Tuesday, September 15, 2009

jejaka pencuri hati..


lepas class aku terus pergi ke gelanggang basketball.
sekadar memerhati gelagat "penggila" bola keranjang.aku tidak turun kerana hanya memakai jeans.tidak sesuailah.
macam biasa aku akan duduk ditingkat atas sekadar memerhati jejaka yang berambut "tajam" itu.dia tinggi orangnya,badan berisi nampak tough.dengan mengenakan baju away menchester united biru hitam,dia tampak bergaya.
cool,macho,kacak,smart,bisa buat aku teruja menggila.
sudah hampir sebulan aku memerhatikannya.dia sangat lincah digelanggang itu.
"sharp shooter..."puji hatiku perlahan.
"good defender.."puji ku lagi.tinggi kau lompat.

"woi,dari minggu lepas aku tengok kau bertenggek dekat sini,baru habis kelas ker?",sapa jiran rumah aku merangkap kawan sekelas aku merangkap kawan kampung aku.

"babe,kau kenal tak mamat yang tengah pegang bola tu??siapa nama die?budak course mane tu?"

"oh....apesal kau tanya??kau minat die ker??",muke babe seakan tidak puas hati.mungkin dia juga memendam perasaan buat lelaki itu.

"bukanlah.aku tanya je.rileks ah.siapa nama die??",excited ingin tahu.

"nama die aku tak tahu.tapi orang panggil die zelo double5.budak final year tu.tapi aku tak pasti course ape.yang aku pasti dia power main gitar.malaysian night hari tuh,dia lah perform.kau tak datang ker hari tuh?",tanya member aku.

sedap jugak nama die.zelo double5.puji aku didalam hati...

"aku bukan tak nak pergi babe.tapi....duit yang aku kumpul dari tahun lepas,aku dah guna...aku belikan mak aku kasut dengan baju baru.semalam aku tengok tapak kaki mak aku berdarah.sebab tapak kasut dia dah berlubang.so,tak cukup untuk aku join that night."

"laaaahhh..apesal ko tak pinjam kat aku?ko ni...isk.tak pe lah.dalam camera aku ni ada gambar malam tuh.banyak gak gambar zelo aku tangkap.aku ada class ni.chow dulu ah.camera simpan baik-baik."

bestnya dapat join malaysian night tuh.isk.tak apalah..bukan rezeki aku.mak lebih memerlukan kasut itu...

aku terus membelek-belek gambar didalam camera babe.sambil bermonolog didalam hati.
"eh zelo!!waaahhhh...kacak gile dia malam tu...hmmm...smartnya dia main gitar tu.mesti dia ni anak orang kaya.tengok cara drees up pon dah tau.."

aku terus mengalihkan pandangan ku kearah gelanggang,mencari jejaka benama zelo itu.
"eh,dah tak ada da??isk..dah balik ke die...hmmm,"rungut aku sendiri.sambil membelek-belek gambar didalam camera itu,aku mengaturkan langkah untuk berlalu pergi.

pertembungan tidak kusangka...

"ops!im sorry..saya tak perasan tadi....,"aku meminta maaf sambil menekup bibir tanda bibirku sakit terhantuk dek bola yang dipegangnya...

adeh..sakit la pulak...camne nak control ni...berdebar-debar beb....nak tahan sakit bibir lagi..nak tahan degupan jantung lagi...hehe
tapi tak pe la..bukan senang nak bertembung dengan zelo si KACAK.
"eh awak,bibir awak berdarah tu.meh saya tolong,"pinta zelo dengan sangat gantleman.suara dia memang bisa mencairkan hati seorang gadis.

belum sempat aku nak jawab..zelo terus tarik tangan aku berlapikkan baju away Manchester United yang bewarna biru hitam yang dipakainya tadi..
"cepatnya dia salin baju..",usik suara hatiku..

kami duduk diatas bangku..tanpa diminta,zelo mengesat darah yang mengalir dibibir aku menggunakan baju away Manchester United yang bewarna biru hitam tadi.uhh..pedih tak terkata.mesti bengkak lepas ni.

