Saturday, January 23, 2010

"DAPAT RASA KE??"

"gabungan huruf menjadi ayat lalu menjadi perantara untuk meluahkan rasa".
aku suka kan puisi...SUKA.
lain individu,lain rasa mereka.
lain juga bagi yang menyampai ataupun yang terima penyampaian.
PUISI?
dapat rasa ker??

tempat kejadian: pasar seni,kuala lumpur.
tarikh kejadian: 12 dec 2009.
SAJAK MARATHON.





"KASIH SAYANG MANA TARUK?"
-luahan puisi dari insan gambar last belah kiri.-

kesimpulannya: emosional gile muke minah tuh..pehal?haha.

p/s: beb,game dah tamat lah...

58 comments:

mira ellyna said...

eh aku 1st huhuhu..
bangge jap haha..^_^

mira ellyna said...

emosi kne ade kerana puisi dpt diselami dan dirasai cewahhh..
cam cinta lak..

zul efron said...

sumbang anytihin x dlm zine ayuh?
tanya aloy for info..

:: hayati :: said...

hati pn merasa........huhu

saya. said...

aku suka puisi gak..
tapi aku tak reti deklamasikan puisi,nanti emo semacam.hahaha

sedangkan baca slide pun aku dah kena sound suara macam sarimah ibrahim (sebab aku baca sekali nafas).,kihkih..

piNky LuCiA said...

aku suka dengar orang berpuisi.. tapi aku tak pandai berpuisi.. hehehe

beautiful_rose said...

salam......
wah lme giler aku x masuk blog ko.
ko sihat ke???
cantik layout,bile tuka?
byk lak solan aku nieh ehh.,.
berbalik pd entry,
aku juga suke puisi
aku suke tulis puisi tp
jarg sekali aku mendeklamasikan nye...

take care..... =)

cik EPAL said...

blog penjenayah merah jambu ni memang tak leh komen ea?? eh! salah komen lak..haha...


kamu begitu puitis...saya tak reti nak puitis bagai macam kamu ni..ajar boleh??? hehe..


lumut..nak nombor tepon....lala :)

Boneka tak sakit said...

hahah aku komen blog ko wei! wow!! :P
kasih syg mana nak taruk!

best tol ayat tu aku 1st dgr dari blog bro mamai! hahaha p
camner eh puisi penuh dia !

puise best kut penuh emosi
entahlah jrang layan..

FarhanaDr said...

Aku kurang dlam karang sajak.. Tapi deklamasi sajak mmg peberet aku.. Serious lama dh aku tak rasa camana enjoynye deklamasi sajak.. Last pn masa aku kat matrix.. Ssuatu yg dtg dari hati, tu paling aku suke..

cik EPAL said...

nombor tipu ke public fon tu?? haha...


tak dapat pon kol..tapi mesej deliverd...pelik....huhu

Lynn Honeym said...

aku suka,

hanya untuk meluahkan apa yang aku rasa.

:)

mamai said...

mari beri sumbangan kat zine

rAtu saLju™ said...

erm..puisi sgt indah pada yg sudi menghargai..

lumut said...

MIRA,
puisi mmg berkait dgn emosi..bru smp n rasa..suke ko ek 1st..

DZUL,
ape tuh?aloy x wat entry pasal tuh ker?

HAYATI,
sgt rasa..huhu

PENJENAYAH MERAH JAMBU,
haha..jadah nye plak cam sarimah..adoii..ko comel.kalau ko bace aku tenung je ko.haha

lumut said...

PINKY,
xpe..kau leh cube..mesti boleh.

BEAUTIFUL,
kau busy wa paham..hehe...baru je tuka..aku cmni la..sht x sht je..erk..ko sht?

CIK EPAL,
nah amik number ni..nmpak x?hehe..nak belaja?erk..adeh.

BONEKA,
yup..aku 1st dgr time kat sane.dr pakcik tuh sndri..mmg kagum.luahan hati die.

FARHANA,
wahhh..ade geng neh..jom.

lumut said...

LYNN,
aku pon suke..best kan?

CIK EPAL lg..
boleh lah..dah reply kt blog ko.

MAMAI,
zine?xtau pasal tuh..bglah infooooo

RATU,
harap masih ade yg sudi menghargai ..kan?=)

saya. said...

Konpem aku baca sambil menangis air mate darah kalau ko tenung cemtuh.
Hahaha..letaklah vid korang perform ritu,tadek ke?

Teringin nak tengok lumut emo.HAHAHA,adakah secomel orangnye,atau secomel sang naga?

*angkat kening*

Daffodil D said...

alololo..comey giler kau buat muke camtu. ^^

ps : kecik2 aku suke bersajak dalam tandas. ape kasus?

lumut said...

DAFFODIL,
.hakhak..kau baca atas jamban duduk kan?

lumut said...

PJM,
hahahah..mane ade video..ko kene dtg life beb..haha..kalau ade pon xde aku nak letak sini wehhh...x komersial lah...hakhak....nangis aiirmata drh ke hingus drh nnt?hoho

saypOOL rafhtello said...

pompuan tahan berak..

sharamli said...

entah minah tu..nak wat muka em02 pahal..hak3

Aku Beskot™ said...

dpt..
sume yg perform sgt cun!!..
kagum..
5*..
eh tambah lg 4 la..
9*..hehe

Pensel Kontot said...

cayalah muka ko penuh perasaan weh...

++***hana zaty**++ said...

puitis?puisi??sajak?erkkk~~~

bile leyh master sume ni??hehe..master konon...sijil pon xpas ag..hehe..~~sifu!~~tlong ajar..hehe

ezzati said...

mmg emosi gila muka ko..hehe

joegrimjow said...

memang sangat emosional
hilang manis skit2

Fara said...

penuh penghayatan tuh!

