Thursday, January 21, 2010

"MENOLEH.."



selagi lu ada semangat dan kudrat,jangan pernah lu kata "gua tak boleh".
selagi lu ada ruang dan harapan...
lu daki lah panjangkan langkah lu...

gua tak marah lu nak toleh belakang..
tapi janji dengan gua,
hanya "toleh" bukan "jalan undur"..

orang macam lu,gua,dan lu-lu itu..
kadang kala kena juga toleh kebelakang..
biar lu sedar dekat mana lu sekarang...

makian dalam jiwa: "gua teramat rindukan lu,lu dan lu..Tuhan,peliharalah insan-insan yang aku sayang...agar mereka juga punya kekuatan.."

73 comments:

siggplus said...

eh baca jap lah

siggplus said...

malas ah baca

siggplus said...

nk baca ke tanak?

siggplus said...

gua tak baca lg pn entri lu ni

siggplus said...

haha gua 1st lg wehh

siggplus said...

gua 1st ke mut?

siggplus said...

gua toleh belakang td, jumpa dinding saja

siggplus said...

lu rindu gua ke?

siggplus said...

kejap tau

siggplus said...

haha ok dh xlarat nak menggedik

babai lumut

muah2..

chill saja weh

siggplus said...

2

siggplus said...

+

siggplus said...

1

siggplus said...

seronok tak kena spam?

mamai said...

jalan ke depan dengan berundur macam mana tu ek

i'msosupernotcool said...

gua suke jalan-jalan..
Dulu gua pnh kena..
Gua sangkut kt tgh jln..
Kiri xbley.. Kanan xbley..
Dpan pn xbley..

Gua amik kputusan berhenti kt situ gak..

Pensel Kontot said...

mut rindu aku ke?
hahaha aku memperasankan diri

ezzati said...

toleh ke belakang banyak kali sgt pun xleh gak.. :)

ct odah said...

lumut..kdg2 toleh blkang bes gak..leh cuci mate..klu tercuci la..hahaha

Frodo Baggins said...

wa juga rindu lu, lu & lu.


>>___<<


pic ats ni cantix

nursarah said...

aku selalu je toleh belakang...

Aku Beskot™ said...

pki sidemirror ok x??
hee :]..
take care mut!!..
rindu sape tu??hoho..

aLeen aVriL said...

aku nk toleh belakang jap..sbb aku xsedar nih kat mana aku sekarang..
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ok dah toleh dah....
oooo dulu aku mcm tuh ruoenyer...
alhamdulillah sbb aku dah jdik macam nih sekarang..
.
.
.
.
.

ohh lagik berape ari jer aku dah nk kawen..dem..

aku xsukew dengan perasan takot macam nih..huhuhu..
.
.
.
.
.
.

mutt ko mane aku nk pelok ko..erkkkk..

ok suda..aku nk berjalan ke depan pulak....nk toleh kiri n kanan jer lps nih..hahaha

** aper aku melalut kat sini nih mutt.??

jedi said...

toleh ke belakang amik panduan...

!!aяiaиa!! said...

~kamu untung sebab ramai orang sayangkan kamu..take care lumut..

Haris Dot Com said...

lu tuh sape?? aku kew?? :)

HEMY said...

LU jgn LUpa toleh belakang LUmut...hehe

Sharinginfoz said...

katakan boleh...

Pemimpin or Dipimpin???

Apsal Nama Afiqah Bukan Danish

shax said...

aku selalu toleh belakang.


entahlah

Daffodil D said...

lumut : jalan undur macam orang gila kan? ^^

Lifesaver said...

toleh belakang utk amik pengajaran..tak salah

lumut said...

SIGGPLUS,
betapa lu excited kan sigg dengan entry gua...lu nak anugerah tak???gua chill sigg..macam selaly..sbb awek lu slalu calling2 gua...sweet kan?

MAMAI,
macam menarik jugak tuh pakcik..

IMSOSUPERNOTCOOL,
kalau lu berhenti ape lu punye usaha untuk blah dr tempat tu?bukan tu tnda lu give up?jgn ek bro...take care.