"eh,awak.kenapa lap guna baju ni??nanti kotorlah.."aku cuba menepis..elelele..
"tak apa.baju ni boleh dibasuh,tapi kecederaan bibir awak tu perlu dirawat.",elok tutur katanya...

"lain kali jalan pandang depan...baru nampak mana arah tujuan..,"tambah zelo lagi dengan penuh berhemah.

"maafkan saya..."pintaku ringkas.

kami senyap.dia nampak sangat caring,bertanggungjawab atas apa yang dia dah lakukan.hormat perempuan.itulah yang dapat aku tafsirkan melalui perjumpaan mata ke mata yang ringkas itu.
kami tidak banyak bercakap.selesai dia membersihkan darah dibibir ini,aku terus pergi setelah mengucapkan terima kasih.
tapi...aku merasakan sesuatu.
dari redupan mata lelakinya itu...dia seakan menyembunyikan sesuatu...walaupun kau kacak..aku masih dapat melihat kegusaran diwajah kacak mu itu...

malam selepas kejadian berdarah itu,aku meceritakan pada babe.bertubi-tubi soalan yang babe ajukan kepadaku.letih pulak aku nak jawab.apehal minah ni tanya macam-macam plak.
aku tak puas hati.aku rasakan seperti ada sesuatu yang tersorok disebalik hati jejaka itu.
dan setelah puas aku memaksa...akhirnya,babe membongkarkan segala rahsia.

"lumut,apa yang aku nak ceritakan kat kau ni.aku tak tahulah sejauh mana kepastian dia.tapi inilah yang aku dengar dari budak-budak ni."

"okay,tak pe.aku tak kesah.kau ceritalah,"balasku dengan agak macho.haha.

"zelo tu memang nampak steady,macho,gagah,pandai,smart,kacak...dengan kata lain,merangkumi ciri-ciri lelaki idaman lah.tapi..jauh didasar hati dia..dia sudah hilang semangat.hati dia hampir mati kerana kehilangan kekasih yang amat disayanginya.apa yang aku dengar,dia tu memang setia,jujur and sayang nak mati dengan awek die.kalau kau terpikat tengok zelo yang sekarang,aku jamin kau mesti dah sawan kalau kau jumpa zelo yang dulu.dulu dia mudah tersenyum..suka buat lawak...tapi sekarang..."

"sekarang kenapa??"

"sejak kemalangan yang melibatkan dia dengan awek die...die terus berubah.awek die meninggal ditempat kejadian.time tuh awek die menghembuskan nafas terakhir dalam pangkuan die.sebab tu dia tak boleh terima kenyataan.dulu masa mula-mula dulu,dia agak trauma.slalu salahkan diri dia atas kematian awek dia...."

"tapi..macam mana zelo recover balik semangat dia..kau tak payah lah tanya.aku pon tak tau.tapi zelo memang nampak berubah sejak peristiwa tu.but then,budi bahasa dia,tetap seperti dulu.hormat perempuan tu yang paling aku salute.dah lah rajin,bijak,cakap pon elok-elok je..hensem pulak tu.lagi satu,sejak dia kehilangan awek die lah die belajar main gitar.sekarang ni dah power gile petik gitar.lagu yang zelo mainkan masa malaysian night tu,adalah lagu dari sajak awek die yang die jumpa dalam diari awek die.sweet gile zelo neh....."

"memang meleleh ah gadis-gadis dengar lagu tu...lagi satu...nama "double5" belakang nama zelo tuh adalah sempena birthday awek dia pada 05 mei.sebab tuh la orang panggil dia zelo double5.sweet kan??"

"sumpah sweet........................................................................dia tak ada awek ker??"

