Tuesday, September 29, 2009

buat awak seorang gadis

perkara ini buat aku serba salah.teramat.maafkan aku jika aku benar-benar berada pada tempat yang salah.persoalannya,adakah aku sudah menghancurkan hak insan lain untuk disayangi mahupun menyayangi?kehancuran hubungan aku dan dia bukan diminta.kami sendiri tidak menduga.

hubungan antara aku dan dia yang melebihi 5 tahun itu buatkan keluarga kami sudah saling mengenali.aku berani cakap.jika peristiwa itu tidak berlaku,dan perpisahan ini tidak terjadi.kau dan aku akan bahagia bersama.mengapa dan kenapa pengakhiran hubungan ini bukan sesuatu yang membahagiakan aku,sama sekali tidak dapat aku jawab.ini takdir.aku akurkan saja walaupun sukar.

*******
Gadis 1: N
Gadis 2:A
Jejaka: Z
Makcik : ibu kepada Z.

"N,makcik takkan terima A dengan anak makcik.Makcik minta N jangan sebut lagi nama A.makcik tak nak dengar.Kalau Z tak terima N,makcik juga tidak akan terima A.jika bukan N,tidak juga bagi A.Makcik akan doa selagi masa mengizinkan.ingat N,doa ibu itu paling makbul"

"makcik,memang sukar bagi N untuk terima perpisahan ini.tapi anak makcik sudah bahagia disamping wanita pilihannya.lihat anak makcik bahagia,sudah cukup bagi saya walaupun sakit.tolonglah makcik.restui mereka.doa ibu itu senjata kebahagiaan seorang anak"

"makcik tak boleh terima A...maafkan makcik N."

"tak apa makcik.N yakin suatu hari nanti..makcik akan terima A.percayalah."

*******
aku tahu gadis itu tidak bersalah.kenapa mesti dia dihukum untuk disayangi dan menyayangi.aku tahu dan aku sedar,lelaki itu untuk dia,bukan untuk aku.aku pernah berhubung dengan A.tapi sekadar perbualan dialam maya.email dan sms.dia menegur aku.katanya aku perlu bersabar dan terima hakikat,hidup mesti diteruskan.

pada mulanya aku marah pada A.aku fikir cakap memang mudah.sudah diambil kekasih hatiku.pandai pula nak suruh aku bersabar.ahhh..fikiran aku memang cetek.tapi bila difikirkan balik,A sama sekali tidak salah.dia juga gadis biasa.insan biasa.dia layak disayangi.dulu A juga pernah ditinggalkan kekasih.A juga pernah bersedih dan patah hati.A juga pernah menangis bila hatinya dilukai.

Allah itu Maha Adil bukan? (aku memujuk diri lagi)

Dia pertemukan A dengan Z.dan Dia pisahkan Z dari aku.lihatlah.Dia sedang menguji aku.menguji hati dan tahap keimanan aku.dan Dia sedang memberi ganjaran buat A atas kesabaran A melalui ujian yang lalu.Bagi Z pula,Dia sedang mengajar kamu untuk menyayangi insan bernama gadis dengan "hati".

hidup ini ibarat roda bukan?? (aku memujuk hati lagi)

dan hari ini,aku dapat tahu bahawa ayah A telah kembali kerahmatullah.A pasti rasa kehilangan.sedih akan perginya ayah tercinta buat selamanya.Tapi Allah itu Maha adil dan penyayang...dia hadirkan Z buat A agar Z boleh memberi semangat dan menyayangi A.Allah tahu A tidak mampu untuk menerima kehilangan kekasih hati dan ayah tercinta secara berturut.kerna itu Allah hadirkan Z buat A.

buat kamu si gadis,sabarlah.aku disini mendoakan kamu agar kau terus kuat dan bahagia disamping dia insan yang kamu cinta.aku doakan cinta kalian kekal hingga akhir hayat.usah kalian habiskan cerita cinta kalian dengan perpisahan seperti aku.keran itu bukan sesuatu yang membahagiakan.buat kamu si gadis,tabahkan hati.aku doakan agar roh ayah kamu dicucuri rahmat.semoga arwah ditempatkan di tempat orang yang beriman.Al-fatihah.

