Tuesday, September 8, 2009

harap sudi..


hari ni aku happy..happy gile.senyum sampai ke telinga.
jangan tak percaya aku dah happy.pulih da ni.
aku dah bandage dah kot hati aku.letak minyak gamat sikit.ok la nanti tu.
parut tuh pon boleh hilang.gunalah SK-II.
kenapa aku happy??sebab......
keluar pagi2 lagi...
teruskan langkah ke pantai yang cantik..duduk sambil memetik gitar.
pandang ke atas..oh awan..cantik..
aku nyanyi sorang-sorang.tiba-tiba....
datang sorang jejaka."boleh i teman??..."
kalau stalker...mati aku.erk...
"boleh.."...dalam hati.."mana tau dia ni jodoh aku"
lepas tu kami berbual-bual..
gelak ketawa..sambil bertepuk tampar..
dalam hati..."eh,over plak kau.baru sejam dua kenal dah lebih."
terus aku duduk jauh sikit dari dia.tak manislah.
lepas tu dia ajak aku pergi main basketball.dia kata dia hebat.
wah!!!harini aku buat benda yang memang aku "gila happy".
main sampai penat.berpeluh sikit je.tidak berbau pon.
lepas tu.dia belanja aku ais krim...sambil cakap..
"i minat kat u la"
erk...speechless...

::ok tipu::seriously aku tipu::
itu sekadar imiginasi untuk pujuk hati.berangan yang indah-indah agar suatu hari nanti jadi realiti.siapa tahu kan??
apa-apa pon..."hidup mesti diteruskan.."
aku happy ke tak,biar aku je yang simpan.

ok teman,

berpuasa dan beraya dinegara orang memang berbeza..
ok agak tipu sikit.sebab aku belum rasa raya lagi.
tapi apakah feeling daku nak raya apabila mengetahui bahawasanya raya ke-2 aku terjebak dengan "test"...
mau aku buat "open hall" [ganti open house] time test tuh nanti.
nak ke aku angkut almond london,lontong,kuah kacang bagai???bagi feel sikit.

::terus hilang mood nak raya.::
kalau raya jatuh hari isnin,kelas dari 9-4.
pergi kelas pakai baju kurung..
duduk ayu-ayu budget ada mat salleh sebelah aku nanti nak cakap
"selamat hari raya gadis manis"...wah!

pagi raya confirm dah tak dapat cium tangan mak ayah.
uhhh.sedih,.syahdu,sebak,sesak,sendat..sume terasa beb..
mana aku nak sorok weh..paling kurang,nangis time mandi raya.
tak ada orang nampak.baru nampak macho kan??

mungkin terlalu awal kot untuk aku cerita pasal raya.tak kesahlah.
tapi nak bagi tahu sikit tak banyak.
kita sekarang ni sudah berada di fasa ke-3 ramadhan.
iaitu fasa perlepasan dari api neraka seperti yang diceramahkan oleh si putihpurple.
di fasa ini dimana Allah menjanjikan perlepasan api neraka bagi hambaNya yang bertaubat.
semoga kita sama-sama mengejar nikmat ini.
dan kita diantara golongan yang terpilih.bertuah.
hanya tazkirah ringkas.

okay.
tadi aku selesai tulis kad raya untuk aku post kan buat family dikampung.
agak "takat leleh" jugak la time tulis tuh.
laju je berguguran air mata aku.serious tak macho da.
dan,
rasanya tak ada lah over sangat kalau aku nak bagi anda-anda,kamu-kamu semua kad raya.
tak adalah seberapa.ntah-ntah pandang sebelah mata pon tak nak.
tapi aku tak ambil hati itu semua.
aku nak jugak bagi kad raya untuk anda.
walaupun jauh di perantauan...aku juga ingin merasakan kemeriahannya.
tak salah kan???

