Sunday, December 27, 2009

aku tidak lagi panggil kau "sayang"..

dah lama kita tak bertemu,
dan mungkin antara kita berniat untuk tidak bertemu.

tidak mengapa.aku terima.
kau dan aku itu sudah tiada.
eh aku tidak panggil dia "sayang" lagi.
kami sedara sesama islam.aku buang dendam.
aku sematkan senyuman.aku dah maafkan.lama dah.

lalu aku hantarkan sms...aku berharap tidak menggangu..
sebentar sahaja.maafkan aku.

"awak 28 ni hari lahir awak..kalau boleh saya nak jumpa awak sebelum saya balik auckland...minggu depan saya balik da..saya nak bagi hadiah dekat awak.ingat tak dulu awak ada pesan barang canterburry?saya belikan awak t shirt..maaf kalau message ini mengganggu"

itu mungkin message terakhir selepas aku kenal kamu 7 tahun yang lalu..

aku tak sedih bila kau kata,
"saya tidak janji akan dapat pulang.."

tidak mengapa.kau kan sedara aku.kau bukan "sayang" aku lagi.
aku tak touching.sikit pon tidak...aku sabar menanti...harap-harap hujung minggu ini dua mata yang dulu hati mereka pernah bersatu atas dasar cinta dapat bertemu kembali untuk terus berukhuwah...

tapi...
hujung minggu sudah berlalu..
hari ini 28 december..hari ni isnin la..bukan hujung minggu lagi.
semalam semalam dan semalam tuh cuti kan?aku tunggu..tapi kau tiada.message pon tiada.tanda..kita tak kan bertemu lagi..sampai bila-bila mungkin..

kisah cinta kita sudah habis.aku tahu itu.dan aku terima.aku dah tak sedih dah.bukan kerana aku temu pengganti..tapi aku terima..yang kamu itu hanya dipinjamkan buat aku hanya 7 tahun yang lalu..kita berkongsi cerita.gelak tawa.nangis pon pernah bersama.

kita sweet kan?
namun kita tak ada jodoh.
dan hari ni saya tak benci awak sikit pon.
apatah marah...berdendam langsung tidak...

selamat hari lahir buat kamu...semoga kehidupan kamu diredhai Allah sehingga ke anak cucu.bahagia itu kini milik kamu...boleh aku tumpang sedikit bahagia itu??

saya akan pulang kembali keauckland..
4 hari lagi..
bawa semangat yang pernah kau bagi dulu bersama-sama.harap masih ada lagi.sisa-sisa semangat pon jadilah.sebab aku sangat perlukan itu.tapi aku bukan lembik.aku mampu berlari tanpa kamu.

dan aku tidak lagi panggil kau "sayang".

selamat hari lahir...

97 comments:

Anonymous said...

bkn sng anonymous nak dpt 1st.haha..

Anonymous said...

mut..sedih syialllllll.7 thn kesan mendalam okeii..ko akn bhgia nnt.senyum plis.

jen - jen punye cite said...

anon.aku sukekau.er...ttbe.

lumut,jgn sedih2..tabah2..

Kapten said...

sayang sekali dia x dapat jd kawan mu lumut

nak buat mcm mana

itulah risiko paling besar ditolak cinta / putus cinta

kalau jalak dah kawen nanti mesti dia x layan aku dah

uwaaaaaaaaa

keSENGALan teserlah.. said...

mut..ko wat aku sedey pepagi bute nieh..
hailaa..tape2 mut..
akan ada jugak nnty seseorang yg akan kau panggil sayang..

enyheartsdiamond said...

i feel u.. :(

abe long said...

mcm dlm blog ah fatt

“You meet wrong person before you meet the right one”

mgkin die bkn tercipta untuk kamu..
jadi, xyah nk sedih lelame...

one day, kamu akan jumpe yg lebih baik dr die..