*******
buat aku?biar masa yang tentukan.
lihat,Allah itu Maha Adil bukan? (beginilah aku memujuk hati)...

Buat Z,aku pasti ibumu akan merestui hubungan kalian.usah risaukan aku disini.kerana aku tetap aku.sejarah yang lampau tidak boleh diulang.lalu aku terus melangkah pergi meninggalkan kisah kita...yang manis-manis saja aku simpan.tidak pula yang pahit.

terima kasih Z kerana pernah membahagiakan aku..
kau dihadirkan buat aku sekadar pinjaman untuk aku kenal apa itu hidup...

92 comments:

acap said...

saba lumut..

sayu=pilu said...

aku nangis baca n3 ko ni lumut... berjujuran air hangat membasahi pipi ku..seyes tak tertahan apatah lagi diri ko lumut...

bersabar lah kerana aku juga sedang bersabar untuk menerima hakikat dia bukan untuk ku lalu biar dia berlalu pergi....

sakit bukan kepalang
pedih bukan segaris
sayang bukan sekelumit

apa yang aku mepek sambil nangis nih..hukhukhuk
sob sob sob

oranglidi said...

nombor3 pun ok.

oranglidi said...

sbenarnya wa sampai terbelit lidah baca. haha. kejap N, pastu Z.. pastu A.. hehe. 2 kali ulang baru paham.



slagi orang tu bukan milik kita yang sah, slagi itu dia tetap bukan milik kita. (?)

IkanMasin90(IM90) said...

lumut...
sedey n sori ak ternangis bace entri kau...
xah lah..
kisah kite same
dtinggalkan oleh org yg kite syg..
tp hakikatnye kite harus terima die bukan milik kite...

ak harap ko kuatt..
ak senantiasa ade ngn kau...

love u olwas darl

Wanita Mutalib said...

dek lumut ~

sakit hati kakak baca kisah kamoo..

sakit hati kakak sampai bergenang air mata..

bagaimana kamoo menahan semua ini wahai adek..

owh kamoo mmg adek yang baik..

owh kamoo mmg gadis yang baik..

percayalah wahai adek,

Dia menyusun pelangi yang indah buat kamoo..

setiap warna pelangi yang disusun itu, punya nada yang indah buat kamoo mainkan di suatu hari nanti..

Dia menguji sama ada kamu bersabar atau kamoo menolak dugaan ini..

kamoo kuat wahai adek..

kakak kagum dengan kamoo..

Ya Allah Ya Tuhan Ku..
Cekalkan hati adek ku di sana..
Kau limpahkanlah kebahagiaan yang tidak berbelah bagi ke atasnya..
Sebagai pelindung hatinya yang tulus..
Amin..

imam said...

adakah citer ini elibat kan anda wahai ck lumut...

sedey wooo..

Hayatito said...

bagus ye ko mut, jgn marah2. jgn simpan kesumat. biarlah dia pergi. that's the best for everyone.

i love this posting. really. nangis lagi. basuh lagi mata aku ni.=)

hope we can meet one day dear.

Hayatito said...

apepun, takziah kepada kawan lumut k. sorry terpost 2 kali..hehe

Hani Kila said...

god bless u!
insyaallah...
sabar k...

Azuan said...

jangan riso lumut..
ak masih ad..hehe

xnx said...

adiesss....raraye ni hepi sakan..pat bace entry kamu teros sedey..

xpe kamu...

mencintai tak semestinye memiliki..

sabo bebanyak keh..

nursarah said...

sadis...

kita merancang, tp Allah yg menentukan..

bersyukur dengan setiap ketentuan..

Aku Beskot™ said...

perit kn ble org yg kita syg selama ni x ditakdirkn bersm kita..
tp ini lah kehidupan..
kita x dpt menduga ape yg bakal berlaku..
ku jugak kecewa..
rs marah..
tp itu dlu..sbb ble difikirkn blk..
Allah tau ape yg terbaek ntok ak..
kau jua kne begitu lumut..
skang ku gembira kerana org yg ak yg sdg bahagia..

tertaip pjg lak..hehe
senyumlah mut..