jadi,buat teman-teman blogger ku yang setia,sama ada yang kenal aku seluruhnya mahupun tidak,peng"komen" tegar,para follower,rakan-rakan yang keluar masuk blog ni,ahli keluarga jika ada,tak pon family member to be ke..erk???
aku ingin mengucapkan "selamat hari raya" buat anda semua.semoga raya tahun ini memberi seribu makna buat kalian disamping yang tersayang.Maaf andai ada coretan aku yang mengguris hati-hati kalian,mahupun ada perlakuan yang kurang sopan,atau tindak-tanduk yang menjengkelkan,aku susun sepuluh jari walaupun jari yang taip tak sampai 10 untuk memohon kemaafan dari kalian.kalau ade siapa yang tak puas hati..boleh cakap face to face ngan aku.
aku terima seadanya kekurangan diri aku yang amatlah menjengkelkan ni.

aku tahu aku tak layak untuk sesiapa...
ok sorry terkeluar dari topik ucapan salam perantauan.
terimalah kad yang tidak seberapa dari aku.....

sudi-sudilah amik ek..letak dekat blog korang..
kalau tak nak amik aku tak paksa.aku tau ni murah je.hu.

::sume orang dah pasang lagu raya dekat laptop::
::sekali pon aku tak mainkan lagi lagu raya::
::mata aku dah warning,cakap empangan airmata hampir kering::

76 comments:

Mrs Camillo said...

selamat hari raya juga untukmu, my dear! akan ada sesuatu yang menunggu kmu hari itu.

Tuhan lebih mengetahui~ :)

shakinah said...

aku tak puas hati dengan kau!
jum jumpe face2face.
HEHEHE.

kau punya imaginasi tu sama dengan aku punya duh.
tapi lagi rare la.
ahahaa

seroja jingga said...

wah!..dah happy..best nye!..leave the past behind k..kak jingga pun dah tak de mood nak keje ni..ingat nak raye je ni..

lumut said...

to MRS.CAMILLO,
aku harapkan begitu..selamat hari raya sayang!!terimalah kad ni k.

to SHAKINAH,
beb,jom jumpe time aku balik nnt..hehe..
mane leh same.aku2.kau2..

to SEROJA,
walaupun tdk sepenuhnya..
tp akan aku usahakan..
thanx syg~~~~~~~

sufi said...

wa sian kat ko lumut oi,
xper2,nnt aku nyanyikan lagu
raye okeh..
suare aku compem fresh dr ladang kat new zealand 2!

aku nyanyikan lagu
BALIK KAMPUNG n
DARI JAUH KU POHON MAAF
dr sudirman amacam?
(jahat aku)

pastu aku postkan gambar2 keriangan
aku time sambut ari raye..
haha(gelak jahat lg)


p/s : aku pun mintak maaf r sempene ramadhan n raye ni(ikhlas tau)..xper r,ko beraye kat sne,at least merase gak beraye kat ng org,dr aku..hampeh..

oranglidi said...

wa tengah pening . apahal bilangan makmum terawih dah berkurang?

padahal raye lmbat lagi kan?

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

laju je berguguran air mata aku.serious tak macho da.<---skrg, ko fham knapa aku letak ko d boys??

adehh adehh....


bestnya study oversea, tp yg x best, rya jauh ngn famili.
harap tabah.
sekian

freak said...

nice one,

Fia Batrisya said...

wah cantiknyer kat rayer tuh..

heee :P

lumut.. study rerajin taw..:P
xpela nanti da habis leh balik sini..
beraye kat Malaysia.

huu :P bangga 2..
lumut nie mesti geniusss.
fia x berkesempatan nak study luar negara..

gud luck dear!~
dari kejauhan aku menemani mu

~fia~

lumut said...

to SUFI,
saje je kan nak wat aku jeles..
isk..xde maaf bg mu..
hehe

to ORANGLIDI,
sebab makmum ramai yang makin uzur..erk.leh trime ker bro?

to HAZERIN,
adeh..sbb tu ke..hehe.
erm best dok berjalan2 je.blaja and raye cm..sakit gak la.

