab hawa nafsu, suka2, kalau ia pergi, memang akan sakit, tapi kesakitan itu tidak lama"

...dan aku percaya sesuatu...

kalau hanya aku yang cintakan dia kerana Allah, tetapi bukan dia, maka dia tetap tidak akan kembali~

Cheer up honey!

Love, Hugs, Kisses,
Zara.

lumut said...

to ZARA,
aku nak hug ko betul2 leh..
huhu..
luv u zara.
mybe ini time untuk aku trima balasan dr segala kealpaan aku slame ni.
zara,thanx syg.

cik GULA-gULA said...

wawwa:) lumut dapat surat la:)
hope it can released ur 'INSIDE" DEAR:)


kami sume doakan yangterbaik buat kamu:)

bUdAk kEnTaNg said...

juz pray to da God for ur happiness.. hehee...
blajo gitar jugak tp jgn lupakan blajo yg tak minat plak yea..
:p

arque said...

post kali ni macam tak berapa sampai dekat aku.
mungkin sebab aku macam tak pernah betol2 xperience kot.huhu.
so aku tatau nak komen ape.
wat about..
"confession of a broken heart"..erk..
ok.itu adalah tajuk lagu.
atau "chill lah.anda kan macho" -_-'
boleh tak boleh laa boleh laaa. ;P

LUVLYDIYANA said...

lumut...
kesedihan apakh yng ko alami tu..
mcm teruk je..
did u lost someone???

Jalak lenteng said...

to lumut - tak kesah la ape kesedihan yang ko alami..tapi aku yakin ko boley lari dari kesedihan tuh..

bile someone sedih nih..die punye confident kurang..kang sume benda ko takleh buat kan..

ni kesedihan sebab seekor kumbang ker?..kumbang tu kotor la sahabat..baik ko carik burung..hehe..bawak besabar yer..

lumut said...

to MIEZ,
thanx miez atas doa kamu...aku tau tiada siapa yg leh ubah aku melainkan diri aku..

to HYSMAN,
thanx man...i will try my best to embrace all this..hmmm..
rse xnak blaja da ni..hu

to ARQUE,
aku dah tak macho dah...
hmmmm..
aku akn cbe nak chill..

to LUVLYDIYANA,
yup..lumut lost separuh dari hdup die...hampir mati.

to JALAK,
bukan stakat confident je kurg..aku mmg dah putus ase....
aku tak nak cari kumbang lg..

anaklaut said...

salam..

sedih..

** SiZuKa ChAn ** said...

xpe lumut...
jgn rs diri bodo ke ape..

kdg2 kite perlu ngs..

lumut masih ade kwn2 yg amek berat pasal lumut...

^_^

nazri.sensei said...

bangun..bangun oi..bangun laa lumut..dush dush dush..huh..kalo x bangun jugak aku tak tau laa..haha..

lumut said...

to ANAKLAUT,
jangan kamu bersedih...
nnt aku rse serba salah.

to SIZUKA CHAN,
maseh sizuka..harap lumut dpt jmpe sizuka nnt...kan2??

to NAZRI,
oi..jgn la sepak..xleh kasar ngan pompuan taw!

Jalak lenteng said...

tak yah carik kumbang..die senang terbang..carik spesis yang tak leh terbang..mcm..lipan ker..mentadak ker..ikan ketutu ker..eh..eh..terover plak aku..

gini je lah..nanti ko balek msia..ko jejak jer kaki kat KLIA tu..ade lah oang jatuh hati..yg lagi baik dr sebelum nih..

atau..kao seorang yang garang..dan tidak bertoleransi..membuatkan ramai jejaka2 takut...?

lumut said...

to JALAK,
panjang betul ko berpuisi..
aku garang gile..
garang nak mati...
confirm xde org nak kat aku...
ko takut tak ngan aku???

Jalak lenteng said...

garang nak mati?..aku dah agak dah..mmg betul interpretasi aku tentang gadis bernama lumut nih..

oang mcm aku tak sepatutnye takut ngn kegarangan ko..ko tak caye tanye beskot..oang yang garang tgk aku terus hati die sejuk beku..

oi..aku takde kene mengene ehh..pandai je ngko sangkut2 nama aku..

lumut said...

to JALAK,
hohooooho...
mmg tepat interpretasi ko tuh jalak...macam ahli nujum pon ade.
ko x tkut ek jalak?ati beku?igt kan cair td...cuak gak aku.huhu...

xfhm last ayat ko tuh jalak.