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum.

sedih sy membacanya..
sbr ye cik lumut

imHepPie said...

btol Allah tu Maha Adil..

lgipun Allah xkan uji hambaNya dgn ujian yg x termampu dia tanggung...

sabo eh..

ikanriang said...

bersimpati kat A..
tapi tu bukan syarat utk aku terime ape yg die penah ckp kat ko..
ko tau camne aku nangis utk ko waktu tu, ko tau camne pasaan aku kat die waktu tu..
pasaan tu, smpi rini tak ilang lagi..
aku bukan pemaaf terhebat dlm hal ni..
say sorry to her..

arque said...

eh,separuh mati aku igt ni adelah rekaan semata2.
macam cite zelo double5(55).
...
bersabarlah mut.
dan sememangnya Allah itu Maha Adil.
;P

sharamli said...

keredhaan mak ayah tu penting..
sab0 je la

AbcdeFtyyhahh; said...

hurm. mmg sakit kan, tp kte xleh slhkan sape2. allah da takdirkan mcm tu. bkn sesiapa nk mcm tu. semuanya da dirancang. kte mcm pelakon dkt pentas dunia. ...

ber_u_wang said...

lumut..raya ni buat ko mengenang kisah lama ye...

nazri.sensei said...

lumut..
soalan u ko..
apa itu hidup?..
haha..

chokio_nia said...

sedeyh gle..tp bagus ar ko..tabah..

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

Allah jumpakan kita dengan orang yang salah supaya kita sabar untuk jumpa dengan orang yang betul.

bagus cara ko pujuk hati ko.

anaklaut said...

salam..

baca 4 kali baru faham cete..apapun, cete yg sangat best dan menusuk ke ulu jantung..

ijad said...

nanti mungkin akan bertemu dengan c d e f

I - s Y a said...

huh..thanks. kite senasib. ble baca entry ni, rase mengubat plak hati sendiri. sirius, thanks. :)

░♥si lampu neon♥░ said...

aku sedih la lumut..aku rase setiap pempuan taknak pepisahan berlaku.tapi ianya satu menda yang tak dapat kita jangka. Allah penentu segalanya, aku harap Allah sediakan yang terbaik utk ko ms akan dtg. ko sabarlah, takde orang yang nak berada di tempat N dan A sekarang. ia pasti sakit bagai hati dilenyek lori 800 tan...hurm..takpe, sedih mcmmane pun, aku pun yakin Allah itu wujud, Allah itu ada, sentiasa memerhati, mendengar rintihan hambanya...Allah itu maha adil, aku juga memujuk hatii aku begitu lumut. kerana pada Nya sahaja aku berserah. bg aku, takde org lain dpt tolong kecuali DIA.

joegrimjow said...

meh no si gadis tu meh

Jalak lenteng said...

betul cakap kao lumut..Tuhan itu maha adil..

pengalaman macam ni akan mengajar ko jadi lebey hebat nanti..tinggi sungguh level sabar ko..tabik lu..

jom bermain gitar..

Dewi Kumbang said...

kdng2 aku de jgk pk. npe ujian asyik dtg bertimpa2. npe harus dilalui hidup yg sukar. npe perlu dibawa pergi org yg aku syg. npe dia bhgia dgn duania bru,tp tidak aku.sedang yg ditinggal itu aku,bukan dia...

abang besi said...

apsal ramai yg nangis la,tusuk jntung la..mkn ati la..huhu..gua jgk yg ok bl baca.

huhu....mut2..r u ok?tk ok lg?dush!!!

abg besi br blk jamm...letih arr...

Aku Beskot™ said...

abag besi..
to tolong ajarkn kn lumut maen gitar..
kasi dia lupakn skit duka lara..
bley ka abg besi??
hehe..

Jalak lenteng said...

heboh arr lu zul..ko g arr besajak..wakaka

13247 said...

maaf semua
sayalah jejaka z itu...

Ikan Manis said...

lumut, cte pasal diri kau ke? sabar la. everything happens for a gud reason. ah, cliche bukan? tp percayalah, Allah sentiasa ada perancangan terbaik untuk kau. :)

CinTa Lea IxoRa said...

tulusnye hatimu wahai lumut... memberi sokongan kepada insan yg sedang bersama seorang yg kamu puja.. semoga Allah hadiahkan sesuatu yang terbaik untuk insan semulia mu ;)

xrugi berbuat baik pada orang... Allah itu adil... die akan balas balik ape yg pernah kite wat...

