Thursday, September 3, 2009

GADIS...


untuk keluarkan entry ni..aku fikir berkali-kali..
entah kenapa,tapi aku punya alasan sediri..
aku terfikir sesuatu yang "macam" menarik..
nak kata aku tak ada kerja sekarang ni..tak ada plak macam tu.
tapi serious entry kali ni,agak pelik..
sebab...
aku menaip sambil tersenyum sorang-sorang.
hahahaha..sorry lah kalau ter"over".

mengikut analisis,bancian,mahupun kuota alam sekalipun,
spesies si gadis sekarang ni memang sudah melebihi spesies si jejaka.
sampaikan suatu masa dulu,
kalau aku dapat tahu ada orang nak melahirkan anak..
aku pasti "excited" bila dapat tahu anak yang keluar tu jejaka.
dalam hati berkata...
"tambah lagi jejaka di muka bumi"
yelah..mane tahu yang lahir tu jodoh aku..errkkk??

tapi..bila lahir si gadis,aku rasa macam..wah!ramainya gadis nanti.
lagi-lagi yang keluar tuh gadis yang comel..
mane tak tergugat weh..haha

ok frankly speaking..aku sangat suka usha perempuan cantik dan comel.
ini lumrah lah..
kerana manusia itu sukakan kecantikan serta kesempurnaan.
bila aku usha..aku akan puji dalam hati.
"wah,jelita nya kau..beruntung...."
sambil tertunduk aku terus berkata lagi,
"kan best kalau aku jelita macam kau,mesti kekasih aku dulu tak sakitkan hati aku".
ok sori merepek.
eleh..korang pon mesti ada gak macam aku kan??kan?kan?

sekarang gadis-gadis cun,comel mahupun sexy amat lah bersepah..
nak yang sexy bertudung,sexy tak bertudung,comel tapi tak sexy,baik tapi tak comel,tak comel dan tak sexy...oppss...ha sume ada.

untunglah kau si jejaka..hehe

tapi..semakin banyak gadis..semakin hampir dengan kehancuran dunia.
kerana gadis-gadis sekarang ni..
sudah terlalu ramai yang tamak serta dungu akalnya..
"mungkin aku juga termasuk dalam golongan ini"
terpulanglah anda yang menilai.

betul lah apa yang pernah aku baca dulu,
"wanita ni salah satu punca kearah neraka"
"wanita adalah penghuni teramai neraka"

99 comments:

Aku Beskot™ said...

aisyehman,ade teka2 la..
dpt adiah x nih kalo btol.
huhu..
lumut ade antara 12 org tuh.(ni kira jwpn yg btol la kn).
aha..

p/s:try r lumut wt intebiu terbuka cr psngn idop.kompem berderet pjg jejaka2 beratur.hehe..

nana~ said...

mane 1 nih...mane 1 nih...
errrr.... ssh la nak teka.
aku percaya, ade je nak kat ko.
tak pe lumut. masa panjang lagi.
ko pun tgh study kan?
ko jmp org yg ko suke, kawen je trus.
tak yah wat dosa byk2. huhuhuhuhu....
ok? jgn sedih2 ye...

IkanMasin90(IM90) said...

rileks babe...
ak pon tak cun...
n memang banyak gile gurl gedikss kat lua sane..
ade yg cari pasal pon ader
tp ku xpaham lahh
kenape laki orang or bf orang pon nak kaco..
haih...
kite serupe..
ko lagi cun lah dari ak :)

btw setiap manusia ader kelebihan masing2 weh

iLhAm_bEcKs said...

huiii...
ape da ka ni lumut..
tp 2la,aku musykil..
kdang2,aku ttnye2 gak..
knpe lah, skang ni.
byk sgt pmpuan(esp yg cun2) rosak??
rosak mksud aku..
mmg tahap gile2 la,smpai ad thap sudah ehem2..

mngkin dorang xtau rse syukur kot..
dgn rupe,maruah..
pdhal,kat luar sne rmai j org yg xcun nk jd cun..
kan kan!!

n kpd kau (lumut):
syukur j dgn ape yg kau ad..
i blieve in u..
kau cnthik,kau mnes..
hahaha

okeh..ckup la 2
*p/s: knpe xltak gmbar aku??
promote la ck8..
xkcak pON XPE,yg pbtg pblisiti..
ahahahaha
GILAK menCAPAP!!!
;p

MuhD NoR AzyM said...

