Wednesday, September 2, 2009

boleh aku tahu...

jam dekat laptop aku memaparkan pukul 10.23pm,
maknanya sekarang jam 2.23am mengikut waktu auckland.
sengaja aku mengekalkan waktu tempatan dekat laptop ni,
agar memudahkan aku meng"usha" aktiviti2 rakyat malaysia.
waahhh!!sekali sekala skodeng bukan salah pon..

kali ni macam nak buat teori sikit.izinkan.
agak lama dah aku tak buat teori.
dan aku rasa ini adalah teori pertama aku di blog ini jika nak dibandingkan dengan pelbagai teori lain yang telah aku reka masa aku di blog lama dulu.
bukan apa..sekadar ingin berkongsi..
and...nak jugak aku tahu sikit jawapan dari anda kan?

please la jangan kedekut seminit dua..
ok cun.

masa aku kecik-kecik dulu,
rambut pendek paras bawah telinga,atas bahu,tengah-tengah leher,
berkulit agak mulus,
rambut ala-ala perang semulajadi,
berseluar slack,ber" t-shirt kiko",
baju masuk dalam seluar."tuck-in".
dan berselipar warna biru sekadar brand "bata"
aku serious nampak comel dan "macho".
haha..

berbeza pulak dengan kakak aku,
rambut lepas bahu ber"tokcang" dua match dengan riben merah,
kulit agak putih,tapi rambut hitam semulajadi,
berbaju gown putih mengembang budget cam puteri,
stokin plak nak ada rambu-ramba,
kasut tak nak kalah bila berjalan nak bunyi "tup tap tup tap" je..
budget ayu lah?ok aku geli.
erk...

part paling aku menyampah sekali time we all jalan sekali bak:
"seiring dan sejalan,seindah bunga ditaman"
macam biasa lah...isu meng"compare" kan personaliti kami diutarakan.

"wah,comelnya...macam cina la anak kau,putih..",puji sorang makcik ni kat mak aku untuk kakak aku.
satu hari ni,ada sorang makcik ni..
agak-agak nak kena cili mulut tuh,
sound aku face to face..
"eh,nape kau tak pakai baju gown macam kakak kau.pakai seluar macam lelaki tau tak"

aku apa lagi,straight je la jawab balik..
"saya macam lelaki pon makcik..at least berak saya basuh sendiri tau,tak macam anak makcik macam pondan."


boyish vs girlish??
apa kejadahnya sume ni..haha

so,aku pon agak konfius gak la..
ramai antara anda-anda yang ingat lumut ini adalah seorang lelaki..
"boleh saya tahu mengapa anda beranggapan begitu pada awalnya??"
adakah sebab saya terlalu macho..
ataupun kerana saya ber"t-shirt" kiko??
ok aku merepek...
tapi sekarang aku dah tak pakai dah t-shirt kiko,
so,boleh kira aku dah ayu ke ek?
haha

bukan selalu aku puji diri sendiri.lantaklah!

77 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

adakah aku first? ok pastikan dulu

░♥si lampu neon♥░ said...

ok memang aku first. fuhh lega .=)

anyway style ko, gaye ko , at fisrt memang mcm aura lelaki.

tapi disebalik post2 ko aku bace dan bace..then aku rasai naluri kewanitaan ko ade terselit walopon sikit..

hehehe..

serlahkan kejelitaan mu yang sebenar dengan menggunakan sendayu tinggi..

tak tak..bukan..

ko patut rasa bangga sebab dunia ni memerlukan warna warni.. boyish or girlish tak jadi persoalan..setiap org perlukan sesuatu yang berbeza baru menyerlah =)

░♥si lampu neon♥░ said...

oh sebab salu kan blog2 pempuan gamba snap gambo seniri banyakk hahaha blog ko takde poN!

iLhAm_bEcKs said...

errr..
kcik2 da Otai??
sound mcik 2?
hahaha..
gile gmpaqqq..
ngeee

cre ko kot yg sdkt kasar..
2 yg org pk laki..
woOO
mybee..

