Tuesday, January 26, 2010

gua bangun gua tanya "kenapa"??


mimpi petang tadi serius buat wa sentap gile....buat wa rasa terduduk lame-lame atas katil before wa bangun tunaikan solat asar..kenapa mimpi tu datang..wa sendiri tak tau..ape yang mimpi tuh cuba untuk sampaikan disebalik lakonan khayalan dalam tidur wa...berkali-kali wa sedapkan hati wa...itu cuma mainan tidur....

terus wa decide untuk turun main bola keranjang hari ni walaupun kesihatan diri dan kesibukan tidak mengizinkan....siapa lagi yang akan tenangkan wa,yang akan bangunkan semangat wa kalau bukan diri wa sendiri...wa bukan anak kecil lagi...

mimpi tuh betul-betul tarik semangat wa jatuh hingga ke dasar....dasar ape?
dasar laut kot...

tapi wa bukan macam dulu dah..wa bangun mengorak langkah mengejar apa yang sudah tersedia didepan wa.bukan kejar benda yang sudah lama terkubur tertanam luput dari pandangan...makin hari wa makin benci orang perlekehkan wa kata wa loser...kata wa lembik dek sepakan sang manusia....

wa bukan macam tuh.hidup ni "karma" beb....suatu hari sampai part lu..baru lu rasa apa yang dikatakan kehidupan....

54 comments:

oranglidi said...

hehehe.. first rupanya

oranglidi said...

biar betul?

oranglidi said...

dahtu, lu mimpi apa?


betul cakaplu, kalau bukan kita, sapa lagi yg akan tenangkan diri sndiri.

ape wa cakap berbelit2 ni.

siv said...

mimpi lu...basah?

maiyah said...

hnya mimpi, mainan tido

ahchOng's said...

kalau jatuh ke dalam dasar laut itu dinamakan mimpi basah..

:: hayati :: said...

mimpi ape mut???
kalu mimpi yg menakutkn n mengganggu sgt xperlu cite n wt cmni,

wt mcm meludah ke sebelah kiri kita 3x(xpyh ludah btol2 tau), pastu bace bismillahillazhi la yadhurru ma`asmihi syaiun fil arhdhi wala fissamai wahuwas sami ul`alim....

xda sape yg dpt bg mudarat melainkn ngn izin Allh.....

siggplus said...

oh karma

gua tanak cakap panjang lebar..heh

maira said...

dear..ape2 pn jgn jatuh

sama2 kite bgn..~

=)

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

mmpi basah ke?
mematangkan~

mUTe said...

Serius cantik tempat ko. LUMUT! nak p keje kat sana! Hehe

(ko asek tidoo jer.. Maner x cute):-p

CikPiN said...

tidor pas asar..ye, mendatangkan kegilaan.

mainan tidoq je tu..

sharamli said...

bagus la kal0 da xmacam dulu..sekurang2nya ap yg di0rang ckp tu dpt wat kita bgun....

deus X machina said...

umpama mimpi dalam mimpi

seriyes dah lama tak mimpi basah
acong punye pasal la ni

Jard The Great said...

tak baik tido seblom asar.. sblom zuhur bole.. =p

Razman said...

ko boleh bangunkan org laen..msti boleh bgnkan diri sndri gak.. =)

Frodo Baggins said...

mimpi dalam mimpi?
mimpi zaman silam?
yeahhh, karma ... karma
karma is a bitch?

>>____<<

sapa nak tolong selain diri sndiri
setuju ... agagagagagaga.


pic atas tu cantixxx!

.rafiq. said...

mimpi je tu.
game tido.

hisham said...

u mmpi ape?..kekadang mmpi ni bkn mainan je...tp panduan..

black_mel said...

hurm..jatuh ke dasar laut?x pkai tangkal kencing mlm ker?haha....


bgus2..ayat ko power..aku terkasima sendirian..hehe..

Dean said...

takpe...kadang2 mimpi ni terbalik..hehe

zul efron said...

gua pernah rasa..
gua pernah lepas..
pastu gua rasa balik..
aduh..
susah jugak nk idop..

alvin takda umah harga 8juta said...

kau mimpi basah ker??

azzaliena suziantie said...

babe ko kuatt..
ko mesti blh puye ;)

e. indah said...

betul tue ..aku punbenci muak dgr org asyik mngata aku teruk > even dorg tak kata live dpn aku pun aku bleh baca mind dorg fikir camtue ...takper ...hari aku utk menang dlm hidup akan tiba...emm just keep asking "when?" ..