Hoho..awek aku tak cun, so takde orang nak kacau..boleh? hihi

BISKUTMARIE(",) said...

mau tergugat pose duk nengok gamba awek² ni sume....
susah tu nak teka...
kalu ade 2 keping gamba ok la gak...
aihh..
:D

abang besi said...

ok,abg besi blh teka tk?dpt hadiah ni kn?abg besi tau mana satu lumut...hahaha.....so cmne?

abg besi tunjuk satu gmbr yg cun itu.ok?

mamai said...

lumut aku tak kisah yang mana satu...
aku cuma rasa kamu adalah kamu

eLianEz said...

tipu aaaa cik lumut ne..sume cantekkk je..tade pun yg xcantek..hihihi..saye tau da sape..xnk gtau! :D

caluk@cencaluk said...

aku nak teka yg ke 13 ha ha,kalau persahabatan tu diukur dgn paras rupa yg cantik molek, comel2 aku rasa x ikhlas persahabatan tu

shakinah said...

YANG GAMBAR 1ST WEH GAMBAR 1ST.

HAHAA.

BETUL KAN?
SEBAB NAMPAK ROCK JE.
:)

mOhd irWAn said...

yang mane???erm...
ala teka je la...kalo 10 orang jawab salah yang tinggal 1 tu la die..nie sorang pun xnak teka camner nak dpt jawapan.....hushhhhhhhh
mals la nak teka...

tukanama said...

hahahha! ko ni xde keje tul. klu x cun xde la ameer ckp " aku nk kau la !" sambil mnghentak meja..ameer kot~~ =p

ko tgok sumer bloggers x de pon pilih2..yg penting pd mereka ialah hati~

oranglidi said...

DENGAN BANTUAN EX SKUL MATE LU, WA PILIH NOMBOR 7. HAHA!

lumut said...

hohohoho!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oiiii...mane neh...xde org pon nak teke!!!!!!!!!!!!!!!


rituh beriye2 suh aku letak gamba....


hahahaha..

cptlah teke..aku tunggu neh...

=p

lumut said...

to EN.BESKOT,
hahahaha....
melampau gila nak interview...
lumut neh bukan artis lah..
tah2 xde org register pon.haha.
beskot,teke lah cpt!

to CIK NANA,
kalau aku jumpe org yg aku suke..
org tuh plak yg tak nak kat aku..
mentang2 aku tak macam angelina guli..haha..
cik nana,teke lah!!!hehe

to AZZALIENA,
kau cun beb...yg penting kau ngan aku sempurna..ada tgn utk masakkan lauk tuk laki ko sok..hehe..
appesal ko x teke weh.penat aku letak gamba neh.haha

to ILHAM,
hehe..melambung nye pujian kau..tp apesal tak teke aku yg mane..hehe..ilham..semoga ko berjaya jumpe srikandi idup kau..berhati-hati memilih ye.hehe

to AZYM,
aku tak cun..ade sape2 nak tak?xpayah risau ade org nak ngurat aku kan?hehe

to ABG BESI,
haha..teke je lah kat sini.nak wat propagansa lain plak die..aiseh..=p

to BISKUT MARIE,
ala..kau try je..mane tau betul..dapat adiah nnt..=p
pose ko ok lagi tak?haha

to MAMAI,
thanx mamai...tp support la game aku buat neh..name game meneka ikut naluri.woohh!!