Razman said...

rilek beb..senyum2..rmai gak yg dtg jpe ko kan?

pemboncengsetia said...

sedih la aku bce entri ko

semoga bahagia2 jer..

hisham said...

u bawak bersenam n berjogging k..kuar kn peluh2 tu..orite...tk cre

oranglidi said...

hahaha..

rilek2. malu la saya.

seroja jingga said...

lumut...
akak tak perlu nak kata ape ape lagi..
u know wat is the best for u..but im sad tht u are leaving..

kerjaseni said...

got back home. turned on the pc. played the alleycats cd's that was bought 10 years ago. 'jika kau bercinta lagi' set on repeat mode. took a shower. made a mug of hot chocolate. opened up browser. opened up tweetdeck. read friends' update. allycats still playing the same song over and over again. hit 'esoksemalam' link. saw this.

ironic.

december. supposed to be our 10th. only lasted for 8. no wonder i blab too much. been reminiscing and getting melancholic lately. xmas madness almost made me forget.darn heck. oh well, only wishing for her happiness. the only thing i wanted for her... (''.)

be brave. one step at a time. no need to rush. :)

Naz said...

i feel u.. mungkin sebab sy pun pnh berada di tempat awk dulu. tapi percaya la.. Allah SWT tahu apa yang terbaik untuk kita. U'll meet someone.. who will be better.. insyaAllah..

salam singgah!

zul efron said...

i kurang feel..
sorry...

::cdot the dot:: said...

ko boley!!

misz_nierah said...

lek la babe. chill out. ni aku nk bgtau, bln 2 ni bkn aku nk kawen la,aku nk kawen dgn sape kalo x de lakinye. adoi la,haha...ade la,rahsia. hehe

tiniey said...

ouh lumut.sdey pula aku baca neh..entry ko bnyk sdey2 la.tp ak cm tgok ko hepi jek..plik la ko ni lumut..bipolar.n ko baekkk sgt lohh..tmbh2 mluat ak ngn ko.cess..take care ouh

bulanhijau said...

weyh,
ko wat aku banjir pg2 buta ni.
sob sob sob.

aku paham ap yg ko rasa.
sbb kte sme2 ppuan, sme2 dpt rs sakit tu.

jgn lupakan 'dia', even akan wat ko lg tseksa. biar 'dia' jd memori.

Fhad said...

fqa, gampang aja deh, lu punya semangat yg kental downk,, gue kenal lu orangya bagaimana, ngak perlu lagi lu jumpa dengan org yg ngak kepingin sama lu. dia udah buang lu jauh2.. dan sudah tiba masanya lu juga harus buang dia jauh2.. buang semua memori lampau.. bina memori baru.. bina hidup baru.. x perlu lagi lu fikirkan org lain selaian diri lu sendiri.. lu punya kawan2 yang akan push dari blakang... salam ziarah.. cheer up sayang.

fhad
Macassar, Indonesia

ber_u_wang said...

Kejayaan itu bermula dari langkah yang pertama, ingat dulu kala kita mula melangkah? tentu kita jatuh tapi kita terus juga bangun dan terus melangkah...dan boleh berjalan malah juga berlari.. tak perlu di kenang kisah yang dah berlalu, lumut ada segala nya.. lumut pandai, good looking dan ramai kawan kawan.. jangan di kenang semua itu lihat lah matahari esok dengan sinar harapan baru...

Peanut Butter Jelly said...

Be strong, as my friend says, bertabahlah...

btw, heard u're coming back to Auckland this 31st of December...naik flight ape? pkul brp?

alimbz said...

warghhhhhhh...!!!

sedeh siot aku bace..
p macam baca sajak pun de gak..hihi..
dh2 mut..jgn sedeh2..
orang xnk jmpe nk wat cmne..
ko dtg jmpe aku kat cnie lagi bgs kot..hihi..

k mut..selmat kembali ke auckland

milymir4e said...

be tough k lumut..
perpisahan bkn 1 pgakhiran..
mmg sakit..
tp mesti ade hikmah sebalik sumer 2..

mamai said...

pakcik dah lama terlupa bila tarikh lahir dia

'AQILAH said...

sedih seh. apa-apa pun keep moving

aLeen aVriL said...

mutt...
suda ler diew mang xmo jumper ko tuh...huh!!!

ko kuat..aku tahu ko mang kuat....