Aku Beskot™ said...

aha..
smangat gle neon..
chup 2x..
sblm komen entri nih,nk tny neon jap.
musykil2..
neon gadis ke jejake??
hmm..

asal ingt lumut lelaki??
-gn name lumut(jarang gle gadis2 pki lumut sbg name samaran)
-pastuh ms mula2 bukak blog nih,terpampang entri 'kisah cinta'.yg ade selit psl mamai tuh.
-tp ble da belek2 entri sblm nih ngan tny kwn(jalaks).br le tau lumut ialah gadis.aha..

p/s:kejelitaan adlh hak milik setiap insan.maknenye laki n pompuan bley jd jelita la kn??
err..haha.

mr. kumbang v2.0 said...

itu stereotype normal msyrkt kite, esp old timers nih...smelaa jgak dgn stereotype lelaki keje carik duit, org prmpuan duk umah masak...

p/s: tshirt kiko adelah my feveret mse kecik haha! dan juga kiki lala...(^_^)

lumut said...

to SI LAMPU NEON,
weh,byk gle ko komen...ala..tangkap gamba byk2 budget org nak puji lah..
"awk cun,berkenalan boleh"
blah ah bekenalan dasar rupe..pastuh jd pengkhianat cinta.ek ele..

to ILHAM,
weh,aku kasar ker?kau x jmpe aku lg..kang cair plak..haha..ala...better sempoi2 je dr tegedik..kan3??hehe

to EN.BESKOT,
buleh je beskot..bukan stakat jelita je..anggun menawan pun bulleeeyyy...
by the way..neon tuh gadis ye..pi ah berkenalan..cun tuh..haha

to MR.KUMBANG V2,
erk..same taste la plak..tp tuh taste bapak aku tuh...aku pakai je..wakakaka..

Kojack de Alloohaa said...

ahhaa...dr jauh dapat ku hidu..srooott..srooott.. hg mmg pmpuan..x pnah ak trasa hg mcm laki pon..

klu si neon tu mmg ak pnah konpius..tp slamat la ada gmbo..hahahaha..

Jalak lenteng said...

ape salah nye dressing cam jantan mase kecik2..

dulu mase aku kecik2 pon aku pakai jugak tudung dengan bikini..sape tah ajar aku..naseb bek kesedaran aku ni cepat..kalu tak..tak tau la nyah..~~

to zul - ngkau slalu menceritakan kisah jantina..ko jgn aku skyfolding ko nanti zul..makan boley sebarang makan..cakap jgn sebarang cakap ..haha..

aku mohon mahap bagi pihak zul..wakakaka..

Azuan said...

mula3 masuk blog ni..
konfiusla tapi skejap je..
hihii

lumut said...

to KOJACK,
byklah ko nye hidu....aku dpt je rse neon tuh pompuan..sbb nickname die ade love2..
xkan laki kot..bapok gle cmtuh.hehe

to JALAK,
weh,lu pakai bikini x bahaye ke weh?hahaahha...
kantoi name beskot zul..hehe

to AZUAN,
nasib baik sekejap je kan..=p

F.E.R.Z.L.Y said...

Assalammualaikum..

Huhu..Anak makcik tu bukan x reti basuh berak..

Dia nak mak dia basuh..baru terasa kasih dan sayang seorang ibu..

Hehe..

Tiba2 aku terasa.. Hehe..

Aku basuh berak sendiri ekk..jangan salah faham lak..

PurPlez said...

haha
sbb ape eh..
itu lah
1. sbb xde langsung pic kat blog kamu
2. kamu ni macam 'gentlemen' la lebey kurang
3. cara penulisan blog agak sempoi kan
papepun, ske yg ade kelainan dr segi penulisan nya kat blog.
sbb membuatkn kite x buhsan bila membaca
haha~
p/s: soal jantina tu senanya small matter je. kalo letak pic kat profile kamu pun dah ckp dah. 4 sure pasni xde yg akan tanya. SURE GERENTI! (kot..)
hehe

caluk@cencaluk said...

