Wednesday, September 16, 2009

si bodoh senyumlah lagi


lagi beberapa jam aku akan berperang dengan itu.
test killer subject akan bertemu tak lama lagi.
aku tahu aku bakal kecundang dimedan perang itu.
semangat aku hilang dimakan waktu....

si bodoh,
kenapa begini...
masa ini tidak sesuai untuk kau bersedih..
kau bakal berjuang sebentar lagi.

"aku tidak pedulikan itu..semua kata2 semangat aku tepis"
aku terduduk...
aku lepaskan apa yang terbuku dihati..sendiri..
seorang diri..aku letih..aku penat...

aku duduk sendiri lagi...
kuseka air mata menitis di pipi..
si bodoh cuba mengawal emosi lagi..
ditekup muka..tidak tertahan lagi...
dilepaskan tangisan...esakan semakin menjadi-jadi..

si bodoh..
kenapa kau menangis di pagi hari...

sibodoh..kenapa kau begini..
hentikan esakan tangisan mu....


""aku mencapai towel,kutekup muka.kulepaskan segala yang terpendam sekian lama.sudah tidak mampu untuk kusimpan.sekali sekala harus dilepaskan.aku melepaskan esakkan.kututup rapat muka agar esakkan tidak kedengaran oleh rakan seperjuangan..kututup buku.kukemas segalanya yang serabut diatas meja..seserabut hati aku...""

""aku berdiri..ku pandang ke luar jendela...hari raya bakal bertandang beberapa hari lagi...tiada apa yang gembira bakal aku kongsi..melainkan simpan rapi luka dihati....."

"semoga kau bahagia sayang..."
aku pergi melangkah untuk menyucikan diri......
"tuhan,aku redha atas pemergiannya...."sebut aku berulang kali mengharap kekuatan itu datang menemani...

sibodoh.kau memang bodoh.sakit.
aku menadah tangan..terus aku berdoa agar hati ini tenang..
tapak tangan ku basah dengan guguran airmata..
semoga kesedihan ini kau bawa pergi wahai tangisan...

haruskah aku juga pergi dari alam maya ini....

hey si bodoh..senyumlah lagi...
[sekadar gambar hiasan]

[gambar dah sampai tarikh luput,berkulat da]
ye.aku gadis.aku punya perasaan.hatiku mudah tersentuh.
aku gadis.ye aku gadis.
aku letih bermain dengan keegoan sendiri.

mak,abah..dikesempatan ini anakmu ingin memohon kemaafan..

60 comments:

Naz said...

Selamat berjuang di medan exam. pokcik doakan semoga kamu dpt score... jng la ckp diri sendiri mcm tu. org bijak jer yg dpt blajar ke oversea. kalo pokcik ni yg stakat blajo kat sini, nak gelarapa la pulak yer... kumbang bukan sekuntum... hehehehe...

Aku Beskot™ said...

btol ape yg Naz ckp..
bkn calang² org bley p blaja kt oversea..

ilek mut..
tumpukn dlu kt test..
abes test..,
kuar kn sehabes baek air mata tuh..
yg lepas tu..
biarkn berlalu..
tp bkn dlupakn trus..
sbb ia pemberi semangat ntok buka kesah baru..

pape pon..,
cube la ntok gumbira..
senyum skit mut..
hehe..
gut lux test..

oranglidi said...

aih, xde org bodoh la kat dunia ni..

.rafiq. said...

ko terer la lumut. kau punya tulisan memang wat aku tergoda. woi bukan tergoda nak kawin lah bagai. tergoda dengan bahasa kau. kau ada bakat sastera.

maiyah said...

salam.. meluahkan adalah satu kepuasan dan dpt kurangkan stress.. selamat hari raya ye.. maaf kalo ada komen yg tak kenan dihati :D

sharamli said...

all da best......

Besi Karat said...