"hahaha..bodoh la kalau orang kacak macam tu tak ada orang cair.tapi sorang gadis pon tak berjaya.......zelo ada blog.kau tau??ni ha link dia kalau kau nak la.."


tanpa fikir panjang aku terus bukak blog zelo double5.
dari blog tu aku dapat tau yang baju Manchester United
yang dia gunakan untuk kesat darah kat bibir aku tu...
dia baru je beli.katanya nak pakai pada hari raya nanti....

sweet gile kau zelo~~~~~~~~~~

zelo..andai aku insan yang layak untuk membuka pintu hatimu..
izinkan aku mengisi kekosongan itu untuk membahagiakan kamu..
semoga kau terus tabah zelo.bertuah si gadis itu...


mungkinkah ini kereta yang dipandu zelo??
[kenanagan itu datang menjengah..mengeluh aku sendiri,]


p/s:
cerita diatas hanya rekaan semata-mata memandangkan aku
menyertai contest di
blog zelo55.
aku tak kenal pon zelo neh,jumpa pon tak pernah.
dah aku nak sambung study ni......
sorry la kalau ada sesiapa yang touching
lebih-lebih pulak.
dah ada yang cair pulak ker dengan zelo55??hahaha.

103 comments:

::[si putihpurple]:: said...

2nd plak..
hahahahaha;D

sweet giler weh jejaka tuh..dah meleleh aku cair ni.. (0.o)

::[si putihpurple]:: said...

1st!!
tu je la...
gagagaggagaga;DDD

sharamli said...

memang t0uching..hu3

ber_u_wang said...

kalau betul apa salah nya cik lumut... ahaaks..

oranglidi said...

cis, wa dah agak something wrong..

NuR said...

oh.... ku kira kisah benar
nmpk real..
aduh..

lumut said...

to SIPUTIH,
hahaha...aku kalau imagine mmg sweet..isk..bestnyeee.hehe

to BER_UWANG,
kalau betul..isk best nye...cair lumut..haha

to SHARAMLI,
hee..jgn nanges,..rekaan je.

to ORANGLIDI,
best kan imiginasi aku.smp ko da leh agk da.haha

to NUR,
hee..rekaan je..
cair ngan zelo ker?hehe

ninie said...

sweeeeettttt gile weh zelo!!!!!!!
even rekaan..sweet jugak!!!!
ade ke lelaki cmtu lg...isk.

farah said...

aku pon dah jatuh cinta pada zelo.

err, apakah?

haha.

mamai said...

kantoi..dush dush menghantuk kepala di lappy...

AbcdeFtyyhahh; said...

terror gle awk wat cerpen, suke2. gud luck :)

lumut said...

to NINIE,
ade ke tak lagi laki cmtuh..aku pon x pasti..bek ko tnye zelo.mane tau die tau.hehe

to FARAH,
haha..ramailah gadis cair ngan ko zelo..nasibla..hehe..

to MAMAI,
hahaha..ape tak hantu kpale kat dinding batu je..haha

to ABCDEF,
maseh2..ni kire cerpen ek?bagus lah suke..hepi2.

.rafiq. said...

peh memang jeles ngan si zelo ni. jeles gile ah. jejaka idaman tuu.heh heh. cis tertipu rupanya. tapi memang best cite kau. tepuk dahi. ehh eh tepuk tangan.

Jalak lenteng said...

aku dah agak dah..bab2 citer ni di reka-reka punyer..nyaris2 percaya tapi aku tetap tak percaya..

tapi cerita ko ni walaupun aku tak percaaya..aku tetap nak ketawa..mmg suwey betul..

g study arr..kang aku kacau ko marah plak..haha

imHepPie said...

rambut dia tajam pakai minyak rmbut pe???

maiyah said...

laa.. suspeng jer :D

zelo55 said...

waaaa....
mantop2...bleh wat karangan dah ni...
tp serius xleh blah...
aku main basketball tapi pkai baju Man Utd...wakakaka...
still...jln citer best...
ak trtunggu-tunggu je ape ksudahan die...
tp klau duk uia mne leh main lap2 bibir2...
x elok dpandang orang oi oi oi...
hahahaha..

dah la kate aku eksiden...
ak keter or kenderaan pon xder..
jd driver orang je...
sah rekaan semata-mata...

anyway...tenkiu utk pnyertaan ni...

tunggu resultnye ok!