to FREAK,
thanx dude.

mamai said...

thanks for kad raya nanti pakcik ambil...

hu ketupat dan rendang, sambal kacang, lodeh dan lontong di pagi raya..opps lemang pulak tertinggal...best meh balik kampung hehehehehe

lumut said...

to FIA,
eh fia..lumut ni biasa2 je la..
serious same je ngan org lain.sgt biase.biase sgt2..
thanx fia sbb temankan lumut..
terharu..=)

to MAMAI,
woohh!!
pakcik saje je kan nak wat lumut jeles....iskkkkkkkkkk....

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum.

selamat beraya diperantauan..sob..sob

macho slalu..

p.s

sy akn display kt raya kt blog. tq

CinTa Lea IxoRa said...

org len xde pengalaman mcm lumut.. beraya tempat org... at least nnt tua2 leh cite kat anak2 camne raye kat perantauan kan?hehe.. selamat ari rayer.... amek ea kad tu.. tenkiu dear...

ayayoo said...

saboo le...tp xpyh le wish awal sangt..

lumut said...

to YUSUF,
selamat2...erm.silelah display..hee

to CINTA,
hmmm..pengalaman....xpe..nnt kamu dtg sini cuti raye..leh rse..hehe..mybe part sedih time nak bermaafan tuh xde fmly.hmm

to AYAYOO,
bia la..nak jugak.=p

udang galah said...

jgn smp ko da kering airmta.simpn sikit.kelak ko memerlukan utk pkr yg sgt perlu,ape trjdi ble ko khabisan kekuatn itu nnt??
engkau wanita lembut atinye.jgn ego k.ak tau ko kuat.tc.

sharamli said...

jgn sedey2..
bkn sng nak raya tmpat 0rg...
basah x kad rays tu?

hu3

LUVLYDIYANA said...

lumut...
walaupun i tak pernah rasaa..tapi i tau..beraya di tempat org memang sedih wa cakap sama lu..sabar la k..nway..thanks for the card!~

Jalak lenteng said...

1st paragraph ko memang aku tak leh terima dengan imaginasi melampau ko tuh..hahaha..tapi mmg manis dibaca..besemut mulut aku baca..

ala..tak lama pun raya kat sana..ini name nye cabaran belajar kat oversea..

ko takde rase nak pos kad raya ntuk kawan2 kat m'sia ker?..

ape kate ko hanta kat aku..kat NZ ade jual kad raya x?

IkanMasin90(IM90) said...

ak nak duit raya lah doe

Aku Beskot™ said...

okeh,22.no yg sgt cun.
aha..

metafora dan imaginasi terlampau.
mesti sume caye psl maen gitar tepi pantai tu.trmasuk la yg ngah taip nih.

awal btol da wish raye.siap ade kad lg.best 2x..

ape eh alamat kt nz tu??nk mintak abg posmen antokn kad raye kt mut la.
hehe..

p/s:
-try dgr lagu raye Pulanglah (Aisyah).
-lagu nih mmg sgt elok ntuk mereka2 yg berada di perantauan.
-syahdu gle.huhu..
-jgn sedey 2x k.
challO..

lumut said...

to UDANG GALAH,
aku ego???ye ke??hmm

to LUVLYDIYANA,
cm ne lu leh tau sedih????
lu raye kat overc dlm mimpi ker??
hehe..welcome.my pleasure.

to SHARAMLI,
ak sempat tahan dgn towel airmata aku,huhu

to JALAK LENTENG,
wah nmpak sgt ko tipu kan jalak.ko bukan bace kuat2 pon.ko bace dlm hati je..so ati je kot yg bersemut..pg spray lah cmtuh.
btw jalak..yg tuh snanye poskad.tp limited.aku beli utk famly je.kawan2 sume aku scan je.huu..
ok gak kan jalak.=p

to AZZALIENA,
tggu aku kje nnt..haha

imam said...

