Wednesday, January 6, 2010

bagus dimata kau aku yang ter"buruk".aku terlalu "annoying".SIAL kan?

sekarang ni banyak sangat problem yang aku kene hadap.semua orang pasti ada problem.kau pon ade,aku pon ade...dan sekarang aku kembali seperti aku-aku yang dulu.aku simpan,analyze dan solve sendiri problem aku.aku tak mengharap kan sesiapa.nak cerita dekat family lagilah tak payah.apatah lagi kau.

tapi aku pon manusia biasa.aku punya perasaan.

kenapa depan aku kau nak being so nice...kenapa tak cakap depan-depan.tegur.bila kau tegur baru lah kau boleh mengharapkan perubahan.macam orang carik kerja jugak la.kau apply then kau tunggu keputusan.

tapi bagus jugak bila dimata kau aku yang ter"buruk",jadi bila dalam hati kau,senang lah kau nak caci dan maki aku.biar kau puas!!aku tak pernah halang kau nak benci aku..aku tak pernah halang kau nak treat aku badly.aku tak pernah nak halang kalau kau nak anggap aku bukan sesiapa dalam hidup kau.

sebab aku tau kau tuh boleh berdikari tanpa aku.
kau boleh happy tanpa aku.

kau nak tau tak,seteruk-teruk aku..aku tak pernah rasa kau annoying.sebab aku terima kau seadanya.cara kau,bahasa kau,keperluan kau,perasaan kau...aku let go je apa yang boleh buat kau happy...cuma kau je suke perlekeh-lekeh kan aku...

kau pergilah mane je kau nak pergi.kau buatlah ape je yang kau nak buat..tak payah lah amik tau pasal aku kalau kau tidak seikhlasnya.dah lah aku sedih dengan kau.aku malas nak cakap pape..sebab aku memang teruk.muka aku tak manis macam kau.kau cantik,indah dimata mereka-mereka.peribadi aku lagilah tak secantik kau.tapi kejap,kau sedar tak yang mulut kau tuh macam longkang jugak.so kau ngan aku tuh same je macam longkang.sesuailah kan.ke kau tak sedar kau tuh longkang?

CIBAI!
lumrah manusia yang bukan alim macam aku bila marah mesti mencarut.sebab aku memang "buruk".bukan macam kau.cakap babi pon tak pernah kan?

SIAL!
puaskan hati kau bila kau tengok aku dah tunjuk diri aku yang sebenar.tunjuk yang aku ni sssoooooo annoyinggg....pergi berambus lah dengan muka baik kau tuh..

aku sangat marah...sampai masa aku taip ni..aku termenangis.sebab aku tak sangka kau begitu.pada siapa lagi nak aku harapkan?nak aku percayakan?kau dah buang seluruh kepercayaan aku terhadap kau..totally ZERO dan aku memang takkan share ape-ape dengan kau.sebab kau tuh "talam 2 muke".

puas hati kau kan tengok aku marah.aku dah lama dah tak marah macam ni.dah lama sangat dah tak simpan apa-apa perasaan benci dan tak suke dekat orang.tapi u made it!!hebat kau ni...macam SIAL.

dah lah.aku ni bukan perempuan yang baik-baik.yang alim-alim.aku ade ilmu pon aku tak pakai.tak bijak macam kau.

buat korang yang bace blog aku.tak payah lah korang nak anggap aku ni "nice"  person.tak payah lah korang nak cakap yang positive2 je kat aku.sebab aku ni "indah khabar dari rupe".terima lah aku ni sangat "annoying" dan menyakitkan hati.aku ni "pura-pura" je baik.aku ni "tergedik-gedik".aku ni macam cilaka.orang selalu suke kutuk aku tapi tak berani nak tegur aku depan2..why u soooo bodoh pengecut nak mati.lepas tuh nak hina aku...

jujur aku cakap.aku tak pernah simpan dendam kat kau.
aku tak pernah beb simpan perlakuan sampah kau kat aku.

dah lah.aku sangat annoying kan?

tapi paling tidak pon..aku bukan kaki penipu macam kau lah sial.ini kan yang kau harapkan dari aku?ini kan entry yang kau nak??ini kan entry yang ramai orang tunggu?entry yang tunjukkan aku ni memang sampah sarap.entry macam budak tak sekolah yang tak reti nak kawal emosi.

ini first time aku marah dalam tahun baru.BABI la weh.so sila,buang segala respect yang korang bagi dekat aku.sile lah unfollow blog aku ni.silalah tak payah usha aku lagi.silalah..silalah...ye aku sedang menangis.sebab aku sangat DOWN dan marah..tapi aku kene simpan.sebab aku ditimpa banyak lagi masalah.yang aku kene settle kan.yang aku kene fikir wisely.tak nak lah jadik bodoh macam kau.