░♥si lampu neon♥░ said...

akujuga sedih, aku juga seperti kamu yang mengenalinya 7 tahun lalu..akujuga bergelak tawa dan nangis bersama, tamparan hebat bila semua yang dipinjamkan ditarik balik dari aku.

ujian. cabaran.

kau sabarlah. memang takda gunanya kite berdendam sesama kita. kita juga manusia ada silap tiada yang sebaik Rasullulah atau sesempurna Allah...


selamattahun baru lumut. semoga kau dapat sedikit bahagia dan kepedihan itu hilang sikit2..semoga 2010 memberi harapan yang lebih baik untuk kita semua

cik selamah kundang said...

herm...i've been in ur shoes long time ago..keep move on..setiap yg berlaku tu ada hikmahnya.Tuhan xuji ujian yg maha hebat kalo hambaNya xmampu nk galas ujian tu.tu bermakna kau cukup kuat tu..dont worry.time will heal all the wounds

cik helena said...

saya paham.

masa ubat paling mujarab,

sabar yah lumut!

lumut said...

ANONYMOUS,
thanks doakan aku akan bahagia...ye aku senyum ok.,..tahniah 1st.=).

JEN,
aku pon suke anon.haha.thanks jen.insyaAllah..

FATT,
aku mmg berniat utk jadik kawan die lepas ape yg dah berlaku.namun tak semua org sudi dgn kite kan ah fatt..take care balik kg.

ENYHEARTDIAMOND,
eh..eh...ko jgn sedih...jgn2.

KESENGALAN,
org itu akan hadir cume aku xnak mencari..lme lg kot..haha..ko jgn sedih2 babe.

ABELONG,
insyaAllah..hidup ini percaturan kan??

PEMBONCENGSETIA,
jgn lah sedih..aku hanya meluahkan..bia sume org bahagia k...

RAZMAN,
jom rilek...ko pon rilek..eh ko dah senyum cm siot je.hehe...jge awek lu leklok.

HISHAM,
hehe..ok gak idea kamu tuh bro..sehat nnt.

ORANGLIDI,
awak nak malu2 ye.lempang ko kang.

nazri.sensei said...

dh mcm lirik lagu scoin..haha...

lumut said...

ANN,
ok2..nnt aku vote.=)

SEROJA,
thanks sis..u byk bg smgt..eh..don be sad dear...jumpe dan pergi itu lumrah kan?hee

KERJASENI,
dude or babe?wat do u mean by december supposed to be our 10th?hehe..kau pon bersedih??dah..jgn lah.....all the best for u too..em,time will heal all the scars..ewah.jup..who u are???

NAZ,
benar,Allah dan tentukan segalanya..tabah x tabah je yg jd pengukur kan..hehe

DZUL,
xpe..i x pakse org feel.ni ape yg i nak luahkan je.hee

CDOT,
thanx!inyaALlah..

lumut said...

MISZ NIERAH,
hahaa...aku igt ko kawen..hampagas kelapa...=p

TINIEY,
aku mmg pelik sbb aku keturunan cucu buluh betong..haha...ko jgn la sedeh2...aku bkn nak wt orglen sedih.menci lah i.jup..jadahnye aku baik sgt..ade aku blanje ko makan?xde kan..haha..aku pon meluat ngan ko...=p.nak amik 50sen neh g beli aiskrim.haha


BULANHIJAU,
eh kau nangis ker babe?jgn2..alamak....tisu lak dah abes...kesat hingus kau.hee.aku accept die sbg kwan..x baik bermusuh.

FHAD,
bapak,lu kenak gue orgnya gi mana sih?gampang aja lu kenal sama gue...lu usah khuatir dong..gue ok aja sih...haha..cm haram je ckp indon.lempang ko kang.mari kita bina hidup baru.tahun baru.thanx dude..cheer up too k...sayang?haha..