to ELIANEZ,
erk..11 je cntik kott...errrkk elianez kamu jge diri ha..jgn nakal2 k..=)

to CALUK,
betul ckp kau..sbb tuh aku malas nak letak gamba aku kat blog neh..tp org nak sgt kan tgk aku..teke lah yg mane..aiseh.hehe

to MOHD IRWAN,
ala....ko pon tak nak teke..sume tak nak teke..majok ah cmni.haha

to SHAKINAH,
org len xnak teke pon..sebbek ko ade teke..xdelah rse terguris sgt..hehe

to KHALIL,
mmg hati tuh penting..tp hati aku dah mati..cmner?ade ke org nak kwn ngan kau yg dah mati hati neh..hee

to ORANGLIDI,
lu budget lu hebat lah??kimsalam kat tunang lu..hehe

one said...

haha...ur post kali ni brjaya mmbuatkan pmbaca setia ini tersenyum...dh lama x tgk wajah kesayangan hamba nih....well, i know which one is you tho...(^_^)

muhdzahari said...

#3, kot.

err..entri ni sempena Gadis Melayu TV9, ya? :P

lumut said...

to MUHDZAHARI,
gadis melayu dah start ke?haha..tak tau lak aku..
terima kasih kerana meneka.
alasan ko teke 3 nper?xde?


to ONE,
haha..
baguslah kau tersenyum.

mOhd irWAn said...

-oranglidi-

ko main tipu la orang lidi..mana aci cam tu...
kalo cam tu aku pilih 7 gak la..

Bash Shay said...

i know who u r..
but..lets other guess..shall we..

En.Shahir said...

aku pn nk try la.. asa2 no8...
sbb nya... gmbo 2 mcm ambik kt oversea.. pastu pkai sweter.. kt sana kn sjuk....

::[si putihpurple]:: said...

ehem2...
perlu ke i teka??
buleh i teka..
hurm..
no 1 tu mcm u laa..
tp mcm bkn plak..
sbb yg tu org penang..
bkn kuala pilah...kahkahkah;D

no 5 kot..
aiseyh..
bkn2..tarek blk..
aiyakk~

jup2..meh aku teka lg..

no 8 weh~~~!!!!
howt seyh~~
aiseymen...
u r the men lah org kg aku ckp..
hahahahaha;DD

no 10 tu comel sgt la..
ko xcomel kan? kan? kan?
ngeh3~

ok2..ini srius..

ini tekaan terakher ku..

nah!! no 7!!
lucky number tuh..
pndai ko ek..
ececece...
aku tau tu ko..
konfem!!
nk sbb ke??
ok. sbb nyer..
bile ko amek gmbar,kpala ko senget2 cmtu lah salu..xsyak lg..
tdung salu kaler putih or cream..
xsyak lg for the 2nd time..
aiyak~
me so clever lah~

kwn2!! jwpn aku tepat amat ye!!
jgn ragui jwpn ku ini....
ngeh3~

yg laen2 tu bkn lumut tau..dorg rumpai laut..saje mnyamar jd lumut tuh..
haip2!!

lumut said...

to BASHMVP,
hee..biar mereka teke...=)

to MOHD IRWAN,
kau meniru..xdpt markah penuh ah cmtu.haha

to EN.SHAHIR,
hehe...pandai ko teke ek...
bernas2..

to SIPUTIHPURPLE,
wah2...
panjang tol ulasan kau.

Aku Beskot™ said...

skali orglidi pki talian hayat daa..
asl ak xbley bukak blog ko O.lidi??

mak ai putihungu,
pjg no ko meneka.
mcm da bley wt cerpen pendek la plak.
kekekeh..

abang besi said...

ok la..abg besi pilih yang no 07,gadis yang cun melecun..menarik dan de bom!ok tk?btl tk?=)

lalalalaaa...hahhahhaaa....yeyeyeyeyee...abg besi btl....