InsanBiasa said...

lame x tinggal jejak nie..tergerak nak tinggalkan kenangan lak..hihi..

lu mimpi nk g main bola keranjang ke..??haha

Kyuubi_85 said...

mimpi tu hanya mainan tido je.. :D
tapi kadang ada maknanya jg tu..

told la hejauw said...

jgn ckp ko mimpi basah hahhah

chill mut :)

beskot said...

tebing tu curam..
hati2!!..

Sharif John said...

Rilek Lumut....

aemyLina™ said...

bad dream ker?
atau mimpi seindah pic 2?

|arieza| said...

betul sgt, kita la yg berhak & bertanggungjwb utk naikkan smgt kita sndri balik, bkn org lain.. :)

jen - jen punye cite said...

soya sudeyh...eh..org lidi suke ko.er...

xyz said...

wowowowow..org lidi msuk line ha..mut,ada lelaki yg akn dtg jaga ko nnt mut.tp jup,ko mmpi ape?

ct odah said...

rmai ckp mimpi basah...abis aku nk ckp ape plak nih...haha

oranglidi said...

jen, lu nak kena tndang? pdahal lu tu suka ciklumut.

Anonymous said...

klo suka katakan suka saja...jgn berselindung ya bapak-bapak...

Adeqq said...

mut, ko mmg kuat. ko jugak jadi penguat semangat kepada org2 yg macam aku. jatuh sebab kecewa. aku kutip pengalaman ko. aku semat. aku yakin aku pon boleh kuat.

kepada yg kate ko LOSER ke hape tu, abaikan saje. sebab mulut manusia mmg tak boleh tutup.

pekakkan telinga,
bukakan minda,
fokus je benda yang depan mata,
karma akan terjadi jua.

p/s: kehidupan ni indah kalau kita tau hargai keperitan. =)

AH Beng said...

lu mimpi jumpe gua ke? karma? gua suke layan karmasutra.. hahahah

Lifesaver said...

mimpi apa

cik CumeY said...

aku miss ko...

sampai tadi aku bace entry ko tulis pasal aku...

aper yang aku tulis pasal ko..

bole tak ko kurangkan rindu aku nie?
aku RINDU SANGAT SANGAT nie...


:(


take care! malas taip panjang..sumpah aku sedey now...

love youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

* suck! aku tak tahan dah nie!

hBz said...

tak cukup ke dah bg lu 50sen. tak membantu lu untuk naik?

erk. sebelum tido. sebut gulengguleng 4x. sure tenang. wa dtg malam ni.

seri said...

xpe2 mimpi je..

^^

░♥si lampu neon♥░ said...

takut. takut nak hadapi kehidupan. ish, takboleh2. kena berani.

SuRayA^i. said...

yeah idup nh karma. what goes around comes around. what u gv, u get back.

milymir4e said...

bangun lumut!!!bangun..jgn bia owg perlekhkan kita k...xtually~ak pn nk th..ko mmpi pe???

Dak Wan® said...

Kita perlu berusaha membetulkan mood kita sendiri. Ah! Betapa indahnya zaman kanak-kanak.

Haris Dot Com said...

ko mmpi ape cik lumut...
cube bagitau aku...

aku bab2 mentafsir mimpi mmg power...xcaye???

tanye aku...

Mieza vs Rory said...

btul tuh..kuatkan ati..x gune ingt mnde yg dah lepas..we have our own life...msih ramai lg di luar sane yg perlukan kiter, yg sygkn kiter..kan..kan..

aloy_paradoks said...

ate? apa mimpinya?

beautiful_rose said...

mimpi adekalenye mainan tido dn kdg2 ade benarnye.....

triple x malaya said...

mimpi berat ke..?

cik EPAL said...

ye..betul..karma....ala...mimpi je pon :)

hans said...

mimpi apa lumut?
ko mimpi aku jadi PM Malaysia ke-7 ker?
jhehehe