Hadapi dengan senyuman,bak kata Dewa 19 =D

imHepPie said...

si bodoh???tirngat cita suami, istri dan ...

haihh x bek ckp bodoh huhu

NuR said...

my dear cik lumut

huhu..jgn la sedey
nanti kite kat sini pun sedey sama..
emm.. ujian tu.
takpe, kita sabar..
ALLAH akan bersama org yg sabar..
jgn putus asa..
huhu.pandai je nasihat org..diri sendiri pun sama juga..agagagaga!
takpe..kita punya kwn2 yg sudi bagi sokongan moral..

cheer up cik lumut
=)

ber_u_wang said...

cik lumut...

menangis la kalau itu sumber kekuatan mu..pasti lepas menangis cik lumut lega kan..

biarkan kenangan itu di situ yang penting cik lumut terus melangkah mengapai sesuatu yang akan membahagiakan cik lumut....

ingat setiap kejayaan bermula dengan langkah pertama yang gagal.


nota:
kalau nak raya di bulan sama saya

Mrs Camillo said...

pekot!!! nanti aku hadiahkan video raya ye!!! :) bukan ntuk buat kau menangis. tapi untuk kau senyum bangga pada kami2 di sini.

INGAT!

jarak ta pernah memisahkan kita jauh.
kan hari2 aku jenguk kau ni.

assume macam aku jenguk ko kat bilek sudeyh.

huhu~

arque said...

hey si bodoh,anda rilek2 kan lah diri.
hey si bodoh,anda bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian hari.
hey si bodoh,kalau luka di hati tak sembuh lagi..buang jauh2 luka tu nanti.
hey si bodoh,kalau dah tak boleh buat ape,mintak tolong pada Illahi.
hey si bodoh,anda kat oversea kene study,ingt tujuan diri.
hey si bodoh,anda dah tak bodoh lagi.
sila senyumlah lagi..
aku tak puas hati,senyum sekali lagi.mungkin berkali2.
cukup takat tu,aku dah nampak taik gigi.
ok lah,aku mahu mandi.

hahahaahahaha.aku mengomen dalam keadaan mamai. -_-

Hayatito said...

rasa nk nangis sm dgn cik lumut..=(
serius..mmg sedih

ezany said...

eh.. si gadis ker.. igtkan jejaka.. adess..

ape pun.. gud luck.. bersusah2 dulu.. bersenang2 kemudian..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

y?

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum.

oh..cchayyokk!

hehe...sy pn cti ni kne stadi..test, project present lpas cti ni..

Gambate cik lumut!

Bittaufiq wannajah

Majada wajada

=)

Yazid Husain said...

selamat hari raya
maaf zahir batin

AbcdeFtyyhahh; said...

syg, be strong. fikirkan yg maha Esa. terlalu banak nikmat yg telah kau kecapi. duduk, dan muhasabah la , wahai sahabt.

ku doakan kamu najah dalam imtihan :)

anaklaut said...

salam...

kamu mesti kuat dan tabah... moga berjaya dlm exam..amin

anaklaut said...

salam...

kamu mesti kuat dan tabah... moga berjaya dlm exam..amin

mamai said...

lepaskan jangan ditahan dalam hati yag kecil itu...hanya makan diri...jgn kita tipu diri kita sediri.

all the best my friend that all I can say the rest is up to you

kimisai said...

senyum nak tutup kesedihan,
tabah nak hadapi kesedihan,
pasrah nak jalani kehidupan....



***********************************
mcam main bola,
lu skor 1 wa kosong,
pastu wa skor 1 lu tak skor dah,
kita seri,

lu skor 2 wa 1,
wa skor balik 1,
kita seri,

lu skor la berapa pun,
wa pun skor la bejuta pun,
tapi bila di luar padang,
anggap la ianya hanya permainan,
jadikannya 0-0 balik,
walaupun hakikatnya,
lu mungkin 5,
wa mungkin 0,

lu mungkin 0,
wa pulak 5..6..7..8...,
tapi bila dah keluar padang,
0-0 balik..

apa salahnya....



SELAMAT HARI RAYA AIDILFTRI
MAAF ZAHIR BATIN
0-0 ok..!!
***********************************

LUVLYDIYANA said...

good luck...!!

cHeRyNa PiReS said...

lagi beberapa jam aku akan berperang dengan itu.
test killer subject akan bertemu tak lama lagi.
aku tahu aku bakal kecundang dimedan perang itu.
semangat aku hilang dimakan waktu....

si pandai,
kenapa begini...
masa ini tidak sesuai untuk kau bersedih..
kau bakal berjuang sebentar lagi.

