Monday, January 11, 2010

chill your life

doa ni sekadar luahan hati aku sewaktu ketika dulu..
entry yang bertarikh 31 ogos 2009..
senyum..=)
doa ni tak ada maksud apa-apa,sekadar berkongsi..
take care babe and dude.
chill your life.
ya Allah,


jika benar dia jodoh ku..
kau satukanlah kami..
jika benar dia milikku,
kau dekatkanlah hati-hati kami dengan kasih sayang yang mendalam..
jika benar dia yang terbaik buatku..
kau peliharalah perasaan cinta antara kami..
agar kami saling mengasihi..
agar kami saling menghormati..

jangan ya Allah..
kau uji hati-hati kami dengan ujian yang tidak sanggup kami terima...
sungguh ya Allah,
aku lemah dalam mengharungi segala ujian yang engkau turunkan..
benar ya Allah,
aku sangat mencintai dirinya dan keluarganya..

Tapi seandainya kami tidak dijodohkan untuk bersama..
dan dia bukanlah yang terbaik untukku ya Allah..
kau tunjukkanlah kebenaranMu agar hati ini akur atas kehilangannya..
Kau jauhkanlah hati-hati kami yang dulunya bersatu atas dasar kasih sayang..
kau berikanlah kekuatan buat hati-hati kami agar kami redha dengan ketentuanMu ya Allah..

Jangan Ya Allah..
jangan kau jauhkan hati-hati kami dengan perasaan benci dan saling berdendam..
Engkaulah yang Maha Berkuasa memegang hati-hati kami...
Engkau berhak ya Allah..
untuk menjauhkan hati-hati kami kerana Kau Maha Mengetahui yang terbaik buat kami...

Aku mohon ya Allah,
cekalkan hati ini..
lindungilah dia jauh disana..
pertemukanlah dia dengan insan yang lebih baik dari sebelumnya..
Agar dia terpelihara,
agar dia bahagia....

Jika dia tidak lagi jodohku dan bukan milikku..
kau pertemukanlah aku dengan insan yang boleh membahagiakanku...
dunia dan akhirat...

35 comments:

ain alias said...

huhu..aku pun selalu gak baca doa neh..
selalu dengar 1 nasyid dari kumpulan brothers:doa perpisahan..
hehe..
chill2!

miza rahman said...

huk..huk..huk
en3 yg sgt kena ngn situasi aku skrg.
chill~oyeh!!


p/s:aku agak terawal kali ni :)

lumut said...

AINALIAS,
kau selalu baca?haha..bagus2...ko kan pembaca setia blog neh..mesti dah lama amalkan...=p

IXORA,
kalau kau sedih..nangis lah..nak aku bg entry lepas yg berkaitan dgn nangis pulak ker?bagus kau terkawal..=)

Fhad said...

Kalo aku rembat doa ni pastu bace comfirm aku dapat awek kan? huhuh

lumut said...

FHAD,
bacalah..bukan setakat awek fhad..bakal bini yang ko cari pon dpt kot..yg penting doa ikhlas kot.=)...all d best my bro..

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

panjangnyer doa~
semoga termakbul~
ape yg ko ngah pikir ni?

baincardin said...

trima kasih kerna sharing ^_^

Frodo Baggins said...

erkkk ~
aminnnn
semoga kau bertemu jodoh dgn beliau
kekekkekeke


>>______<<

Lelaki Ini said...

moga jodoh ko ngn ak..

lallalala...

wong ah ian said...

mengantukla..huarghhh..all d best for ur test.

lumut said...

AYU,
panjang2...erk..pk aper?huhu..xde ape la syg..

BAINCARDIN,
welkam..no worries dude.=)

FRODO,
siapa beliau?doa tuh dah lame..utk aku dah x valid..sbb tuh aku bg kat org...nnt klo aku ade sape2..aku doa mcm ni balik.haha

GHOSTONE,
nak pulak kau ngan aku ek.haha

IAN,
ape jadah ngantuk?bukan rajin?tq2..

maiyah said...

amin..

Lifesaver said...

amin.amin.amin

black_mel said...

amin~~
semoga dimakbulkan...
pnh baca doa ni jgk..

hBz said...

aku baru pernah nampak.erk.kolot gila aku neh

CinTa Lea IxoRa said...

huhu.. lain rupenye ngn yg lea post.. hehe.. but i like... :)
aminnnn =]

lumut said...

BLACKMEL,
bace kat maner?erk...aku tulis sndri neh..haha..

HBZ,
kau mane slalu dtg sini..isk.

CINTA,
tu yg lumut plik arituh yg kamu post tuh..hehe

chirol said...

touching2..haha..serius..tertusuk2 hati bace ni..

ain said...

doa ni an..aku bace uh.agagaga.malu plak* then ade sorang pakcik prebet ni mase aku blaja kat penang die bg petua.aku rase jadik jugak ah.sbb tgk kawan2 aku amalkan.biasela doa paling mujarab al fatihah an=D

sharamli said...

amin~~~`

patut dib0okmarkkan entri ni...heee

imHepPie said...

aminn.....kena tampal kt dinding blk nih haha

told la hejauw said...

aminnn....pasni ak hafal doa ni hehhehe....

mUTe said...

Biler waktu afdhal bace doa nih? awal muharram ke? huhu

mier@merr said...

kuar topik....

bila ko pos adiah tu ek?
xsampai pn..huhu

joegrimjow said...

chill liili lumut
jgn susah2
yg susah pasti datang
so
chill je la

Faarihin said...

aminn.. moga sentiasa tabah lumut.. khusyuk aku membaca doa ini.. (^__^)

si kosong said...

aku akan baca doa ni.harap dapat apa yang aku hajatkan

Naz said...

selalu amalkan ker cik Lumut?? moga2 termakbul.. amin...

avid gunner said...

thanks sbb kongsi

lumut said...

CHIROL,
tertusuk xpe..jgn smp berdarah sudah...erk.

RAUAIN,
yeps..itu memang ptot diamalkan...hehe..bagus pakcik drebar tuh kan.

SHARAMLI,
haha..kau buat lawak neh.

IMHEPPIE,
adeh jgn smp mcm tuh skali..tmpal dlm hati dah le babe.

TOLA LA HEJAUW,
hafal lah al quran tros cmtuh..ok?

MUTE,
owh waktu paling mujarab sebelum tidur.haha..ko ngade2 kan..

MIER@MERR,
erk x dpt??em before balik harituh post..cinta lea ixora dah dpt..adeh cmne neh..

lumut said...

JOE,
eh x cukup chill ke neh?ewah..hehe..

FAARIHIN,
kusyuk ye..haha..thanx doakan aku

SI KOSONG,
bagus..aku pon harap begitu aslakan kau bahagia..

NAZ,
haha..dulu la..sekarang bukan ade sape lah..kahkah

AVID,
welcome..no worries dude.

alvin takda umah harga 8juta said...

salam cik lumut...
aku rasa kau macam dalam situasi yang tabah..
aku rasa macam bersalah..errr...
aku rasa macam ada dlm kisah tu...
errr...abaikan...
errr...
errr...

Anonymous said...

mut..jgn dikenang k..

lumut said...

ALVIN,
nape kau tbe2 tergagap2 neh..hehe.

ANONYMOUS,
hehe..okeh babeh.

Rowena Chasez said...

mut..ko tau..
ak dh start amalkn doa nie...
hehee~
thanx tau!