aku nak amik kat raya ko boleh? aku baru jer folow ko..hahaha

Kojack de Alloohaa said...

peh syahdu ja..klu ak agak sdih klu x beraya ngn kluarga..hhuuhhuuu

ak pon da x macho..nangis ni weh

lumut said...

to EN.BESKOT,
haha..mesti sume tertipu..
sorilah ats imiginasi terlampau tuh.erk.
em nak anta kad ker??
wah!!syes ke neh...
teruja jup aku..
semoga anda suke ye kad ini..hehe
nnt 1st raye lumut dgr lagu tuh

to IMAM,
eh silela amik..mmg utk kalian pon.thanx follow.salam kenal.

PurPlez said...

samat hari raya jugak!!
maaf zahir batin ye!
hehe
guer pun xpernah lg even once pasang lagu raya kat laptop.
nnt2 lah.
next wek ke.
actually curious to know,
ko kat auckland tu wat ape eh?
study eh?
course ape?
p/s: nak tw jwpn jugak2! hehe
wahai lumut, KESEDIHAN DAN KEMURUNGAN LEBIH BERBAHAYA DRPD PENYAKIT FIZIKAL
so, ko nak sakit ke?? hmmm
jangan la..huu

** SiZuKa ChAn ** said...

wahhh,,,
hihi..
gle kentang imaginasi lumut...
hik3...

mle2 agak terkejot gak..xpoce ke hape minah ni...
tbe2 ckp rekaan...
mau x guling2 gelak..

leh terkuar mcD blek...hihi..
lmbt lak sizuka comment post ni..
bru je blek dr kuar td...
hihi...

nnti sizuka amek gambo kad tu ek..
hihi..
macih..

nnti sizuka wish len ari raya ..
hihi

lumut said...

to KOJACK,
nah amik tisu ni kojack.kate dah same2 janji nak macho kan...kesat airmata tuh!

to PURPLEZ,
mmg syahdu.merdu la tak raye ngan fmly.tp xpe.ini ujian dunia...sabr je la..em study ape???

ala...biase2 je..tlg masak2 je kat warung2..hehe..
nnt la aku balik kite jmpe..leh borak2..kan3??

to SIZUKA,
hehe...hebat gak imiginasi tuh..
msti pk..perrhh lumut layan jejaka ngan gitar tuh...
xleh blah imiginasi..
hoho..
bagus lah ko dah ketawa skarang..
mkn mcD??
aku dah bebulan kot x merase mcD..
isk..
semoga warga Uniten sehat2 ye.hehe

rizputra7 said...

fuh...macam cerita hindustan jer..macam cerita kuch2 hotak hair...hehehe...
walaupun raya lambat lagi...tapi tak apa....lumut aku nak ucapkan selamat hari raya dan maaf yer kalu aku ada buat silap dalam 2,3 hari nie...kirim salam aweks2 kat sana hehehe..

arque said...

aku tak puas hati.so,bile boleh jumpa
haha.

ades,sedih bace.raya berjauhan dengan famili sanak saudara.siap kene pergi kelas pulak tu.

selamat hari raya!!lumut,nak duit raya nak duit raya nak duit raya yg besar punye!!!
btw,aku ade jual kad raya nak beli? due singgit. ;P

Kapten Luffy said...

selamat hari raya

jemput lah aku ke open hall ko tu

caluk@cencaluk said...

selamat hari raya gak kat kau, all the best for your test nanti. bagus kau dah 'bangun' he he

** SiZuKa ChAn ** said...

hihi....
my best fren make me epi back..
nk wat cmne..
menumpang jap perhatian n ksh syg dia jap..
huk3...

semoga imiginasi lumut akan jd realiti...
org kate..
klu nk mende tu jd..
kne bayangkan dlu..
hik3..
>_<

lumut said...

to RIZPUTRA7,
nak cite kabil kuci kabil gam pon buleh riz...eh,ne leh im salam kat awek.bhtu aku?erk...

