Saturday, January 16, 2010

BUAH...petik dan gigit..pergghh!!

""bahagia itu ada dimana-mana.kita mesti cari.jangan give up mencari bahagia.
jika hari ini kau bahagia,bukan selamanya kau bahagia..
jika hari ini kau bersedih,sedih itu bukan selamanya berkekalan..
percayalah.bangun.dan senyum selagi kau mampu.""
ayuh aku kongsikan sedikit senyuman yang aku perolehi.
lokasi kejadian: coatesville,Auckland,new zealand.
musim: panas.
tarikh kejadian: 9 januari 2010
aktiviti: fruit picking
buah yang terlibat: buah apple,buah nactarine,buah strawberry,buah dada.
(haha...gelak jahat!!!.para lelaki tak payah nak menggatal.)


mengusha rimbunan BUAH...mengancam!!haha

merah dan manis...aaauuccchhh...sedapnya APPLE..

lonjong dan gebu...wohho!!itu dia PEAR!!

lembut dan mengeluarkan air.. manisssss..
inilah NACTARINE!

merah lagi wajib digigit!!!ohhh STRAWBERRY..

takkan usha je..mestilah RABA dan PETIK!!ewah~~

GIGITAN atas kamar,eh silap..gigitan atas dahan...=p

takkan GIGIT ATAS je???haha..jom gigit lagi.sedaaapp..

MERABA dan memetik serta HASILNYA..

OHHHHH...INDAHNYA SAYANG.....
itulah dia kemanisan CINTA di kebun buah....haha

sekian dari tukang raba dan tukang gigit...
aaauuuuwwwwmmmmmm...aauucchh!!hahahaha

untuk kamu-kamu yang sedang berduka..
"senyumlah sayang...kesat airmata itu..walaupun sekejap cuma.."
=)

73 comments:

Pensel Kontot said...

Mut bestnyew...
bak sket...
aku suka ayat last ko tuh

untuk kamu-kamu yang sedang berduka..
"senyumlah sayang...kesat airmata itu..walaupun sekejap cuma.."

tau2 je aku tgh berduka

ain said...

weh funnye!jeles*

aNiSa hANg tUaH said...

uits.
bestnya
dapat petik.
makan

:)

terinigin!

Pensel Kontot said...

wah aku 1st beb...
dapat gak rase org 1st komen kat blog ko mut

black_mel said...

wah...best2...sana matawang tinggi x?

bestnya mkn buah kat ladang..kat sana ader durian?hehe..

nazri.sensei said...

hoo...
sihat ar ko satu ari makan buah..haha...

Anonymous said...

jelessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

seroja jingga said...

alangkah bahagia jika hidup semanis buah.

senyum unyuk kamu :)

Koyuki said...

jangan selalu sangat keluarkan air mata
simpan sikit..

siggplus said...

buah dada ada jual tak?

buah zakar?

sayu=pilu said...

komen sigg mcm lahanat...cis


weh jeles nya aku pun nak gak....kasi lah sebiji dua syg....

faizal said...

sayu=pilu: siggplus suka buah2 eksotik camtu...haha

siggplus said...

sayu=pilu :

sebab kadang2 dkt ladang cmni ada jual 2-2 tu..sbb tu aku tnya..haha

sayu=pilu said...

sigg: ahahahha byk arh ko sigg... cibai lu...

sekut tawar: oo itu buah2 ekostik erk..baru ku tahu..patut arh sigg suka...hehehhe

wong ah ian said...

mane gmbr bogel kt pantai?..haha

.rafiq. said...

ingat betul dah tadi buah dada. baru nak layan. haha

iLhAm_bEcKs said...

eh! nakal no ko ni lumutt..
hahaha
sngal lah

siggplus said...

sayu=pilu ; sekut tawar :

kalau dah selalu tengok mana ada rasa eksotik dah..hahahaa

oranglidi said...

xstuju dgn koyuki. biar la habis airmata, sedap sikit. hehe.


waah, kemain. bila lagi nak melawat kebun wa? ada pokok salak.

|arieza| said...

bila tgk gmbr2 buah, baru teringat yg dh lame x mkn buah haha

avid gunner said...

phew...drooling...

CikJanah said...

sedap nyer semuew buah 2 cik lumut oi...

ezzati said...

bestnyee leh petik2, geget truss

auucchh said...

mut..boleh stim entry ni.hahahaha.siot ko.

Ledeysecret said...

bes giler..haf fun!

azzaliena suziantie said...

best gilee doe

balqissy said...

mak aiii~ jeles.

chirol said...

ko makan strawberi penuh nikmat tu..

Kojack de Alloohaa said...

woohhooohooo...buah pear yg x tahan tu..!! eee geramnya ak

deus X machina said...

