Sunday, September 27, 2009

kenangan [part 1]

entah kenapa lagu ini pula keluar dari "radio era".
lama juga aku tak mainkan radio ni.
terganggu jiwa aku dikala memerah otak buat assignment.
cukup-cukuplah semalam airmata aku tumpah.
message yang aku terima semalam buat hati aku sebak.aku tahan.
kemudian dapat pula email dari dua insan yang berbeza.
aku baca guna hati.semahunya aku tahan.
tapi kali ni tak tertahan.dia tertumpah lagi.

hai kenangan...sungguh cemburu ye kau dengan si hati.
kau juga bermusuh dengan airmata ye.
kenangan,kau ni sangat manis.tapi kau buat mereka sakit.
tiada siapa boleh halang kau kenangan untuk terus mengganggu hati dan airmata.

"akan kusimpan kenangan cinta kita,yang tak akan terpadam selamanya"

Sejenak aku dikejutkan
Bersama ombak cinta luka
Perpisahan melanda kita
Hanya kerna
peristiwa itu

Kiranya takdir mengizinkan
Inginku kembali padamu
Meneruskan cinta yang lalu
Kerana kau yang aku sayangi

Akan kusimpan kenangan cinta kita
Yang tak akan terpadam selamanya

Kehangatan cintamu masih aku terasa
Seperti baru semalam kita berpisah


Tangisan sedu di hatiku
Menahan kepedihan ini
Sendiri aku mengenangkanmu
Hanya engkau yang aku sayangi

nyanyian:GERSANG
tajuk lagu:MASIH AKU TERASA
aku tahu kenangan 7 tahun lamanya itu takkan padam......

71 comments:

Wanita Mutalib said...

itu la namanya kenangan..

takkan bisa hilang dek..

melainkan kamu amnesia ^_^

sabar ye sayang..

AbcdeFtyyhahh; said...

kenangan, sgt indah....... dan kdg2 boleh menjadi keperitan. namun..... tanpa kenangan hasil dr pengalaman itu, kte xmgkin dpt mempelajari apa itu kehidupn :)

ber_u_wang said...

kenangan itu membuat kita kenal erti kehidupan...


sahabat ku ...jangan kau berduka di kala hati ini mula tersenyum..

senyum sikit..kita kena kuat ok

TuYa said...

salam lumut..
kenangan tetap akan mengekor kita kemana2 je..


kenangan tu le wat kita dewasa menjalani hidup..

enjoy ur day..

zul efron said...

lu simpan kot...
cube lu buang jauh-jauh...

"bila yg tertulis untukmu adalah yg terbaik untukku,
kan ku jadikan kau kenangan yang terindah dalam hidupku"

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum

kenangan pahit akn jd manis bila dikenang...

=)

mamai said...

lagu nie buat aku tderkenang zaman sekolah menengah ajer..dan kenangan baru mula nak kenal alam dewasa

LORD ZARA 札拉 said...

masa bukan apa yg menentukan itu yang kita mahukan~

masa akan membuat kita bahkan membajai kennagan itu~

yoro okino said...

kadang2 orng ambik masa yg lama mengimbau kenangan masa lampau dari memikir kan masa depan..kn2

eiza in the house.. said...

kenangan..
seribu kenangan sukar utk dilupa smpai bila2..

tapi bahagia hanya hati kita yg leh menentukan..sabar yer..

joegrimjow said...

kenangan lama hanya boleh dilupakan dengan hanya mencipta kenangan baru yang lagi indah

hak cipta terpelihara
kekeke!

sayu=pilu said...

hukhukhuk.. sedey nya lumut bila aku baca n3 ko nih...

patut lah aku tak leh nak tido semalam... time da bes posing nak beradu aku terasa ada air mengalir hangat di pipi rupa2 nya baru ku tahu empangan pecah gi.. lama aku ngelamun tiba2 jea aku tingat kan dia gi.. huhuhu rupa2 nya kita serupa walau tak sama.. :(

mengapa perpisah yang jadi pengakhiran nya bukan kebahagiaan... aku sedey giler bila terkenang kan kenangan itu semula... sakit doh... uwaaaaaaaaa

ezany said...

life goes on.. :)

acap said...

kenangan manis ko dan aku
takkan telupus..
duri ranjau bla..bla...

sob2..sobs..
sadisssss..