RUFF,
perasan ape nye..wa kalau ikut kan nafsu serakah wa neh..mmg aku nak balik winter neh.cess

EZZATI,
betul setuju..tkot yg kite toleh tuh mmpu trik kite kebelakang tros

ODAH,
cuci mata dengan clorox ka?erk.

FRODO,
thanx puji pic..pemandgn tu memang cntik...gua je buruk kan pemndgn tuh.huhu.take care frado.

lumut said...

NURSARAH,
aku pon selalu je..tp jnji jgn kebelakang.toleh je.

ALEEN,
gua berdebar ble tgk ade komen dr lu..rse xnak bace komen dr lu..sbb gua termaat rindukan lu..smp nak menitik air mata gua tahan sebak..dah lah gua tak dapat dtg knduri lu..hmmmm.....syg,kau tabahkan diri..kuatkan smgt..kau akan melangkah ke 1 alam baru.=)...aku doakan kau bahagia sayang..sbb kau da pernah rasa sakit cinta.,kali ni aku nak kau rase manisnye pule.

BESKOT,
kamu pon tace care beskot!!!!rindu kamu la...boleh?

~0~,
yup..sgt stuju..itu yg cube aku smpaikan dkt diri sndri..

lumut said...

HARIS,
lebarnye lu senyum..=).lu lah..okeh?

ARIANA,
kau pon jage diri...thanx utk mereka yg syg kan aku..syukur masih ade yg sudi syg..

HEMY,
wah pandai lu main huruf ek hemy.

SHARINGINFOZ,
mmg boleh..

SHAX,
aku pon...kenapa mesti entah?

DAFFODIL,
isk..jgn gila.bahaye beb.

LIFESAVER,
yup..u got dat point.

cik CumeY said...

windu saper sayang?


hahaha..take care lumut...


love you..

always!
hik!

nadirah_nor said...

i like like
this post..
~agagaga

Mohd Hazri said...

lumut... keep moving foward (ayat yang digunakan dalam filem meet the robinson) memang bagi kesan kat kehidupan aku. cubalah.. :D

baincardin said...

Hari Jumaat ni eloklah selawat byk² dan berdoa yg terbaik utk gua,lu dan lu-lu semua, amin.....^_^

NuR said...

wa sekadar menoleh ke blkg...
dan terus toleh ke depan...
teruskan perjalanan yg panjang..


adakah wa termasuk dlm org2 yg lu doakan..? doakan wa juga

azzaliena suziantie said...

rindu lu sgt3....
take care babe..
love u olwas..
muahx muahx

azzaliena suziantie said...

wa rindu lu.

zul efron said...

eh.. gua da komen rupenye..

x.. gua x benti slamenye..
gua take time..
gua tunggu jalan depan gua bukak..
x kesah lah lambat pon..
sebab gua x prefer jln yg kiri knan tuh..
gua suke jln ke depan..


lu pon take care..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

gua gak beb...hmmmmmm...

jane said...

aku rindu kau gak mutttttt..
kehkehkeh...

lama tk singgah sini..hope kau sihat

Hidemichi said...

Gua up lu jd Yuna versi blogger...pasal lu indie.

Adeqq said...

Lumut, ramai org sayang ko. So, ko kena kuat!

*Siggplus, ko mmg suke kan komen2 mcm nii..
hahaha

Fairuz Zulaila said...

sesekali kene gak toleh nanti orang cakap lupa diri plak..hehe

maiyah said...

toleh2 gak.. jgn berpatah balik dah le

mUTe said...

Kalo depan lu ader singa lu undur x?? Kalo depan lu ader tiger lu undur x??
Kalo depan lu ader *AKU* lu undur x??

perempuan ITU said...

Haha.alololo.Jiwangs ek.keke

aku nak sepak kau lak sebab men jiwang2 dalam blog =D

kiri kanan

cj'alhafiz said...

fuyoo...madah berhelah dari lumut. tapi tak slah pun toleh blakang, tgk supaya kita tak tertinggal pape..kan...

cj's blog update:

http://cjalhafiz-lifejournal.blogspot.com/2010/01/true-false-x.html

Ledeysecret said...

lumut,
saye suke bace n3 awk yg camni..

rase mcm awk tuju2 ur smgt n kkuatan awk kat saye jugak..
n coz of dat..saye jadi kuat!