Aku Beskot™ said...

men,jom kita kuar jap..
meh ak ketis² tlng blkng ko tu..
komen la psl entri nih..
asal komen ak lak..

lizz said...

aku caye satu ari nanti ko akan jumpe pengganti si Z. cuma ko perlu sabar ok..

lumut said...

to ACAP,
aku sedang bersabar..

to SAYU=PILU,
aku sudah biasa dengan tangisan.itlah shabat aku sayu,aku tak minta dia teman aku.tp airmta itu tanpa segan silu hadir.apa lagi yg harus aku buat selain meminta pada "kekasih" aku yg satu itu.tempat aku merayu segala.aku harap kau juge terima ketentuan takdir.

to ORANGLIDI,
memang pening pon sbb x gune name.tahniah faham jugak.betul.dan dia bukan milik aku.aku sedar itu.

to AZZALIENA,
kisah kite x same.kisah manusia itu berbeza-beza.apa yg ko bace ni hanya sikit.aku malas nak taip cerpen.walau ade yg meminta.nntilah.

to WANITA ITU,
pada mulanya saya mmg skit hati.sakit sgala sakit.sgt truk smp saya jatuh x bgn.tp Allah berikan kita akal agar kite berfikir.bukan ikut nafsu kan kak..nak tak nak..saya kene terima..lepaskan dan doa yg baik2 saja.itu lg baik.Allah itu Maha Adil.than sis kerana mendoakan lumut.terharu.

to IMAM,
hmmm..ini sekadar luahan hati lumut..thanx sudi membaca.

lumut said...

to HAYATITO,
thanx sbb sudi baca entry ni.aku x simpan dendam.dulu mungkin ada.skrg dah bertukar jd kasih syg sesama islam.ini hidup.siapa aku untuk membenci dan menghukum.dah jgn nangis.nnt aku rse nak peluk ko.aku pon harap kite leh ketemu.=)

to HANIEY,
thanx babe..insyaAllah..marilah sam2 bersabar.

to AZUAN,
aku tak risaw.cume aku sebak.kadang2 jiwa tersentuh.ececey azuan..

to XNX,
eh sori lah alihkan switch mood ko plak..

to NURSARAH87,
bersyukur selagi ade mase utk kita bersyukur...hu

to ENBESKOT,
betul beskot ada yang lebih baik menanti kamu...biar mase saje y tntukan..aku tersenyum ni..x nampak ker?hee

to YUSUF,
w'salam yusuf.maaf ganggu emosi ramai pembaca.ini sekadar luahan rasa hatiku.saye sedang bersabar.

lumut said...

ti IMHEPPIE,
sebut Allah itu Maha Adil byk2 mampu meningkatkan kesabaran.

to IKAN RIANG,
syg,dah lah..jgn mrh2 lg.benda tu dah lepas kan..cukuplah.dia bahagia skrg....dia dah dpt apa yg dia nak.aku x mampu nak bg.jgnlah mrhkan mereka.mereka berhak bahgia.

to ARQUE,
mesti ko scroll smp bawah b4 bace kan?nak cari aku tulis:
p/s:ini rekaan..kan3??bluuwweekk!

to SHARAMLI,
betul redha mak ayah sgt penting.

to FATYYHAHH,
kita semua mmg pelakon tnpa latihan yg hebat.sakit.tp aku sudah berhenti slhkan org lain.sebaliknye diri aku sndiri.

to BER_UWANG,
tuh la..byk lak kenangan..sebak.

to CHOKIO,
jgn sedih.aku sekadar luahkan ape yg aku rase.aku x tabah.cume cube jd tabah.

to NAZRI,
hidup?ko kene rase sndri la beb..

to NADDY,
aku memang rajin pujuk hati..betul ckp ko weh.ramai da ckp cmtuh kat aku.