lumut --> penting ke tahu jantina pemilik blog, status pemilik blog, hobi apa, makan kat mana hmmm (ayat x de mood nak komen he he_

nazri.sensei said...

laa..sedey k aku panggil ko bro ptg td(malam di sana)..haha..sori ye siti lumut..=p

joegrimjow said...

haha
cik lumut pompuan
baru yakin dan percaya 100%

kekeke

Atacha said...

mentality kite dah mcm tu sejak dari awal..bile nengok budak2 pakai suar & t shirt terus je kate lelaki & mak ayah disalahkan sbb tak ajar anak pakai gaun...pedulikanlah mereka lumut, asalkan lumut happy...lumut kenal diri lumut sdn, tak payah kisah ape org nak kate...kan..kan.

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

erk.....2 alam...shah alam..?

zairul said...

Lumut lebih sinonim kepada lelaki sbb lelaki ni berlumut sikit hahahah biasenya gurl akan guna nick yg pinky2 sikit tak pon yg nick yg pasan cun hahaha..larikkksssss...

LORD ZARA 札拉 said...

Oho~

Kadang2 org kata sedemikian pada aku juga~ sehingga kini juga sebenarnya~

tapi perlu ke mendengar kata manusia lain? aku tolak mereka pergi~ hahaha~

arque said...

di bawah ruangan profile anda which is ::PENULIS MURAHAN:: di dalam ruangan ber'title' ::AKU::
di ayat ke-2 berbunyi "aku gilakan bola keranjang,bukan lelaki mata kerangjang"
-lelaki je yg macam selalu main bola keranjang dan
-kau cakap kau bukan lelaki mata keranjang.so aku igt kau mungkin macam lelaki bermuka atau bermulut atau bertelinga keranjang.
hope u'll get the idea n belog ini best.
heeee.. ;D

avid gunner said...

wah,masa kecik tomboy upanya....
mulut dah mcm eminem dah...masuk bab berak lagi....hahaha....

minat basket?selalu tgk NBA x?

lumut said...

to FERZLY,
pehal lak kamu nak terasa..hehe

to PURPLEZ,
nak gamba??hehe...
em gantlewomen...=)

to CALUK,
ntahlah caluk...
tp penting gak org tau status..
sng org nak ngurat kau nnt..haha

to NAZRI,
aku x kesah lah weh.
small the pieces je tuh..
ek eleh..

to JOE,
wah..
akhirnya..pecaye gak 100%..hehe

to ATTACHA,
betul..aku rse aku dah terlalu byk berkorban utk org lain tersenyum..

to AKUPENTOI,
kau ke dua alam bro??
erk...hehe

to ZAIRUL,
tol gak tuh kan..
tp aku suke hitam..hehe

to ZARA,
pedulikan merek zara..
janji kau cun.haha

to ARQUE,
arque,
salah bace nada tuh..means lumut minat gle bola keranjang..bukan minat gle kat lelaki bermata keranjang...hee
thanx arque.

to MUZAM,
aku tak tomboy la weh...
aisshh..
hahahah...
makcik tuh ah sound aku.terguris tau x...

aku minat gle basketball..
=)

caluk@cencaluk said...

lumut --> ha ha kau nak ngorat aku ke

sharamli said...

makcik tu xcilikan balik ke mulut?

lumut said...

to CALUK,
aku ngurat kau?kau yg xnak nnt..haha

to SHARAMLI,
makcik tuh akur...balik umah sambil menangis..haha

mamai said...

dari gaya penulisan dan cerita kamu mengambarkan bahawa kamu seorang lelaki dan lagi satu background blog ini nampak macam lelaki simple ajer...itu pandangan pakcik ni la..

caluk@cencaluk said...

lumut --> perlu aku jawab dgn ayat skema ke ha ha

shakinah said...

lumut.
once again aku nak cakap.


aku suka kauuu!


hahahh.
post ni memang aku dah lama terfikir.
tapi kau dah buat dulu.
:)

siyes sampai sekarang ada je orang asik cakap kat aku
'kau bila nak jadi perempuan huh?'

aku terfikir.
aku pakai tudung ni still nampak cam laki ke?
musykil do.

zairul said...