BER_UWANG,
thanks pakcik atas kata2 itu.bukan sng nak tgk pakcik komen panjang2..hehe...pakcik..nice to meet u ..=)

PEANUT,
flight malam kul 930 kat lcct.aku tabah.

MAMAI,
ala pakcik bukan mmg pelupe ke ?=p

MILYMIR4E,
yup..bukan pengakhiran.mane tau itu satu permulaan?ok aku merepek.hee

ALIMBZ,
eh bro jgn le sedih...saje je nak melankolik sket..haha..thanx doakan kesejahteraan aku.

AQILAH,
yup..move on.dah jgn sedih lah.aku tipu je entry tuh.haha

lumut said...

ALEEN,
hee...baiklah syg..aku sudah ni.sudah lah..huhu..ko pon kuat.dah lah comel.haha

CIK SELAMAH,
benar..ade hikmah semuanya ni..=)..nia mase yg merawat sgalanye..

LAMPU NEON,
slamat tahun baru noen..aku menanti harapan baru di tahun yg baru...=).kau kuat jugak ok.

HELENA,
thanx babe.mase itu penawar luka kan.=)

NAZRI,
erk.pandai jugakk aku buat lirik.hehe

Jard The Great said...

nanges siot aku bc entri kamu neh.... demmm

siv said...

da lama or baru bercinta tak menjanjikan ape2.
relax.
ko pon muda lagi.
one day ko jumpe gak nty.
juz let him go.
=)

hannamaruku said...

weh, sedih weh :((

cik GULA-gULA said...

LUMUT>>:(

AKU SEDIH DOWH BACA EN3 NI..
ko kuat!!
ko kuat!!
sayang sekali...


jangan pernah panggil dia sayang..

EkaWeird said...

7 thn lame tu..
bln 4 ni eka pun masuk 7 thn
harap bkekalan la
jgn sedih2 ye lumut
idup mesti dteruskn
tp kalu eka kat tmpt lumut mesti sedih giler T_T

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

balik auckland elok2 lumut.

takpe ko kan da ade sayang baru skang kan dgn cik cumey.
hehe kte memang failed klu bab nk bg kata2 pujuk nih.

ween said...

smile always, mut. u r one strong girl :)

rda said...

Lumut, kau buat air mata aku bergenang. Tapi untuk apa aku sertakan kesedihan aku untuk kau. Kau perlu kuat lumut. And I know that you can survive. Tuhan simpan beribu hikmah. :)

nadirah_nor said...

ukh mut...x tau nk kumen pe..
just take care nk blek auckland ekh.
wish that can be like u..superb!

p is an g said...

dear.asal paparkan kisah kita kat sini ha?aha.aku sedih gak xdpt2 jumpa ko.huhu.aku gi auckland lah senang kalo de duwet lebeyh nexyer.ahaha.

ko kuat!

rimieilya said...

aku mengerti apa yg kamu rasa sb aku juga mengalaminya

benar, masa adalah ubat yg plg mujarab.

jgn kesal pada kenangan,krn kenangan yg membuatkan kita lebih berhati-hati pada masa akan dtg.

smg tahun baru 2010 memberi kebahagian buat kamu dan juga aku

aku tahu kamu seorang yg tabah.lets share the spirit together

have a safe journey n remember, Allah always with us

OH sikeciq! said...

moga kuat seperti badang!!!!!!

wong ah ian said...

pergh..gua jauh kat bawah..cibai punye celcom..

mampu baca je entry ni..komen kang bunyik cam gampang lak.

~LP Lum~ said...

7 taun bukan ar msa yg pendek.. byk kenangan2 yg manis mahupun pahit... apapun akak doakn mga adik lumut akn bahgia kelak n jumpa sum1 yg bnar2 ikhlas ngan adik... :)

.rafiq. said...

esok weh. sediakan nasi goreng kuala pilah. hehe

Amanina said...

hehh. dah la ngah homesick. baca ni pulak lagi la rasa nak nangis :(

maiyah said...

kenangan hnya kenangan jgn terkenang2 slalu dah le

Peanut Butter Jelly said...