to ANAKLAUT,
4 kali?hoho..tp mmg pening pon.mlas nak pk ayat yg elok2,tu yg pening.thanx sudi bace.jgn menusuk ke hilir jantung sudah.

to SYA,
senasib mcm mane tuh?kamu nak nasib watak yg mane sya?welkam.thanx sudi bace.ini sekadar luahan rasa.

to IJAD,
bia mase je tntukan..hu

lumut said...

to SILAMPUNEON,
siapa lagi yg akan pujuk hati kita kalau bukan kita sndri...ko jgn sedih.aku je leh sdih dgn kisah neh.hehe..senyum k.

to JOE,
gadis 1 ke gadis 2 ko nak??

to JALAK,
jom main gitar jalak.level sabar aku tahap bawah negative kot.baru nak blajat tingkatkan tahap die.huh.biarlah.

to LADYBUGYNA,
aku juga selalu bertanyakan itu bertubi2..tp silalah ke entry di blog yusuf mujahiddin.ade jwpn nye.tp klo ko nak dr aku.mintak je.aku ade simpan jwpn utk soalan ko tuh.

to ABG BESI,
lu mmg cool kan bro.wa tau lu cool..sbb tuh lu rilek.adeh..kamu terajang lumut abg besi.ngadu kat pakcik kordi.hehe.best nye jamming!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to IEZAT,
haha..kaulah jejaka yg dicari rupenye..

to CINTA,
itu saja usaha terakhir yg boleh aku buat demi cinta kau buat dia lelaki yg aku syg...aku relakan.biarkan mereka bahgia k.=)

to DAFFODIL,
erk.ko agak2?hehe..betul tu.aku stuju.bia mase tntukan.

to LIZZ,
aku sdg bersabar ni..tgk aku senyum ni.=)

gadislah said...

klo aku jd ko,dah xde nak bebaik ngan pompuan tu.sakit ati jek.

udang galah said...

mak Z syg N dowh.hebat tu N..
ak doakan ko akn tersnyum kembali.

julu said...

cuak..sakit jantung..sedey..
sume ade bile bc entry ni...
moga N mendapat kebahagian dgn jodohnya..
nk follow ur blog k... :)

lumut said...

to GADISLAH,
uhh..jgn gadis jgn..huhu

to UDANG GALAH,
jadi mak angkat pon buleh...huhu.thanx doakan aku.

to JULU,
huhu..jgn sedih julu..thanx doakan N.mari2..nak follow bukan paksaan.hee

oranglidi said...

hahaha.

aih, trgelak plak bace entri raya lu. best tuh.

jen - jen punye cite said...

er...gua pon penah gni r..saba2...rilek2..bnyakkan lepak ngn sahabat sejati..yeah!!

ikanriang said...

aku stalk Z.
jahat ke?
hmm. finally dpt pun tgk A tu.

he seems happy.
that hurts...

Ann said...

kalau aku kat tmpt ko pn,aku tak kan berbaik dgn A tu..but yeah,life must go on,kalau dh orang tak nak,tak kan kita nak merayu2 kan? 7 thn tu lama..tapi rupa2nya belum cukup utk buatkan hati si lelaki tu tak berubah..btul kata org, hati itu Allah yang pegang,bila2 masa saja boleh berubah..harap kau terus bertahan.

LORD ZARA 札拉 said...

ahh~

aku rela hidup sendirian dari membina mahligai atas air mata orang lain~

tabah lah wahai sayang~

hati adalah tanah terbaik untuk menanam sesuatu yang lebih indah dari sekadar cinta~

Jard The Great said...

ade org lebih baik utk ko.... aku suka pendekatan ko terhadap situasi neh..

matang....... =)

Kapten said...

allah itu maha adil bukan...

ada yang terbaik untuk ko nanti

farah said...

sungguh suci hatimu itu lumut.

kenapa kita seolah2 berkongsi cerita cinta yang sama?

susi said...

alhamdulillah..

akhirnya ketenangan di hati wujud jua....wlpn sakit masih ader....

insyaallah ader insan lebih baik dari Z untuk lumut...

jangan putus berdoa.....

lumut said...

to ORANGLIDI,
apesal tergelak..isk.musykil aku.