to ARQUE,
ko tggu je kat pintu airport nnt..
smp lah aku nnt utk tegakkan kebenaran..hehe.
aku lom kje la nak bg duit raye..

to MONKEY,
jgn lpe dtg..pakai baju melayu siap ngan samping.songkok jgn lpe.baru kacak.

to CALUK,
thanx mendoakan aku caluk..
jatuh bangun.lumrah.

to SIZUKA,
aku tumpang gembira ko epi...
apa yang kite nak mesti kene slalu bayangkan..kalau xdpt pon at least dah bayangkan.hoho

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

erk...raya...?

nazri.sensei said...

raya 1st kang aku dtg amek kad ni..haha...

abang besi said...

hmpeh..imagine mcm btl je..cilaka tol..hahaha....tp tkpe..its ok mut2...

mut2...psg lgu raye tk kt lptop?

kt radio malaysia ni dh mula dh psg lgu raya nie...sedih jgk bl dgr woo..sayu je....hm...

IkanMasin90(IM90) said...

weh thanks sebab advice ak weh..
ak terharu gileee..
sedey gile kkott weh...
waaaa....

Besi Karat said...

aku dah gantung kad raya ko dah kat dinding ruang tamu.haha.

avid gunner said...

lu sedih x dapat balik raya....
aku baca La Tahzan (Jgn Bersedih)...
de kata kalo xnak sedih pikirkan org yg lagi suey dari kita....
ada org nak raya pun parent dah xde....

so, happy la......=)

farah said...

eh lain kali kalo ko nak main gitar,
ajak aku sekali.
wpon ia hanya imaginasi indah semata-mata.

:D

selamat hari raya aidilfitri lumut!

oranglidi said...

bukan makmum uzurla.. makmum dah sibuk berjemaah kat shopping kompleks.. nanti dapat lah pahala baju2. hehe.

Att Ashburn said...

selamat berhari raya kat nz too..

Yazid Husain said...

selamat hari raya

arque said...

hahaha.takpe2.setakat ni kad raya pun dah ok dah.
tapi aku rase macam kau patut tambah pantun ni kat kad raya tu
"pecah kaca pecah gelas,
sudah baca harap balas"
macam time sekolah dulu2 time budak2 hingusan.
wajib ade pantun ni kad setiap kad raya.
;D

lumut said...

to AKUPENTOI,
hantu raya pon ok...

to NAZRI,
aku tau ko nak feel dpt kat pg raye kan??

to ABANG BESI,
imagine mesti tiptop bro..
em xpasang lg kat laptop...
mlas..x rse langsung nak raye.

to AZZALIENA,
aku ni mmg power bab bg advice kat org..lain kate motivator part time ah..tp diri sendri??
ko jgn sdih2..aku ade ni...

to BESI KARAT,
jangan lupe panggil jiran sebelah skali.mane tau die pon nk gantung kat ruang tamu gak..hehe

to MUZAM,
thanx muzam.aku bace gak pasal tuh..aku kene blaja bersyukur..
ko pon hepi2 kay...=)

to FARAH,
weh syes nnt ak balik kite lepak nak?angkut ah gitar ko.
selamat ari raya farah!

to ORANGLIDI,
pahala baju ikut harga..
kalau ade diskaun tuh..
diskaun ah pahala tuh.
hoho

to ATT,
thanx att..kalau ade lemang..igt2 sikit.hehe

to YAZID,
selamat juge yazid..sgalenye slamat.

to ARQUE,
pantun tu kire wajib la tuh.
kire kalo xde,akan dianggap tak up to date.what??
=D

Anonymous said...

berdegup kencang dpt kad...
sebbek kad raye.,.
kalau undgn kwen..kecewa.hahahaha

abang besi said...

kesian mut2...kah kah kah,,,eh..
tergelak plk...igt..ceria2 selalu k>?

bLurr said...

slmt hr raye gak...

nak raye ni ceria2 sket la..
asyik sedey je tiap kali masuk blog ni..ahahah

aeiou said...

slamat ari raye lumut...
lpekan ape yg da lpas.
mmg ssh nk lpekan.tp cube k?