930 lcct eh? hurm, flight aku 830 kt klia, so meet ya at auckland soon~

Lifesaver said...

pliss..panggil aku syg..hahahhaa

~PaMpeRed bY worDs~ said...

Kenapa saya turut sama merasa terhiris...
Dalam luka ada redha..
InsyaAllah....semuanya akn baik2 sahaja...

mUTe said...

Best nyer balik Auckland!!! Aku balik JB jer. Huhu

inDah iNdrIana said...

sedeh..
titis gak r ayaq mata neh

inDah iNdrIana said...

sedeh..
titis gak r ayaq mata neh

inDah iNdrIana said...

sedeh..
titis gak r ayaq mata neh

KIBA kline said...

tuhan menentukan.
takpe lumut. kita merancang :)

FarhanaDr said...

Selamat hari lahir juge.. Moga dia bahagia dengan khidupan dia, ko pulak pasti bahagia ngan khidupan ko.. InsyaAllah.. Lumut kental mcm gula2 getah.. Heehee.. ;)

lumut said...

MISS SIV,
aku dah biakan die pergi..
ko pon mude kan?=p

JARD,
erk..sori..x berniat nak buat kamu nangis..hanya luahan di hari lahir dia..

HANNAMARUKU,
maaf juge x berniat nak buat kamu sedih..hmm..

MIEZ HANEM,
sis..jgnla sedih jugak..bia saye je..hehe..thanx sis...=)

EIKA,
yup..akn ku teruskan hidup ni..tinggal saki baki...eika jgn sedih.jgn ikut cm lumut.

NOTSO,
eh xpe..xpyh pujuk..bia mase je yg pujuk hati ni.ewah.

WEEN,
thanx ween.aku akan tersenyum utk semua org sekeliling aku..=)

RDA,
Allah Maha Adil,Maha Menegetahui..ade hikmahkan rda?jgn sedih sbb en3 ni k.

PISEY,
erk..kisah kite?dah kamu curang sape suruh..menci.=p

lumut said...

RIMIEILYA,
aku juge berharap 2010 menjanjikan kebahagiaan yg aku nantikan...aku sabar menanti..Allah Tahu segalanya..thanx babe.

EMMA,
badang yg kuat mcm aku kot.haha

AH IAN,
lu jauh ke bawah?lu tetap dekat dude...lu lupe gua..gua tetap igt lu.lu xnak komen?ape wa pedulik.

LP LUM,
thanx sis sebab doakan lumut...byk sgt kenangan..sabr je...

AMANINA,
adeh..maaf2..bukan niat nak wat kamu sedih babe...jgn nangis..nah tisu.hehe

MAIYAH,
x terkenang slalu..tp skali tekenang berair jugak mata.hu

PEANUT,
kamu balik 31 gak?ok take care.c u soon.tp kitorg xde rumah lagi.balik ni gamble gile.

LIFESAVER,
sygggggggg....hehe..ok dah?

lumut said...

PAMPERED,
syg..jgnlah kamu rasa juga sakitnye..jgnlah....jage diri k..=)

MUTE,
isk...best pulak...same je la dude.

INDAH,
eh..eh..jgn sedih k..jgnla...jgn nagis k.

KIBA,
betul.kita hnya ade kudrat merancang,,,,hmmm

FARHANA,
aku slalu doakan dia bahagia..sbb aku pon nak bahagia mcm die..bia kami bahagia same2.even sudah tdk bersama=)

cik CumeY said...

sayang..anatar entry kau yang paling aku suka...


ikhlas dari hati kau..kan?

tahniah sayang..kau makin kuat :)

senyum :)

tiniey said...