to JEN,
hmmm....rilek lah ni...oh sahabat..ramai sahabt aku jauh.mcm maner?

to IKANRIANG,
syg,kan aku sudah bilang jgn begitu...ko x jahat?tp itu normal as pompuan..gtau aku mane lak ko tgk A?isk ko ni..baguslah die bahagia..itu yg ak nak tgk.

to ANN,
em.xpe..Alah itu Maha Adil kan..aku sudha letih menangis..tp airmata tak kering2..cuma ada pasang surut saja.

to ZARA,
jgn begitu.kamu juge layak menyayangi dan disayangi.jika bukan jodoh,atr kita harus trime..kadang2 cinta ni perlu selfish.kan2?

to JARD,
ini pendekatan aku yg terakhir setelah berfikir beratusan kali.bermuhasabah diri.ini yg terbaik.aku letih.

to FATT,
benar ah fatt..aku juga mengharap kan itu.aku tak nak mencari cinta.biar cinta mencari aku.eh tp kene cri jugak kan?ah peningla.

to FARAH,
kita kan kembar?=)
hati aku x suci la.gelap gelita neh.aku x baik pon.sungguh.

lumut said...

to SUSI,
saya xkan putus berdoa..
ketenagan di hati umpama laut.ade pasang surutnya..ohh

cik GULA-gULA said...

jangan pernah putus berdoa..
jangan pernah berhenti berharap..

kamu itu amat beharga buat kami:)


sayang kamu!

oranglidi said...

baru lah wa prasan.

wa sbenanye macam seram bile masuk blog ni. hehe. dengan warna2 yang menyucuk minda. hehe.

kakna said...

takdir Nya.. walau gunung yang kamu kejar, tetap jua ia berlari.. tidak terkejarkan andai itu bukan jodohmu..

** SiZuKa ChAn ** said...

lumut...
sedeynye entry ni...
sgt sedey...

xpe..sizuka tau...lumut sgt tabah...

tabahkan ati ye lumut..
^_^

tukanama said...

aku gembira baca entri kau. Sekarang aku dah nmpk kau semakin kuat. Sedih? yup, mesti..

terus cari kekuatan ok~

avid gunner said...

i wonder what makes u so strong just to tell this story?

lumut said...

to MIEZ,
saya cume berharap saya akan dpt bahagia mcm org lain yg sdg bahagia..thanx miez.

to ORANGLIDI,
erk.nape lu seram??lu nak kale ape?nnt wa ubah hanya utk lu..erk.

to KAKNA,
benar.jika bukan jodoh.lepaskan yg terbaik.aku trima.

to SIZUKA,
luaran kau mmg nampak tabah..tp dlm aku sudah lame mati.bile mahu idup?mase akn tntukan.aku letih.

to KHALIL,
org gle pon tau sedih..ini kan kita..kuat?ntah.no komen.huhu..thanx babe.

to MUZAM,
im not that strong..it's easy to tell the story but not to accept it.

bUdAk kEnTaNg said...

aduhh.. aku bace bukin pening weihh.. kejap A kejap N kejap Z adehh!! naseb baek aku bijak buleh paham..hahaha..

rileks ar,kumbang bukan sekuntum.. cuba carik lg yea..sukar jd yg ke 3 nih.. pikir bebetul..
tp baguih jugak klu ko fight pasal nisbah laki n pompuan skrg 1:7.. waaa... go go.. tp yg jd mangsa org laki gak.. chiess!! hehee..

lumut said...

sukar jd yg ke3??
aku ke yg ke3??
erk...xape.bak kata cik zara.buat ape kite bahagia kalau lihat ada insan bersedih...

kalo pening g makan panadol k..

Anonymous said...

berkorban bkn mdh.yg pnting ko ikhlas.chill lumut.

oranglidi said...

lu jangan maen2. ehehe.. kata biar dikota. wa nak lu wat blog ni kaler hijau. kasi peace skit. hehe..
takpun warne coklat. hehe.

(cis, wa rase lu x tukar punya.)

oranglidi said...

op lupe. wa seram sbab bile kaler itam, pastu ade tulisan merah. hehe.

ke wa sorang je yang rase seram? wa tengok telaga pun boleh seram, apatah lagi nasik goreng pedas..