:)

namh said...

suke puisi sbb setiap orng yg membc akan punya maksud yg berlainan.. kdang2 orng yg tulis tu pun bile die bc lagi skali puisi dia akan jd lain maksudnyerr.
maksud di sebalik puisi tu selalunyer bergntung pd emosi masa kite bc puisi tu.. ;)

k.A said...

aku suka puisi. tapi aku rasa aku tak ada bakat kot.

beautiful_rose said...

owh yeke...
ermm aku sihat jerk just agak stress skit skang.
bz x bz tp meroyan gak lah x de tenet kt sana .aku pon tertanye2 adakah org2 kat sana tdk tahu menggunakan internet??? matik lah aku............

Faarihin said...

eh pakcik tu pun peserta marathon gak eh? tengok gaya dia.. memang menyampaikan sesuatu yang mendalam dari lubuk hati.. walaupun aku tak pi sana.. tapi dengan melihat pic2 di situ.. aku dapat merasainya betapa hebatnya kamu berpuisi.. yelah awek tu pun hebat gak.. mimik muka dia sangat2 main peranan.. hahaha.. (^__^)

att said...

waktu mule2 bace blog ko pun, aku tau ko suke puisi..
beb, jemput2 dtg kt airport auckland haha..tp aku transit je situ..3 jam

maiyah said...

puisi ni indah n kita bleh mngungkapkan kata2 yg terluah

rda said...

Aku pun suka puisi, puas.

.rafiq. said...

lumut pandai bersajak. tengok muka dah tau. buat la buku mut. hehe

oranglidi said...

kerak-kerak hari masih berjalan..
menanti panggilan Tuhan..
kaku berdiri disapu sisipan oksidan..
harapkan pelangi, munculnya enggan..


sekian.

(wa x reti sajak spontan. sumpah.)

oranglidi said...

rafiq, lu tunggu je wa berkolobrasi dengan lumut menerbitkan antologi 'SAJAK-SAJAK TAK TERDENGAR' nanti..

si kosong said...

lumut...
cantik gambar..
hihihi

ok,straight to the point.
harap kamu sihat.

CinTa Lea IxoRa said...

mesti best sajak lumut kan ;)

julu said...

apehal minah tu muka mintak pelempang??.hahaha..
chill lumut..

julu said...

apehal minah tu muka mintak pelempang??.hahaha..
chill lumut..

lumut said...

SAYPOOL,
berak kencing sume aku tahan beb.

SHARAMLI,
haha..takut x?lala

BESKOT,
cun utk pompuan?tp pompuan sorg je yg perform.haha....thanx utk bintang kamu beskot..=)

RUFF,
haha..muke aku ke tuh?

HANA.
haha..sijik kelahiran ade ok dah tuh..=p

EZZATI,
muke kau ke tuh?bukanlah..haha

lumut said...

JOE,
xpe joe..slame ni pon bukan manis pon.

MS.INDEPENDENT,
haha...menghayati kot.

NAMH.
setuju dgn pendpat kau..bile bace ikut mase lain2 emosi yg kua..ewah.

K.A,
ala..ade..ko x try mane tau.leh join aku kalo ko suke.join paradoks la.

BEAUTIFULROSE,
haha..sian gle..intenet dah mcm nyawa kot weh.hoho

lumut said...

FAARIHIN,
pakcik tuh spontan..tanpa diundang..act sape2 nak bace leh g tau aloy paradoks time tuh.hee.pakcik tuh mcm luahkan perasaan yg teerpendam.rse sedih pon ade time tuh.sentap gle.

ATT,
haha.la..igt ko dok auckland..xbest ah cm neh.isk

MAIYAH,
betul..dan perasaan pon skali terluah kan.

RDA,
bagus..leh join aku nnt.

RAFIQ,
erk..aku?kau neh silap org neh.hee

ORANGLIDI,
wah...dah ade partner neh..boleh2 kalau ade kesempatan ..haha..geli aku mcm lah bagus sgt aku.haha

lumut said...

SIKOSONG,
gam tuh sume dr si koosng..oh ade 1 bukan dr si kosong..=p..aku pon doakan kau sehat.g times kan?jeles lah.mencik daH.HEHE

CINTA,
erk..xlah..x best pon.hee

JULU,
bukan nak pelempang..tp die nak lempang org..haha

|arieza| said...

i juge suke puisi! itu seni. seni dari hati :p

si kosong said...

alhamdulillah...sehat je..
ok2 dan xde yg x ok..hahaha

Anonymous said...

i was waiting for ur announcement bout the game hehe..

cik botoX said...

encik lumut..haha...ampun yaa...lama aku x mengomen....tpi yg hg bwt tekan2 tu bwat kat facebook ka???

lumut said...

ARIEZA,
agak2 seni dr jntung ade skali x?hehe

SIKOSONG,
bagus2..=)

ANON,
hee,,now u dah tau kan?

CIK BOTOX,
adeh..ye encik botox..kat fb lah.xpe..beta maafkan.haha

Lifesaver said...

wah!!!!semua pandai berpuisi

tukanama said...

gle r!!!ish..yang..i x sgke! kawan i jadi artis!

|arieza| said...

heh. bkn takat dr jantung. seni dr bontot pun ada tau! hahaa

Frodo Baggins said...

>>___<<


epic gilerr exspresi muka semua org!
kasih sayang mana tarux?
owh bro tu punya word ke?
pnh baca phrase ni kat blog bro mamai


lidi ~ selamat mendeklamasikan sjk.
seni itu indah ...

aloy_paradoks said...

hahahahahahahaha,,,, mmg nostalgia la..

mUTe said...

Aku musykil, bro yang last skali tu puisi jugak? giler serius aku x caye. Belah kiri.