"aku tidak pedulikan itu..semua kata2 semangat aku tepis"
aku terduduk...
aku lepaskan apa yang terbuku dihati..sendiri..
seorang diri..aku letih..aku penat...

aku duduk sendiri lagi...
kuseka air mata menitis di pipi..
si pandai cuba mengawal emosi lagi..
ditekup muka..tidak tertahan lagi...
dilepaskan tangisan...esakan semakin menjadi-jadi..

si pandai..
kenapa kau menangis di pagi hari...

sipandai..kenapa kau begini..
hentikan esakan tangisan mu....


""aku mencapai towel,kutekup muka.kulepaskan segala yang terpendam sekian lama.sudah tidak mampu untuk kusimpan.sekali sekala harus dilepaskan.aku melepaskan esakkan.kututup rapat muka agar esakkan tidak kedengaran oleh rakan seperjuangan..kututup buku.kukemas segalanya yang serabut diatas meja..seserabut hati aku...""

""aku berdiri..ku pandang ke luar jendela...hari raya bakal bertandang beberapa hari lagi...tiada apa yang gembira bakal aku kongsi..melainkan simpan rapi luka dihati....."

"semoga kau bahagia sayang..."
aku pergi melangkah untuk menyucikan diri......
"tuhan,aku redha atas pemergiannya...."sebut aku berulang kali mengharap kekuatan itu datang menemani...

sipandai.kau memang pandai.sakit.
aku menadah tangan..terus aku berdoa agar hati ini tenang..
tapak tangan ku basah dengan guguran airmata..
semoga kesedihan ini kau bawa pergi wahai tangisan...

haruskah aku juga pergi dari alam maya ini....

hey si pandai..senyumlah lagi...


* posting ini telah di rephrase utk mendoakan kepandaian anda:)

all the best...sukses yok?!

Amin.

farah said...

jawab exam baik2 ya.

lepaskan kesedihan itu lumut.

aku sayang ko.

ihiks, tetiba plak.

haha.

lizz said...

hey, gud luck beb!!
ko orang yg terpilih utk dapat ujian itu, terima n redha..

pasti ade ganjaran utk ko nanti :)

al said...

Andai dirimu merasa lemah,
Datanglah kepadaku supaya aku bisa merawat semua lelah.

Andai dirimu ditimpa musibah,
Bawalah diriku kepadaku supaya aku mampu mengurangkan semua resah.

Andai dirimu diapit masalah,
Hampirkanlah dirimu kepadaku supaya aku dapat melegakan semua gundah…

kerana aku ingin berada di situ
bersama kamu
dalam susah dan senang
tanpa mengira waktu

Kapten Luffy said...

moga dlm dewan kamu tenang2 ya

nazri.sensei said...

there is 1 thing 2 do 3 words for you..dun be sad..=)

seroja jingga said...

hey lumut,,
kamu buat akak sebak.
airmta tak terkeluar..tapi dada
akak sempit baca entry ni..

dalam nye luka mu..
walau kamu jauh..tapi hati
kita tetap dekat..

jgn sedih k..walau
kamu cuba simpan kesedihan itu
luka tetap ade..akak faham..
nangis sepuas puasnye
lepaskan segla yng terbuku..jerit sekuat hati..kamu mungkin tenang
kemudian..

zikir pengubat hati
jgn lupa itu..

senyumlah si bodoh..

sayu=pilu said...

gud luck lumut..
congrat u win that contes...
ku pun tengah menanti JEJAKA PENCURI HATI

bUdAk kEnTaNg said...

Assalammualikum si gadis cik Lumut,
semoga kamu sukses ke medan tersebut..
ingat kepadaNya..
insyaAllah segalnya dipermudahkan..

pehal ko ckp cam tu cik lumut tak baek beb..igt senang ke nak ke oversea sane..bkn calang2 woo.. so take it easy lar wokehh..

jgn ckp byk kali takut terlekat pd diri.. Salam Lebaran cik lumut :)

terima kasih sudi ke teratak buruk aku.. k.. :)

Atacha said...

lumut...atacha doakan lumut eh..supaya lumut tak nangis2 lagi..atacha doakan lumut sentiasa ceria & lulus periksa dgn cemerlang & balik cini nanti kite lepak mengeteh eh..hehehheheh

Jalak lenteng said...

tu la ngko..cukup 44x ko cakap bodo kan..betol2 ngko kene..tak tejawap ko nanti..

takpe-takpe..buat je yang terbaik..kalu boley senyum2 sket mase nak tekan sempoa tuh..

yang penting..bersabar..tiada sifat yang lebih baik Tuhan jadikan selain sifat sabar..

k lumut..