Takdirnya Lumut comfirm dah perempuan

sayu=pilu said...

salam lumut...jalan2..
biasa la 2 dulu time aku kecik2 mak aku xpenah bagi aku simpan rambut panjang hukhuk...cecah telinga jer rambut sure ajak g kedai guntg mcm dak laki...paksa rela ngeee..

satu hari pak sedara aku datang rumah aku time tu aku kat dapur dia pun masuk dapur gak..dia nampak aku tengah menyenduk lauk msuk pinggan then dia tanya mak aku "tu man adik ipaq hang ka" "dia mai tidoq sini ka" mak aku jawab "dak aih **** tu" pak sedara aku terkejut then semua pakat2 gelak kan aku...aduyai...
nsib pak sedara kalo tak bersepai janggut aku buat keje kihkihkih...

hakim said...

LUMUT pompuan ek?hiihihi..pki baju kiko dh kre laki ke?hahahaha...ayu yer lumut ni?dh berlumut mana ayu la...letak ar pic plg ayu cik lumut oi

lumut said...

to MAMAI,
a'ah..mungkin betul juge kata pakcik ni..hehe..
simple itu tidak menyemakkan..
cukuplah hati ngan kepala je dah semak.

to CALUK,
jawab ah caluk kalau kau rasa ko leh dapat fullmark.hehe

to SHAKINAH,
uhhhh..same ah weh...aku pakai tudung ni pon still x nampak cm pompuan ker?huh..
weh,post neh aku wat pon sbb ramai sgt konpius dgn lumut.
thanx shakinah sbb suke aku.
sbek aku mencari lelaki..bukan perempuan..kalau x..ok dah.aku normal.

to ZAIRUl,
saye mmg perempuan pon..
wanita cekal dan gagah.

to SAYU=PILU,
sebbek ade gak org yg pengalaman same cm aku..
xde lah aku segan..hehe..
bukan stakat janggut je bersepai kang pakcik tuh...ok2 sori.telebbeh sudah.hehe

lumut said...

to HAKIM,
haha...kalau kau single aku letak ah pic aku.bkn pe...susah lak kang ko kene bergaduh ngan awek ko sbb aku..=p.
ok sori merepek.

caluk@cencaluk said...

lumut --> aku dah jawab kat blog aku ha ha

shakinah said...

hahahah.
mengong.
aku pun straight lah weii.
ei..
:P

i maksudkan i sukeww tulisan u ahh.

sufi said...

weh,aku cm shakinah,
suke same lu beb!
kami pon boyish gak,
tp kengkdg 2 ske brgn pompuan gak,
2dong pakai gak,
bj kurung pakai gak(raye,kenduri,tadarus je la
kot)
seb bek budak pembawe malang(shakinah) 2 ade,..
so ak still rse normal ler,.
tp kt kn juz b ourself..
tak copy2 or try jdk org len,
tp yg pentg ak bukan PENKID r,
boyish jew,
ke ko penkid?
(leh aku jdk psgn kO)
hahaha...

aku cm rse xcited lak
bl knl ko(wlwpun xknl sgt,pew aku
merepek nih?)

pape pun,aku rase slese je
boyish cmnih,
xder r nk ssh2 cover2 ayu dpn
member laki..
redah jew..

cbe ko bygkn ko cover2 ayu,
mst ko nk muntah!haha...

p/s : at 1st,
aku bajet ko laki gak..
keliru ckit mek..

sufi said...

weh,aku cm shakinah,
suke same lu beb!
kami pon boyish gak,
tp kengkdg 2 ske brgn pompuan gak,
2dong pakai gak,
bj kurung pakai gak(raye,kenduri,tadarus je la
kot)
seb bek budak pembawe malang(shakinah) 2 ade,..
so ak still rse normal ler,.
tp kt kn juz b ourself..
tak copy2 or try jdk org len,
tp yg pentg ak bukan PENKID r,
boyish jew,
ke ko penkid?
(leh aku jdk psgn kO)
hahaha...

aku cm rse xcited lak
bl knl ko(wlwpun xknl sgt,pew aku
merepek nih?)

pape pun,aku rase slese je
boyish cmnih,
xder r nk ssh2 cover2 ayu dpn
member laki..
redah jew..

cbe ko bygkn ko cover2 ayu,
mst ko nk muntah!haha...

p/s : at 1st,
aku bajet ko laki gak..
keliru ckit mek..

