Friday, January 15, 2010

bukan cerita BABI.

BABI

wa tak mencarut.wa perkenalkan binatang je.
kalau wa cakap:

KUCING

mesti tak ada siapa pertikaikan.
tapi kenapa BABI menjadi pergolakan?

kalau wa melatah sebut nama awek wa :

" OH SYAFIQAH!"

tak ada orang pon marah wa or pandang sinis.

tapi kalau "OH BABI!"?
semua orang pandang slack kat wa.

BABI tiada dosa tapi SYAFIQAH awek wa ada dosa sedangkan dia ada akal..namun mengapa BABI juge lebih dipandang hina??mintak maaf wa bukan nak samekan awek wa dengan babi.tidak sama sekali.wa sayang awek wa tu.cuma...

wa terfikir...
wa selalu jijik dengan BABI tapi tak pulak dengan awek wa sedangkan hari-hari awek wa buat dosa..ini sekadar renungan untuk diri wa..bukan tujuan untuk mengajar mereka yang lagi tinggi ilmunya dari wa.

p/s:wa bukan nak samakan taraf awek wa dengan BABI.maaf ye sayang..awwww...

57 comments:

black_mel said...

waa...less ker?haha...xde link utk shafiqah pun....

lumut said...

haha..jd gay ok lah..jdik les ape barang..saje je la wa tulis.haha...syafiqah?die silent reader je..hakhak

deus X machina said...

kalo awek lu mintak clash jap lg lu jgn tanya kenapa
erk888

~hAti bErgEL0jaK!~ said...

betul gak kata2 saudari.tapi khinzir kan haram.dan mungkin khinzir tu kasar kot bunyinya.xmacam syafiqah awekss kamu tu.syafiqah ada makna.hehe.

lumut said...

DEUS,
die x kan mtk clash punye.lu caye lah.

HATI BERGELOJAK,
hehe..betul2..kita ada hati dan akal..tp yang best nye babi dah dijamin masuk syurga.point die just nk ckp..betapa hina nya kita sbb byk buat dosa...erk..islamic gle aku.=p

ninim said...

mungkin ada orang pk ianya adalah tabiat tak baik dan satu kebiasaan.....mungkin la

Lelaki Ini said...

ak x makan babi...

ezzati said...

tak paham wei

Sesumpah said...

haiwan lebih molek dari ssetengah manusia kini ;o

ber_u_wang said...

wa nak mengurat awek lu bole?

lumut said...

NINIM,
yup dah jadi kebiasaan kot.

GHOSTONE,
jgn awek lu makan sudah..

EZZATI,
aku lg x paham..hehe..xpe xde exam.=p

SESUMPAH,
yup u got the point.=)

BERUWANG,
lu ni mcm xde awek lain ke lu nak ngurat?mane bleh!!haha

syafiqah kesayangan lumut said...

xpe i x mrh u ckp cmtuh..hahaha..muah!

sayu=pilu said...

hahahhaha i nak syg syafiqah jugak lah

Koyuki said...

babi binatang haram bagi umat islam
sebab tu la kot nampak kurang ajar sikit kalau sebut

shakinah said...

bukan salwa ke?

haha

siggplus said...

lu les ke?

elok la, gua gay

Ledeysecret said...

kem slm awek
:)

Ledeysecret said...

kem slm awek
:)

i'msosupernotcool said...

sebab tu gua bukak citer psal ikan..

gua les.. cun..
bg no sapiqah..
haha

saypOOL rafhtello said...

sebaB HIDUNG DORANG YG MENONGAKAH ARUS..hahaha

k.A said...

tu mentaliti bangsa kita.

rda said...

BABI! Lu jangan marah gua.

hannamaruku said...

weh lumut, kalau aku baru bace blog kau, sumpah aku ingat kau lelaki -_-"

Anonymous said...

mut,nama ko sape?bek ko bgtau cepat!ugut ni.hikhik

bulanhijau said...

uuuuuu~

ad maksud tesirat ni.
erm...

ustaz aku pernah cakap dulu.
kalau kita pegang orang yang bukan muhrim kita, sama macam kita pegang babi.

so, apa yg aku paham, ko bukan nak samakan awek ko si syafiqah tu dengan babi tapi ko nak cakap yg kte pegang2 awek-balak kte tu sama macam kte pegang si babi yang hina tu.

**sori kalo salah.

sharamli said...

kal0 sebut anjing b0leh...hu3

faizal said...

siggplus: wa bisex..nak join?

juanghidup said...

mut? les? wadudududududu... hehehe....

Kaito said...

ko ni less ke?

babi memang bahasa kasar pun sbb tu orang pandang slack kalau ko panggil orang babi

NuR said...

haluuuu

long time no see

hehe..

eh..lama giler akak tak singgah blog lumut.. cantek sudah... akibat kesibukan, byk benda tertinggal.. terus rasa ketinggalan..