SwEetForEst said...

erm..kenangan mengajo kite erti kehidupan..saba keyh..kenangan tetap jadi kenangan..

kuat ok..

farah said...

kenangan itu penting utk kita meneruskan kehidupan.

kenangan pahit menjadikan kita lebih tabah mengharungi hidup nie.

biarlah kenangan itu bersemadi dalam diri,
bukan mudah utk kita melupakan kenangan itu.

jangan nangis lagi ya lumut.

:(

abang besi said...

ok,abg besi tau lagu tu utk sape...abg besi sorg je tau...hehee...kn mut kan....beh jgk lyn perasaan kdg2..tp klu dah mula rse lain mcm,cpt2 wat mde lain ok...

IkanMasin90(IM90) said...

kau kena teruskan hidup kau...
macam kau nasihatkan aku, macam tuh jugak kau kena hadapi lumut..ak tau susah..even ak yg 2 taun lebey pon susah...tp kite kena jugak lumut...kau try cari sum1 ygg boleh kau luahkan segaleye kt sane

Kapten said...

mustahil kenangan tu akan padam

jangan padam ler...

tp ko patut cipta kenarugan baru apa... takkan nak hidup dalam sejarah jer

cik bunga said...

kenangan sentiasa ada...
xkisah la baik or buruk...

jangan hidup dalam ruang kenangan..
itu bahaya...

sungguh..
kerana kau akan jadi pendendam or pemendam...

carilah ruang tuk melupakannya...
jangan terlampau dikenang...

kenangan mematangkan kita..
jadi jangan hidup dalam kenangan

Cik Cookie said...

apsal semua org feeling seeyy nih??

pakcik kordi said...

assalamualaikum...
pakcik kordi nk ekau sentiasa riang dan gmbira.boleh kn lumut?

anaklaut said...

salam..cik lumut,

Sejak hari itu
Aku sering mendongak ke langit tinggi
Merenung ukiran awan
Mencari garis-garis puisi
Buat minuman
Penyejuk hati

Siapa yang tahu?
Gelodak didada ini?

Sejarah silam
Menjadi kenangan
Hujan dan panas
Satu perjalanan
Menanti sebuah harapan..

cik lumut yg dirahamti allah swt(mcm skema lak rasanya..)

setiap manusia pasti ada kenangan, pahit, manis, tawar, masam, kelat dan lain-lain, semua itu adalah rencah dalam kehidupan,Biarkan semua kenangan pahit itu berlalu kerana disebalik itu pasti tersembunyi hikmahnya.Bersyukur
atas ujian ini menjadikan kita lebih tabah dalam kehidupan.

anaklaut-

rizputra7 said...

hidup kena diteruskan....

arboqskii said...

kenangan mengusik jiwa cik lumut ..dr kenangan akan dtang kemenangan ..okes

faizal said...

kenangan mean mercun lgi best...hehe

*jgn cedey2 erk...

**utk hari ni dan seterusnye...cipta kenangan baru...best2...hee(>,<)

lumut said...

to WANITA ITU,
tuh la..nak je ilang ingatan..hoho...thanx sis.

to FATYYHAHH,
betul tuh..kenagan jadi guru.tp kdg2 aku letih dek dihantui oleh kenangan,

to BER_UWANG,
kau mula tersenyum?bagus..aku doakan kau..pasal aku kau jgn risau.hu

to TUYA,
kenangan akan sentiasa memburu..lari kemane pon sntiasa akan diekori.

to YUSUF,
xnak la kenang yg pahit,nak yg manis je boleh?=)

nazri.sensei said...

erkk..patut ar hujan kat sini..ada org nyanyi rupenye..huhu..

lumut said...

to DZUL,
aku dah cube buang jauh2.tp die dtg jgak.rse nak hantuk je kepale kat dinding..isk.