Dewi Kumbang said...

based on your nickname lumut tu...bunyi dah mcm nma laki...

CinTa Lea IxoRa said...

lumut.. first msk blog lumut pon lea ingt lumut laki taw... bile dh bace abes entry blog lumut br th lumut girl.. hehehe....
lgpn pelik jugak girl gune name lumut sbb sllu girl suke name2 yg agak girly...
tp first2 tgk name n care mmg ingt laki...
hehe..

lumut said...

to MYOWN,
hahaha..
sengal...
aku bukan PENKID dowh..
aku ANTI PENKID adalah..
rse nak terajang je PENKID tuh..
lagi2 yg berkepit ngan awek...
bodoh tak habis2..

to LADYBUGYNA,
hehe..cmtuh ek..
xpenah lak aku pk lumut tuh more to boyish..erk.

to LEA,
sebbek aku tak ngurat kau lea..
kalau tak..kecewa ko..haha..
aku pompuan la..
cume sempoi je kot.ntah lah.
aku girlish gak ape..hehe

Aku Beskot™ said...

wow,rmi gle babas upenye yg ingt lumut ni sorg mamat.
aha..
mesti rmi dak2 pompuan da sangkut nih.
dan rmi gak dak2 pompuan yg frust tertOnggeng ble tau lumut sorg gadis.
kekekeh..

@tune® said...

missidentity nih...

pondan aku igtkn kau..

p is an g said...

nape dari awal aku tahu ko pompuan?huk2.tapi jiwa kau keras.kerana merasa banyak mende di sekeliling kau.kan?

haha.
suke2 ati buat andaian.

aku tahu kau pompuan.
sebab aku pun rasa aku lebih kurang kut.

=)

lumut said...

to EN.BESKOT,
hahaha...merepek tol,
tapi kalau aku laki..
mesti ramai yg cair ngan aku..
aku ni setia ni..caring lak tuh.
haha..ade ke pompuan yg frust?
hoho

to @TUNE,
pergghhh,kasar gurauan tuh kak..
hehe

to PISEY,
terima kasih kerana kau memahami aku..leh aku peluk kau..
tapi aku tak jamin..sbb takut termenangis terharu..hehe..
take care pisey.

beetleLO ™ said...

ok..selama ni aku tak penah rasa si lumut ni laki.sbb ntah le..aura dia len macam.mesti dapat detect la..

by the way, t shirt kiko tu mahal bagi aku taw..hehe..

tak salah jd boyish ke girlish asalkan tak melampaui batas..

setahu aku la kan, sume org de sifat camtu..cam laki dia kan kasar, so mesti ada hormon pompuan sket(tak leh banyak nti jd pondan) sbb nak balance kan kelakuan la..kasih syg sume tu..

rumput said...

aku lak..rse die neh memang pompuan.tapi,dia ada something yang aku rasa cam bes ngan lumut ni.maybe perwatakan dia yg sikit lain cam pompuan lain.hehe.tol tak lumut?kalau betul bagi aku adiah baju kiko.haha.

lumut said...

to MR.LO,
hehe..sebbek ade gak yang memang dapat rasa aku ni pompuan.kalau tak kecik ati mak aku ngandungkan aku.hahahha..
betul lah ckp kau pon...
kalau lelaki mesti kene ade sifat ksh syg and lemah lembut.tp jgn lebih.kang x sanggup mak nyah..haha..
yg pompuan lak..jgn gedik sgt..kene kasar sikit..kasi diri tu kuat walau tnpa lelaki..tp jgn jadi penkid lak..aku sekeh kang.
hehe...
papepon..jadilah ape yg Allah dah tetapkan..

