Thursday, January 14, 2010

bukan nak goda eh.haha

wa cakap siang-siang yang entry wa kali ni bukan untuk goda awek-awek cun luar sana.hahaha.bapak gelojoh laki pompuan sume wa sebat...kate "bisex" terhebat....haha..tapi wa tak tipu beb..dalam ym list wa..memang ramai awek je yang ym..yang email yang call yang message bertubi-tubi lagi..awwww..

entry ni untuk awek-awek wa yang sedang bersedih,jatuh,tersungkur,dilukai,dipijak,yang rasa sakit nya dugaan hidup...


hey insan,
aku menyapa..
senyum itu penawar duka kan..
aku cuba untuk bertanya..
senyumlah selagi kau mampu,
ajak ku beriya-iya...

buat mereka yang sedang berduka..
senyumlah selagi kalian punya ruang dan waktu..
menangis jika itu untuk meluahkan..
bukan menangis kerana pasrah..
bukan menangis kerana kalah.
bukan menangis kerana lemah.
jangan.

aku pernah sakit,
kau juga begitu.
ambil lah bahagian masing-masing..
senyum selagi ada waktu..


buat kau,mereka dan kamu..ye kau lah siapa lagi.jom kite move on.senyumlah sayang..pasti duka itu terhapus even sikit...bila kau sudah tidak tahan untuk berentap dengan perasaan sedih itu..menangislah.tapi paling tidak kau berusaha untuk melangkah pergi tinggalkan segala kesedihan tu.

senyum lah sayang....aku tau susah.tapi pasti boleh kan??
kau sendiri yang tentukan apa yang bakal kau hadapi kelak.sampai bila kau mahu bersedih tanpa buat apa-apa untuk hati dan diri kau...aku bukan siapa-siapa.kita tiada istimewanya.

namun kita bukan loser!

defender,shooter,or both??

71 comments:

faizal said...

=)

oranglidi said...

cilakak. baru nak jerit first.

3RD pun ok.

black_mel said...

senyum~~~peraduan cuba teka bibir lumut...hehe..

oranglidi said...

hehehe..

senyum? teringat iklan "OOHOOOHOOIII!!!, SENYUMLAH3! CHE MEK MOLEK.."

macam cilakak iklan tu.

Anonymous said...

ssuuuuuwwwweeettt syial.hahahahah..
no fon plis?

lumut said...

SEKUT TAWAR,
=)

BLACKMEL,
hahaha..jadahnye nak teke bibir aku..itu sume dr orang yg same..mane ade aku dlm tuh.haha

ORANGLIDI,
padan muke g smayang ah beb.

ANONYMOUS,
haha...suwet gile rase nak terajang kan?haha..no fon bapak gua pegang wa x hafal lah.

Huda Luna said...

syg!

i selalu senyum bile tgk syg hepi
i suka tgk senyuman u syg..
manis..
mcm gula kapas..

i love you!

mwah!

p/s : sore ko gile ayu kot..aku suka..klu leh mkn..dh lm aku telan..hahah

e. indah said...

senyum seindah suria ...yang membawa cahaya, senyumlah dai hati ...

tapi tak susah nak senyum walaupun sedih ker sengsara ker, itu yg intimewa senyum, topeng untuk tabah


jadi senyum : ( < ek silap


; ) < senyum

✖sLap mE pLz!™✖ said...

pergh,,,
sbijik cm syuman aku,,
ley wt iklan neh,,,

org lidi, feberet song aku tuh!

sharamli said...

0k mut...lepas ni kita senyum
:)
mungkin senyum tu bleh wat kita lupa kesedihahn..wal0pun hny utk seketika...

hBz said...

aku mmg suka senyum. bila aku senyum nnt bunyi, ~ngeE...

siv said...

semua tu senyuman ko kan?
ape kate word senyum tu ko tukat kepade kentut.
suwit nyah~

Albo said...

salam ziarah

told la hejauw said...

ak selalu senyum...sbb biler ak senyum ak rase chantek ekekekkekeke

Illyani Ismail said...

huhu senyum2.. tapi ni tgh marah .. agak2 leh senyum tak??? arggghhh adeh la.. rasa nak pancung je pala sapa2... huhu

azzaliena suziantie said...

smileeeeeeeeeeeee...
peace..
love u busuk.
haha

Jard The Great said...

nk senyum je... =)

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

aku jarang syum~
bukan aku tak suka
tapi aku mmg jarang senyum~
dulik~

i'msosupernotcool said...

bley ke nk senyum bile kite sedih?
susah jugak gua rase..

xpe.. gua try..

nursarah said...

pergh, fokus kat gigi, jom senyum!

