Friday, January 8, 2010

"im not writing here to get your approval."

jujurnya tajuk itu saya ambil dari gadis yang saya maksudkan pada entry lepas.saya admire dia.terasa ingin juga menangis pada bahu dia.sebab saya rasa dia pernah sakit yang teramat sangat.macam saya.orang tengok saya orang kata saya riak.saya nak sangkal apa yang orang kata pon saya tak ada bukti.langsung tak ada.masuk mahkamah pon mesti saya kalah.jadi saya terima saja.

pasal gadis itu,nanti saya dedahkan ye.saya peminat setia blog dia.dari dulu lagi.

orang kata saya serious orangnya.mereka kata mereka takut lihat saya jadi seserious yang kadang-kadang mereka sendiri tidak sangka.

orang kata saya suka berlawak,masuk air dan senang untuk masuk dengan ramai orang.tapi tidak kurang juga yang kata saya ini sangat menjengkelkan.saya menggedik dan suka berpura-pura.saya tiada bukti juga untuk yang ini.jadi saya tak boleh untuk beri jawapan "yes" or "no".lalu saya diam sambil berkata..saya "accept"..

orang kata perangai saya buruk.percakapan saya teruk.tidak kurang juga yang kata saya pandai berkata-kata,bermadah segala.mereka kata saya sweet orangnya.tapi tidak lupa juga mereka yang kata saya hanya pandai berkata saja.omong kosong.ini juga saya tiada bukti..lalu saya terima saja.

orang kata itu ini pasal saya...tidak mengapa.
kerana saya pon tidak pernah ceritakan apa-apa pada mereka.
kalau saya cerita disini..mereka itu akan simpati.
mungkin kawan baik dan rapat saya menangis dek terkejut,
silap hari bulan..musuh saya pon boleh jadi sayang saya dek simpati.
buat apa?
saya tak pernah cerita semuanya disini.

tak pernah!saya sakit didalamnya.
tapi saya masih mampu tersenyum lagi.
kerana saya tahu ini bahagian kehidupan saya.

dan
"im not writing here to get your approval".bak kata gadis yang saya admire itu...=)

buat sahabat-sahabat saya,boleh tak kalian terima saya seadanya.kita ni serupa je.janganlah harap yang lebih-lebih dari saya.kerana saya tak mampu.sangat tak mampu.tapi saya cuba.jom senyum.sebab masalah,kisah silam,peristiwa hitam,kenangan pahit itu tak kan pernah habis dan padam.saya pasti bangun.mesti!lupekan kekecewaan bertahun itu,tinggalkan kisah hitam berbelas tahun itu,dan kejar bahagia menanti disana.insyaAllah.saya hanya merancang.

oit.senyum itu penawar duka taw.

semalam ramai jugak blogger yang panggil gua "bro".
semoga mak abah gua tabah.
anakmu mendoakan dari kejauhan.

41 comments:

nursarah said...

taiplah apa saja, aku tetap akan baca..=)

beautiful_rose said...

heheh aku tau ko kuat kan..
akhirnye ko senyum gak.aku suke!
pasal si gadis tuh...
heheheh kite same2 tau kan
aku juge peminat die.
walaupon kdg2 aku sakit..
bile aku bce entry die,
sekurg2 nye aku tau ade org y
lbh sakit dr aku.
dan aku x boleh lemah selamenye..
aku harap ko juga mcm tu =)

Jard The Great said...

hai bro.. ehehe.. adakah penulis itu ALIS?

ain alias said...

jadi ler pe yang ko nak jadi..
asal ko puas hati kerana yang menanggung hanya ko..
orang len hanya mampu memerhati..
berat mata memandang, berat lagi bahu memikul kan..
aku sentiasa menyokong ko dan menunggu entree ko..
take care!

nemo said...

salam..

wa cube nk bgn tp xd sape nk tlg tarik wa..wa cube bgn sendiri tp wa rase cam kaki wa patah.wa ddk semula tp org pijak wa.wa cube senyum tp dorg ckp senyum wa wa xletak gula..

.:puRpLE butTerFLy:. said...

hm..
tulis pe sje..
ramarama ttp akn tros bce n tros setie mmbace..
akn teguh kt cneyh..

Jard The Great said...

http://ladyalis.blogspot.com/....wanita ini jugak tabah.. =) silalah khatam blog die

Daun Bidara said...

bagus n3 ni

CIK IZ said...

memang berat kan kalau dugaan tu sntiasa ikut mane kita pergi..

tapi caye la..,
pasti ada gantinya..

lumut kan badang?
(^_^)

senyum depan cermin every morning,
i'allah pasti lumut rasa ok mut..

senyum hari2 ok!
DIA kan ada...
DIA akan jadi teman yg setia kalau kita pun jadikan DIA teman setia kita..
DIA sayang semua hamba yang mengadu dgn DIA.

wake up mut..!
:)
~hug + kiss~

Lelaki Ini said...

hahaha..

bro!

hahaha..kidding lol!

ala..

mak ko knfm bangga dapat anak macam ko!hehehehe...

sharamli said...

sem0ga mak abah kamo0 da tau url bl0g ni...