p/s : ko kate aku rajin, bijak, hormat perempuan...ngeeeeee....banggeeee... :)

seroja jingga said...

betul ke cerita rekaan ni..lumut memang syokkat dia kot..ape salahnye kan..
akak dulu pun ade secrer admire gak!hehe

Fatehah A. said...

sabau je la aku.huhu
geli lak aku bace pujian2 melambung tu.haha padahal aku wat gak.

rse x sgup nk bace lepas ayat "kecederaan di bibir..."

wakakak

lumut said...

to RAFIQ,
haha..jejaka idaman tp x wujud...
aiseh..apo da..hehe

to IMHEPPIE,
pakai minyak sapi.haha

to JALAK,
mesti kau kecewa kan ni cerita rekaan je.ke kau hepi?erk..haha

to MAIYAH,
hehe..rileks kak rileks..

to ZELO55,
wah zelo!!jejaka pencuri hati..
hahahaha..thanx krn dah bace pujian melampau tahap palsu neh.hehe..
hormat prempuan tuh yg up kan nama kau tuh zelo.hehe


to SEROJA,
eh3..ni betul2 rekaan..kire sume tuh lelaki idaman je tuh ...isk wujud ke laki idaman ku..haha..
merepek je tuh.jgn pcaye.

kimisai said...

hahaha
lumut ni berangan nie,.....angan2 silumut...

13247 said...

hahaha...cilakak...
lu nk gua jerut leher lu ngan jersi man utd away kepunyaan zeluuu555?

tukanama said...

adoi lumut~ rse nk ketok je seba baik la ak bce part ujung2 je..
imaginasi ko makin melampau ye =p

lumut said...

to FATEHAH,
hahahhaa..time aku taip pon beberapa kali aku rse mual2.haha

to KIMISAI,
tak salah angan2..mane tau betul nnt.=p

to IEZAT,
haahahhaa..lu tak tergamaknye nak jerut wa..=p

to KHALIL,
haha..melampau ker?sikit baru kak..haha

yashygsempoi said...

huwahuwahuwa...

giler sedih cite rekaan nie..
hhehehhe.. boleh menang! persaingan yang menggetarkan! kui3.. gudluck! =)

lumut said...

to YASH,
hehe..ala..ni saje saje je..xde niat pon nak menang..=)

anaklaut said...

salam..cik lumut,

saya 4 kali mmembacanya..ceritanya sangat menarik..

izinkan saya copy dan simpan dalam dairi hidup saya..

anaklaut-

CinTa Lea IxoRa said...

huwaaaa... sekali lg tertipu...nsb bek xnngs... tp sebak siot... wahwah lumut mmg leh wat cerpen la..
gamba tu seperti kukenal...
erm... nape letak gamba tu dear? xteringat ke nnt?? ;)

oranglidi said...

wa x rply komen sbb sbuk wehh.. ade test esok n lusa. doakan.

Hayatito said...

kalau menang pn x salah cik lumut..
terserlah kehenseman dalam menulis..
haha..

lumut said...

to ANAKLAUT,
uisshh..ini hanya rekaan anak laut.saya izinkan.maaf jika en3 ini mengganggu emosi kamu.semoga dia bahagia disana.=)

to CINTA,
em ntah lah lea..hatiku sudah mati..ianya sekadar memori indah yg boleh aku sematkan.jadi aku tdk merasa sakit bila terigtkan yg indah2..aku relakan.

to ORANGLIDI,
uisshh sempat reply komen aku lg neh.hee..samela.aku pon ade test.same2 lah kite berjuang.

to HAYATITO,
haha..menulis pon hensme??
bahaye awek2 zaman skrg neh..
cari hensem spesifik..=p

udang galah.. said...

gadis macho sudah berangan.

Idalara said...

nmpak ala2 mcm kisah benar..hinggakan seseorg begitu tersentuh jiwanya bila mebacanya..

end of the story..Zelo jatuh hti dgn Lumut..hehehe..dan ramailah awek2 yg merana terlebih2 lagi idalara yg dah jatuh cinta dgn zelo..:) - hnya rekaan semata2.

sensei said...