IkanMasin90(IM90) said...

ku vote 1...hehehe...
yehhh :)

babe betul2..ade untuk masak laki kite babe..
but sape laki kite
hahaha

lumut said...

to EN.BESKOT,
kawan org lidi bute kot...erk..
haha..

to ABG BESI,
wahhhh...yg lain lg da bom kababoomm..apesal tak pilih?haha
sendiri teke sendiri kate betul?hehe

Atacha said...

sama lah atacha dgn lumut, menyampah tgk gadis gedik nie...my ex dirampas oleh gadis gedik..ape nak buat,yg gedik tu lah yg mreka suka.mase mula2 memang atacha rase atacha nie hodoh, but after i recover from the pain, i feel that, i termasuk dlm golongan yg lawa2 and rugi lah mereka tak pilih atacha..hahahahhahah...lebih sudah ulasan atcha...sori ye...

aduh..nak teka yg mane satu nie...lepas buka nanti atacha teka lah eh...hehehhehehhe

no 1 - nampak seperti lumut..or maybe no 12 gak...confuse ma...

mamai said...

pakcik toko yo kalu ikut pokcik raso yang no 8 tu ekau lumut...kenapa yer pasal kalau tengok gambar anak sedara ekau tu ada sikit rupo...hehehe lagi pin hitam manis tu pakcik suko

muhdzahari said...

err..entah. sebab apa entah. nak kata cumel, ada jugak gambar lain yang cumel.
hoho..kalau salah harap dimaafkan. :)

lumut said...

to AZZALIENA,
laki kau laki kau la..
takkan nak share kot babe..
haha..no 1 ye?ok2...
akan ku periksa siapakah no 1 itu.hehe

to MAMAI,
bernas juga pemikiran pakcik ni yo..
pakcik suko itam manis tuh yo..jgn cair sudeh le pakcik..

to ATACHA,
hehe..buleh lak ko main delay2 ek..
emmmm..ntahlah..lelaki ni aku tak faham sgt..yg gedik tuh kot lg wat diorg bernafsu..hahaha..
ntah no komen.
kalau org dah tak nak..apekan daye..

to MUHDZAHARI,
dun wori ek..kalau salah pon bukan kene rotan pon.hehe

ijad said...

susah nak pilih tu...

En.Shahir said...

bila la agak nya keputusan bg aktiviti teka-meneka ni akan di jwap?? oleh lumut...

IkanMasin90(IM90) said...

ngek jugak kau nih
hahaha
takmau aku share..hehe


yeh...
tak pun number 9..
huhu

arque said...

ade kuiz ke wei??!aku tak buat homework semalam ni.
waaaaa.nanges. ;P
aku rase macam pic no 1 tu kau.
ade macho2 sikit.haha.
tapi tapi tapi
pic no 10 tu comeicomeicomei
ngahahahaha.
betul ke aku teka?? betul ke?betul ke? ;D

lumut said...

to IJAD,
jadikan sng..hehe

to EN.SHAHIR,
nanti2...=)

to AZZALIENA,
kau igt aku nak share ker?
9 ek??ok2..hehe

to ARQUE,
hahahhhaha..
len kali study ikut jadual..
jgn las minute..erk..
aku kan xcomel..
yg comel mst ah salah.wakakaka.

beetleLO ™ said...

lor..sume dah ada yg berpunye ke..baru nak cop sorg dua..haha..lawak je k..

airmien said...

yang nombor 1 tue muka dia macam member ketika belajar kat UiTM Perlis dulu.. Dia orang Perlis,saya orang Kelantan.. Member kamceng.. Berkawan dengan orang negeri lain jugak dan ramai plak tue kawan dengan mereka..