:p

black_mel said...

yup2..nmpk bnyk pic ni kat pic2 blogger yg pg genting..

fiD said...

bro bro bro, ahhhhahaha... betol la aku panggil ko bro, uhuhuh..

erm, dah kantoi lum pasal url blog nie? =P

rda said...

Bro, aku suka kau. Haha.

joegrimjow said...

kau tetap gadis di mataku

sayu=pilu said...

ko tetap ko takda sapa dpt ngubah nya.... chayiok2....

erkk sapa kah wanita yg ko perkata kan tuh...sila khabar kan...hehheh

hBz said...

ayat last tu buat aku suka. tambah sikit lagi. tak apa mak abah. anak mu dah ada empunya. lelaki sejati. mahaha

weh. magic tu mana boleh cakap sini. kang tak jadi magic la

mOhd irWAn said...

joegrimjow
-hahahhah geli siot

seroja jingga said...

im here to share ur smile

Frodo Baggins said...

"im writing here to get your approval" ... berkatalah makhluk kutuk itu aka Frodo Baggins


>>_________<<

:: hayati :: said...

sy terima lumut seadanye...insyaAllah...hehe

k.A said...

nak panggil cik adik manis lah.erkkk.

Koyuki said...

bro pon bro lah lumut
saya pon kena macam ni jugak

jom senyum oki?
seperti yang kau cakap, kisah silam takkan pernah habis
kita boleh pura2 lupakannya
boleh pura2 tak sakit
boleh pura2 senyum
tapi semua tu takkan pergi jauh..sentiasa ada

nikmati lah kan??

hans said...

anda seorang yg kuat
jgn lemahkan diri sendiri ok

maiyah said...

pedulikan apa org nak cakap.. janji happy.. sapa le gerangan gadis tu yek ;)

Melz said...

mel pernah panggil lumut "BRO!" kan ? hahaha

mamai said...

pakcik nie jarang merayau jadi tak reti la nak meneka...apa pun pakcik baca apa yang kamu tulis. cuma bila time beruk di awan biru buat hal pakcik tak sempat nak buag sampah

FarhanaDr said...

Lumuttttttt.. Hehehe.. Aku err.. Aku.. Suke laa gambar awek gua tu.. Awek ko ek? Hahaha.. Bro bro.. ;p

Pape pn, ko tetap lumut di hati aku.. Ngeee.. Even dua jantina sekalipun.. Hahaha.. Aku tgh senyum kat ko ni.. Senyum2 selalu okeyh..

FarhanaDr said...

Err.. Dia itukah yg jard ckap weh? Kalau dia tu aku penah baca blog dia.. Huhu.. Best2.. ;)

e. indah said...

oooo lumut sgt suka tul kat minah misteri tue punya blog ...lumut, letak lah link blog tue , nak view dia...

; ) < senyum (lumut suh senyum , kita senyum )

kerjaseni said...

everyone's different. no matter how similar we are, it's the bits and pieces here, there and everywhere that make us unique individuals. furthermore, would it really matter how others adjudge you? just walk on the path that makes you happiest... :)

"i'm many things to many people, each might see a different facet of my personality... in the end, i'm just a reflection of what you see..."

p.s. - gadis itu? i 'met' you through her. i'm happy she's getting back her life. slowly. but surely. :)

chokio_nia said...

biar ape org nak kate janji kte tau sape kte..enuff said..

CinTa Lea IxoRa said...

syabas bro.. hehehe.. apelah lumut nie.. ade lak ckp tu awek.. nt lg rmi yg slh sgke ingt lumut laki.. huhu..
senyuman yg betul2 menawan kalbu.. u r so sweeeeeet dear ;)

'AQILAH said...

li tengah senyum

milay said...

truskan perjuangan! jgn cepat mengalah. allah xkn uji hambanya jika hambanya tidak mampu untuk menerima nya..gudluck sis!

EkaWeird said...

hidup memang palat tapi esok masih ada.. kita hanya mampu tersenyum. menyembunyikan luka yang tidak pernah menunjukkan tanda-tanda untuk pulih. kita hanya mampu membuat orang laen bgembira. tp bkn kita berasa gembira sekali. memang pahit dan memang berat cabaran yg perlu dtempuhi. sudah lama tidak ketawa dgn betul2 hati ini rase gembira. semua ini hanya kepura-puraan...

Anonymous said...

lupekan yg lain.lu pndang depan.

NadiaShafiqa said...

lumut!!
sy thu siape die..
sy dh bce blog die smlm,
dr awal..
mmg betul die dh ttup ruangan komen..
sy rsa mmg die.. owh betul,dia mmg sgt sweet..

rizputra7 said...

lu bro...gua tak sangka ler...hehehe..ok bro..gua chow dulu bebeh..

sya ar said...

yep
senyum tu penawar duka

Lifesaver said...

aku dulu pon ingat ko ni bro