Tahniah jugak menang contest zelo..

sayu=pilu said...

jemput la amek kad raya... jgn terasa sekadar gurauan semata

tukanama said...

bak kata are2,"nape la are2 kene sedih sbb hilang die, pdhal org kat Iraq, Palestin tu tgok family sdiri mati depan mata"..

Aku tw ko sedih dan menangis sebab bnyk sebab. Tekanan study lagi, even ak yg ceria bhgia ni pon ad test static jp g pon rse tensi. lps test ko ni, pergi la buat ap yg kau nak. men basket. call ak ke..

i feel like flying over to get u..muahx! ak syg ko~

░♥si lampu neon♥░ said...

lumut sedih2 ko , sedih lagi orang lain yang kat luar tu...

tabah je la.

tuhan tu ada.

pelanduk2serupa said...

ak dah agk da lumut mesti mng!!!
lumut si bodoh,senyumla lg...dah mng kan?jgnla sdih2..huhu

lumut said...

to NAZ,
pokcik..bukan begitu mksud saye.bodoh itu bukan pada pelajaran saja la pokcik..kugelar diri ini bodoh kerana kecundang dengan suara hati..hati menangis lagi..isk...\

to EN.BESKOT,
beskot,bodoh pandai bukan sekadar diukur pada jauh mana org itu berlajar atau pangkatnya..tp bijak seseorang itu bila dpt melepaskan sesuatu dgn redha..bijak org itu bila bileh mengawal emosi..
lumut belum bijak lagi..
masih dungu.masih mencuba lagi.thanx beskot ats sokongan kamu.

to ORANGLIDI,
ramai org bodoh dalam dunia ni.kalau tiada org bodoh,bersepaj pula mereka yg riak.itukan manusia??mungkin.

to RAFIQ,
thanx rafiq atas kata2 smgt itu.aku cuma meluahakan pa yg terbuku.bakat??tidak pasti.
thax ye rafiq krn sudi membaca.

to MAIYAH,
betul tu kak.jgn dipendam terlalu lama.kadangkala perlu dilepaskan..agar hati punya ruang.

lumut said...

to SHARAMLI,
thanx babe..

to IMHEPPIE,
bodoh itu byk aspeknye...
ok2..nnt xckp da.ckp dungu je.

to BESI KARAT,
thanx.ape agaknya ye kalau bak kate kamu??

to NUR,
eh nur..jangan lah kamu turut bersedih..kamu kan kuat..lumut cuma lepaskan ape yg terbuku.kadang2kan nur,tangisan itu perlu dilepaskan..
thanx nur.

to BER_UWANG,
benar.menangis itu mudah.aku tidak mengganggu org lain.aku cume berikan ruang buat hati.sbb itu aku lepaskan sedikit kesedihan dan keperitan.aku sakit.letih.
jom beruwang pergi bulan..

to ARQUE,
pandai ye kau berkata-kata.
hebat juga kau melemparkan kata.
hehe.thanx arque.bangun2.jgn mamai.kang de yg buke pose kang.

to HANG NA NI,
syg...thanx sgt..aku terharu.akan kunntikan video darimu..
rindu korang..huhu

to HAYATITO,
hayatito..nangislah kalau itu yg buat kau rase lega...aku hanya ade airmata.dan aku lepaskan nya utk bwa kesedihan itu pergi.

to EZANY,
mmg ramai yg igt lumut jejaka..isk.nape ek?thanx ezany...

to AKUPENTOI,
sbb aku letih..aku sakit..kadang2 tersungkur ditarik memori.

lumut said...

to YUSUF,
w'salam yusuf.kamu pon blaja rajin2 ye..terima kasih ats sokongan.hhyyyttteee!!gambate!!akan kuredah juga walau ape pon..salam lebaran buat kamu.