IkanMasin90(IM90) said...

haha..
biase ah doe..
ak bagi advice kat membe ak pandai
tpo diri sendiri kantoi..
huahua

babe ko study mane

oranglidi said...

ha'a.. ada diskaun susah la kan? hahaha.. lu ni boleh tahan jugak lawaknye..

pekot2..

lumut said...

to ANOY,
lambat lagi kot nak dpt kad kawen dr aku...tah ble la tuh...

to ABG BESI,
insyaAllah..akan ku usahakan.

to BLURR,
adeh blurr..ko plak jgn la sdeh..sori lah ye.ok2.aku ceri neh.sambil petik gitar.ops berangan lagi.

to AEIOU,
lumut akn cube..

to AZZALIENA,
diri sendiri akan ok ble diri sendri nasehat and pujuk diri sndri.tp ko jgn igt tu sng nak wat beb..sgt susah.n seringkali gagal.

to ORANGLIDI,
leh jadi badot gak aku neh.pandai wat lawk ek..

anaklaut said...

selamat menyambut hari raya buat si gadis manis..Cik Lumut.

maaf zahir dan batin..

anaklaut-

cik GULA-gULA said...

salam:) holla lumut:)

peratama sekali..mekaseh kad raya:) chantek oke!!

kedua..pasal exam kamu:) gud luck ya!! i know taht u r "macho" enough to handle those probs!! chayo2!!

thirdly, miez salute sikap and ur personality yang "jatuh bangun sendiri!:..gud!!


selamat hari raya gadiz tabah!! mueachh22..aku sayang kamu:)

nana~ said...

selamat hari raya....
kepada saudara serta saudari.
setahun hanya sekali.
merayakan hari yang mulia ini.

di masa bulan ramdhan.
kita berpuasa hingga sebulan.
pabila syawal menjelma.
hari raya disambut dgn gembira.

selamatttttttt hariiiiiii rayaaaaaaa...

aku nyanyikan tuk ko.
selamat hari raya, lumut.
maaf zahir batin.

dari,
cik nana.
malaysia. ;)

ber_u_wang said...

selamat menyambut hari raya...

maaf zahir dan batin jika ada salah silap komen ke

lumut said...

to ANAKLAUT,
maaf zahir batin juge anak laut..

to MIEZ,
1)same2 miez cyg!
2)owh pasal exam pon macho gak ker>adeh.
3)hmm..xpayah lah salut miez.saye bgn pon bkn sendri..tp dgn sokongan insan2 lain..dan juge miez yg comel.
aku syg kamu juge sis..

to CIK NANA,
uihh sedap sungguh suare kamu...nak menitis air mata wa ckp lu..hehe..
slam lebaran cik nana...

to BER_UWANG,
maaf zahir batin jge jika ade slh silap coretan dan jomen juge..=)

yoro okino said...

skII malah kot..aduhh

Naz said...

wahh.. dan pandai maen gitar? siap nyanyi2 pulak tu... kasi la pokcik dengo.. buleh?? hehehe...

Selamat Hari Raya juga... semoga balik mesia, boleh lepak2 puas2 dng family dan kawan2 sekampung...

oranglidi said...

wa nak buat pengumuman, wa dah stat blajar men gitar. lu bile lagi?

muhdzahari said...

kat sini, sebelum bulan puasa dah pasang lagu raya.
ada pulak tu yang pasang takbir raya. mungkin beliau TERpasang disebabkan music player itu shuffle. mungkin.

selamat hari raya. tapi raya lambat lagi, relax lah. kita bermaaf maafan dipagi raya lah, baru feel. :)

LORD ZARA 札拉 said...

selamat hari raya sayang~

bawa baju kurung lebih tak?


dah ada semua bekalan?

