Tuesday, January 19, 2010

DATING and operation..


""Someone told me that if you can't be good to all, be good to few.""


aku ingin "dia" itu cepat sembuh......aku bedah sendiri,aku rawat sendiri,
aku suapkan makanan sendiri,aku mandikan dia sendiri....


"KENAPA BARU SEKARANG AKU TAU...." 
aku mengeluh.seolah-olah kecundang.tapi....

orang macam aku mana boleh kecundang.orang macam aku mana boleh sedih.orang macam aku mana boleh putus asa.orang macam aku mana boleh tunjuk lemah...orang macam aku tak boleh lagi mengaku kalah...orang macam aku kena jadiklah macam aku bukan macam dia,dia,dia.

aku tak boleh jadi peniru..tak boleh lah.aku "wajib" jadi aku.

72 comments:

mamai said...

orang macam kita kena sentiasa bangkit dari leka, tidak boleh mati masa hidup

shakinah said...

entah kenapa tibatiba aku rindu kau gila babi

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

shhooot~~!!!
masuk ke jaring?
wahaa~

Pensel Kontot said...

Mut cmne aku nak kasi hati aku senyum seperti sedia kala ek

Razman said...

nak ckp mcm shax. entah kenapa tibatiba aku rindu kau gila babi.

Ledeysecret said...

somone tol me..
be gud..just be gud!

duno how it takes..
but well..

:)

shakinah said...

lu cari gaduh ya man?
haha

Lifesaver said...

yeah!perlu jadi diri sendiri!

seliparbesi said...

WEH KORANG!!!lumut pesan suruh datang blog gua..ada function tarian zapin dan silat cekak kat sana..cepatlah!!!

WEH KORANG!!!lumut pesan suruh datang blog gua..ada function tarian zapin dan silat cekak kat sana..cepatlah!!!

WEH KORANG!!!lumut pesan suruh datang blog gua..ada function tarian zapin dan silat cekak kat sana..cepatlah!!!

WEH KORANG!!!lumut pesan suruh datang blog gua..ada function tarian zapin dan silat cekak kat sana..cepatlah!!!


WEH KORANG!!!lumut pesan suruh datang blog gua..ada function tarian zapin dan silat cekak kat sana..cepatlah!!!


WEH KORANG!!!lumut pesan suruh datang blog gua..ada function tarian zapin dan silat cekak kat sana..cepatlah!!!

black_mel said...

terbaik ko lumut..falsafah di siang hari...btul3...aku setuju...jgn jd org lain...

oranglidi said...

ok2

et said...

bangkit semula. jgn jatuh. setuju.

inDah iNdrIana said...

setuju...

baincardin said...

setuju gak! ^_^

cik EPAL said...

""Someone told me that if you can't be good to all, be good to few.""


i likee :)

CinTa Lea IxoRa said...

juz b urself... i like d way u r.. br machooo.. hehe

miss lolly a.k.a luvfareda said...

tengahari kau dah buat aku nangessss maaa bace puitisan nih :( UHUK UHUK

Anonymous said...

mut,nak pesn lg.ko wanita hebat kn?

Anonymous said...

mut,kau jatuh lg ye?

ellesha said...

pergh... cam same jew stuasi lumut ngan i...
"i not good and i ignore they who mention that i'm not good"
=p

ellesha said...

pergh... cam same jew stuasi lumut ngan i...
"i not good and i ignore they who mention that i'm not good"
=p

Frodo Baggins said...

>>___<<

aku tetap aku!!

CikMelur said...

jangan mengalah sebelum kalah.
take care mut~

!!aяiaиa!! said...

~lumut.."dia" da sihat??

maiyah said...

sapa yg sakit nih

aLeen aVriL said...

nape nih mutt??

Oong-ong said...

mcm x d mood je..big problem huh?

Dak Wan® said...

Nak berubah kita perlu mula. Dah mula kita perlu habiskan. Penat? Sakit? Pedulikan! Janji esok akan jadi milik mu.

Mohd Hazri said...

Suburkan hati dengan zikir. tak buat, dengar mp3 pun dah ok (^^)

Fara said...

Cabaran tu akan wat kau lg kuat dear!

:)

...... said...

lagi lumut disakiti..