to YAZID,
selamat hari raya juga yazid dari aku yg jauh ini...

to FATYYHAHH,
betul sahabta..aku perlu bersyukur atas nikmat yg tdk ternilai.tp aku juga punya rasa sedij.dan aku perlu ruang utk kulepaskan.=)

to MAMAI,
benar.thanx kau memahami.aku melepaskan bukan utk meminta simpati.cuma ini saja tempat agar aku tdk trus meniou diri.mmg semuanya bergantung pd diri sndri..cuma smgt itu sudah hlh.kemanakah?

to ANAKLAUT,
salam kembali.aku masih mencuba.cuma kadang2 aku tersungkur.perlu kekuatan kembali.aku cuba lagi.amin.

to LUVLYDIYANA,
thanx babe..!

to KIMISAI,
hebat kau berkata-kata.ada makna yg perlu dirasa dgn hati...salam lebaran kembali.

to CHERYNA,
rajinnya kau tuka..hmm..aku cuba!amin..thanx babe.

to FARAH,
aku da lepaskan td..aku kawal.pujuk hati..isk.aku syg kau.uuuhh..mesti jmpe nnt!

lumut said...

to LIZZ,
hey babe!!thanx..aku pon rasa aku terpilih.kau juga terpilih.da mereka..sume dipilih..jd sape yg x dipilih
thanx syg.aku sdg menanti ganjaran itu..hmm

to AL,
cantik bait-baik itu.
indah jika ianya realiti.
oh aku tdk sanggup disakiti.hanya menanti sang suami..=)

to NAZRI,
thanx dude.i'll try my best..

to MONKEY,
harap2 begitu td..tp da lepas da neh..xtenang kot!susah!

to SEROJA,
jika menangis tidak semestinya sedih.jika tdk menangis tdk semestinya kuat.kesedihan dan sebak tanpa airmata itu lg sgt sakit...pedih.aku letih.
thanx kak..aku makin dekat padaNya..aku merayu semahunya...oh tuhan.

to HYSMAN,
waalaikummussalam sijejaka hysman.
isk..bodoh itu bukan pada peljaran saja la hysman..meluas lagi maksudnye..thanx hysman doakan aku,aku mmg slalau ke teratak kau.tp air x hidangkan.erk.

to SAYU=PILU,
thanx babe.aku pon x sangka aku mng..huhu..crita tuh sekdar luahan rasa hatiku ni...kau sedang menanti jejaka pencuri hati??ak doakan kau berjaya..aku juga ingin menanti kehadirannya.kalau boleh.by the way.kad da amik.

to ATACHA,
thanx dear..atas sokongan mu..aku sgt hargai..kerna aku makin lemah menipu diri.huhu..nnt leh lepak ek.

to JALAK,
hmmm..bodoh=byk kekurangan..itulah aku..sori jalak kalau kau xsng dgn pekataan itu..thanx..contest tuh pon aku xsangka,thanx buat sume yg sokong.

to KHALIL,
kau jagekan sygku yg satu itu.pujuk hatinya..ckp dgn die..aku akn balik peluk die nnt.kau juga akan ku peluk erat..aku syg korg...

tp SILAMPUNEON,
aku tahu ramai yg lg trok..aku cume lepaskan rase sebak ni je..sori ye yg..

to PELANDUK2SERUPA,
kau dah agak??owh hebat kau..thax weh.

cik GULA-gULA said...

lumut:)

salam lebaran>:)

moga kamu terus senyum dan berhenti menyalahkan diri sendiri:)

miez sayang kamu.

IkanMasin90(IM90) said...

lumut...
wa tau kau leh buat..


kau cakap kan ak leh buat..
ko pun okay :)

jgn sedey2 doe..ko tahu mane nak cari aku..haha

IkanMasin90(IM90) said...

weh..
ko tahu tak ko comelll
senyum kkk...
jgn sedey2...hehe

oranglidi said...

haha. haha..

xkira lah. xde org bodoh.