Daffodil D said...

banyak tak gosok gg? ha ha :P

CikPiN said...

smile and the world smile wit u!!~ :)

CinTa Lea IxoRa said...

waaaaaa.. layout br.. cantekkkk.... xmmpu nk senyum but will try... syg lumut ;)

alimbz said...

oit..ko x berus GiGi dulu ea..macam baru pas mkn nasik lemak auckland ja..tu da g cili tersangkut kat celah GIGi tu..hahahaha..

lame aku x tinggalkan jejak..haha

Pensel Kontot said...

mut gigi ko cantik la...
aku suke tgk ko senyum...
erk tp dlm gambar jela

deus X machina said...

jgn senyum jek
mari kita gelak sekali
erk888~~~~~

inDah iNdrIana said...

klu aku sekuat ko lumut

.rafiq. said...

senyum seindah suria dunhill malboro. haha

Haris Dot Com said...

lumut tuh semua gambo bibir sebelum n selepas makan produk kesihatan utk bibir kew???

aku kompius....tgk semua cam same jek

Husna Hadzarami said...

=)
nice entry~

shazruls said...

bibir mekar merah bak delima...woo i loike

arboqskii said...

colgate

Frodo Baggins said...

aku x ske senyum ..
tp aku ske gelak
tp aku x ske senyum ..
tapi .. aku ske senyum
maka senyumlah selalu

((Sambil dgr lagu raihan 'senyum'))


>>____<<

Lifesaver said...

ko boleh jadi model iklan ubat gigi atau berus gigi...atau iklan kerosakan gigi...wiii!

oranglidi said...

dah smayang dah.

ptang ni kat malaysia semenanjung buleh tengok gerhana matahari.

jom la tengok matari ramai2 sambil senyum2.

biar matari je yang gerhana. hati kita jangan.

mamai said...

pakcik tak pandai senyum la lumut

siggplus said...

lu lain kali nak ambik gambar gigi, gosok la gigi dulu

kuning gua tgk..haha

ke, lu pengisap rokok tegar?

Fhad said...

gua sorng je pernah rase panasnye bibir lumut.. eh silap tgk bibir lumut senyum dekat2.. bau longkong dow.. hgahahah

lumut said...

E.INDAH,
senyum topeng ketabhan?hehe..=)

HUDALUNA,
jgn lah cium kat sini syg..haha..jadahnye sore aku ayu..ko x korek tinge tuh.hehe

SHARAMLI,
betul..itulah yg slalu aku lakukan..senyumlah dear.=)

SLAP,
cm senyuman kau?kite kembar!!hahaha...

HBZ,
jadah lak senyum bebunyik..wek.

SIV,
hahaha..kentut jijik dowh..sengal la kamu syg.

ABID,
salam ziarah..=)

TOLD,
hoho..pengakuan berani mati neh..aku x rase cmtuh plak ble aku senyum.aiyak.

ILLYANI,
time mrh memang x dapek lah nak senyum...kalau sedih masih boleh lah.hee

lumut said...

AZZALIENA,
smiilleeeeeeeeeee..muah.muah.love u too comot,.

JARD,
ha bagus..suwweett jard.

IMSOSUPERNOTCOOL,
mmg susah..tp at least lu try k.gud.

AYU,
aku pon jarang.org kate ble aku x senyum nmpak seyes glerrr..

NURSARAh,
jangan.byk taik.haha..gamba tuh edit.tuh yg nampak kuning.klo x itam.haha

oranglidi said...

fhad memang celaka.

Ledeysecret said...

aah memang susah..tp buleh je senyum..:)
tenks lumut..

lumut said...

DAFFODIL,
haha..cilakak kondem...itu edit beb tuh pasal kuning..kalau x itam berlubang2...

CIKPIN,
hehe...thanx dear..

CINTA,
kene try!!!!!syg awk juge...nk g ner?

ALIMBZ,
eleh.ye ke lame..bru bape ari...hampeh kutuk gigi..itu edit bai..tuh pasal kuning..kalau x itak.haha

RUFF,
haha..thanx ruff..u save the world..haha.ayt last kuang asam..in real ko x jmpe g.haha..

lumut said...

