Sunday, January 3, 2010

aku jawab dalam hati je.

aku update lagi.seolah-olah kerap bukan aku update??aku update bukan inginkan traffic.aku update sikit pon tak mengharap orang klik nuffnang aku.aku letak pon sebab saja-saja.ada suatu petang aku tak tau nak buat ape setelah rasa macam nak muntah blogwalking.aku pon gerak kan tangan daftar dekat macik nuffnang....

esok aku mula class dah.
esok aku mula balik rutin aku.
esok aku akan terima ilmu lagi.
esok aku akan diuji..
esok aku bodoh..
sebab aku tak tahu ape yang bakal berlaku esok...

semalam ada seorang gadis sampaikan berita kepada aku.berita yang aku sendiri kurang pasti patot ke tak aku denagar.sebab kadang-kadang aku rasa okei,kadang-kadang aku rasa cam gampang nak terajang je watak dalam cerita tuh.tapi aku kena kawal emosi...aku bukan aku yang dulu-dulu...

lastly aku berjaya.aku tak nangis pon.
tapi kesannya..aku tak dapat tidur sampai pukul 6 pagi....

aku teringin sangat nak luahkan ape yg aku rasa kat sini.aku teringin sangat nak becerita ape "cerita" yang aku terima semalam.aku teringin sangat nak bermonolong seperti tak ada seiapa yang baca..aku teringin sangat nak bergerak seperti aku saja yang tahu dan rasa..aku nak bercerita pada diri sendiri..nak berkata pada hati..nak pujuk hati disini macam kelmarin hari.aku nak sangat...

tapi..mereka berpesan kepada aku,

"move on.jangan bersedih lagi".
"aku tak suka kau cerita benda-benda yang sedih"
"aku tahu kau akan kuat".

sejujurnya dulu aku menaip,tak pernah terfikir hati orang lain.sebaliknya aku fiikirkan hati aku.aku pujuk beb.aku sikit pon tak hairanlah orang suka ke tak.ini cerita aku...namun makin hari..aku sekat ape yang hati aku nak cakap.aku jadik selfish pada hati..hahaha.

padan muka kau hati..

sori aku merepek sebenarnya.semua yang kat atas tuh rekaan.haha.
ops gelak lagi.
bangun pagi badan panas.adakah tanda aku berbadan 2?haha..
sori gelak lagi.lagi dan lagi....

41 comments:

Wanita Mutalib said...

out from nowhere ..
1st lalallalalalala..
the end.

Wanita Mutalib said...

dek....
luah ajer...
kakak sedia dengar...

jangan jalan jauh sangat..
nnt sesat :)

Koyuki said...

kau boleh luah lagi lumut,
untuk pujuk hati
anggap saja kau bercerita pada diri sendiri k..

chill mut chill

saya pon da tak reti nak menangis sekarang
macam yang kau cakap, "padan muka kau hati"

hehe~

mUTe said...

Tahniah lumut kalo berbadan 2. Erm siapa daddy? hahaha

cik CumeY said...

naper nak sekat2....???

tapi kadang2 buat camtu bagus gak dear...


mengajar hati menjadi kuat!

morning2! hehehe..saner dah ptg kan?

rathiqah azmira rosli said...

kak lumut,aku nak ym kau kak lumut


kak,bila kau senyum nampak cantik sgt

kalau kau nanges,masam or masin mesti buruk.so kak,kau jangan sedih2.


kak,kau dh berbadan dua?hehe yey! aku dpt anak sdr.heh

saypOOL rafhtello said...

"cerita" apa..boleh dw ke..

Lelaki Ini said...

betoi2!!!

chaiyok2..

kuatkn semangat ko!

cik GULA-gULA said...

camat petang sayanG:)

GULA2..
rIndoo..
LumUt..
kamu kuat!
SO..
SENYUM..

KENANGAN KiTA YANG tErIndah:)

KAMI2 kat siNI sayang KAMU:)

syaf said...

b storng ok...u go gurlzz

Adeqq said...

Jangan sedih2 oke..
Hati kena kuat!!!

Fhad said...

loh kol 6 pagi baru tdow.. watpe je? xkan tgk video tu ulang2 .. hehe.. relax la mutt.. ko nak luahkan pun xde hal.. aku nak ko jadi lumut yg dulu.. mase aku belom kenal ko lagi.. ko kan gengster dulu.. kerek je aku tgk.. huhuh.. cheer up ok.. ko berbadan 3 pun aku xheran...

CinTa Lea IxoRa said...

hahaha... lumut berbadan 2..? kihkih... lawak btl.. nk dmm la tuh.. g mkn ubat g.. take care k ;)

[z@ck] said...

selamat berkuliah kembali..
=)

ezzati said...

tak sume kite leh luah kat seorang manusia..luah ngan kata2..sbb tu ada blog..kita bole menulis isi hati kita.. :) ..(aku kalo komen blog ko msti komen siyes..hehe..siyes betul..rasa cam pakar motivasi lak d sini)


pstt..kalo panas tandanye berbadan 2 eh??hehe

alimbz said...

haha..siot la ko lumut..penat aku bace..ko reke je cite tu....

ko bebadan dua ke..nape x 3 je..4 ke..5 ke..haha..

ok2..ko x mcm dulu dh ea..mcm fhad kate..gangster.."wa2" "lu2" ko mane..dah ilang ke..hihi

lumut..aku sudi bace..hahaha..

si kosong said...

kalau hati kata xpe..
teruskan je la apa yang nak dibuat.
kita adalah kita.

err..kitorang sayang "kita-kita" tu.