TAWARAN KERJA..

Kementerian Pelajaran Malaysia memerlukan guru Bahasa Melayu yang mantap..Anda berminat??=)

azli said...

salam ramadan dari kami http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

selamat hari raya aidilfitri salah silap harap ampun dan maaf..

"Ramailah orang memasang pelita,
berbaju melayu cantik ceria,
Salam dihulur kemaafan dipinta,
Menyambut aidilfitri hari mulia"

sape zelo55 tu.. jelousnya aku... tak pe lah lumut ko berangan la sengsorang ye

Kapten Luffy said...

ingatkan citer betul
berdebar dup dap dup dap
adeh,
nasib baik dia pakai jersi mu biru tua, rambut pacak2
geng aku le tu

p/s: kata kuncinya, hormati wanita

a said...

erks. ditipu! ;(

Ries Lee said...

siot jer...
mati2 igtkan kisah benar..
penat jer bace..huhu

Naz said...

nasib baik la bulan poser yg mulai ni... huhuhu...

NuR said...

lumut lalink..

cair dek gaya penulisan kamu..
isk..isk..
buat la cerpen.. ek?
=) dgn muka mengharap ala2 puss in boots...

intan izani said...

da agak dah rekaan
nak berangan angan ape salahnye...

;)

jane said...

weih kau lumut..

meh rq hantok pale ko kat dinding cket..

cehhhh...

rq baru nk feeling syahdu...

sengal la ko nih...muhkakakkakk

xnx said...

ngiahahahaha....siot jek...tetipu tetipah....

raye la weh...ko pe sal kedengki xmo wat entry raye lak..adiessss

lumut said...

to UDANG GALAH,
gagagaga..senyap2.

to IDALARA,
hmm..tdk kusangka kisah rekaan ini ada jiwa yg tersentuh..oh zelo lelaki idaman..haha

to SENSEI,
haha..xpayah nak tawar kan kat aku..bkn stakat cikgu bm je aku leh jd ...hehe

to AZLI,
haha..ko plak nak jelous ye..sabar2..itu lelaki idaman aku tuh.tp syg skadar berangan.oh zelo!!haha


to MONKEY,
pgg kata kunci tuh..berguna dimasa hadapan utk mengusha aweks..hehe

lumut said...

to MULUTBISU,
haha..jgn kecewa ye..sabar2.

to RIES,
ala..jgn lah begitu..kang aku letak kisah benar kang...ade yg xleh trime.hehe

to NAZ,
kalau tdk bulan pose apakah naz??=p

to NUR,
haha...siap request neh.bhaye2..nur,kalau lumut x busy..buksn stakat cerpen..novel kamus dewan pon buleh.hehe.

to INTAN,
xsalahkan?mane tau lame2 jd realiti..hehe

to ARQUE,
hahahaha..
bahaye ko ni arque..sian aku smp nak dihantuk kan ke dinding..erk.apakah salahku..zelo mari dtg slamat kan aku!!haha

to XNK,
kahkah..aku mmg dengki xnak crite pasal raye..sbb korg dengki ngan aku asik crita nak balik kampung je..isk.jels dowh.

LORD ZARA 札拉 said...

hehehe~

aku masih mencari idea untuk menulis bagi pertandingan dia ni~

=)

Naz said...

mahu saja daku godam ini blog.. hahahaha...

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum

ces..br nk tacing..

blh tk nk pukul laju2?..hehehe

Aku Beskot™ said...

kalo la ak zelo55 dlm entri nih..
waaahhh..bahagianye idop..
ramai gadis² yg memandang tp still setia pd yg 1..
syahdu² ..

mut,kita cuting 2 ye adiah nih nnti.
kompem mng ni..
haha..

avid gunner said...

cilakak....
gua ingat cerita benar....
nasib baik gua x menangis....

lumut said...

to MUZAM,
hahahah..lu poyo ah tue nak tahan2 airmata..kantoi da ko pon berjiwa lembut.bek ngaku.hehe

lumut said...

to ZARA,
sila zara..kalau kamu masukk..aku cium bau je la..hehe

to NAZ,
saba pokcik saba...
jeles la tuh kan ngan zelo rekaan saye..=p

to YUSUF,
waahh...bangga nye aku buat lelaki touching..bukan mudah taw!!nak pukul??eh jgn..kekasaran terhadap wanita.boleh disaman!haha

to EN.BESKOT,
peliknye beskot komen lambat.hehe..
bestnye kalau lumut ade zelo rekaan tuh..hmmmm...
sigh.

akUniA said...