*Miss Geli^ said...

dek,
ni sinopsis dari drama tibi mana dek?
tv1 ke tv2 ke ria?

joegrimjow said...

jom main basketball
pastu buat gaya cam kuch2 hota hai

Sharif John said...

Jom 1 on 1... maybe i can make u happy

Lelaki Ini said...

sabar okeyh2!!!

chaiyok2!!!

nice pics...

shazruls said...

respek kt lu berdikari dinegara asing...teruskan perjuang jgn ngaku kalah ok...go!go!go!

nice photo larr...abstrak

ber_u_wang said...

jadi lah diri sendiri dari berpura pura

baca senyap said...

cool gler pics lu!

|arieza| said...

jadilah diri kamu :) semoga lbh bsmgt,. yg pnting tak hipokrit.. hyppo xpe :D

YobSumo said...

kau boleh menjadi lemah dalam dakapan aku, tidak mengapa sayang.


konfem hBz bunuh aku. hahahhaha.


cantik template baru kau lumut!

i'msosupernotcool said...

x wajib la..
xde rules pon..
itu dr dalam..

aku sumtimes x selesa jd aku..
entahlah..

imHepPie said...

chill bebeh~kdg2 x smua yg kita nak kita ley dpt uhuks~

'AQILAH said...

jadi diri swndiri :)

perempuan ITU said...

jadi diri sendiri lebih baik dari segalanya =D

Aku Beskot™ said...

hai mut..)

.millalara. said...

ya. pentiruan identiti adalah sungguh tidak relevan sama sekali ohh~

cud the ★ said...

suke quotation n ur pics..
smart!!

mUTe said...

Just Be Urself LUMUT. No matter what people said to U. U r LumuT and always be LumuT even if I call U seaweed. TQ

rizputra7 said...

mut..ko jaring bola tue..masuk tak?..

CIK IZ said...

ye mut.. ada org lagi teruk diuji..

and kita insan terpilih, sebab tu kita diuji :)

" jadi diri sendiri.. "
i like...

~ senyum ~

rda said...

Orang macam kau, aku sayang. Wei, sumpah aku rindu kau since aku sangat busy untuk melawat blog kawan2.

rda said...

Orang macam kau, aku sayang. Wei, sumpah aku rindu kau since aku sangat busy untuk melawat blog kawan2.

cik CumeY said...

eh...

naper perlu jadik orang lain??takmo takmo takmo...

saye mahu lumut saye yang kuat nangis tuh..

tapi dia manje..
dia caring...
dia penyayang..
dia degil
dia notty
dia sweet...

dan segala nya tetang dia lah..aww...


cik lumut...
amik perhatian...

CIK CUMEY SANGAT SAYANGKAN ANDA..

tapi nowdays dia asik HUJAN JERK..so..lom dapat kawal emosi sepenuh nya...


err...

belikan tiket...aku nak g auckland...

kasihani lah aku yang ketandusan kasih sayang nie...

plsss

seroja jingga said...

mulut terkunci..speechless
kamu saja yang tahu

kerjaseni said...

there's a point in life when you need to stop, take a step back and look at the big picture. for the sake of your sanity...

oranglidi said...

ha, wa pegi STF time form 4 tu..

wa igt lagi smapl wt presentation yang speaking reramai tu.. ada gaya2 benda ntah.. (masa tu igtkan smapl ada arab je. hihi)

wa ade tanye lu dah pun time kat genting aritu. lu tgh sbuk bergambo plak time tu.

caluk@cencaluk said...

aku, kau, dia sama tapi x serupa ha ha apsal skema nie

Faarihin said...

siapa lagi yang nak jadi lumut, kalau bukannya engkau sendiri lumut.. (^__^)

hidup mesti kuat.. chaiyok2 beb..

Wanita Mutalib said...

tepuk tepuk!! :)

piNky LuCiA said...

aaaa.. jadi diri sendiri lebih better.. =)kerana kamu adalah kamu..

Fhad said...

mau jadi sebahagian dari aku? hahahah

lumut said...

MAMAI,
mati mase hidup sgt tak sanggup untuk semua org lalui...

SHAKINAH,
aku rindu kau....hanya tuhan je tahu....aku simpan rasa rindu.balik nnt aku lepaskan.tunggulah.

AYUDEADWISH,
masuk lah beb..hoho

RUFF,
terima takdir...dan tgk org yg lg lemah dr kau...