Cam sedap jek kan
Post guna fedex anta ke malaysia leh tak??
erk888

erk888.blogspot.com

arboqskii said...

uit..bestnye...dusun buah....

si kosong said...

aku nak buah tu.....
err..buah yg ko pegang tu.

otak ketat said...

sedapnya. kt overseas semua buah best-best je. dulu aku igt ag, boleh masuk ladang strawberry. pastu kau mkn la byk mana nak. free ja. kalau nak bwk kuar baru kena bayar. kebun kt mesia tamo wt cmtu ka? aku nak melantak manggis. haha.

mamai said...

pakcik suka semua jenis buah..buah yang bersarung tu lagi sedap...

rizputra7 said...

huhu..first time aku tgk buah aple kat pokok....ko sekarang part time kat ladang ker??

e. indah said...

fuhhhhhhhhh jelez beb tgk gmbar tue .. ..rasa nak gigit strawberry < even aku tak suka buah manis2 ne..., tp nampak cantik siot

mUTe said...

Ala blakang rumah wa melambak. siap sedekah kat masjid jer! hehe.

Ps: Ke-bz'an melampau memaksa daku menjauhi dunia sesawang daku. ngeh ngeh

cik helena said...

kesat air mata..

maiyah said...

wah.. lyn buah yek

Razman said...

cess..xjelez pun... (smbil wat muka tak puas hati takde peluang cmni)

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

sedap gile seh.tengok je pun da rasa sedap.belum bila rasa:(
takpe2.next year my adik nak gi new zealand.nak suruh die bawak balik bebanyak:)
hehehe:)
sedih itu perlu.lumrah hidup kan:p

i'msosupernotcool said...

buah nona xde?

lumut said...

RUFF,
meh ar sini..meh2..hehe..ko berduka nape ni..biaselah perasaan ade trun naik...tahniah sila bg adiah kt dri sndri.hehe

ANISA,
dtgla sini!!!malaysia pon best ape..isk..rindu..

RAUAIN,
xpyh jeles syg..mlysia pon ade kelebihan.cume kite xnampak..rindu.huh

BLACKMEL,
skang 2.3 x silap..durian ade..nenk aku bg benih suh aku tanam.haha

ANON,
erk..mengapakah.jgn2..

NAZRI,
sehat smp kembung terberak2..hehe

SEROJA,
senyum sis..bkn utk saya..tp utk hati kamu..tp x semua buah manis.igt tuh.

sharamli said...

nak tumpang senyuman kamo0 mut...bleh?

lumut said...

KOYUKI,
aku simpan dah utk time beranak nnt.ok x?=p

SIGGPLUS,
buah kau lah okeh?

SAYUPILU,
ha ade pon pencarut yg tlg aku.haha...meh lah sini syg oi.

IAN,
hahaa..lu mmg itu yg ditunggunyer.

RAFIQ,
haha...eh bukn dah muak layan ker?nak cover lah ko ek.

ILHAM,
haha..nakal ke..=p..

ORANGLIDI,
lu x ajak.

ARIEZA,
ha pegi mkn..tkot sembelit nnt.hehe

lumut said...

AVID,
erk....rilek2..hehe

CIKJANAH,
memang sedap..esp nactarine..huh..sedaaaapp..hee

AUUCCHH,
bangang ko.kan dah kene.haha

EZZATI,
geget yg sedap tuh.awww

LEDEYSECRET,
hehe..tq2..sedap mkn je la..penat jugak petik.hee

AZZALIENA,
sebbaik wa x gile doe

BALQISSY,
haha..tercapai misi gua.org malaysia asik buat gua jeles je.haha

CHIROL,
siap pejam mata..sedap sgtttt..wakakaka

lumut said...

KOJACK,
kau geram ker?sebab?cehhh

DEUS,
mane plak nak carik fedex kat sini abg oi.

EN.ALIEROSTAM,
mmg best..lazzaattt...

SI KOSONG,
ha nasib baik betulkan balik..haha

OTAK KETAT,
eh malaysia pon byk ape buah best...bangga aku jdik rkyat mesia.sbb ade durian.woohh

MAMAI,
sape aja ni pakcik?haha..nakal ek.

lumut said...

RIZPUTRA7,
eh bukan part time..aku melawat je..xnak aku keje sane..burn muke aku nnt.

E.INDAH,
tp die bukan manis mcm gule..hehe..bgus utk kesehatan beb..

MUTE,
ape ko merepek neh?sian ko otak dah x center.hee

HELENA,
nah tisu syg..

MAIYAH,
buah2...layan..hee

RAZMAN,
haha..yes.puas hati aku.balasan sg.gabai.haha

lumut said...