Anonymous said...

jangan la lu poyo baik.cepat bangun.lagi lu pk,lagi semak..trust me!

yoro okino said...

lumut...
ko kick jauh2 laa sume kenangn tu..
buang jauh2..
aku tau xmudah kn..tapi ko try slow2 k..
aku selalu belkng ko..cewahh..

tabah mutt..caya laa..

lumut said...

to ANOY1,
berkorban mmg x mudah.

to ORANGLIDI,
erk kaler ijaw ye,,,nnt aku bawak persidangan dlu.

to ANOY2,
lahhh....aku mmg poyo baik pon.igt aku betul2 baik ker?baru tau?lu igt wa mtk ke nak fikir sume tuh?klo leh ilg ingatn..wa lah org petama nak mtk ilg igtn..cpt ke lambat wa bgn..bia mase tntukan.wa dah cube.tp gagal.wa cube gak lagi.thanx sbb lu sedar wa poyo baik.trust u??cmnelah kau nak trust..identiti lu pon lu x brani nak ketengahkan.kan susah.

to YORO,
aku cube weh..mcm2 speed dah aku cume..thanx yoro..jgn duduk blakang..duduk lah sebelah aku.kte same2 bgn.

jen - jen punye cite said...

update r...hehe

hamba said...

jalan terus... jangan paling intai belakang.. inshaAllah. mesti ada sinar dihujung jalan sana.

eLianEz said...

hmm..baca entry ne smlm..seharian pk nak bg k0men ape..haha..cube pk cmni, perempuan yang baik tuk lelaki yang baik begitu juge sebaliknye..Percaya pada diri sendiri ape yg jd itu yg terbaik tuk kite.. org tau cik lumut ne baik org nye..Insyallah kesudahan pun baik..

oranglidi said...

btul tu jenjin jon!

apdet2!

ms diaz said...

sebak atiku pabile bace kisah mu itu..

dear..

itule journey of love sebenarnye..mu de bace kan kish 2 cinte ku yg lagi sedih dr kisah mu..ku lalui bende yg same sampe beberape kali..sedangkan satu ketike hati ku ini give up dalam pencarian cinta..tapi ats nasihat bro razzi "walau sakit camne pu, jgn sesekali give up tuk bercinta..pengalaman2 cinta tu ibarat satu ilmu yg kite x kan dpt dr mane2"

ingatlah yang di depan tu jauh lebih baik dr yg belakang...=)

seroja jingga said...

lumut
ini kisah kamu..i know how u felt
yeah u such a nice girl..
kalau akak..akak mungkin tak sebaik kamu..

but..kamu harus terus melangkah..
jgn ingat lagi kenagan lama walau pun kadang2 kenagan tu dtng..

u deserve some one better
keluarlah dari kotak kesedihan kamu..pls pls pls..
jgn terus menghukum diri...

akak tau kamu kuat..

jingga love u

lumut said...

to JEN,
tengoklah..kau update je la..aku ade membace..

to HAMBA,
aku cube utk berjalan trus.tp seperti ade sesuatu menarik aku.aku cube lg dan lg.dan aku masoh sdg mencube cri sinar itu.

to ELIANEZ,
thanx elianez...lumut bukan baik.tp sdg mencuba ke arh itu.mungkin sbb dosa2 dan kesilapan lampau telah menghukum lumut hari ini.cume aku jatuh dengan ujian.dan lumut sdg berusaha bgn.all d best elianez.lumut doakan kamu bahagia selamanya bersama cinta sejati kamu.=)

to ORANGLIDI,
insyaAllah aku akn update kalo xde aral melintang.

to MS DIAZ,
aku akan trus cube utk cari yg terbaik didepan.dan aku juge berusaha utk jd lebih baik.thanx sis.

to SEROJA,
jiwa ku kacau.ada sesuatu yg mengganggu jiwa aku semalam.segalanya telah terbukti yg aku masih gagal bgn.belum berjaya.dan lumut masih cube lg.sis..thanx sgt..kmu x pernah berhenti menyokong aku.lumut bukan baik.biase2 aje.lumut pernah menjadi seorang yg menjengkelkan..tp apa slhnye kite berubah kerarh kebaikan.mungkin ini hikmahnye kebhgiaan dlu ditarik.Dia menegur.