[thumbsup]

NichKhun said...

hahaha lumut.. klu kitorg berjaya teka mana stau lumut.. awak nak ngaku ke? ntah2 awk nak tinggalkan kitorg ngn persoalan je.. hakhakhak

NichKhun said...

hahaha lumut.. klu kitorg berjaya teka mana stau lumut.. awak nak ngaku ke? ntah2 awk nak tinggalkan kitorg ngn persoalan je.. hakhakhak

lumut said...

to MR.LO,
eleh..kamu tuh memilih sgt mt.lo..hehe....

to AIRMIEN,
owh ye ker?
mungkin pelanduk 2 serupa..
tak pon kembar seiras..siapa tahu?
haha

to SAYA,
kalau majority teke..
aku ngaku lah..
hehe...segan weh.

airmien said...

hehe..ada 7 muka serupa kat dunia nie..
5 lagi x jumpa..huhu..

[mana ya 5 lagi nie]

Anonymous said...

lumut,jgn la merendah diri sgt...
ko de mende yg org len xde.cbe ko cek blk diri ko.

Atacha said...

atacha nak teka lagi lah..best pulak jawap teka teki nie pulak...

nak teka no 5 lah...sbb mata nampak bengkak je..lumut kan masih sedih lagi kan...mesti baru lpas nangis tu..hhheheheh

lepas sahur nanti atcha teka lagi..hhuhuhuhuhu

mOhd irWAn said...

dah la....aku makin konpius la..tapi majoriti pilih 7 & 8....aku rase la...ko ader 2 badan la...7 & 8 tu adalah ko...
yang penting salah 1 tu ko...
hahahhahah

sharamli said...

tp rasa cm, nak crik yg iras2 abg yg pegang baby ari tu..tp xtw..yg mn erk?

sharamli said...

n0 3...

bt0l x?

nana~ said...

ok ok... aku teka.
aku teka no. 1.
tak tau la nape. rasa cam dekat di hati aku. e'eh... ape kena mengena lak kan???
tapi aku rasa no. 1.
no. 1 tu nampak matang.
no. 1.... dekatttttt di hati.
huaa huaaa huaaa...
ke xde ko dlm list gadis melayu tu?

lumut said...

to AIRMIEN,
lg 5 nnt ko akan jumpe..x pon dah jd arwah..hu

to ANOY,
ape je yg ade kat aku neh...
kekasaran?kebodohan?kekecewaan?
nonsense la!

to ATACHA,
hahaha..bernas sungguh alasan kau neh..leh mennag anugerah..weh,bape kali ko nak jwb neh..final answer ape?sengal..hee

to IRWAN,
hahahaa..ko neh cm xde pendirian..
ko tgk mke 7 ngan 8 tuh bukan nye same pon...
teke 1 je la..mane leh pilih due2.hehe

to CIK NANA,
kalau aku masuk gadis melayu kang..menangis peserta laen..merayu kat aku suh tarik diri.haha..pandai lah ko punye dekat dihati..xpe2...penyertaan ko diterima.haha

to SHARAMLI,
haha..nak gelak jugak..adek bradek aku mke sume lain2..so aku xde iras abg aku kay..xpe..penyertaan kau juge diterima.=p

Kojack de Alloohaa said...

weh gmba ak mna..?? kurang asam keping la hg ni..

cmna ak nak teka..xda pon yg gaya2 pengkid..hg tipu ni..hahahahaha

alllaaaaa...ak tau hg chantek..smua pmpuan dlm gmba ni cun..syukur ngn muka hg tu..da ckup cun da..hehehe

sufi said...

aku tau!aku tau!
no.1 aku knl
sgt ngan spiesis aku!
haha!
sebabnye nmpk sempoy
n muke cm xpndy msk n
ske pky bj kiko..
haha..


tp xtw r,
ee,ko ni lumut,
menimbulkn
teka teki,
teka tekok,
ular mati,
atas pokok la..

anaklaut said...

salam...

wow.....! bestnya..
agaknya anaklaut ada peluang ker....:))

Lizz said...

hahahaha! alah beb, cantik tu very simbolik..kadang2, orang tu ko nmpk cantik tp kalo dh kenal die btol2..maybe ade yg xkene ngn die..