to MAMAI,
mmg lame pon lagu ni.layan habis ah pokcik.hehe

to ZARA,
masa x tentukan.tp masa itu menemani kenangan itu.huhu

to YORO,
aku stuju sgt tuh yoro.bukan sng nak lpekan kngan yg terpahat dihati.ntahlah.

to EIZA,
bahagia itu dtg dan pergi.kene bersedia je ble bahagia tuh pergi tgglkan kita.uhhh..sakit dowh.

to JOE,
betul..kene lah jd pereka kenangan mcm ni.slamat pulang joe.

to SAYU,
eh jgn nages..aku je leh nanges.haha..hmmm..lumrah pertemuan.ade akhir dgn kegembiraan.ade akhir dgn perpisahan..kite manusia trime je..hu

to EZANY,
yeah dude..=)

to ACAP,
wah sastera gak kau..hehe
sadis ye..perli ek.

to SWEET,
kuat mcm badang..kenangan xleh diubah kan syg?

udang galah said...

meh aku kesatkan airmata ko.jgn nanges mut.

lumut said...

to FARAH,
mmg x mudah utk lpekan.dan xkan aku lpekan..hmm..biarlah kngn itu jd sbhgian dr idup aku.

to ABG BESI,
utk sape abg besi?wah!!pandai menilik dah sekrg..hebat2.hehe

to AZZALIENA,
hmm..aku mmg akan truskan idup aku.sejauh mane dan skuat mane je tatau..huhu

to FATT,
aku akn cube cipta cerita baru.bia mase je tntukan.aku syg kengan aku.xkan aku lpekan .

to NIENA,
aku xnak jd pendendam.aku dah relakan....biakan jd kenanga dlm idup aku smp mati.

to COOKIE,
haha..sume feeling lepas raye.layan~

to ANAK LAUT,
saye syukur.kalau tiada ujian mungkin saye akn lpe dan lagi lpe..huhu.thanx anak laut

to PAKCIK KORDI,
pakcik oo pkcik..lumut akn cube.mase yg akan bimbing saye.huhu.nthlah pokcik

to RIZPUTRA7,
marilah teruskan hidup..

to EN.ALIEROSTAM,
akan ku tggu kemenangan..uh sebak la.

to PEJA,
kau pon jgn sedih..kenangan baru?hmm.ok aku cube ape yg mampu..ko jgn sedeh peja.

to NAZRI,
ujan tuh sbb katak.bukan aku.erk.,=p

Nabil Fizri said...

tergersang.
terjiwang?









...

susi said...

salam kenalan lumut...

best baca blog lumut ni..mengimbau kenangan lampau setelah usia menjangkau 32 tahun ni...ehehhee..

sabar yer dik...

pernah lalui kesakitan hati yg sama wlpn ceritanya tak serupa...

tp jodoh akak masih panjang dengan sidia,....dah di kurniakan 2 cahaya mata...alhamdulillah...

cinta tulus kerana allah..insyaallah...akan di permudahkan...

doa banyak2 moga di pertemukan dgn insan yg lebih baik dr dia...wlpn perit..hidup mesti diteruskan...

ceria2 selalu..

salam aidilfitri....

lumut said...

to UDANG GALAH,
ade tisu tak???ko jd supplier pon dah ok dah.huhu

to NABIL,
terjiwang sama si gersang..hu

to SUSI,
salam kenal susi..kenangan itu mmg suke dtg menjengah.thanx sudi dtg melawat...jodoh itu kerja dia...kalau dia kate tidak..tidak jugalah..lumut trime saje..hancur.

Kapten said...

baru aku perasan...
Komen aku lebih kurang en. joegrimjow

malunya aku

arque said...

itu lirik lagu kaa?
aku macam tak pernah dengar.
cuba kau nyanyi sikit.
err..ok stop! ;P

p/S:kan seronok kalau kenangan tu boleh diburn dalam cd.

Anonymous said...

buruk gle name kump gersang.weh mut,senyum k.kesat hingus tuh.hehe.da2..

