Friday, January 1, 2010

AUCKLAND here i am.saya tak sayang dia...

pesanan: gambar kenangan lcct ade dientry lepas..

berkat doa semua saya sudah selamat tiba di tanah auckland tepat jam 715 malam waktu malaysia bersamaan dengan 1215 pagi 2 januari 2010 waktu auckland..
kena tambah 5 jam dari waktu malaysia..senyumlah.=)

masa dalam flight dari goldcoast ke auckland,perjalanan mengambil masa 4 jam...
saya tidur.itu saja yang boleh saya lakukan..
saya termenung sampai terlelap...

"jom main polar bear,sape yang tak mandi lagi pergi mandi"
"ok kejap lagi kita keluar makan lepak kay.."
"lumut,kat sana nanti kau jangan sedih-sedih lagi,kitorang semua sayang kau."

itulah diantara dialog yang terjah mimpi aku ketika tidur didalam perut pesawat.aku terjaga.aku perhatikan sekeliling..gadis bertudung disebelah aku sedang nyenyak tidur.sebelah lagi merupakan lelaki berbangsa asing..

aku tanggalkan kaca mata...
ada "air suam" di celah kelopak mata..

mimpi itu seolah-olah hidup...
kalain bersama-sama aku di goldcoast....

terima kasih semua untuk kenangan yang indah itu...
kalian jage diri ok..
jangan gaduh-gaduh..
senyum selalu..
update lah pasal kegembiraan kalian disana..
aku disini pasti turut merasa...
jaga diri taw semua..ceria selalu..aku skodeng dari jauh..


saya tak ada "dia" untuk disayangkan..
saya tak sayang "dia"..
tapi saya sayang "kamu-kamu" itu..
semua "kamu-kamu" yang pulihkan semangat aku.
terima kasih...

p/s: saya tak ada handphone saya sekarang.tak tau dimana die.harap tertinggal dalam kereta.hope jumpe esok...doakan die tak hilang ye..kalau tidak saya hilang semua nombor2 kamu...hmmmm..

inikan dugaan kecil.saya tak kan nangislah untuk benda kecil ni.
saya kuat dah.

62 comments:

sayu=pilu said...

aku 1st.....wah bes nyer

sayu=pilu said...

hahahhaah aalimbz.... nasib aku komen lu baca lum gi...ahahahha

jum kita baca sama2 wakakkaka

ciK_SaLmaH said...

lumut. take care kamu di sana. sobsob

sayu=pilu said...

hohohohoh lama tak jd 1st kat blog nih.... lumut aku ada sesuatu buat ko.... dtg lah tgk....

jgn mara nad jgn touchg k...

alimbz said...

aku baru niat nk 1st

sayu=pilu dah ambik lak
2nd pun boleh nie kot..haha

jap2 nak bace

sayu=pilu said...

ko kuat aku tau itu sayang... ko masih ada kami2 smua.... esok jumpa dalam keta lah tuh mc k...meh sini aku tlg mc erkkk no ko aku takder adeh.....

tc jgn nangis2 gi... simpan manik2 jernih tuh time ko jumpa aku wokkeh

alimbz said...

pelik..baru tinggal jap dah 8 comment..ish3..ko guna minyak guna2 ea lumut..hahahaa.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
gurau je..haha

nursarah said...

lumut/pika

jaga diri.jgn sedih2. walaupun aku tak sempat jumpa ko kali ni, aku still harap kita dapat jumpa 2 tahun lg...

ukhwah selama2nya..=)

alimbz said...

dah bis bace..
nk wat onar ke x..
lumut????
haha..

nak kutuk ko je nie..asyik ilang hp je..bak cnie la hp ko tu..aku pakai..ko guna public phone je..hahahaha..

sayu=pilu
xpe2..aku pndatang baru dengan izin kat blog lumut nie..lain kali aku sntiasa 1st..p xlame g bz ngn asiment lak..haha

nadirah_nor said...

take care lumut..!