CinTa Lea IxoRa said...

syafiqah budak comel tu.. kem slm die eh... hehe...

ian said...

aku slumber je babi-kan lumut..pastu dia babi-kan aku balik..celaka.

maiyah said...

erm.. tgh pikir nih

Huda Luna said...

syafiqah tu lawa giler

aku tgugat je rs..
mn leh dia curik kesayangan gua ni

cik helena said...

sedang keliru tentang jantina..

silentshutter said...

wes ko jgn la mem-BABI buta la mem-BABI2 kan owg la,haha..pape pn aku tgh pkir ape yg ko nk btau tu,huhu..wes rmi xtau ko ni laki ke pmpn,haha..abis la ko jd khunsa la.haha..

lumut said...

SYAFIQAH,
sape neh>haha..gedik.

SAYUPILU,
ceh..rmai gle syg die.gua?

KOYUKI,
ha aku pon rse cmtuh lah...tp babi xde dose..itu je..hee

SHAKINAH,
nape lak salwa?jenab lah.

LEDEYSECRET,
ok2h..die kimsalam balik.hakhak

SIGGPLUS,
okeh kite serupa.haha

IMSOSUPERNOTCOOL,
haha..lu plak da les..sapiqah setia less ngan gua je..=p

lumut said...

SAYPOOL,
haha..cam haram ayat,

K.A,
aku stuju beb.

RDA,
gua xmrh sbb babi masuk syurga nnt.

HANNAMARUKU,
hahaha...aku bisex kan?gile aku neh..aku pompuan..awww

ANONYMOUS,
ah gedik..jgn ngade2 kat sini.

BULANHIJAU,
oo betul lah ckp ustazah kau tuh..thanx sharing dear.=)

SHARAMLI,
same je kot.hehe

SEKUT TAWAR,
ah lu pon dr gay nak jd bisex..ceh

lumut said...

PEJUANG HIDUP,
hahaha..ko neh..simpang malaikat 44.

KAITO,
ko neh dgr lah ckp diorg...haha..xkose aku..x bernafsu.

NUR,
tuh lah..tau xpe..lame ko menghilang lorrr..

CINTA,
owh die kimsalam sambil ckp cinta lg xcomel gle okei..=p

IAN,
isk..xpe nnt aku cili mulut die ek ian..mulut ko couble cili.kuat mencarut.haha

MAIYAH,
sile2 pk..erk.

alimbz said...

kim slaam kat syapiqah tu..suruh die gosok gg k..hahaha..

lumut said...

ALIMBZ<
celaka..haha

lumut said...

HUDALUNA,
ah g mati lawa..gua sorg je leh cium die.dah lah busuk.haha.wa syg lu gak beb..lu kan skandal gua.

HELENA,
jgn keliru..haha..

SILENTSHUTTER,
khunsa?haha..gile weh

.rafiq. said...

pandai kau mencarut sekarang. babi kena samak.

kesian syafikah.

et said...

keh3..vavi..ejaan baru..

Ismi F. Chya said...

awek lu, lu la kan? wa suke kambeng. kehkeh .

enuLwanie said...

nk try cemolot dgn syafiqah tu blh???

ahaksss...

Fara said...

Syafiqah berganda lebey baek dr vavi busukkk itu!!!

:)

HEMY said...

tukar la pada anjing...eheehehe

meorazor said...

kne sebut babibu..

baru org kurg perasan.

btol.ce try.

lumut said...

RAFIQ,
buat apelah kau nak kesiankan die..baik kau kesiankan kau ni ha..haha

lumut said...

ET,
aku penah nampak..vavi..nampak kebandaran sikit.hehe

ABCDEFFTYHAH...,
haha...wa suke gak kambing..nyum2.

ENULWANIE,
mane boleh..lu nak makan kasut wa ker?wa je boleh,,..haha

MS.INDEPENDENT,
oh tidak..sape kte?mane kamu tau?tidak2..

HEMY,
samo jo lah tuh..

MEORAZOR,
cmtuh pulak..hehe.wah caring neh.take care jugak.

oranglidi said...

syapiqah yang lu bawak kat terminal 1 aritu sihat?

lumut said...

ORANGLIDI,
sehat..haha..lu jgn nak gatal2.

oranglidi said...

oh ya, terlupa nak cakap..

di pantai timur, perkataan babi adalah bahasa biasa bagi kami. sebab tu bahasa wa memang 'kasar' bagi org2 yang x tau.

Lifesaver said...

awek lu pasti majuk lepas ni.hehehe

Dak Wan® said...

Sebab mentaliti kan?

Makan babi jijik! Minum arak? Selamba.

Pegang babi HARAM! Berzina?
Biasa.

Masuk kandang babi? Geli ah!
Masuk disko? Syok owh...

Faarihin said...

isy2.. manusia memang begitu.. suka memandang slack bila nama haiwan tu disebut.. tapi bukan ke nama haiwan itu memang dotdotdotdot.. hahaha.. biarkan aje mereka.. ko uat2 tak tau aje..

err.. ko de krisis identiti eh.. hahaha.. =P