to RUMPUT,
erk..ape yg besr nye?kerepek lumut perisa ayam?haha..papepon..thanx k..nak baju kiko selai...hah

arque said...

ades~macam mane boleh silap bace ni.
lepas baca 3,4,5,6 kali baru paham.
haha.sori2 lumut."macho" kot ayat tu.
saya percaya anda perempuan sekarang nih ;D

akUniA said...

yup2...AKU bersetuju dengan si lampu nion...
mmh mule2 aura kmu mcm llki...
AKU confuse jgk mse mula2 2...
tp ble da bc balik...kmu gurl rupa ny...btw...kmu mmg macho!

abang besi said...

wow!sungguh berani mut2 ckp cmtu kt mkcik tu!
tk kene sekeping pelempang ke?

CinTa Lea IxoRa said...

kalo lumut ngorat frust la diriku.. hehehe... tulah.. brutal sgt.. dh la suke bola keranjang.. tu yg mati2 pk laki... hehe... girlish tu mst la.. kalo x, xkan la couple plk kn? ;)

lumut said...

to ARQUE,
hoho..sampai ayat tuh nak macho..xleh kalah tuh.
hee..saye mmg perempuan pon..
=)

to AKUNIA,
haha..ko pon same gak kompius ye..
aku macho?wah!!

to ABANGBESI,
makcik tuh nanges balik ngadu kat laki die...then laki die ckp..
"da tuh mulut awk celupar sgt.."

hahaha

to LEA,
bola keranjang best+smart+byk gile memori aku ngan basketball..
sedih lah plak..hmmm..
hidup mesti diteruskan..
ko tau xpe..kang aku girlish2 kat blog kan..payah plak sume follower laki je kang..hahahaha

ayayoo said...

ko sudah kekeliruan jantina sejak kecil..

beetleLO ™ said...

eleh ayayoo..ko plak camne..kih3..

CinTa Lea IxoRa said...

hehe.. mst lumut nie tinggi kan sbb sllu org men basket ni kaki kena panjang... huhu...
eh..jgn la sdh2 ok... ingtkan bnde yg indah2 je.. jgn la kenang2 lg bende yg lps...
u knw what? lea rase cite2 lumut tu dh wat lea btl2 rase diri lea still bertuah n lea rs dh kuat sket skg... dh xpk sgt dh psl dl2..
hope nnt lumut pon same ok...
senyum selalu ok my dear ;)

Aku Beskot™ said...

btol tu lumut.
dgr nasehat lea tu.
rmi kwn2 yg maseh amek berat.
mmg mula2 ssh.tp kne cuba.

p/s:
-kata2 yg bernas dr lea.kredit ntok ko.aha.
-soal jantina nih penting la rsnye.takot nnti slh plh pasangan je.x ke naye.tp ntuk blog,tade hal kot.

LUVLYDIYANA said...

tak kesah la laki ke pompuan..yang penting,we are happy with our life :)

Mrs Camillo said...

err... komen aku ko delete?

yoro okino said...

lumut
mula2 aku ingt ko laki gak
saper sruh ko guna nama lumut..
guna laa che siah ke che limah ke..hahha..

muhdzahari said...

ha ha ha..anak makcik tu tak basuh berak sendiri? pakai mesin basuh? :P

lumut said...

to AYAYOO,
haha..dah besar aku ok je dowh..

to MR.LO,
thanx bro sbb back up lumut.ayayoo mmg jeles ngan aku sbb mak die tak penah bagi die pakai baju t-shirt tuck-in dalam sluar.haha

to CINTA,
aku biasa-biasa saje..tp minat yg mendalam tu wat aku gle ngan basketball.em,baguslah lea kalau kau dah kuat..itu yg aku mahu kan..aku pon tumpang gembira ats kembalinya kau kepada normal.
gud luck lea.

to EN.BESKOT,
aku ngan lea mmg ade fair pon.haha.thanx en.beskot kerana kamu pon terus menerus menyokong aku..kamu pon jgn sedih2...promise me k.

to LUVLYDIYANA,
weh kene kesah weh laki ke pompuan.kang ko nak kawen kang kompiug lak sape nak pi akad nikah.isk...bahaye2.

to MRS.CAMILLO,
bile mase lak aku delete komenmu syg......isk..ade ke.dah lah aku rindu kat ko.ade ke nak delete.igt maen sorok2 ape?

to YORO,
name ko suggest tuh nampak kerepot sgt lah..dah tuh ko nak aku buh nama.. "baby manje","pinky sweet gurl"??gile gedik dowh..erk.

to MUHDZAHARI,
eit..geli aku...hahahaha

nana~ said...

mungkin cara penulisan ko kot.
mule2 aku ingat pun ko lelaki.