AKU da agak...
bc stengah je AKU da tao..
mst rekaan semata!!

dah lagi2 kamu nak jd plakon..
test2 nk wat cte la nih!huh!

btw....alangkah indahny klu ada "LELEKI" mcm apa yang kmu "imaginasikan"

xperlu muka yang macho...
hanya dia....

Aku Beskot™ said...

aisyehman..
lupe lak jalak ade kt sini..
mati ak..,
mati..
cabot dlu la ye mut.
challO..

Aku Beskot™ said...

PERHATIAN..!!
ntok maklumat anda sume..
'zelo55' dlm entri ini merujuk kpd dri ak..
so sape yg berkenan tu,
bley anto resume ye.
kakaka..
suke² je fafeskn dri..
mmg xtau mal btol la.
tp xpe.
bkn ade org knal pon,,
haha..

anaklaut said...

salam...cik lumut,

kalau masuk pertandingan, tentu anda dapat no 1..

best penulisan awak cik lumut..
ajar saya sikit..
saya masih baru dalam bidang ni.

cik lumut, sambung lagi cete tu..biar panjang2 sikit.

ikanriang said...

heh. rekaan semata2 upenye.
tangkap cintan sudah sama zelo itu.

asilahmuhajer said...

ingatkan kisah benar tadi..hahaha.

Naz said...

jeles??? x der maknernyer.... :p

itafukada said...

cet! apedaa..

da nak hampir jth cinta aku pd itu zelo.last2..zero?! hampagas sungguh.huhu...

arque said...

haha.aku dah agak dah.
semua ok nice je.
bile part terlanggar zelo tu..
hah!ni mesti die nak kencing ni!
btw,nice ar cerita tuh.
pandai kau reka. ;D

CinTa Lea IxoRa said...

sbr ok lumut?
memori indah tu mengajar kita..
hm...
xsangke dak fizik pon pandai sastera.. hehe....
ni kalo wat novel ni sure laku... huhuhu...
penulis:lumut...
wahwah.. terkenal la nnt name lumut.. hehe..
sure menang punye la...
;)

lumut said...

to AKUNIA,
hahaha..mane same berlakon dgn menulis beb.
kalau nak suh aku buat skrip..
maun orang tangkap leleh nnt crite aku.tkut yusuf haslam bungkus je.haha...
bestkan lelaki tuh???my dream..uish.

to EN.BESKOT,
wah3...kamu beskot...jual publisiti kat sini pulak ye..kene cukai la kalo cmni..haha
ade org anta resume x beskot??
hehe..=p

to ANAKLAUT,
hahaha...lumut memang nak buat cerita..tp..rase mcm pnjang sgt..xtau ble nak start..nak sambung ke cerita tuh??hoho..
alah anak laut...kamu lg hebat kot dr lumut..lumut tulis saje suke2.luahan rasa dr hati..hmm

to IKANRIANG,
ko cair dah ke ngan zelo???
apesal ko x reply email aku..penat aku tggu..aku tggu ko ckp ko ok ke x..isaw lah aku cmni.hmmm

lumut said...

to NAZ,
ececey..agak berkeyakinan ye pokcik menolak..bese lah org famous cm pokcik..menolak mentah2 pendatang baru..hahahahah..=p

to ASILAHMUHAJER,
kalau benar?jeles x?haha..isk.bestnye lelaki idamanku.ramai yg cait kan.

to ITAFUKADA,
cair dah tuh...cepat2 bekukan balik..=p

to ARQUE,
eleh.ape salahnye kalau terlanggar pon.dah rezki...oh zelo!!haha..
aku reka ikut gerak hati je..
cuma luahan rasa.hmm

to CINTA,
fizik bkn sebarang fizik...
hehe..
nak novel??owh..awl lagi kot..lumut x konsisten la..idea n minat tuh ade.nak menaip tuh malas.haha

Naz said...

mcm mana kamu boleh fikir ia 1 penolakan?? chewah...

zhen said...

haha,
perenggan 1st sayer sudah dpt mengagak bahawa ini adalah kisah rekaan...

tapi,
syabas,
anda berjaya wat sayer bc smpi abes!