aku kecewa dengan kau....ini first time setelah sekian lama aku kembali kecewa dengan kau.

dan buat ANONYMOUS yang ini:


benar,aku sangat lemah untuk ingat hari kelahiran sahabat-sahabat aku.dan juga hari kelahiran orang yang aku sayang.susah.dan aku jarang buat reminder.aku akan ingat kalau beberapa hari before kejadian,orang sering sebutkan yang esok lusa akan datang ni besday si polan.

tapi penting sangat ke ingat hari kelahiran?hari itu tanda kau ingat orang tuh?tanda kau sayang?bagi aku ucapkan terima kasih pon dah cukup dari wish hepi besday kat aku..tapi aku tak marah kau.mungkin kau diantara orang yang sangat prigatin terhadap aku.orang yang sayang aku dan mengharap something dari aku.

tapi kadang-kadang aku terlepas pandang...sebab aku ni manusia biasa.aku tak pernah nak ingat besday orang.dan bila orang mintak besday aku pon aku malas nak bagitahu.sebab aku tak nak orang tuh mengharapkan dan menanti something dari aku...

maafkan aku anonymous.aku tau kau diantara orang yang concern pasal aku.dan mungkin aku terlepas untuk wish besday kau lalu kau fikir kau bukanlah yang terpenting.bukan begitu..

tak pelah.aku memang terlalu annoying.

kenapa susah sangat untuk saya tunjukkan dekat orang sekeliling yang saya sayang mereka??sekarang saya sangat serabut.saya nak cerita dekat siapa?damn.air mata saya meleleh lagi.....

doakan saya terus kuat pon dah cukup.

34 comments:

keSENGALan teserlah.. said...

sila menangis dan marah sbb kengkadang dgn perbuatan itu kita akan rasa puas..
ak suka kalo orng menangis dan marah sbb dye tak pendam..

cik helena said...

oh faham..tp siapa dia?

ain alias said...

hu..manusia memang cam tue..tak pernah ade rasa puas hati..xpe..ko jadi diri ko..sape ko, aku tetap setia baca blog ko..
chill!

Frodo Baggins said...

mmmmm ...
aku pown annoying


>>________<<

Jard The Great said...

uish.. aku baru teringat.. aku lupa birthday parents aku mo dekat da.. ahaha..

owh? unfollow? aku tak pernah follow ko bai.. so takyah ek? tp aku da hafal url blog neh.. ehehe.. so hari2 ku jenguk.. oppsss... jgn marah.

lumut.. persetankan la kawan yg khianat tu.. menyirap lak darah aku.

tp kan.. aku pon bukan kawan yg baik. =p

Mamai said...

pakcik juga tak minat nak ingat tarikh penting. sebab tak penting

Koyuki said...

hmm
jiwa kacau lagi?
rilek oki..
kau nangis la, biar hati kau dapat keluarkan semua yang kau marah tu, biar kau tenang
yuki belanja kau eksrem dari jauh oki?
hehe..

doakan kau orait kat sana
jaga diri

seroja jingga said...

all i can say..email me fiq.im here

avid gunner said...

la tahzan. sila baca ketika sedih nescaya lu boleh atasi suma benda ni.

Masy said...

kecewa betul ni. it's ok. nangis pepuas n let it go. all of it.

moga jadi lebih kuat nanti. chill beb~

cik CumeY said...

saper yang memandai mandai buat ko gini nie??

mmmmm....

naper nie sayang?isu sangat ke tok entry hari lahir aku tu :)

dah dah..jangan salah kan diri kau okay???
biasa lah orang...
takkan ader yang pernah puas kat hati seorang manusia....

kita pon gtu kan sayang??


aku suke entry nie...
aku tak nampak buruk ko kat sini..
aku nampak diri kau..
yang tak perlu pkir kan ape2...
just tulis ape hati kau nak tulis...


and lumut yang aku kenal..
sangat aku kenal..
baik kat mata aku..

ckop lah ko baik kat mata kitaorg kawan2 ko mut.... :)


wish you were here :)

nursarah said...

ulangtahun juga bukan apa2 bagi aku..banyak lg benda lain yg penting..haha

ain said...

ko tak teruk pon lumut.kdg2 dorang mmg mcm sampah nak kite buat perangai smpah dekat dorang.

menagis tanda berperasaan.ko ajar aku kan.

joegrimjow said...

sbb anon ni tulis pnjng
xyah la cik lumut
study2
hehe

rimieilya said...

lantak p la kat dak tu.kmu buat hal kmu je lumut. be yourself.die xde kawan la tu,sb tu die ckp mcm2 kt kmu. slalunye org yg lonely je yg wt camtu..