azli said...

wow ko punya entry macam pisang panaz laris beb.... setiap anak adam ade pasangannya.. tak salah mencari pasangan hidup..saling kenal mengenali tu kan lumrah kehidupan ni...klu tak boring kan tetapi timbul persoalan Siapakah diantaranya yg betul2 berkenan di hati ye.. susah nak pilih
pilihlah yang sesuai ye...
"Sesungguhnya yang paling mulia antara kami disisi Allah ialah yang paling bertakwa antara kamu" al-hujurat 13
ikhlas dari http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

nazri.sensei said...

tekaan aku 2,4 n 12..hee..

lumut said...

to KOJACK,
nape lak kau kene letak gamba ko..ko gadis ke weh?hahahah..jgn nak berangan nak jadi gadis lol..

to SUFI,
aku rse kalau ade anugerah peserta terbaik..mmg xdpt disangkal lagi..kau lah orgnye...hahaha..
bgus2...truskan usaha dan smgt ko yg membuak2 tuh..=p

to ANAKLAUT,
ade yg berminat ker?no baper kamu nak?meh aku tolong ushakan..wakakaka

to LIZZ,
mmg simbolik pon...
tp susah ah manusia msti tgk rupa dlu..fail ah aku cmni..hoho

to AZLI,
bukan pisang dah..cempedak keledek sume ade..hehe...thanx mlawat.

to NAZRI,
boleh pilih 1 tekaan je lah..hehe

ayayoo said...

gmbr aku xdak pon...weh aku pon macho lg kacak k..

LUVLYDIYANA said...

sabarla..i rasa nasib i same je kot dengan u.penah dikcewakan lelaki kerana seorang gadis....i choose no 9..kalau betul nak adiah!

shakinah said...

KOMPEM NOMBOR SATUUUUUUUUUUUU!

arque said...

hahaha.humble nye kau lumut.
takpe tak comel.ciptaan Allah semuanye indah2.termasuk kau.
*ayat penyedap hati* hak3 ;D
erm..aku rase kau macam adalh pic 1.
kompem!!betul keeee?

arque said...

yeah!aku sokong shax!!
kau adalah no 1!!!
hai shax~hehe. ;D

ikanriang said...

ENTRY NI MAHA SIALAN!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

lumut said...

to AYAYOO,
pe jadahnye plak aku nak promote ko kat blog aku..kang ko kate gune name ko tok cari publisiti lak..haha

to LUVLYDIYANA,
sume org ade pengalaman,,
cume cara itu yg berbeza..
nak adiah ye..hahahahah

to SHAKINAH,
haha..excited dowh..lek2..

to ARQUE,
kalau sume org nak riak..sape plak nak humble?haha..ko ngan shax same je ek smgt...haahah..best la lu org beb..

to IKANRIANG,
hahahahaha..
aku gelak guling2 neh..
sori beb..
aku tau ko xmrhkan..sbb ko syg aku,...lalalala..

CinTa Lea IxoRa said...

kalo tgk tgn mcm no 1 sbb kt entry before ni ade gmba lumut pgg kelopak bunga...tu kalo tgk tgn la...

kalo nk teka yg freehair mcm xlogik sbb rsnyer lumut pakai tdg... tp xth la..

tp tetap nk kate lumut yg no 7.. btl x?? hehe..

mOhd irWAn said...

wei dah la xyah men teka2 lagi....
pasni bole buat soalan lain pulak...sampai pagi da nie....

oranglidi said...

haih, ni jadi komentr ke 70 best jugak nih..

oranglidi said...

NOMBOR 7 TU NOMBOR 7 LAH.. WA ADE SUMBER YANG BOLEH DIPERCAYAI..

-wa x budget hebat la.

imHepPie said...

huhu...aku nih spesies baek tpi x chumel kot..ahaha perasan lgik d ctu..huhu...