RAZMAN,
aku pon rindu kau man..hu

LEDEYSECRET,
but not that easy to be gud in front others.x sume org leh trime kite.kan?

LIFESAVER,
yeah..mcm tuh la!

SELIPARBESI,
ok2.chow

ORANGLIDI...
ok balik

lumut said...

BLACKMEL,
falsafah malam hari dlm mimpi pon noleh jdik...=)

ET,
aku lg lah setuju..

INDAH,
bagus...

BAINCARDIN,
bagus jugak!

CIK EPAL,
i like it tooooooo...=)

CINTA,
u like me?wow!take care babe.

ANONYMOUS,
aku tersungkur kejap je.bgn dah balik.aku tak hebat mane.biase je.

GILRMANSION,
mmg same kot.sbb idup kan mcm roda..

CIKMELUR,
kau pon takecare..aku xkan mengalah lah.

lumut said...

FRODO,
mmg xkan sape akan jdik kau.

ARIANA,
"dia" masih dalm wat..xnak makan lg.

MAIYAH,
jiwa mungkin

ALEEn,
panjang ceritanya aleen syg.

NURULAIN,
kurang sikit...yup..medium maybe.

DAK WAN,
dah mula kena habiskan..aku suke ayat tuh.

HAZRI,
aku dah praktik kan pesanan kau.thanx bro.

.....,
lagi ke?naah.

lumut said...

MS.INDEPENDENT,
aku x ckup kuat ker?adoi.

MISS GELI,
radio sinar...ok x tuh sis?

JOE,
kau sudi?jom kalau berani.

SHARIF,
its more than hepi...jom!

GHOSTONE,
mmg sabar...thanx..bole tuh mmg cntik.

SHAZSRUL,
wa rse best ble lu puji gamba wa.sbb gamba2 lu sume cntik gile kot.

BERUWANG,
terpaksa kdg2 berpura2 bro.kan?lu pon kan?

lumut said...

BACA SENYAP,
thanx...=)

ARIEZA,
hyppo?tp sy rse semua manusia mesti hipokrit..itu makanan ruji kot utk idup.stuju?

YOBSUMO,
hbz cool ape..thanx weh...ko take care.

IMSOSUPERNOTCOOL,
kau nak jd aku pulak ker?nak try?

IMHEPPIE,
aku mmg xdpt pon..aku dah ckup chill da neh.ewah.

AQILAH,
aku tetap aku..bukan kamu.=)

PEREMPUAN ITU,
oooo i stuju lah tuh..bukan jdik fasha sandha.erk.

BESKOY,
hye beskot..=)

lumut said...

CUD,
thanx babe....=)

MILLALARA,
oohhh salah juge disisi undang2 ker?

MUTE,
kau suke aku jd LUMUT?suke?


RIZPUTRA7,
kau rse masuk x?kau fikirlah.ok?=p

RDA,
kau dah lame hilang..aku ingat kau rda..mne pnah lupe..kau syg aku?blushing i.

CIKCUMEY,
jgn puji aku lebih2...pesal aku sebak nehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..dah ah..aku sgt rindukan kau syg.smp aku x mampu nak taip pape.

SEROJA,
tak mengapa sis.ku tau nape mulut kamu terkunci...pujuk hati kamu plis.

KERJASENI,
aku tak kan pernah stop.

lumut said...

ORANGLIDI,
kecik kan dunie..segan gle wa buat persembahan depan lu dulu org lisi.ces

CALUK,
kau skema nape?

FAARIHIN,
jgn ade sape berani jdik aku lah.aiseh

WANITA ITU,
wah..suke ek?=)

PINKY LUCIA,
aku stuju...sehat?

FHAD,
kau bagi ker?haha

piNky LuCiA said...

alhamdullillah, sihat.. ko amacam sis? ngeh3

laila said...

smart ahh gambar
aku pun tak boleh kecundang
kita kena berjaya kan
ubati luka sendiri
go lumut go!
:D

lumut said...

PINKY,
aku mcm ni lah..ade trun naik.,,ok kot,heh


LAILA,
go go power rangers!!erk..

piNky LuCiA said...

main "kot"3 laa plak ko ni.. adehlaa.. aku doakan ko sll ok laa.. hehe