En.Shahir said...

nama lumut.. yg mngambarkn kau laki..

mOhd irWAn said...

kompius2...ko bukan laki ker????
ker komen budak2 kat atas nie yang buat aku kompius...

lumut said...

to CIKNANA,
maybe..cara penulisan je..
tapi jiwa ngan penmpilan ayu neh..
wakakakaka.

to EN.SHARIR,
maybe kot..
xkan nak gune name..
"baby manje" kot?
gli weh..

to MOHD IRWAN,
aku gadis lah weh...
ko pon dah pening ek.

caluk@cencaluk said...

lumut --> nie betul2 aku dah jawab kat blog ha ha

cik GULA-gULA said...

salam:)
ai cik lumut:)
hurmm..pertama sekali..makcik yu keypo betul la!! tak patut dia compare2 hang ngan kak hang:)
masing2 ade style..ada cara sendiri..


kedua:) kamu tu pemikirannya luas:) sekali mesti org akan pk kamu ni guy..eh, miez dulu pun pk kamu guy tau sebab nama "lumut"..TAPI PAS BACA SUME EN3 KAMU..HEHEH:) ADE AURA WANITANYE..CUME KENA SELAK2 SKET CARI COZ ia terletak d celah2:)


ketiga:) miez tahu kamu sakit bila bercinta!! yup!! u r rite bila kata cinta tu mesti sakit!!

yang penting..kamu jadi diri sendiri.persetankan pe orang nak kritik..asalkan tak wat dosa:) hurmm

mak aikk..panjang tul miez komen today.sorry !

CinTa Lea IxoRa said...

thanks lot lumut... the best story from u.. nt nk tggu cerpennyer plk.. mst penulisan cmtu nnt lg feel abes... ;) lumut pon mesti janji mesti kuat jugak nnti ok?? syg kamoo

ikanriang said...

haih.. lumut..
name je lumut.
bestfriend die pun leh takot nak tengok die waktu die marah.
perut kecut.
takut nak diusik.
nanti die ngaum kuat.

aaumm!

zairul said...

Lor tak abes2 lagi ke pasai laki pompuan ni..hahahah

lumut said...

to CALUK,
haha..merepek tol en3 tuh.

to MIESZ,
hehe..sebbek ade aura wanita lg..hehe..ye..saye masih mencari cinta sejati..=)

to CINTA,
cerpen??
kalau tulis tuh zaman ble plak nak abes tuh..hehe..

to IKANRIANG..
haha...pe ko merepek neh..rindu sama lo!!

to ZAIRUL,
hehe...tau xpe.

CinTa Lea IxoRa said...

haa.. xth la tuh... maybe leh wat satu cerpen cite setahun.. so kirenyer ade 7 la.. huhu... xpon sng2 wat jela novel trs.. ok x?? heee

DilOt said...

nama dan penulisan...mungkin tu penyebab ko di anggap seperti lelaki dalam dunia blog ni,,,

lumut said...

to CINTA,
susah lah nak olah cerita..takut mengguris hati sesetgh pihak..thanx cinta..=)

to DILOT,
mungkin juge..
hmmmm

Att Ashburn said...

cara penulisn yg macho..so first igt lelaki..
pastu bace2 entries sume dh tau la perempuan kn..
semacho mana pun perempuan tu, mesti ada juga hati kewanitaan tu..ye x? huhu..

lumut said...

btol ckp ko ATT,tahniah krana berjaya mengaku aku ni gadis..

hmm..