Wanita Mutalib said...

dek lumut yang jauh..

jangan sedih2 yer..

ni nak berjuang nih, hati kena tenang yer...

kakak doa sekali untuk ketenangan kamoo di sana kay ^_^

Razman said...

uish..cool la lumut..nak raya ni..lupakan semua masalah..tgk mcm aku, walaupun tak pandai (taknak guna bodoh), wlaupun loser, sentiasa hepi..

slmt hari raya

SwEetForEst said...

erm..kuat cik lumut..anda kene kuat tuk terus kan perjuangan ini..

sabar keyh..maybe lepas nieyh cik lumut senang..dugaan tuk cik lumut..

lumut said...

to MIEZ,
apesal airmata melelh je ni..isk.thanx miez.salam lebaran.

to AZZALIENA,
aku xkuat beb..aku letih..aku sakit..ntahlah..aku tau aku kene simpan sume tuh.
hmm..ak nak senyum hepi mcm dlu.plis..

to ORANGLIDI,
ade je.

to WANITA,
thanx kak kerana mendoakan saye..saye cume insan biasa.ble sgalenye bertandang kembali..hati meruntun sebak..

to ROZMAN,
hmm...maknenye aku lom kuat mcm ko..huhu

to SWEET,
insyaAllah..aku nga tunggu utk hepi mcm dlu...aku rindu khidupan yg dlu...

Naz said...

dah la.. jng bazirkan air mata tu. nah kain, kesat hingus sekali... jom kita nyanyi2 lagu rayer utk ubat hati yg luka...

13247 said...

lu apehal nk nanges2?
nk kene hentak?
gua tau la lu gadis...
happy sudah..
raya nak dekat ni..
nak gua belanje lu baju raya baru?
jersi man u away...haha..

Lang Legar said...

Come on lumut, jangan goyah selalu..
memang kadang2 penat dan tewas tapi harus juga bangkit..

Air mata yang diseka patut jatuh atas sebab yang berbaloi..
bukan atas kerna emosi yang tewas..

Raya dah nak hampir tiba, mungkin suasana di sana tak sama seperti di sini tapi kalau kau berterusan sedih begini, bagaimana mahu jadikan hari lebaran itu meriah kan..

ubaidillah alqasam said...

salam...

sedih...

gembira...


risau...


tenang...


semua datang dari yang maha MEmberi..

buat akak dan bukan abang lumut...

mengadulah padaNya... salam aidilfitri...

rabbana taqabbala minni waminkum...

yoro okino said...

lumut
ko sabar laa
pikir positif skit..
ko kena pk benda2 yg happy..
klu ko rasa nak sedih2..
ko jgn duk sensorng..
have fun skit..
mintak doa bnyk2
selamat hari raya..
maaf zahir batin

jane said...

gud luck lumut sahabt gue
wa doakan lu score the best okie!

solamat hali laya

@tune® said...

hey gadies
hey ladies

take care ye

lumut said...

to NAZ,
thanx hukurkan kain tuh even dalam alam maya..terharu plak aku.hmmm..da nak raye ni...bestnye kat mlysia kan pokcik?

to IEZAT,
lu hentak wa..wa hentak balik boleh ker??hehe..em xdela..ade yg xtau wa gadis..kang susah la gadis sume cair ngan wa..huhu..
haha..jersi man u plak da lu nak bg.leh gak..

to LNAG LEGAR,
thanx legar..kadang2 je aku goyah..ble aku letih menahan sebak di hati..aku harus lepaskan.ble da lepaskan..syesly mood jd xbes...hmmm..slamat ari raye teman.

to UBAIDILLAH,
huhu..thanx teman.akan ku usaha utk tepis rase x best ni.hmmm..

to YORO,
btol ckp ko tu yoro..
mmg aku slalu pk posotof skrg ni.aku pujuk hati..aku buat la pape pon nak epikan diri..
tp mcm budak2 la kan..kalau dipujuk jugak tp still nak ngade2 majok kan?cmtu la hati aku..so aku kene ikutkan..lepaskan tangisan biar hati ade ruang.thanx yoro.

to AREQUE,
thanx babe doakan aku.slamat ari raye..huhu

to @TUNE,
hey gadis disana..take care too..

oranglidi said...

takde jugak.

skang ni wa tengah dgr lagu haikal, epilog silam n mentari hidup. jadi kesimpulannya wa mau cakap

selamat hari rahaya

░♥si lampu neon♥░ said...

same2 kite dekatkan diri dengan Allah, solat, dan mengaji biar tenang fikiran...