Atacha said...

ape no yg atacha tak teka lagi ek...

lumut said...

to CINTA,
tgn pon ko leh usha..hebat2..hehe...

to MOHD IRWAN,
hahaha...dah pg g la sahur terus..

to ORANGLIDI,
weh,lek ah weh...haha..tp ko main tipu.ne gantleman cmtuh...=p

to IMHEPPIE,
aku pon baik and x comel jugak..eh kite serupa tp x same la..=p

to ATACHA,
ko ni..abeh da sume ko nak teke..xde tggl da..hehe

oranglidi said...

ala, bdasarkn pemikiran wa pun, nombor 7 gak. sbab lu msti ltak gmbar lu bahgian tengah2..

6 gmbr di atas, 5 di bawah..

wa mule2 konpius antara nombor 6 atau 7. tp lps tgk btul2, sah2 nombor 7.

Naz said...

makaihh... baru 1 hari posting dah 70 lebih komen.. memang cik Lumut ni dasat arr... abang besi... ko khabaq kat aku mana 1 dia? g tahu dlm blog rahsia aku.. hahahaha...

>walaupun wajah idaman lelaki, namun ia hanya bersifat sementara. yang kekal hanyalah kasih sayang sampai bila2... chewah...

abang besi said...

tk kiro..aBg besi btl.....!!!hehehe

ikanriang said...

sure ko cuakkan kalo ade org teke betul :p

lumut said...

to ORANG LIDI,
hehe...ok lah wa bg lu anugerah...chill bro..=)
kimsalam kat member ko merangkap member aku tuh..uishh..

to NAZ,
ala naz..blog kamu lg best kot..haha..mtk tlg abg besi pulak dah...=p.sori to say aku mmg minat gle kat naz ngan awek die yuna.ok tq.haha

--betul..kasih syg yg kekal abadi..cinta ikhlas sampai ke mati..

to ABG BESI,
nah adiah..hehe

to IKANRIANG,
hahahaha..
buat ape nak cuak..terim aje lah tuh mke aku seadanya...syg,miss u..aku tak sabar nak balik peluk2 kau.

avid gunner said...

wa rasa lu no 1 arr....
muka riang ria jer....

Naz said...

Yuna tu bukan awek pokcik la.. terperasan jer.... hahahaha... jadi abang besi punya tekaan tu betullah yer...?

abang besi said...

naz-nk tau ke naz?hehhe...ooo...dah ada cinta dua org ini...yeyeye....

DilOt said...

sama dengan aku...ramai yg teka aku adalah lelaki..tp bile aku kuarkan entri pasal aku adalah perempuan,..br terjawab persoalan dieorg...

no yg mana ek...xdapat nak teka...

Naz said...

abang besi...
wooo.. spekulasi liar tu.... ko ni...

PurPlez said...

ske tgk no.1
tp sy laki
sy nak no.9
hahaha~
boleh??

lumut said...

to MUZAM,
yg lain pon riang gak per muzam?
hehe..thanx krn meneka.

to NAZ,
tau lah yuna tuh bkn awek pokcik..tp bkn korg lumut kagum kot..ntah suke korg!xkesa org nak kate ape..

to ABG BESI,
apa maksud cinta 2 org??hahaha..kamu nak jd pembongkar rhsia ye...iskk.....

to DILOT,
kite macho tuh yg susah nak teke.hehe..
ko pilih lah mane2.cpt2..

to PURPLEZ,
aku tak paham la ape mksud ko "sy lelaki"..ko ni pompuan ke laki.sudah...haha

F.E.R.Z.L.Y said...

Assalammualaikum..

Banyaknya comments... Hehe..Aku nak meramaikan juga post ni..

Sampai sekarang LUMUT masih mesteri bagi aku.. Siapa sebenarnya LUMUT? Dan aku sedar masih belum sampai waktunya lagi. Aku x nak teka, biar lah rahsia..