YobSumo said...

hanya "toleh" bukan "jalan undur"..

dalam.

wa selalu nak sampaikan benda mcm ni, tapi tak reti buat ayat. thanks lumut.

.millalara. said...

boleh tak nak belok kiri? juga kanan?

cj'alhafiz said...

hahaha....thanks for coming to my blog....
salam kenal juga...

seroja jingga said...

masih ade untuk tengok kamu

seroja jingga said...

masih ade untuk tengok kamu

Faarihin said...

aku di sini sentiasa mendoakan kau kuat lumut.. yer.. jalan mesti ke depan, Hanya toleh ke belakang untuk jadikan tauladan.

p/s: aku de amik sesuatu dari blog hang.. hehehe.. saje nak uat kenangan.. (^__^)

black_mel said...

sana sejuk x?

black_mel said...

toleh xpe...jgn mengundur....

black_mel said...

lumut bt per?????btul2....setuju...

black_mel said...

lumut!!!!!!

yoro okino said...

wowo makin lawa blog ko..
tapi kisah masih sma..
hehehhe

piNky LuCiA said...

toleh ke belakang hanya untuk mengambil inspirasi.. hehehe

lumut said...

CIK CUMEY,
windu kau lah..tanye lg..ces.hehe

NADIRAH,
thanx..like juge..=)

BAINCARDIN,
betull....setuju.

MOHD HAZRI,
aku mmg slalu pesan kat diri aku..thanx bro.

NUR,
wa doakan sume kawan2 wa.,..mane leh lupe lu beb.hee

AZZALIENA,
wa tau.lu tau x wa rindu lu gle.muah syg!hu

DZUL,
baguslah lu take care.rehat kumpul tenaga xpae..hehe

AKUPENTOI,
hmmmmmmmmmmmmm.............lu tau ape mksud gua.

JANE,
lame tuh...kau pon aku hrp sehat beb.

lumut said...

HIDEMICHI,
indie blogger?wah!!

ADEQQ,
ramai ker?thanx..=)..sigg mmg mcm tuh.

FAIRUZ,
ha itu lah yg wa cbe nak smpaikan..tp jgn terundur tros sudah

MAIYAH,
yup.u got the point sis.

MUTE,
erk.."AKU" tuh sape?menakutkan x?

PEREMPUAN ITU,
jiwang ker?haha..skali skale beb..wallah.

CJ,
hehe..berhelah mendenye...=)

LEDEYSECRET,
thanx ledey....aku x reti nak reply ape ble dipuji.so jgn puji ok?hehe..bacelah.amik mane yg ko suke.

YOBSUMO,
kau boleh punye...cube.welkam bro..no need to thank me la bro.

lumut said...

MILLALARA,
boleh kalau ade jalan kan?

SEROJA,
insyaAllah..kite kena bersyukur je sis..

FAARIHIN,
aku terharu...thanx babe..kau sehat?hope so.

BLACKMEL,
isk..jgn jeritla!!!aku nga berak.hehe..sejukkk la sini....adoi

YORO,
mane ade sameeeeeeeeee....xlah.

PINKY,
yup..pandai pon budak comel neh

mira ellyna said...

yup.. Allah peliharakn lah aku dan kawan2 aku nie Ya Allah.. agar kami kuat melalui hari-hari y mendatang.. AMIN.!!

piNky LuCiA said...

WAAA... ko panggil aku budak comey? hahahaha.. aku rasa ko salah tengok kot.. hahaha

Faarihin said...

hehehe.. harap ko tak marah ape yg aku amik.. ala.. mender tak private pun kan.. hehehe.. Alhamdulillah aku sihat aje mut.. eppy2 selalu mut.. (^__^)

mendatak hijau said...

jgn jalan undur..kang jatuh tergolekkk

miza rahman said...

salam mut.
sori lama tak hoi ya hoi.
aku nk share sumthing.
aku skrg tgh berchenta baca buku
"LA TAHZAN = JANGAN BERSEDIH"
mmg bagus sgt buku ni bg aku yg sememangnya diduga hebat dlm hidup.
So, aku cadangkan ko pon intai2 la buku ni..

sharing is caring,
love ya.

aloy_paradoks said...

betul tu..