50cent je lumut??
ko memg kede nak mam..

shapikapikabon said...

lumut,sabar ey? :)

hurm..
aku tau mcmne perit ape yang kau rasa ni.aku pernah kawan smpai almost 6 tahun,tapi last year,ktorang break.aku still kwn,tp tak bleh close mcm dlu.kenangan banyak sgt,so..mustahil nak lupa semua. :)

sedih mmg sedih,mut.tapi kau amik benda ni mcm ni je...

kalau psngan kita curang or meninggal accident or menghilang tiba2 or sebab2 lain yg mmbuatkan kita takkan bersama dgnnya lagi,itu tandanya kita takde jodoh dgn dia. :)aku bersyukur,dia pergi lepas aku baru 6 thun kawan dgn dia.sbb klau aku couple dgn die lagi lama,10 tahun ke,mungkin lagi hancur hati aku nk lepaskan dia. :)aku pn nk kau amik cmtu.kau akan jmpe lagi ramai orang and dalam ramai2 tu,tuhan dah tetapkan jodoh kau.kau akan jumpa your Mr Right. :)

kalau takde jodoh,mut,wlau mcmne kita dapatkan balik org yg kita nak pun,at the end,takkan bersama jugak.so..kau lepaskan je dia sekarang.aku jarang comment tp aku selalu sgt dtg sini.and aku tau kau kuat.

p/s : aku pnye comment 'SKEMA'TIC DIAGRAM plak.haha.

aku jauh sgt.mybe next tyme,aku bley join gath. :) ey?ey?haha.

syaf said...

uit lumut ko memang pompuan yg dasyat....

CIK IZ said...

lumut..

entry ni wat cik iz bergenang!

moga lumut jumpe bhgia cepat2!

Aku Beskot™ said...

kuat!!..

lumut said...

CIK CUMEY,
aku tak kesah org suke ke tak entry aku..asalkan ape yg aku nak luahkan tercapai..aku makin kuat sbb aku ade kau.aku ade kalian...thanx babe.jage diri kau.ak nak pegi dah.

TINIEY,
haha..minah mcm lu aku bg 50 sen je..ckupla beli eskrim malaysia..perisa oren.okeh syg?

SHAPIKAPIKABON,
pnjg nye komen.sdikit smgt kau hulurkan.ape yg kau coretkan..pernah juge aku fikirkan suatu ketika dulu saat diamana aku berusaha utk memujuk hati.tiada jodoh..belum jmpe yg tepat..itulah yg terbaik utk pujuk hati agar tenang bukan??kau jauh?kau kat mane??thanx sbb sudi dtg sini bace...aku sgt hargai....=)

SYAF,
erk..syaf..nape kau ckp mcm tuh?aku biase2 je..

CIK IZ,
cik iz,....jgn nangis..nah tisu..entry ni utk lumut je...thanx doakan saye jmpe bahagia nnt...=)

Aku Beskot™ said...

pergi yg akn kembali bukan??..
jumpe lg..

sufi said...

aku happy kalau kau happy...
=)

cik CumeY said...

sayang...

i love you...

always!

si kosong said...

hurm...sabar je la.cuma tu je mampu diucap.

ezzati said...

rmai yg sayang kt ko ni.. :)

Peanut Butter Jelly said...

ohh really? come and join us at bianco...

oranglidi said...

trimas pizza dan puyuh.

oranglidi said...

80nd!

hans said...

senyum la wahai cik lumut

beautiful_rose said...

aku tau rse tu mmg sakit.kau kuat,aku harap ko bole atasi sume tuh dgn tabah =)

HEMY said...

cinta terkambus pny kisah ni

dude said...

sabar je la.
ramai lagi lelaki yg lebih baik.

Kuwe said...

7thn yg lalu.
bole tahan.
syg syg..

mira ellyna said...

lumut, bersabarlah ats ape y berlaku..sesungguhnya Allah mengetahui apa ya dilakukan.

kamoo kuat, jadi Allah mguji kamoo dgn cara ini. bersabarlah wahai teman aku sungguh bersimpati atas ape y berlaku..sesungguhnya ada himah diats ape y berlaku.

hidup tak selalunya indah, tapi yang itu tetap menjadi kenangan.

jgn simpan dendam diantara kamoo dan die.. mungkin Allah tlah mencipta seseorg y mencintaimu dengan tulus.. sesungguhnye ingat mencintai seseorang dengan niat kerana Allah & sunnah nabi.. InsyaAllah akan kekal.

somege kamoo jmpe dengan insan y mmg ditetapkan dengn kamoo..

do, chill k..^_^

mira ellyna said...

so, chill beb

shapikapikabon said...

aku study jauh,mut. :)
sama macam kau.tapi tempat aku tak cantik mcm tempat kau.
aku lagi teringin nak gi New Zealand..tapi..ticket mahal sangat ar.haha.
ceh~

*bila la aku nak dapat scholarship nih*

Aku amek medic kat Egypt. :)
balek cuti lambat lagi.
JULY. :) kau cuti lagi tak time tu? :P
hahaha.

lumut said...