Anonymous said...

ko pon sweet la lumut.dr imiginasi pon dah tau..uuupppsss..jgn slh anggap.aku bkn zelo imiginasi cik lumut.haha

Nazra~ said...

weeeweeeet cam novel sudah

^__^

Atacha said...

atacha dah agak dah nie mesti citer rekaan..hehehheheh...boleh tulis novel ah mu nie lumut...

Kapten Luffy said...

dah jumpa kot :)

lumut said...

to NAZ,
adakah andaian saya silap?ohh tidak..saya tdk pernah salah dlm membuat andaian..hehe...=p

to ZHEN,
hee..xkesah pon zhen.mmg utk difikir rekaan cuma..tahniah bace smp abes.
hee

to ANONYMOUS,
adeh..adakah anda silent reader.aku sweet??baek ko tenyeh mata kau byk kali.=p

to NAZRA,
uih..jauh lg tuh nak jd novel..rekaan hati cuma.

to ATACHA,
haha..baguslah dpt agak.novel?hoho..lame lg tuh..=p

to MONKEY,
jumpa aper?buluh lemang ker?haha

pelanduk2serupa said...

siot.tertipu.hebat2.

oranglidi said...

rajen benar lu jawap komen. hehe.

^ C.e.n.g.k.i.h ^ said...

tertipu!! tertipu!!
sungguh ku tertipu..
tp siyes sweet cte neh!

triple x malaya said...

hampeh betul...ingat real..
salam aidilfitri n salam blogger dari daku..

Razman said...

76th!!! haha..nak ngaku 1st tak sempat dah...gle dasyat weih ko..byk gle komen.. kalau die zelo. aku zero..ko nak x?

lumut said...

to PELANDUK2SERUPA,
sabar2..haha

to oRANGLIDI,
bile otak aku nak pecah ngadap buku neh..aku jwb ah komen.huhu..

to CENGKIH,
hmmm sweet kan..tp siapa tahu crita ni snanye ade yg mengalami..

to TRIPLE X MALAYA,
gagagaga..salam lebaran kembali.
jgn mrh..cool2.rekaan cuma.

to RAZMAN,
hoho..ko plak nak jdi zero plak dah...hehe...ko lg dasyat..ak biase je..xde pape yg bes.

LUVLYDIYANA said...

dgr nama zelo dah dapat agak dah entry ni pasal apa...hehe..

SwEetForEst said...

hehehe..best cite nieyh..sesangat la touching..huhuhu ^__^

Paradoks said...

PARADOKS mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin
-aloy

Naz said...

wow.. begitu power instinct kamu. boleh ajarkan pokcik tak??

lumut said...

to LUVLYDIYANA,
haha..pasal ikan patin masak tmpoyak..haha..

to SWEET,
hehe...mmg best pon.lelaki idaman..haha..merepek ah.

to NAZ,
pokcik nak belajar??
kena hantar lemang 2,3 batang sini dulu.hehe

to PARADOKS,
thanx weh..rajin ko anta ucapan salam perantau kat aku.
salam raya jugak..hukhukhuk

Naz said...

boleh... ketupat dan rendang x nak ker? :p

PutraRocker said...