DEUS,
gelak kuarkan bunyi..nampak sgt pura2 nnti.hee

INDAH,
kau boleh..jgn kate tidak.plis.

RAFIQ,
haha..kuang aja..

HARIS,
hahahha..ko nak kutuk ckp je lah..damn.haha..byklah ko nye produk

HUSNA,
=).tahnx babe..

SHAZSRUL,
xde maknenye bro....hahhaa..

EN.ALIEROSTAm,
darlie kot.

lumut said...

ORANGLIDI,
thanx backup..haha..fhad memang celaka...die mmg suke bahan org.haha..

LEDYSECRET,
mesti boleh..cube slagi mampu ok.hee

lumut said...

LIFESAVER,
iklan kerosakan boleh la..hahha..

FRODO,
hahaha..apehal ko ckp merepek neh..aiyak.

ORANGLIDI,
jom2..sile lah tgk..hati gerhana bahaya beb.


MAMAI,
ala..boleh je.sweet je saye tgk.hakhak..

SIGGPLUS,
ah kau crik mende nak bahan aku kan?kuang aja lu sigg..terajang kang.haha

FHAD,
ni sekor lg...cilakak lu tikam belakang.haha.

eNaSaN said...

so swEEt senYuman itu.....





joM kita senYum...senYum...& senyum...

Fara said...

Laughter is the best medicine kan?

:)

FarhanaDr said...

Aku pn tak larat nak senyum kdang2 ngan dugaan hidup.. Menjerut leher gila.. Tapi aku tetap akan cube untuk senyum.. Heeee.. ;)

~ apesal tak inform nak gune snyuman aku? wakakakaka..

lumut said...

ENASAN,
jom..siap berkempen ko yerk.hee

MS.INDEPENDENT,
hehe..pandai pon..=)

FARHANADR,
bagus kau tetap senyum..haha..kau nak ke aku letak kat sini?x ckp siang2..=p

Lelaki Ini said...

senyum lah ahai cek mek molek!

Lelaki Ini said...

senyum lah ahai cek mek molek!

patungcendana said...

salam...

saja melawat blog...hehe

sedang senyum sekarang. :-)

Nurul Ain said...

ye, saye senyum..=)

(^.^)

Razman said...

gosok gigi dulu taw lumut..agak kekuningan di situ..

violetless said...

=))..

senyum slalu ye?

maiyah said...

:) :P :D

oranglidi said...

man, lu nak kena tampo?

Faarihin said...

(^_________^)

senyuman itu sungguh menawan.. hohoho..

lumut said...

GHOSTONE,
hehe...okeh2..senyum2..=)

PATUNGCENDANA.
salam,hee..bagus2..senyum sellau.=)

NURULAIN,
bagus sume yg dtg dgn senyuman..hakhak

RAZMAN,
hahha..celaka...gg ko xnak gtau kuning cmner?haha...kerek ko.gamba tuh edit lah bai.tp gg aku memang kuning pon.ade lumut2.hakhak

lumut said...

VIOTLESS,
insyaALlah jika diberi kesempatan..hehe

MAIYAH,
wah cerianya..hehe..=)

ORANGLIDI,
wah mrh betul tuh?hehe.xpe2..aKU ok je neh..haha

FAARIHIN,
ko sneyum messsttoii menawan..=)

oranglidi said...

biase la.. ari jumaat. marah sikit2.

Amaya said...

senyumlah selagi kalian punya ruang dan waktu..
menangis jika itu untuk meluahkan..
bukan menangis kerana pasrah..
bukan menangis kerana kalah.
bukan menangis kerana lemah.
jangan.

>>like dis alottt~~

lumut said...

ORANGLIDI,
ari jumaat je ker?pelik2

Y'RA,
thanx..sekadar menulis ape yg terlintas.=)

ain said...

cantik gg koooo!

ZihNuN FaTiN said...

lumut, bley buat contest senyuman plg anggun neh!hahaha

CinTa Lea IxoRa said...

lea xg mane2.. rehat2 jap jer... ;)

Rowena Chasez said...

ive told u before kn??
u r sweet!!
ko xnak caye..
huhuu~

lumut said...

RAUAIN,
yeke?syukur aku x gosok sebulan.haha..

ZIHNUN,
kau nak masuk ker?aku buat kau bg adiah...

CINTA,
jgnlah lame sgt..=(

ROWENA,
ko lah sweet..aku masin je.haha

oranglidi said...

70st!

mUTe said...

Cantik gigi... nggaapp!!