Razman said...

ku sedia mnjadi penggantinya..haha..tetiba jek..

yoro okino said...

aduh lumut jgn sedih2..
happy2 kan diri

Anonymous said...

salam cik lumut.
cume ingin menasihati.
1)biaselah long distance relationship biasenye won't work out
2) breakup kt oversea rasanye lebih pedih dari breakup sewaktu di negare sendri sebab kt negara sendri kita ada org yg memberi sokongan seperti kawan2 serta keluarga.

sangat faham dgn kesedihan yg anda alami lebih2 lg anda berada jauh di sane dan tiada tempat bergantung.

nasihat saya- hati yg terluka mudah cenderung pada org yg menaruh simpati. tp jgn terlalu percaya pada semua itu. jgn cepat terpedaya pula dgn org yg memberi simpati. itu saja.
semoga berbahagia selalu.

lumut said...

to RAZMAN,
hoho....adakah kau org nye?eh2..

to YORO,
aku cube yoro..thanx dear.

to ANOY,
maaf ye anoy.cume nak tnye adakah kamu diatr kenalan lumut yg lumut kenal or kamu hnye silent reader??
hmmm...benar,
kehilangan bila berada dinegara org sgt menguji aku..sakit..aku saje yg tau..bila ingin disurakan pada keluarga..adik beradik berpesan,usah diluahkan..mak ayah risau tentang aku kat sini.
jd aku tiada siapa mahu diluahkan.cume ade kawan2 yg bg smgt.tp masih tdk same dgn smgt dr ibu bapa..huhuhu..
ape pon aku tau ape yg berlaku mmg tak boleh nak diputarkan.die bukan milik aku.and itulah yg terbaik Allah dah tunjukkan.

terima kasih atas nasehat kamu.benar jgn mudah percaya dg org yg memberi simpati,tkau simpati itu akan buat aku terluka lg..oh dunia.

abang besi said...

kak seroja jingga tu mmg baik...suara beliau pun sedap..gua dh gayut dh ngn dia kt tpon selama 8jam.haa...
ape2 pun..mut2,dh la sedih tu...sampai bila da....

oranglidi said...

bolos saja dinding itu!

Anonymous said...

silent reader.bdk oversea jg.penah mengalami nasib yg lebih buruk dari kamu.tp selepas hampir 4 tahun.alhamdulillah.awal tahun depan nak kawen.kawen semase blaja.heh.kebahagiaan akan ada cume bila ia akan akan dtg.

ok lah.itu saje.

lumut said...

to ABANG BESI,
ooo bergayut je..jgn jd monkey suda..hehe..erm nak bergayut ngan kak seroja juge buleh?

to ORANGLIDI,
bersedia atau tidak????

to ANOY,
tiada siapa yg akan tahu nasib aku mahupun kamu yg lebih trok.aku tdk mahu membanding2 sbb aku tahu ramai yg lg merana..
wah!tahniah da nak kawen..
alhamdulillah kau jmpe kebahagiaan yg dicari..
kalau kamu lepas 4 tahun..aku?ohhh..

seroja jingga said...

abng besi kenaap pecah rahsia..malu kak jingga tau..sesapa nak number kak jingga..sila contact abng besi selaku secretari yang tak bergaji..heheheh

seroja jingga said...

abng besi kenaap pecah rahsia..malu kak jingga tau..sesapa nak number kak jingga..sila contact abng besi selaku secretari yang tak bergaji..heheheh

saya. said...

rasa hilang mmg menyakitkan.
rasa semuanya kosong.tak berguna.
tapi tak apa,kita berhak atas apa yg kita rasa.kalau kita nk terus rasa sakit,maka tersakitlah kita smpai bila-bila.


betul tak?

lumut said...

to SEROJA,
haha..kan dah kantoi.berskandal ye.isk.

to PENJENAYAH,
betul.kita yg tentukan ape yg kita rasa.org lain x leh ubah kita.