Att Ashburn said...

tertinggal nk komen post ni plak..
ni, jgnla sedih raye2 ni eh..

believe everything happens for a reason. people change so that you can learn how to let go. Things go wrong, so that you appreciate them when they're right. you belive lies so u eventually learn to trust no one but yourself, and sometimes good things fall apart so better things can fall together..

not my words, but my fav quotation for someone i didnt know

Kapten said...

erk x fham ek.

Kami ckp "cipta kenangan br"

p/s: susah nak reply kat chatbox ko time on9 tak guna laptop.

lumut said...

to FATT,
aku tak paham lah weh..syes xpaaham.huhu

to ARQUE,
lagu lah tuh.isk.loyar buruk ye..ah kalau burn dalam cd ramai pulak yg copy nnt.erk.baik hantar virus je bg delte je sume kenangan.ok x?

to ATT,
thanx syg fot dat quotation.best..aku suke..huhu..penatnye nak melngkah..x larat.erk.

to ANONY,
mane ade hingus la..saje je kan..isk.

Aku Beskot™ said...

mmg kenangan xkn padam..
itu pasti..
lebih² lg..
itu kenangan gembira atau duka..
tp kutip la sisa² kenangan tu..
sbb ia kekuatan ntok kita tempoh buat masa hadapan..

tabahkn diri mut..
rmi yg nk tgk kamu kembali tersenyum..

Kapten said...

nampaknya ko kena masuk tusyen dgn aku kasi faham ni

hahaha

p/s: tusyen aku berbayar

CinTa Lea IxoRa said...

kalo la kenangan tu leh erase kan best...
tp kenangan la yg asek menghantui kehidupan mase depan...
yg indah utk dikenang tu best...
yg pedih utk dikenang tu yg xsuke tu...

arque said...

lagu eh.hehehe.

ko.tak boleh delete.
nanti boleh jadi dungu.
macam org takde perasaan.
kosong.tak rase ape2.
huhu.

.rafiq. said...

sedap la pulak lagu ni. boleh bawak g karoke ni.haha

lumut said...

to EN.BESKOT,
xpayah kutip lg kenangan tuh,,sudah ku semat elok dalam muxium hati ini..tp bahaye jugak kadang2 kenangan tuh mengusik jiwa,aisshh..
thanx beskot for ur concernnah senyuman.=).ok x?

to FATT,
tusyen ape ko buat ni smp nk kene bayar bagai?hehe..aku kan budak x ckup umur..mane fhm..erk.

to CINTA,
sbb tuh ble dah terkenang agak2 dah smp ganggu jiwa and akal fikiran...baik cpt2 lari buat bende lain..sakit,perit,sebak,,sume bercmpur baur da.hu

to ARQUE,
bialah arque.aku kalo leh nak hilang ingatan da.nnt agak2 aku dah x update blod,dah senyap tuh.maknenye aku dah ilang ingatan la tuh.hoho

to RAFIQ,
mmg masyuk pon lagu neh.bes tuh jerit kat karoke.uuuhh..layan.

imHepPie said...

jgn sedey2 eh...cheer up..

pakcik kordi said...

janji dgn pkcik kordi yg lumut akan sentiasa gembire....jom lyn kerenah pkcik kordi dgn posting pkcik yg terbaru..pasti layan....

chokio_nia said...

ko jiwang gak eh??aku ingat ko tak layan menda2 ne..haha

seroja jingga said...

lumut..
kenangan tak kan terpadam..

Aku Beskot™ said...

tu lah senyuman yg kitaorg sume nntikn..
kne senyum slalu k.
hehe..(",)

@tune® said...

kenangan tuh da jadi sejarah suda

re: ko main peti k jer eh..salah...aku bukan berbaju hitam..sila buat homework...

maseh...

ngeeeeeeee

lumut said...

to IMHEPPIE,
huhu..baiklah2..chill.

to PAKCIK KORDI,
pakcik lumut x leh la nak janji.kang mungkir janji..dise je..huhu..nnt saye kesane.

to CHOKIO,
jiwang beb skali skale best ape.hehe

to SEROJA,
yup.benar itu kakak ku.huhu.hatu tol.