err, tak mau sedih2 ya?


nanti keluarga kat rumah pun sedih~


apa lagi sayang~


ber-webcam dgn merekalah~

hehehe~

Jard The Great said...

selamat ari raya gak.. ehehe..

lumut said...

to YORO,
eh aku kurang paham la.

to NAZ,
alah pokcik..ade ke mintak org aja..nak kene neh..hehe..
kamu tuh sifu kot..
itu kan imiginasi pokcik..lom smp tahap tu lg..huhu

to ORANG LIDI,
wa mmg dah start.tp now busy sket..so kne tggl kan kejap minat tuh.iskk..bile nak power cm ni.uuhh


to MUHDZAHARI,
lumut skali pon lom pasang lagu raye kat laptop neh..hu..
meruntun jiwa kot.

to ZARA,
baju kutung mestilah ade..
kate nak ayu di pagi raye..
huhuhu....

to JARD,
hee..slamat2 jard..

En.Shahir said...

Salam...Perh Skali snggah dh bg effect yg mendalam... aku pn tumpng sedih kau... aku yg dok kt malaysia pn sedih klw x dpt blik kg.. ni kn kau.. x pa.. yg pntg macho... mmb aku pnh bg taw aku. kita kn sorok kesedihn kita dr mata org.. sbb 2 adalah kelemahan kita.. so kita kn jgn la sdh2.. kn appy... salam raya macho tok Lumut... aku ambik kt raya kau ni.. simpn kt dlm lptop..

Gadis.alaMaya said...

saye sebagai teman bloger br anda pun ingin mengucapkan selamat hari raye kembali heheheh :D

ayamgoreng said...

hye lumut...ehem2.terbatuh plak.

lumut said...

to EN.SHAHIR,
memmang sadis gak la...
isk...aku sebak weh dgr lagu raye..
mmg xde feel langsung kot nak raye..
huhuhuhhu..
tak salah kite sedih.cume sedih pada benda yg sepatutnye..jgn jd cm aku,bodoh tak habis2.isk.

to GADIS.ALAMAYA,
hehe..baru ke lama x penting..
yg penting ikhlas.=)

to AYAMGORENG,
isk terbatuk-batuk smp tersilap taip.isk2.

ikanriang said...

aku macam ragu2 tgk ayamgoreng tu.
macam kenal.
tapi sape ntah.

samat ari raye lumut.
aku dah beli baju raya.
baju kebaya hahahahahahahahhahaa

aku tak caye aku beli kebaya.
first time dalam idup.
rm150, gune duit sendiri.
amazing.
aku dah besar.
tak sangka.
aku bukan anak mak yang mane tiap tahun dibuatkan baju raya untuknya lagi.

nanti aku tunjuk ko gamba aku pakai kebaya okaii!
dan jgn terbahak!

lumut said...

oi.pakai kebaye..budget ramping ah lu?saje an nak wat aku jeles.
sape ayamgoreng?

Lizz said...

aku macam nak terkene taun aje pas abis bace entry ni beb!!! kuang asam sebab aku hampir2 nak terjerit2 hepi cuz ko dah jumpe jodoh baru... tapi, musnah, imaginasi aje rupenye. hek eleh.

neway, nnti pagi raye.. jgn lupe bg email kat aku! akan aku layan ko aritu. muahahhah

Naz said...

hahaha... apa2 ajers...

Selamat bersahur...

ikanriang said...

adela membe saye yang sengal.
sangat suka ayam.
esok nak gi kursus memandu.
harap saya bangun pagi.
aritu tak pergi sbb bangun lewat muahahahaaa

lumut said...

to LIZZ,
nest kan kalau benda tuh realiti..
bukan ko je terjerit2..hehe

to NAZZ,
pape aje pokcik..

to IKANRIANG,
oiii!!ko ni mmg la.perangai dr dlu x berubah..hehe..
yes!nnt ko leh bawak aku jalan2.lalalalala