Saturday, January 9, 2010

pergilah sana..ye sana bukan sini.



masa tengah taip entry ni tengah break dari study subject"introduction to logic".kenapa kena belajar matapelajaran ini,mungkin sebab ana selalu keluarkan ayat mahupun tonjolkan sifat yang kurang logic mungkin?oh ana kurang pasti...see?terasa macam baik sangat sweet nak mati bila menggunakan kata ganti diri "ana".sopan tatasusilanya begitulah hendaknya.apetah aku merepek.saja nak bagi semua orang bosan..

sebab...

aku nak promote GADIS ITU....

ku intai dia dari dulu...sebelum wujudnya "lumut".sebelum aku pijak lumat si "kumbang".haha..gile lah nickname dulu-dulu zaman hati berbunga dek manisnya cinta nama terus nak kumbang.jangan tanyalah kenapa.sebab memang tak ada siapa tau sebab nya.tapi tak aku sangkal sebabnya sangatlah sweet.aissshhhh....so sweet.tapi "kumbang" sudah dalam sejarah..**senyum sorang-sorang**.aku selalu berdoa suatu hari nanti aku jadi "kayu jati",kuat tak mudah mereput.ohhh so sweet ada anak-anak panggil aku "ibu"...bila kenangkan masa hadapan nanti dikelilingi anak-anak dan suami (sorang je bukan dikelilingi okei) yang boleh terima aku seadanya,selamat kan aku dalam keadaan apa jua sekali pun..aku sangat rasa sebak.

tadi aku tidur  petang kejap dalam 2 jam..aku tak kesah budak-budak blogger yang pergi "sg.gabai" poyo nak ber"picnic " tu sibuk berjimba tanpa aku.tak kesah pon.tak kesah pon.tak kesah pon.aku ulang banyak kali sebab nak yakinkan si hati.haha..bongok nye.tak pe..kita tunggu je gamba diorang nanti..aku tak kesah lah beb.aku ada perjuangan yang perlu aku selesaikan dekat sini.walaupun hati dan semangat aku makin rapuh,tapi sedaya upaya aku pulih kan balik.aku susun batu-bata semangat tu.pasti ada ganjaran nanti even lambat untuk aku.bahagian aku ni.tak same dengan bahagian korang.pergilah bergembira..aku usha dari kejauhan ini..dan aku doakan semoga ukhuwah itu berkekalan...

berbalik kepada mimpi saya,sedih lah mimpi tuh.tapi bangun tidur langsung tak nangis.tak tahu pergi mane ntah airmata tuh.kering kontang mungkin.

thats all.malas nak cerita panjang-panjang.terus bangun solat dan mendoakan mereka-mereka.dan saya makin rajin mendoakan abang-abang saya.mendoakan mereka yang selama ni saya letak limit pada hati saya untuk mereka.entahlah.agaknya..abang-abang saya tau ke saya sayang mereka.haha.gelak.

erk..bukan ini yang saya nak highlight.saje je saya buat diatas untuk suke-suke..berbalik kepada GADIS ITU,saya suka cara dia memujuk hati.kental dan kuat.cara dia memujuk hati lain dari yang lain..ramai lagi gadis yang tabah,cuma cara gadis ini menulis buat saya tak pernah bosan untuk menanti setiap entry dia.

gadis itu sweet.
gadis itu cantik dan cun.
gadis itu bersemanagat.
gadis itu punya sesuatu.malas nak explain.
gadis itu..gadis itu..terlalu banyak yang saya simpan didalam hati tentang gadis itu.sampai tak terkata.

lepas ni saya tak kesah tak ada orang datang sini...kalau boleh biar semua pergi sana.baca dan ambil.bukan maki.lagipun tak ada ruangan komen mana boleh maki.oh ye,dia ada facebook dan twitter tapi saya tak pernah add dia.twitter pon saya tak ada.heh.sebab saya usha dari kejauhan ini saja...ewah.ha sape nak ngurat dia pergilah.itu pon kalau dia layan.haha..dia comel pada mata saya.

gadis itu ialah PENJENAYAH MERAH JAMBU.

biarlah rumah saya ini sunyi seketika.
kata nak "underground".=)

26 comments:

Jard The Great said...

laaaaaaa....... aku mmg follow blog die.. ehehehe

hBz said...

macam menarik blog ni. salam perkenalan

Kapten said...

aku dah agak dah gadis tu awal2
sebab dia memang x ada komen dalam banyak2 blog list ko

hehe

beruwang said...

uncle jeles juga sebab tak dapat gi mandi di gabai

Frodo Baggins said...

... aku tertinggal di sini ...



>>_________<<

hans said...

hahahaha
tapi aku juga xdapat gi genting ari tu lumut
sedey2
sungai tu pun aku xdapat pergi

maiyah said...

ohh merah jambu ke ;)

ian said...

sekadar singgah..

beautiful_rose said...

hahha aku mmg da agak lme da lumut..
so,betol tak tekaan aku hr tu?
klue2 y aku bg tu tepat tak?
kite sme2 tau lumut......
smile!

FarhanaDr said...

Ouh, si gadis yg cantik itu.. Hehehe.. Dia.. Memang best gak penulisan dia.. Sekarang dia rajin gak update2 nih.. Tapi tak blh komen.. Huhu.. Apa-apa pun, jgn laa sunyikan diri lumut.. ;)

rda said...

Lumut, kau cari sg gabai kat sana. Lepas tu kau post lah gambar kau, konon kau join blogger lain. Haha.

Razman said...

thanx kerana paksa g genting..haha..

jap, sje nak bakar line..

best gle sial g sg gabai td...jen hingga terbelah kepala. ini serius. bkn maen2..

ain said...

klaka la ko bg sebab.adoi~ bestnye la g sg gabai.picnin.adoi.lame gile tak berpicnic

cik botoX said...

aku tao pnjnayah merah jmbu tuh..
aku follow blog dia..
mmng dia kuat gila..
huhuhu...
sngt mengagumi dia...

ikanriang said...

one simple comment.

she's just as strong as you.

shakinah said...

cantik gila blog diaa!!
:D

oh.
ada pembetulan di atas.
kalau kau tak sangap nak jumpa aku takdenye kita berjumpa.
disebabkan kau sangaplah kita tidur satu katil akhirnya.

muahhmuah!

seroja jingga said...

gadis itu kah? ea dia sekuat kamu

Huda Luna said...

ouh..

gadis itu kah..
huhu..

dlu aku pelik npe die double ss double ee double cc double rr double ee double tt..

ko ngn dia sm kuat

juanghidup said...

da view blog dia td. memang dia kuat. hmmm... uish, pa plak barang buruk? xdalah.. sy nak dtg juga kat cni. jgn menyepi. ada paham?

nazri.sensei said...

haha..smkn sengal kamu..

Dak Wan® said...

Yup, hidup mesti trus, underground watper?

Anonymous said...

jgn biar sepi.

cik EPAL said...

kenapa nk underground?? :)

siv said...

kalau sy tak...
kalau sy tak...
kalau sy tak...



bukan lu yg buat semua mende yg lu state kan kat atas tu.
lu penyebab je.
kalo Tuhan tak nak azza dgn man, diorg tak jd kapel gak.
kalo Tuhan tak nak gua rapat dgn cc n azza, tak rapat gak.
n seterusnya.


tenkiu.

Lifesaver said...

aku penah baca blog dia jgk. silent reader sebentar.

itafukada said...

waaa...tetibe aku terjatuh cinta pd beliau juga. terus mengklik butan follow. owh..how sweet...