to BESKOT,
akan kucube ukirkan senyuman walau dalam sakit melanda.uhhh

to @TUNE,
sejarah zaman batu.
haha..salah ke weh.sbb aku tgk penuh je gmba pakai baju kale itam.aishh..cmne leh salah ni.nnt la aku wt homwrk.asimen pon mlmbak neh.hu

to

zelo55 said...

kenangan...
hadui....
ak pon xtawla nk ckap cmane...
just sabar..
mungkin dah tersedia yang lebih baik untuk ko di masa akn datang...
x pyah nk nangis2 dah...
akn ade hikmah bile berlakunye sesuatu tu...

just sabar n tawakkal...

n jgn nanges2...
buruk bebeno oit...huuuu

akulagi said...

lagu ni mmg tangkap syahdu oi!

arque said...

haha.blod??
typo.so that comment not count in eh.haha.
okay2.aku tarik my words.
alaaa mut.xbaik kau cakap macam tuh dowh.
sedih aku baca ='(
cepat mintak ampun.teehee~

imam said...

Sejarah mungkin berulang lagi,
sejarah mengajar kita menjadi lebih cemerlang..

imam said...

Sejarah mungkin berulang lagi,
sejarah mengajar kita menjadi lebih cemerlang..

lumut said...

to ZELO,
mmg sabar.mmg tawakal.tp kalau kenangan memaksa airmata menemani.aku x leh halang.mcm budak2 nak g dating.mane leh halang beb.susah2..hmm..sabar je la.

to AKULAGI,
mmg best pon.aku dah ulang2 byk kali.

to ARQUE,
blog la pakcik..hehe..ala..jgn la majok..aku da mtk maapkan..jgn sedih.ramai lg yg leh temankan kau.

to IMAM,
sejarah juge kadang2 menarik kite jatuh dan sakit.oh tidak.

oranglidi said...

layan gak lu rock lama-lama ni ye?

gersang, member lama.

pakcik kordi said...

hmm...pakcik kordi sentiase ade utk lumut,.,.abgbesi sering potong line pakcik ah!tensen la abg besi!

bUdAk kEnTaNg said...

sandarkn pd kenangan..
bestt!!!! ehe

caluk@cencaluk said...

kenangan tu yg mengajar kita jadi lebih dewasa :-)

Azuan said...

arap kenangan yg baik3 je..hoho

kimisai said...

khas untuk mu lumut:

kenangan yg lama , menjelma,,,
ingatanku padamu,
meronta-ronta,
lalu kau alihkan cinta ku,
pada mu...


ntah betulk ke tak lani...hahaa


tabah k cik lumut..besa r tuh...

lumut said...

to ORANGLIDI,
haha..member ko ke tuh?best tuh lagu tuh.layan weh.

to PAKCIK KORDI,
eh pakcik..rilek2..jgn tensen2 ye..abg besi tu mmg tuh..hehe..thanx pakcik kordi

to BUAL KENTANG,
ohh layan lagu tu pulak da..hehe

to CALUK,
betul..tp kdg2 die wat kite sakit gak..susah nak move on.xleh tipu la.mesti ade mase tersentap punye.

to AZUAN,
yg manis tuh yg buat takat leleh tuh

to KIMISAI,
erk.kamu reka ke ape neh kimisai..
bese la kenangan menjelma buat hati pilu.hoho

shakinah said...

kau kena rilek lebih ni.
gi dengar musik lagu2 hardcore sket.
haha

lumut said...

to SHAKINAH,
erk..nga rilek la ni.huhu
lagu pe yg best?

Mysterious Surfer said...

lagu gerang tu... best2... :)

ms diaz said...

"mengenang x salah, tapi jgn terbawa2 ke dlm kehidupan skrg"...

itu kate2 dr seorg sahabatku apabile ku menceritakan pdnye yg ex bf ku ingin kembali di sisi ku even hatiku masih terkenang kan die..jgn keliru, kdg2 tu terkenang bukan maksudnye msh sayang...

lumut said...

to MYSTERIOUS,
lagu tuh mmg best kan..

to MS DIAZ,
terima kasih mis atas nasehat itu..aku akan biarkan masa makan segala kenangan.uh