HATI BERGELOJAk,
oooo...tp buah2 byk time summer...=)..sedih mesti ade utk hidup.hee

IMSOSUPERNOTCOOL,
jadahnye pulak nona yg ko carik..adeh

SHARAMLI,
tumpanglah syg...kalau nak tisu pon aku ade..=)

joegrimjow said...

lepas winter ni nak buat fruit picking
nak meniaga
hehe

lawa header

*Miss Geli^ said...

siot je ko kan kemut, eh silap, lumut...ahkak ni dalam tempoh pantang..ko plak wat gaya keji menggigit dan menjilat..ko telah membuat perasaan ghairah dalam diri ahkak berdemontrasi..ahkak plan nak pantang 100 hari ni...

jgn la seksa batin ahkak dik kemut, eh silap lagi..lumut..

Kyuubi_85 said...

bestnye... weh, ko ada bawa balik tak? aku ak minta sikit... :D

enuLwanie said...

dh xmau sedih2 dh..
hehehe..
bestnye dpt mkn buah segar dari batang, eh silap dahan!
wee wee...

hans said...

betul2
bahagia tu kena carikan
susah nak datang sendiri

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

pergh.. geram je tgk buah epal ngan strawberry tu. tak nak simpan bw blek malaysia ke?

oranglidi said...

ni ajk la ni.. xpe2. 2012 nanti.

sufi said...

mut,
cm 2 ke muke ko bl sangap?
(pic yg laz)

alvin takda umah harga 8juta said...

kau part time la kat ladang epal tu..aku dgr cerita tukang petik epal kat sana pakai mercedes...yer ker??

alvin takda umah harga 8juta said...

kau part time la kat ladang epal tu..aku dgr cerita tukang petik epal kat sana pakai mercedes...yer ker??

lumut said...

JOE,
wahh..mmg otak bisnes la kamu joe..tq2...blog die lg gempak.hee

MISS GELI,
hahahha..cam haram komen.sakit prot tergelak.sangap dah ke ahkak..sabar dulu..abeskan pantang.kang tekoyak pulak.haha

KYYUUBI,
erk..nak bwk balik mane nye aku dok sini.aiyak.

ENUL,
haha...gile dr batang..kontroversi doe ko nyer komen.erk.

lumut said...

HANS,
bahagia mcm duit..kene cari.tp duit org boleh hulurkan.bahagia?erk..so bahagia lg hebat.kene crik.hee

OASH!NZ,
hehe..abes sudah dimakanbegitu saja..=p

ORANGLIDI.
wahhhh 2012!!!hehe

SUFI,
kuang ajak loooo..haha...muke ko lg comel doe time sangap.kan syg kan?=p

ALVIN,
mne ade part time...jauh kot..40 mins tmpat tuh dr umah.

Lifesaver said...

oh..leleh air hidung aku tgk ko petik buah

NadiaShafiqa said...

sedapppppp3!!!!

slurp3!!!!

hahahahahaha...

Haris Dot Com said...

erm sedap dowh strawberi tuh...tapi aku xsuke....dugong aku minat kot...

weii buah cempedak di luar pagar xde kew??? yg dh siap goreng dgn tepung adabi??? kompem best klu pekene ngn kopi 'o'...

milimilo said...

cmtu ey pokok epal..haha..jakon..plg best pn pegi ladang buah kat cameron je..yg ini punye buah,gile mngancam..perghh ^__^

lumut said...

LIFESAVER,
haha..bahaya ni..itu pon leleh..hee

NADIA,
sedap kan?mcm makan eskerim..hehe

HARIS,
ade buah cempedak.aku tanam mak aku bekal kan benih.haha..kau ni pon..

MILIMILO,
warna die yg mengancam tuh,,,xtahhhannnn..hehe

eNaSaN said...

andai aku boleh terSenyuM...{ttber jer..}




"senyumlah sayang...kesat airmata itu..walaupun sekejap cuma.."
=)




senYum seindah suria....lallalalala




jelesnyer andai aku dPt memEtik buaH2 iTu..alangkaH seroNoknya...lallalallala

wawa said...

saye ske tgok kamu pkai baju tu..hehehehe..
dan saye jeles dgn aktiviti petik dan raba nih..hahaha

Anonymous said...

http://www.npys.net/

mari layan bersama

YobSumo said...

sumpah semua buah itu mengiurkan.

hah. jeles teramat.

cud the ★ said...

senyum terpakse pn xpe kn??
;]

Faarihin said...

wah.. bila la aku dapat terbang ke sana.. nak gak beli buah-buahan yang leh petik sendri.. baru puas ati kan.. sambil petik, leh makan dulu tak..? hehehe.. (^__^)

rAtu saLju™ said...

lumut..ko leh jadi pemandu pelancong aku x klu aku hnymun kat aus?...nak gi kebun tu jer..huhuh menggoda beb