Wanita Mutalib said...

sayang kamoo juga!! :p

seroja jingga said...

alhamdulillah kamu selamat sampai..rasa semuanye berlaku sekelip mata

misz_nierah said...

aku lega ko dah sampai. ko memang unik lumut. sume orang sayang ko. aku jeles =(

Fhad said...

berebut2.. kat entry aku xnak plak berebut2.. next time sape first komen kat blog aku, aku kasi penyepak jepun sorng2.. hahaha.. lumut, entry khas tuk aku xde ke? hahah.. memain je.. esok g tgk hp ko ade ke tak.. mintak2 x hilang.. nnt aku poskan 3310 je ok.. ko kan kuat.. setakat hilang hp je.. aku yg kehilangan ko relax je.. senyum2 ok dear!

yang dikasihi,
fhad
goldcoast, taipeng..

si kosong said...

heh,fhad.!!!

mana2 aku g je ko ngan ian mest ada.

dah2..aku bkn nk citer psl ko..

psl lumut..

ohh,hati2 kt sana..ingat beb pesan dalam surat tu.

satu hari nant akan ada seseorang ckp camni kt lumut;

"lumut,tengok...kt sana ada cahaya.meh aku bawak ko g sana"

alimbz said...

haha..fhad..pelempang jepun ade x..hihi..

lumut xnk hp..die nak public phone je..haha

alimbz said...

penerbangan kita dengan menaiki pesawat _____ (ko isi sendiri lumut) telah selamat mendarat di lapangan terbang ________ (aku xtau apot sane.haha)..kami bangga dapat bersama2 anda terutama penumpang dari msia..cik lumut..hhihi..

(BI aku xreti..xabis blajo..haha)

Fhad said...

to kosong : aku kan 'lelaki" itu yang akan bawak lumut ke arah cahaya? hahaha.. kalo ko dan ian mesti menuju ke arah kegelapan sebab korng songsang..

to alimbz : pelempang ngn penyepak tu kire pakej aku bg.. haha.. owh ok2.. nnt aku pos publicphone kat die.. thanks sebab bgtaw

opsss over plak.. macam blog aku je.. hahah..

yang benar,
fhad
goldcost, new york..

cik CumeY said...

aku benci ko fhad..kat hfon aku name ko...kat sini pon ko..

dah lah pesan kat aku jangan kaco wife ko nie...tapi ko sibuk dok nyibuk sini...

hahaha

err....

mut..fhad cakap dia nak urut kaki ko...hahaha...gatal tol dia nie...ko garukan jerk fhad nie pkai garfu mut!

si kosong said...

kepada : fhad

pesanan : tidak ada pesanan untuk anda.

hahahahaha

ces..ko "lelaki" itu.?no no no no no...

si kosong said...

kepada : fhad

pesanan : tidak ada pesanan untuk anda.

hahahahaha

ces..ko "lelaki" itu.?no no no no no...

aNiSa hANg tUaH said...

selamat tahun baru.

saya tahu anda sangat kuat
:)

ain alias said...

aku suka tengok kau tersenyum..
manis sangat..
keep that's smile..
harap2 satu ari nanti kite dapat berjumpa..
blaja rajin2!!

rda said...

Aku sayang kau jugak mut. :)

Razman said...

ada siapa2 nak join terajang fhad x?

bulanhijau said...

weyh,
ko mmg pndai wat mata ak bpasir weyh.
cred to ko..!!

btw, stdy leklok kat sana..!!

bulanhijau said...

weyh,
ko mmg pndai wat mata ak bpasir weyh.
cred to ko..!!

btw, stdy leklok kat sana..!!

FarhanaDr said...

Lumut.. Jangan slalu sgt kasi air suam mngalir.. Okeyhhh??? ;)

Lelaki Ini said...

jg diri..

moga jmpe hndset ithu!