BESKOT,
kamu mmg kuat la!!ye.saye akan kembali.insyaAllah jika diberikan peluang..=)

SUFI,
aku pon hepi sbb ade kau lah..ko sedar x?

CIK CUMEY,
ok x nak reply komen kau.menusuk plak.dem.

SI KOSONG,
ye saya bersabar.itu pon je yg mampu saye lakukan.thyanx kosong.kau pon kene kuat.

EZZATI,
thanx utk semua yg syg aku...terharu beb...even kdg2 rse kosong je...tp ade korg aku senyum k.hehe

PEANUT,
kitorg xde umah utk summer..xtau nak merempat mane.umah kitorg leh masuk buln feb after summer skul.tahlah.

ORANGLIDI,
sama2 pizza dan puyuh...puyuh??haha

lumut said...

HANS,
ni saye senyum ni..=)...

BEAUTIFULROSE,
kau dr dulu bg smgt kat aku...thanx babe..aku hargai kau sgt2...aku akn tabah mcm ape yg kau pesan.kan2?

HEMY,
haha...terkambus dgn tanah liat.

DUDE,
aku bersabar...mungkin ramai.

KUWE,
xpe..bkn itu yg jd pengukur.tiada jodoh.terima saje.

MIRA,
aku rase cm 1st time nampak kamu nye komen kat sini.thanx sudi bg smgt kat aku k...jodoh itu sudah ditetapkan utk kite.aku tdk berdendam...malah aku ingin terus berukhwahh.tp andai dia x sudi...aku maafkan saje,=)

SHAPIKAPIKABON,
ko dtg sini aku syes bawak kompang..haha..ok aku tipu mne nak crik kompang sini.hehe.JULY???x cutilah syg...

eNaSaN said...

ttber rase toucHing.....








ttber airmata bergenNg...

ikanriang said...

ini kot yang terhasil bile menulis berdakwatkan air mata?

rathiqah azmira rosli said...

kak lumut

aku sedey gaban baca ni

gila urat besi ar kau kak

kalau aku tak mampu kot

sabar kak.

kak,aku nak bnje kau makan satay

seyes

lumut said...

ENASAN,
maafkan aku x berniat nak wat kau turt taching beb.

IKANRIANG,
ini ke yg terhasil.aku rindu kau.aku xnak balik weh.

RATHIQAH,
kamu nak belanje aku satay?adeh...nape da nak balik luse arini baru ofer?menci la..hehe..kau sweet dowh.

iyllienaz said...

mut..hehe..gila tabah ko..nape la dye xreply msg ko n xjmpe ko..haih..mungkin xdelivered kot msg ko tu..sabar la ok..

Dak Wan® said...

Laki ni kadang2 nak putus trus sbb takmo sedey2. Takyah layan jewr lagi... forgive n forget k?

eKyN said...

waa 7 tahun beb!!
ko tabah k!
xyah panggil syang da..ade ramai yg sayang ko..huhu.
aku silent rider gak..tp bile entry ni kuar..pehhh! kebabom wehh

ko tabah ye sayang~

patah tumbuh hilang berganti..
wlau yg kedua tak same dgn pertama
tp pecaye la...ade hikmahnye
insyaALLAH yg kedua ni akan kekal selamanye dan lebih baek dr y pertama.
aku doakan ko bhgia dismping sahabat,kuage tercenta,,
balik aucland..baek2..take care ye lumut.

tata ;)

anN said...

huhu..