MAJLIS RAJA-RAJA sebulat suara mengumumkan anda terpilih sbg finalist penyertaan ini..

wait n c...o_O

p/s:ak nk duet raya gk nnt tw..haha
sbb ak plih ko ni..huhu

shazclan said...

aduh...

aku dah terasa cam masuk drama la plox...huhu

Liyanaa. said...

congrats cik puan lelumut dh menang hihi *jles* meh banje i ketupat daun palas sehengget meh whaha :P

btw meremang bulu roma i baca entry u weweee

sayu=pilu said...

ala ingat org 1st wish kat lumut tapi 2nd..btw congrat lumut...ku tumpang gumbira untuk kamo..hukhukhuk.. sedey kalah...nagis melompat2...

best cite ko...gud luck

Hayatito said...

ko dh mng lumut..hehe..
tgk,masin mulut aku..haha

btw,aku taw sbb ape ko mng.
crita ni bg feeling kt zelo.
haha

MyaFiza said...

tahniah cik lumut sbb dh menang contest ni..
x sia2 puji lebih2 si zelo tu. hehehe...

Att Ashburn said...

haha..gler arr..tertipu aku...mati2 ingat betul jd..sweet gler zelo tu..haha..

beetleLO ™ said...

wah2//macam betul2 je..betul ke

lumut said...

to NAZ,
huhu..saje je pokcik..

to PUTRAROCKER,
huhu..thanx krn memeilih entry daku yg serba kekurangan ini..hmm

to SHAZCLAN,
erk..ko nak berlakon x..hehe

to YNN,
hoho.bahaye tu saudari..siap meremang2 bulu roma.baik bace skali lg..ni bukan crita hantu.=p

to SAYU,
hehe..than babe..ko petama ke..kedue ke..tetap aku trime..crita tuh hnya rekaan hati aku..huhu

to HAYATITO,
thanx weh..erk.mane ko tau cter neh bg feeling kat zelo??ade kaitan ka?

to FLYGURL,
hehe..thanx babe..tuh ah..best gak puji2 neh..=)

to ATT,
see ko pon dah cair..hebat nye zelo rekaan aku.

to MR.LO,
xla weh..ni rekaan dr hati aku cume.rekaan semata.

Roslan said...

pandai la ko karang..tu jer..5 star aku bagi..best2!

milimilo said...

ku dtg dr blog zelo..tahniah sbb mng contest ni..mmg patut pun..touching duh bace..n sempat berangan jap..sumpah tak cari lain dh kalo betul2 ade lelaki mcm yg didescribekan utk zelo,wlaupun tipu je..heee..ahgain,congratz :)

lumut said...

to ROSLAN,
erk banyak sgt 5 stars tuh...thanx ye..bagusla ramai yg berangan ikut crita aku ni.xdela aku brangan sorang2.huhu

to MILIMILO,
huhu..thanx babe..tapi ntah wujud laki mcm tuh tah tdk..aku pon x pasti...huhu.

joegrimjow said...

camne la ley miss entry ni
haishhh

PutraRocker said...

hahaha...
ak igt zelo maen2 nk pilih ko..
btw congrtz2..

raya sakan la hg taon ni..wahaha

maap zaher baten..o_O

neyra shazeyra said...

meleleh...congrats sbb menang!

lumut said...

to JOE,
erk..xpe joe..still leh bace lg..huhu

to PUTRAROCKER,
erk raya sakan apenye..bukan dpt mkn lemang pon kat sini.huhu...thanx kalau ko pon jd juri pilh aku.hehe

to NEYRA,
huhu..thanz girl..=)

hamba said...

ceh... maembazir masa 7 min baca... ingatkan betul

paraxixth said...

celaka.gua dah siap bukak zelo55.com lagi. gua nak tgk muka die. hensem sangat ke.

tapi pelik apesal dlam entry die ade akhbar kosmo. kat obersea dapat coverage kosmo ke

idah said...

salam cik lumut..kali pertama tergerak hati nak tinggalkan jejak..

wah..kalau lah zelo ni betul2 wujud...xder perempuan menderita...hehehe

menggamit kenangan betul..hehehe

salam perkenalan...

Anonymous said...

pergh gyler babun ar cter nie..i like it..zelo tue mmg sweet gyler ar..kalu i dpt laki begitu confirm ar i xcari kali len da wei...