Aku pun tengah mencari, mencari seorang ISTERI, bukan seorang AWEK..

Wahai wanita, jadi la engkau ISTERI kepada SUAMImu, besar pahalanya.. Jangan la jadi AWEK kpd BALAKmu.

Tunggu la LUMUT, bila aku dah bersedia, aku masuk meminang hang.. Huhu.. Nak suami orang utara dak?

Hahahahahaha...

nazri.sensei said...

lumut..
oi2..tarikh tutup entri ni bile?..hmm...

cik bunga said...

lumut...
akan ada jejaka untuk kamu...
jgn bersedih n salahkn diri sendiri ook....

mungkin ada yang kita xtau disebalik kejadian...

aku rase ko yang no 7...
aku rasa..

tapi selalunye betui apa yang aku teka...

heheee

@tune® said...

apreciate ur life as much as u can

KERAK NASI said...

hahahaha..xleh blah adik aku sorang nih..dah macam pertandingan gadik melayu plak ni ha..
sengal tol la..
tp kan..apsal muke sy x tercalon nih..
aiseh..
terlebeh cun kot...
hahahahahahaha..

arque said...

dah keluar ke jawapan dia dah keluar ke!!
haha.macam nak tunggu result spm pulak.
aku rase baik kau buat post baru untuk jawapan dia.
dah bersepah2 dah komen kat sini hah.
lumut takde klu ke talian hayat ke?
haha.

lumut said...

to FERZLY,
aku adalah aku..
kau tak boleh jadi aku..
dan aku pon x bleh jadi kau...
mencari isteri??
apabila telah bertemu srikandi hatimu...jgn kau sakiti dan khianatinya..aku sekadar berpesan..aku letih tgk wanita disakitkan..

to NAZRI,
haha..boleh plak men tarikh tutuop..slagi aku lom bg jwpn..terbuka lah lagi neh..

to NIENA,
aku masih menani si jejaka merangkap si suami buat diriku..
timas atas penyertaan..hehehe..

to @TUNE,
thanx weh..ko pon same..jnji k?

to WAWALAWEI,
hahahaha...........
nak gelak lagi..haha..
ala..kamu mmg comel pon..cam adiknye..erkk..sori2.
saye macho..xleh puji2..hehe

to ARQUE,
tunggu result spm berdebar nak mati..
kau berdebar tak tggu result neh?=p
nnt aku buat post baru utk jwpn..
dun wori

oranglidi said...

pergh, sampai ade yang nak masuk meminang tu... rilek2.. hehe..

lumut mestilah dengan orang lumut. haha.

abg.yang.HEBAT said...

no2....

hehe ;D

ikanriang said...

lumut nak peluk aku!!

lumut nak peluk aku!!

lumut nak peluk aku!!

lumut nak peluk aku!!

lumut nak peluk aku!!

lumut nak peluk aku!!

lumut nak peluk aku!!

lumut nak peluk aku!!

lumut nak peluk aku!!


happy mode (^_^)

sengaje nak wat org yg nak pinang lumut jeles

lumut said...

to ORANGLIDI,
haha..tpi aku bukan org lumut la org lidi..

to ABGYGHEBAT,
kamu terpikat lah tu dgn no2.=p

to IKANRIANG,
biarkan mereka jeles..
peluk kau!!hehe

mOhd irWAn said...

aku betollllllllllll..
hahahhahahaaaaaaaaaaaaaaaa
hebatttttttttttttttttt

A C E said...

mane awek kau lumut>? hehe

lumut said...

to MOHD IRWAN,
tahniah2...pandai anak mak..haha

to ACE,awek aku??weh..aku ni gadis kot..isk..

oranglidi said...

nah.. sratus terus! hahhaa!! hebat a si lumut ni.

saya. said...

hehe,aku pun suka belek muka org.
nak2 yg comel2,geram je tengok.

ops..ops,kantoi mata keranjang.
:P