Naz said...

bila di baca nick gadis N, gadis A dan jejaku Z.... jadi nama pokcik... hahahahaha.... glamer pokcik jap kat sini... gurau2 jer Lumut... ;)

so, skrg dah bercerai la dng Z... pasal tu nmpak sedey jer...

mamai said...

dari luka yang berdarah pasti hadir bahagia di hujungnya....

Jard The Great said...

oit hapdet! hapdet! dan aku setuju cadangan oranglidi yg tak mcm lidi tuuu.. ehehe

lumut said...

to NAZ,
wah2..betul jugak tuh.tnpa kusedari.em berpisah sbb kematian lg bagus dr berpisah tp masih hdup.just an opinion la.

to MAMAI,
insyaAllah..aku juge mengharapkan itu.

to JARD,
hoho..sume menjerit nak suh hapdet ye.

oranglidi said...

weh, time kasih jard yang bersetuju dengan wa. haha.

wa dengar kabor lu nak balik malaysia 24 november ni? bawak balik la sapu tangan skit ke, buah tangan sikit ke, nasik goreng new zealend skit ke.

ateen said...

lumut2..janganla sedey2..kat sini pun ramai ape 'berus' yang sanggup mengisi ruang kosong? pilih je yeh? nanti diorang sental la bagi hilang lumut kat celah2 dinding tu ;p

smile always :)

caluk@cencaluk said...

"apa yang ku pinta
senyumlah, agar aku juga turut tersenyum
gembiralah, agar aku juga turut gembira
bahagialah, agar aku juga turut bahagia
dan janganlah kau sedih,kerana aku juga akan turut bersedih"

ok tak ayat aku tuk kau he he, gi lap air mata kau tu.

gee carmen said...

kisah kita lebih kurang sama lah Lumut! saya sedang mengalami tekanan yang sangat hebat sekarang bila kekasih tinggalkan saya dan pergi ke perempuan lain. macam tak masuk akal je sebab saya tahu perempuan tu... (ahhh, tak berbaloi pula rasa nak marah!!). dan saya tahu dia tak bahagia sebenarnya dgn pilihan hatinya!

kesian bekas kekasih... kenapa ya orang yang pernanh sayang kat kita boleh berubah dalam sekelip mata? sedangkan hubungn kami sudah mencecah 6 tahun lamanya! dan dia juga susah mahu melepaskan saya Lumut! tapi dia memilih perempuan lain, bukan saya. dia tahu dia tak bahagia dgn perempuan tu..... kenapa ya??

lumut said...

to ORANGLIDI,
hoho..matilah kalau sume nak claim nasi gorng kat aku,mane nak cekup duit.uiissh..

to ATEEN,
hehe..trimas2..berus cap ape tuh smp boleh melunturkan segala lumut dihatiku ini.erk...merepek da.

to CALUK,
jiwang jugak ayat lu ni caluk..best2....kasi ckp ayt ni kat awek ko la.awek?erk.

to GEE,
adeh.pelik lak crita kamu neh gee.dah tau lelaki tuh x hepi.nape laki tuh plih pompuan tuh.xpe gee..ade jwpn disebaliknye.kite kene tggu dan lihat.hugss...

NuR said...

cik lumut

berbelit otak membaca A,Z,N...
hehe..

setuju dgn pendapat kamu.berpisah disebabkan ajal lebih baik kerana kita mengenang kebaikan yg ada pd dirinya.sedangkan berpisah sbb terpisah ni..(oh ayat apekah ini) mengundang rasa tak puas hati dan geram beserta sakit hati ditambah dgn oohh takde ayat dah..

huhu..life must go on. itu ayat utk memujuk diri sendiri.moga ada sinar yg lebih baik buat kamu.

Naz said...

oho... betul gak. bercerai mati tu lebih indah dr bercerai berai di dunia yg fana ini...

oranglidi said...

uih, jangan lah sampai mati weh. oklah, wa x nak kirim ape2 lah.

kirim salam dah la kat kanggeru kalu ade.. xpun burung kiwi