Lifesaver said...

best la rutin ko

jen - jen punye cite said...

jangan disimpan..hehe..

inDah iNdrIana said...

jgn disimpan2..
t mkn dlm..
cayok2

~LP Lum~ said...

hehehe..kekdg kita kna pndam.. kekdg kita kna luahkan..
tp apa yg kita rsa ianya patut d luahkan, kita luahkan...
apa yg kita rsa patut d simpan, kita simpan... :)
so tepuk dada tnya ar atie sndri... ;)

Jard The Great said...

ala mut..... ko tulis jelah suka hati.

anggap kitorang takda..... ehehe..

Anonymous said...

lumut,aku ske cara ko tulis.bersahaja tp mendalam.ko seorg yg memendam kn?

cik helena said...

luah lagi elok..release nt..

oranglidi said...

jom kite wat blog laen senyap2!

hBz said...

tak nanges? ni bukan lumut la camni.

lumut said...

WANITA ITU,
adeh sukenye die dpt 1st..thanx sis...take care jugak taw.

KOYUKI,
aku memang anggap aku bercerita utk diri aku.utk pujuk diri.ajar hati...baguslah kau dah kuat.tp nangis itu masih perlu bukan?

MUTE,
hahaha..daddy die org bunian.

CIK CUMEY,
moning2!!!!!!!!!!!hehe
ajar hati bukan mudah mcm ajar akal.

SAYPOOL,
cerita dunia.=)

RATHIQAH,
adeh..jgn la pggil aku akak.pggill lumut pon dah ckup taw.erk.suke ko ye dpt ank buah.haha

GHOSTONE.
thanx beb. i will..

SYAF,
thanx syaf...insyaAllah..

MIEZ HANEM,
saye pon rindu miez..argh smalm tgk video pola ber.dem tacing

lumut said...

ADEQQ,
baik syg..tq taw!

FHAD,
aku gangster?ko ape?bapak ayam?hehe..berbadan 4 lah...eh silap.berlaki 4.ok?

CINTA,
ye..da makan ubat...lwk ke berbdn 2?comel tuh.haha

ZACK,
thanx babe.=)

EZZATI,
benar.kerna itu aku menulis..hmmmm..amik la jadik part time mahu?=p

ALIMBZ,
a'ah aku reka je..jgn buang mase ko bace weh...nnt kecewa je

SI KOSONG,
kau pon sayang kita-kita?bagussss

LIFESAVER,
ape yg best nyer?erk.

lumut said...

JEN,
nanti aku luahkan.

INDAH,
betul.setuju.nnt aku buang ok.

LP LUM,
yup...tp kadang2 org sebuk2 nak kondem padahal blog x paksa pon mereka dtg bace.sekadar nak luah kan je.sbb tuh ade esoksemalam.

JARD,
ha..betul.aku suke buat mcm ni dulu2.skang kurg da.

ANONYMOUS,
aku tulis bukan nak kan pujian.pape pon thanx.aku tulis sbb aku mahu.=)

HELENA,
betul..lantak lah ape org nak kate.

ORANGLIDI,
ok..nnt amik password kat aku.

HBZ,
iskkk..kerek ek kamu hbz..lempang nnt.

oranglidi said...

janji kena kota. kalu lu x bagi password, siap lu.

cik botoX said...

luah ja lumut...xpe...kiteorg back up =)

lumut said...

ORANGLIDI,
kecoh ah lu.nanti2 ah k..lepas kawen.haha

CIK BOTOX,
wah..kire ni bodyguard la?hehehe

Faarihin said...

hahahahahaha..
datang sini nak gelak aje.. hehehe..

belajau ajin2 ye mut.. post2 sket ilmu ko kat aku yg lagi bengap ni..

beautiful_rose said...

merepek ehh ko nieh berbadan 2 kemende? dah nak demam dah tuh...
pape pon aku suke ko gelak dr ko sedih.=)

cik botoX said...

haha....boley arr..=)

alimbz said...

tetibe aku ase nk "mengkomen" lagi..haha..

ko pinjam badan sape 1 tu smpai ko ber badan dua..ko de kembar siam ea..haha..

ber_u_wang said...

kata orang ikut kata hati mati,
ikut nafsu lesu.

kesimpulan nys

bisr aje hati tu
lama lama nanti mengerti lah dia

Nurul Harun said...

pura-pura gembira ya?

oranglidi said...

ok2.. wa chow dulu dari kafe siber ni..

seroja jingga said...

kadang2 kita memang mahu bermonolog sendiri..tapi tu tak banyak membantu..tetap perlu seseorang untuk mendengar..

terpulang..
selamt belajar ok :)

joegrimjow said...

2 minggu ku xonline ni!

eh
da balik ye?

nak luah
luah je

tp satu kan
ku blajar kat dublin

ketika xde line tenet kat sana
cara terbaik untuk senangkan hati ni...

monolog dengan Dia
Die sentiasa dengar