Fhad said...

weh nape ni? sape yg buat ko camtu? aku kenal tak? meh aku ngn dak2 lain g serang die yg cam bangsat tu.. <--- tetibe aku yg terlepas cakap ek? woooo... sial sgt mulot camtu.. ko jd diri ko je mutt.. xyah pikir sgt org lain.. org lain x penah pikir perasaan ko pun.. tgk.. ko kene lagi.. ko dok sane ko fokus je ngn study ok..

siv said...

sumtimes.
asek menangis je tak kan bg ape2 kesan.
tak kan ubah ape2.

siv said...

lu annoying ke?
kalo ye, gua pun same la.



shit.
abaikan je la weh.

kalo kite hidop asek pk kan kate2 org, smpai bebile kite down.

ahah.
gua tak mau doakan lu kuat.
sbb gua tau lu mmg kuat.
cuma belom tunjuk.

okay?
chill.

ber_u_wang said...

lumut,
perjuangan mu bukan melawan orang yeng begitu...

jangan di layan ok... lumut masih ramai kawan selain dia... biar lah dia dengan rentak dia..

eqa&cha said...

ngis la...jgn pendam..ak pham ..mg skit..skit slagi dier xdpt blsan ap yg die wat!mg damn apis(cha)!

aNiSa hANg tUaH said...

sabar je la kak lumut
:)

aku tau kau seorg yg kuat

Wanita Mutalib said...

adik..
sabar..?
jangan sabar..
penat kot kamu nak bersabar kan..
heeeee..

jangan peduli sudah kay..
:)

✖sLap mE pLz!™✖ said...

xbek mencarut tao

missjiwa said...

akak~

emm...
nak cakap...
xtau nak cakap ape...
tkot nak cakap ape2...

tapi...
bile kemarahan dilepaskan...
kite rase sangat puaskan...

saye bukan bukan alim...
apetah lagi budak pandai...

tapi...
akak jgn marah ye saye cakap...

kite kan ade alternatif...
tarik nafas dalm2...
klu diri kite duduk, klu duduk kite baring, klu baring...
tido je...

xpon kite bace la quran sekejap pon jadi le... istighfar ke...
saye tau akak budak baek...

^_________________^

jangan marah saye...
saye tkot...
hee~

maira said...

dunia memang kejam
dunia macam-macam
tapi janganlah engkau percaya kata mereka

biar kita begini saja
buruk gemuk besar cantik
biar saja diri kita
cantik molek hodoh jelik

siapa kita itu kita
cinta saja jiwa kita
kalau mereka tak suka
pergi mampusss tak apa
tak apa..
tak suka tak apa..


(Cerita Anak Kecil Dalam Jamban: fynn jamal)

oranglidi said...

yeah! jom pegi maen salji!

Att Ashburn said...

org mcm ni mmg de beb.. aku pun penah kene..aku syg mcm adik aku sdiri, last2 die yg mendajalkan aku..

tp aku dah get over arr sume benda ni..trust everyone, but no the devil inside them..sume ni pengajarn utk kite..

ko kene kuat babe...aku doa yg terbaik!!

cik botoX said...

lumut...ko busuk ke, trok ke, ke ko dikelilingi makhluk penyakit hati ke, aku tau ko kuat...

mira ellyna said...

lumut- hurmm, kamu tabah yaa..
biasa lah manusia tak pernah puas laa..
sabar yaa syg..

aku tau ko seorang y ceria sbb ak selaloo intai ko sabar yaa..

ape2 pon aku tetap support ko.. k..
chill beb!!

Lifesaver said...

amikkan je la kritikan itu sebagai kritikan membina lumut..layan ke je.hahaha

Nini teDDylicious said...

lumut..pape hal pun yg mendatang..

kau jgn mati disebabkan mulot org.

lantak laa sialan mane pon yg sakitkan jiwa kau.

yg penting, dia yg sial dan kau tidak...

larasephia said...

cik lumut
TOLONG
JANGAN
jadi TAK annoying
aku suke bile ko brcakap dgn keganasan dan kebrutalan begini
huuu~!

haynee said...

nak menyampuk...

aku pun ada masalah nak ingat besday org sbb aku rasa x perlu nak ingat.besday jer kot bukan apa2 pun

tapi sikap ni yg buat ramai x suka aku..

lantak...

seri said...

hai lumut.

nervous nh..1st time bg komen kt blog lumut.hehe

baru je 1,2minggu jadi follower.mn bleh unfollow ^^

ish3.ape kejadah ny kwn cik lumut tu ye?xpenah jmpe org mcm tu.minta djauhkanla...aminnn