YobSumo said...

hilang handphone macam hilang sebahagian diri rasanya. huh. kesian kau.

selamat menimba ilmu ye! tebalkan lagi spec tu. hehe.

buat Einstein bangga :p

e. indah said...

take k there lumut ...

Faarihin said...

Alhamdulillah.. dah selamat sampai ye.. jage diri baik2 kat sana lumut.. belajau ajin2.. (^__^)

lumut memang seorang yang kuat..

anaklaut said...

salam....

alhamdulillah..selamat sampai..

study rajin2....pulang dengan kejayaan cemrlang..

ber_u_wang said...

alhamdulliah anak uncle dah selamat sampai...


lihat ramai yang sayang kamu...

mata uncle masuk abuk...

Edriena Hazelina said...

wah.. da macam chatbox da kat cni.
1st time datang cni. baru nak kenal lumut nie..

salam kenal..

Mohd Hazri said...

aku nak join terajang fhad. Ada hadiah tak?

wong ah ian said...

hazri ko sepak telo fhad, aku sepak bontot dia..hadiahnye aku sepak telo ko plak..boleh?..

kak lumut, sila jgn becuti ok..permintaan tegas dr adik wong..

fhad, ko cahaya celah mane pn ko da x nmpk nk bimbing org plak..jumaat tadi pun ko x g smyg kan?..ko xyah kencing, ko ckp ngn aku td ko malas g smyg..bodow

'AQILAH said...

dugaan tanda allah sayang kita...:)

beautiful_rose said...

syukurlah kom da selmt smpi lumut...harap ko tenang kt sane.plg pentg,stdy rajin2 jgn mls2mcm aku dah tue baru nak continue stdym =p hihikhikh syg ko..hug!

hBz said...

yes. ko ade mimpi aku juga. ni dah mandi wajib ke belum?

avid gunner said...

ko x balik msia lagi dah ek pasni?

IntanBerlian said...

moge hidup makin tabah=D

abe long said...

waaaaaaaaaaaaaaa

kenape kau tggal kan aku lumut?

kenape

kenape?

kenape??

ah..
sedih nye aku

CinTa Lea IxoRa said...

take care taw kt sne.. thn br nie jgn nngs2 lg.. kuatkan smngt... always pray d best for u ;)

ween said...

ala, hilang lg? cpt cari! happy new year Lumut :)

cik EPAL said...

be strong and happy new year :)

alvin takda umah harga 8juta said...

kak lumut...selamat menempuh hari2 di auckland..hp kau dah jumpa kah??

maiyah said...

takde dia pun takpe.. blasah je hehe ;)

mamai said...

selamat samapai....selamat berjuang...dah jumpa ke HP tu

al-lavendari said...

semoga ceria2 selalu. NZ dengan Malaysia tak jauh ... just one phone call away !

bilakah agaknya pakcik boleh sampai NZ ...

melatidaisy said...

salam cik lumut..

alhamdulillah da slamat smpai :)
good luck k!
luv 2 c ur smile..sweet =)

Sharif John said...

All the best lumut

oranglidi said...

mana sayang?

oranglidi said...

wa dah salah tempat. ingatkan holocost.. rupanya goldcost

oranglidi said...

kan wa dah cakap. sedih tu kejap je.

oranglidi said...

helo2, ade ade orang?

apdet2

Daffodil D said...

aku ade x dalam "kamu-kamu" itu? :D

caluk@cencaluk said...

kau nak aku poskan buku telepon tm 2010 tak he he

mUTe said...

Best gler "melancong" ke Auckland.. Ngeh2..
Sampai biler "melancong"?
Ngeh2

Happy New Year.. kpd kamu. :-)

balqissy said...

erk... mmg ramai yang syg kamu.

=D

saypOOL rafhtello said...

suruh blogger buat derma kilat..dpt hp baru..
selamat kenal-kenalan.. =)

Lifesaver said...

ko syg aku? terharu *pengsan!* hahaha